Malum Skrevet 1. januar 2023 #74321 Del Skrevet 1. januar 2023 Lill skrev (2 minutter siden): Reagerer sterkt på hva? "Er å kalle innhold i et tilsvar «fordummende» en ok måte å forklare på? Det var jo det som trigget hele tiraden om mobbing og diverse." 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. januar 2023 #74322 Del Skrevet 1. januar 2023 Lill skrev (3 minutter siden): Ditto. ? Det du har skrevet står der svart på hvitt. I bunn og grunn samme diskusjon som nå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 1. januar 2023 #74323 Del Skrevet 1. januar 2023 Felis skrev (1 minutt siden): Kan jeg minne om hva som utløste dette? En influenser, notorisk for thinspo i bedriftskanalen, ligget tilsynelatende utslått oppå tredemølla si etter 12 rolige kilometer. Noen påpekte at dette ikke virket troverdig. Brukeren jeg svarte hevdet at proffløpere også kunne bli så slitne (at de ble liggende) etter noen hundre meter. Slike eksempler fordummer diskusjonen. Brukeren modererte seg i neste innlegg, og fikk ros for det. Du har ikke svart på mine spørsmål til deg... Jeg oppfattet det ikke som hverken fordummende eller noe annet. Det kunne like godt vært ironi? Humor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. januar 2023 #74324 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) Haha, jeg tenker at jeg er HELT enig i kritikken av det merkverdige bildet hvor hun ligger og vrir seg OPPÅ mølla. SÅ merkverdig. hvordan resonnerer man når man tenker at det er et bilde som ivaretar image/merkevarebygging/er noe følgere vil se og beundre? Endret 1. januar 2023 av pøbelsara 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 1. januar 2023 #74325 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) Malum skrev (2 minutter siden): "Er å kalle innhold i et tilsvar «fordummende» en ok måte å forklare på? Det var jo det som trigget hele tiraden om mobbing og diverse." Det omhandler ikke meg, men @Sirisiri10. Endret 1. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 1. januar 2023 #74326 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) pøbelsara skrev (4 minutter siden): Haha, jeg tenker at jeg er HELT enig i kritikken av det merkverdige bildet hvor hun ligger og vrir seg OPPÅ mølla. SÅ merkverdig. hvordan resonnerer man når man tenker at det er et bilde som ivaretar image/merkevarebygging/er noe følgere vil se og beundre. Og som man har sett «hundre» ganger før. Derav ironi/humor. Endret 1. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 1. januar 2023 #74327 Del Skrevet 1. januar 2023 Lill skrev (Akkurat nå): Det omhandler ikke meg, men @Sirisiri10. Det er jeg klar over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 1. januar 2023 #74328 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) Malum skrev (4 minutter siden): Det er jeg klar over. Åja, skjønner. Ja , jeg er nok for sart som reagerer på sånne tilbakemeldinger til folk. Det er jo bare når «faste» brukere av tråden får slike tilsvar man skal reagere, jeg skjønner det nå. Endret 1. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandelay Skrevet 1. januar 2023 #74329 Del Skrevet 1. januar 2023 pøbelsara skrev (4 minutter siden): Haha, jeg tenker at jeg er HELT enig i kritikken av det merkverdige bildet hvor hun ligger og vrir seg OPPÅ mølla. SÅ merkverdig. hvordan resonnerer man når man tenker at det er et bilde som ivaretar image/merkevarebygging/er noe følgere vil se og beundre. Den første bloggen til CBE var jo en thinspoblogg. Kanskje hun vil tilbake til utgangspunktet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 1. januar 2023 #74330 Del Skrevet 1. januar 2023 Lill skrev (3 minutter siden): Åja, skjønner. Ja , jeg er nok for sart som reagerer på sånne tilbakemeldinger til folk. Det er jo bare når «faste» brukere av tråden får slike tilsvar man skal reagere, jeg skjønner det nå. Hvor i all verden har jeg skrevet noe sånt? Kutt ut stråmannsargumentasjonen din er du grei. 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 1. januar 2023 #74331 Del Skrevet 1. januar 2023 Lill skrev (Akkurat nå): Og som man har sett «hundre» ganger før. Og kommer til å se 100 ganger igjen. Og jeg håper at noen tar seg bryet å forklare mekanismene bak en slik posering hvor jævla gang! Posisjoneringen av armene, den innhugde magen og den utrolig merkelige stillingen på nakken er ikke et resultat av melkesyre eller generell utmattelse, det er KUN for å fremstå tynn. Strekk, bøy og sug inn, for å vise flest mulig sener og bein. Det går under samlebegrepet thinspo. Da jeg kastet opp mitt første måltid, ante jeg ikke hva thinspo var. Jeg visste bare at jeg ville se ut som en spesiell gruppe mennesker som dominerte rampelyset på den tiden. Jeg visste ikke hvorfor bilder av sener og bein motiverte meg. I dag vet jeg at jeg blir trigget. Takket være kunnskapsrike brukere på Kvinneguiden har jeg blitt mye mer bevisst på virkemidlene i slike bilder. Og så har vi influencere som faktisk har skapt en karriere av å avsløre thinspo, som Danae Mercer. Det er til hjelp for meg og de mange titusener andre som har, gjør eller kommer til å slite med mat og kroppsbilde. Venter fremdeles på svar på spørsmålene mine... 38 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. januar 2023 #74332 Del Skrevet 1. januar 2023 pøbelsara skrev (32 minutter siden): Haha, jeg tenker at jeg er HELT enig i kritikken av det merkverdige bildet hvor hun ligger og vrir seg OPPÅ mølla. SÅ merkverdig. hvordan resonnerer man når man tenker at det er et bilde som ivaretar image/merkevarebygging/er noe følgere vil se og beundre? Kanskje hun tror det er morsomt? 😵💫 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 1. januar 2023 #74333 Del Skrevet 1. januar 2023 Lill skrev (4 timer siden): Jeg hinter ikke. Nå var det vel angrepet på @Sirisiri10 som var bakgrunnen for mine innlegg i starten. En av mange stygge angrep på folk som ikke skriver eller mener som det passer inn i malen, jammen fikk @Sirisiri10 også skrevet inn feil emoji og ba om unnskyldning for dette. Det er ganske ufine hersketeknikker som brukes og det blir verre og verre. Det var poenget mitt. I tillegg har det vært flere tilfeller av angrep på brukere hvor man ikke overhodet klarer å ta selvkritikk på at man kanskje har vært litt for rask på ballen, fordi det er den som sender budskapet som er problemet. Takk Lill for forståelsen og at du tar deg tid 🙏 Isild skrev (3 timer siden): Jeg kan forstå at hvis man kommer inn som en `forsvarer` av CBE.no i denne tråden, så kan det føles som massiv motstand. Men det er ikke så rart det? Dette er en tråd som omhandler det som er kritikkverdig ved bedriften, og da er det det som blir diskutert. Det man opplever som motstand og "hersketeknikker" er som oftest svært gode argumenter for hvorfor man er kritisk. Det blir derimot svært ofte brukerdebatt fra de som vil forsvare Caroline (ikke komme med hva de syns er veldig positivt med CBE.no) eller kritisere tråden. Det skrives om "dere" og "røkla", "gjeng" osv. Det er ingen av delene. Dette er et forum med helt individuelle debattanter - som overhodet ikke er hverken gjeng eller røkla. At mange kan være enige med hverandre derimot - ja. Det kan til og med komme mange likelydende argumenter. Det har tidligere vært forsøkt startet en tråd som handlet om "kritikk av CBE-tråden". Den døde ut før den ble veldig mange dager gammel. God debattskikk er noen veldig gode på, andre ikke. Det som ikke er innenfor regelverket blir slettet. Mange er flinke til å rapportere. Så, jeg forstår ikke helt poenget med å være så oppørt over at CBE.no får mye kritikk i en tråd hvor det som er kritikkverdig debatteres. At mye er unødvendig, og at det kommer endel flåsete her også, ja. Men det blir som oftest slettet. Hvis man mener at CBE.no er Caroline sin private Instagram, så kan jeg forstå at det virker ufint å kommentere kjoler osv. Men alt de legger ut i påvirkerkanalen er for å påvirke. Og det er ikke alle som blir påvirket positivt. Det er mange som føler det viktig å si fra hvis en påvirker påvirker negativt. Hvis jeg f.eks debatterer i en tråd at jeg syns et klesmerke bruker thinspo i sine reklamer, så er ikke det å mobbe bedriften. En bedrift kan få mye kritikk, men er det da mobbing av de som jobber der? Jeg kan forstå forvirringen så lenge de bruker seg selv i reklame, og livet sitt som content. Jeg tror ingen her henvender seg privat til Caroline eller mannen for å si noe stygt til de. Veldig få har noen interesse av de privat. Jeg tror de aller fleste ønsker de alt godt. Men vi er mange som ønsker en forandring i influencerbransjen. Og jeg personlig syns CBE.no har blitt en værsting innenfor flere områder. Føler noen seg angrepet, så rapporter ! Utsatt for hersketeknikk? Rapporter! Mobbing av Caroline og mannen privat? Rapporter! Jeg kom aldri med noe "forsvar" ovenfor cbe som utløste dette. Jeg kommenterte imot på utsagnet at man ikke kan bli utslitt av å løpe 12 km når man er godt trent. Ikke om cbe var utslitt eller ei, om bildet var innafor eller ikke eller noe lignende. Kun en generell kommentar. Og ja, da er det faktisk merkelig å mene at jeg fordummer diskusjonen. Si at jeg bidrar negativt til diskusjonen mm. Det er jo ganske tydelig at ikke bare cbe gjør det hun kan for å passe inn i et narrativ, men også de som diskuterer her vrir og vender på ting for at cbe skal passe inn i deres boks som utelukkende er negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. januar 2023 #74334 Del Skrevet 1. januar 2023 Litt etterrettelig kan man være, hun får ros når det er noe å rose feks sykt barn ble ikke eksponert nå sist, det fikk positiv omtale, men det er jo ikke alltid så mye positivt å si som har med virksomheten å gjøre, da blir det fort synsing. Dette er en kritisk tråd om bedriften, deltar man har man akseptert forutsetningene. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. januar 2023 #74335 Del Skrevet 1. januar 2023 Sirisiri10 skrev (5 minutter siden): Takk Lill for forståelsen og at du tar deg tid 🙏 Jeg kom aldri med noe "forsvar" ovenfor cbe som utløste dette. Jeg kommenterte imot på utsagnet at man ikke kan bli utslitt av å løpe 12 km når man er godt trent. Ikke om cbe var utslitt eller ei, om bildet var innafor eller ikke eller noe lignende. Kun en generell kommentar. Og ja, da er det faktisk merkelig å mene at jeg fordummer diskusjonen. Si at jeg bidrar negativt til diskusjonen mm. Det er jo ganske tydelig at ikke bare cbe gjør det hun kan for å passe inn i et narrativ, men også de som diskuterer her vrir og vender på ting for at cbe skal passe inn i deres boks som utelukkende er negativt. Ok, jeg tok deg i forsvar, og du siterer med med å svare at "de som diskuterer her vrir og vender på ting for at CBE skal passe inn i deres boks som er utelukkende negativt". Når har jeg gjort det? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 1. januar 2023 #74336 Del Skrevet 1. januar 2023 Kollontaj skrev (12 minutter siden): Litt etterrettelig kan man være, hun får ros når det er noe å rose feks sykt barn ble ikke eksponert nå sist, det fikk positiv omtale, men det er jo ikke alltid så mye positivt å si som har med virksomheten å gjøre, da blir det fort synsing. Dette er en kritisk tråd om bedriften, deltar man har man akseptert forutsetningene. Forstår hva du mener, altså, men ros faktisk, for ikke å dele sykt barn med offentligheten😅. For en gal verden. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. januar 2023 #74337 Del Skrevet 1. januar 2023 Isild skrev (4 timer siden): Jeg kan forstå at hvis man kommer inn som en `forsvarer` av CBE.no i denne tråden, så kan det føles som massiv motstand. Men det er ikke så rart det? Dette er en tråd som omhandler det som er kritikkverdig ved bedriften, og da er det det som blir diskutert. Det man opplever som motstand og "hersketeknikker" er som oftest svært gode argumenter for hvorfor man er kritisk. Det blir derimot svært ofte brukerdebatt fra de som vil forsvare Caroline (ikke komme med hva de syns er veldig positivt med CBE.no) eller kritisere tråden. Det skrives om "dere" og "røkla", "gjeng" osv. Det er ingen av delene. Dette er et forum med helt individuelle debattanter - som overhodet ikke er hverken gjeng eller røkla. At mange kan være enige med hverandre derimot - ja. Det kan til og med komme mange likelydende argumenter. Det har tidligere vært forsøkt startet en tråd som handlet om "kritikk av CBE-tråden". Den døde ut før den ble veldig mange dager gammel. God debattskikk er noen veldig gode på, andre ikke. Det som ikke er innenfor regelverket blir slettet. Mange er flinke til å rapportere. Så, jeg forstår ikke helt poenget med å være så oppørt over at CBE.no får mye kritikk i en tråd hvor det som er kritikkverdig debatteres. At mye er unødvendig, og at det kommer endel flåsete her også, ja. Men det blir som oftest slettet. Hvis man mener at CBE.no er Caroline sin private Instagram, så kan jeg forstå at det virker ufint å kommentere kjoler osv. Men alt de legger ut i påvirkerkanalen er for å påvirke. Og det er ikke alle som blir påvirket positivt. Det er mange som føler det viktig å si fra hvis en påvirker påvirker negativt. Hvis jeg f.eks debatterer i en tråd at jeg syns et klesmerke bruker thinspo i sine reklamer, så er ikke det å mobbe bedriften. En bedrift kan få mye kritikk, men er det da mobbing av de som jobber der? Jeg kan forstå forvirringen så lenge de bruker seg selv i reklame, og livet sitt som content. Jeg tror ingen her henvender seg privat til Caroline eller mannen for å si noe stygt til de. Veldig få har noen interesse av de privat. Jeg tror de aller fleste ønsker de alt godt. Men vi er mange som ønsker en forandring i influencerbransjen. Og jeg personlig syns CBE.no har blitt en værsting innenfor flere områder. Føler noen seg angrepet, så rapporter ! Utsatt for hersketeknikk? Rapporter! Mobbing av Caroline og mannen privat? Rapporter! Hersketeknikkene brukt mot meg er faen ikke alltid gode argumenter. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 1. januar 2023 #74338 Del Skrevet 1. januar 2023 Kollontaj skrev (17 minutter siden): Litt etterrettelig kan man være, hun får ros når det er noe å rose feks sykt barn ble ikke eksponert nå sist, det fikk positiv omtale, men det er jo ikke alltid så mye positivt å si som har med virksomheten å gjøre, da blir det fort synsing. Dette er en kritisk tråd om bedriften, deltar man har man akseptert forutsetningene. Så lavt ligger altså lista hos denne bedriften at hun får ros for noe som burde være den største selvfølgelighet. Det beskriver denne bedriften perfekt. Man må grave dypt for å finne noe positivt. 31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. januar 2023 #74339 Del Skrevet 1. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (4 minutter siden): Forstår hva du mener, altså, men ros faktisk, for ikke å dele sykt barn med offentligheten😅. For en gal verden. Det er liksom en selvfølge at syke barn eller barn generelt ikke skal eksponeres på noen slags måte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. januar 2023 #74340 Del Skrevet 1. januar 2023 Klink skrev (5 minutter siden): Hersketeknikkene brukt mot meg er faen ikke alltid gode argumenter. Du får rapportere, da. Noen ser nok hersketeknikker der andre ser retoriske poeng. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå