Snødronninga Skrevet 28. november 2022 #72701 Del Skrevet 28. november 2022 Tuvas skrev (12 minutter siden): Det blir nevnt innimellom at dette er en mobbetråd. Det blir da lagt frem mange argumenter for at det er det ikke. Selvom kropp/utseendet til Cbe blir til tider heftig diskutert, kan ikke jeg huske å ha sett direkte stygge kommentarer om det temaet. Men, det er andre kommentarer jeg vil si kan kalles mobbing. Det gjelder spesielt hvordan interiør hun har i huset sitt og klesstil. For al del, folk må få mene det de vil. Men, hadde jeg fått de kommentaren slengt etter meg, hadde det såret veldig. Bare for å ha det på det rene, jeg mener ikke dette er en ren mobbetråd, for det er det ikke. Tendenser til mobbete holdninger? Absolutt! Det har jeg. F.eks at det stikker ut bein her og der, at hun ser syk ut og at brystoperasjonen var mislykket. Det er bare noen få eksempler! Er det virkelig mobbing å si at man ikke synes hun er god på interiør? At hun påstår hun har pyntet til jul hele dagen, men at det vises ekstremt lite på bildene hun har delt? Jeg synes man godt kan skille mellom ærlige meninger (som kanskje ikke alltid er positive) og mobbing. Hadde det vært hyggelig for henne å lese? Nei muligens ikke, men jeg mener det er innafor å kommentere/diskutere, når hun tross er lever av å påvirke andre. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 28. november 2022 #72702 Del Skrevet 28. november 2022 Tuvas skrev (53 minutter siden): Det blir nevnt innimellom at dette er en mobbetråd. Det blir da lagt frem mange argumenter for at det er det ikke. Selvom kropp/utseendet til Cbe blir til tider heftig diskutert, kan ikke jeg huske å ha sett direkte stygge kommentarer om det temaet. Men, det er andre kommentarer jeg vil si kan kalles mobbing. Det gjelder spesielt hvordan interiør hun har i huset sitt og klesstil. For al del, folk må få mene det de vil. Men, hadde jeg fått de kommentaren slengt etter meg, hadde det såret veldig. Bare for å ha det på det rene, jeg mener ikke dette er en ren mobbetråd, for det er det ikke. Tendenser til mobbete holdninger? Absolutt! Det kan lett løses ved å legge ned hele fjaset, ha en privat konto som folk flest og få en jobb der man bidrar til at samfunnet går rundt. Enn så lenge gjøres ikke dette og da blir alt vurdert som influenserbedrift. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 28. november 2022 #72703 Del Skrevet 28. november 2022 Tuvas skrev (1 time siden): Det blir nevnt innimellom at dette er en mobbetråd. Det blir da lagt frem mange argumenter for at det er det ikke. Selvom kropp/utseendet til Cbe blir til tider heftig diskutert, kan ikke jeg huske å ha sett direkte stygge kommentarer om det temaet. Men, det er andre kommentarer jeg vil si kan kalles mobbing. Det gjelder spesielt hvordan interiør hun har i huset sitt og klesstil. For al del, folk må få mene det de vil. Men, hadde jeg fått de kommentaren slengt etter meg, hadde det såret veldig. Bare for å ha det på det rene, jeg mener ikke dette er en ren mobbetråd, for det er det ikke. Tendenser til mobbete holdninger? Absolutt! Det er bare det at både møbler og klær er reklame/spons. Vet ikke om alle skjønner at når hun lager rare videoer i håpløse klær så er det reklame, ikke noe hun «elsker» i virkeligheten. 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 29. november 2022 #72704 Del Skrevet 29. november 2022 Tuvas skrev (4 timer siden): Det blir nevnt innimellom at dette er en mobbetråd. Det blir da lagt frem mange argumenter for at det er det ikke. Selvom kropp/utseendet til Cbe blir til tider heftig diskutert, kan ikke jeg huske å ha sett direkte stygge kommentarer om det temaet. Men, det er andre kommentarer jeg vil si kan kalles mobbing. Det gjelder spesielt hvordan interiør hun har i huset sitt og klesstil. For al del, folk må få mene det de vil. Men, hadde jeg fått de kommentaren slengt etter meg, hadde det såret veldig. Bare for å ha det på det rene, jeg mener ikke dette er en ren mobbetråd, for det er det ikke. Tendenser til mobbete holdninger? Absolutt! Interiør og klær er jo stort sett ting hun reklamerer for, ikke ting hun nødvendigvis ville valgt å kjøpe selv, og da tenker jeg det må være lov å si at produktet ikke fenger? Det er jo langt mer realt enn å skrive at hun ser syk ut? Jeg tror ikke CBE går med disse klærne til vanlig. Hun tar de på, tar selfie av seg selv foran speilet og så sender hun de i retur. Vi ser de aldri igjen. Det er skattemessig ryddig, men hadde hun virkelig likt produktet, så hadde hun sikkert brukt det mer. Det samme med interiør, hun har hatt samarbeid med flere interiørkjeder, men produktene ser vi aldri igjen. Med unntak av nøtteknekkerne og peisen. Jeg tror CBE også synes det er ræl. Ergo tipper jeg at hun ikke blir spesielt såret over at andre også synes det. Nå er det lenge siden vi så et interiørsamarbeid, og hun kan ikke akkurat velge på øverste hylle i klær heller. DET tenker jeg er langt sårere enn at noen bekrefter at hun bommer totalt på målgruppen med gjennomsiktig skjørt og magetopp. 34 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 29. november 2022 #72705 Del Skrevet 29. november 2022 Når det gjelder klær er det relativt enkelt å vite at det er reklame og ikke egen smak når flere kolleger i bransjen annonserer for det samme merket, med tilnærmet identisk tøy på samme tidspunkt. Forøvrig kan mange av innleggene her overføres til andre påvirkere som gjør det samme, bortsett fra at cbe.no i tillegg til alt som kritiseres med bransjen tilsynelatende også er verst på å eksponere mindreårige og posere i unaturlige vinkler for å fremstå tynneste mulig. 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 29. november 2022 #72706 Del Skrevet 29. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Når det gjelder klær er det relativt enkelt å vite at det er reklame og ikke egen smak når flere kolleger i bransjen annonserer for det samme merket, med tilnærmet identisk tøy på samme tidspunkt. Forøvrig kan mange av innleggene her overføres til andre påvirkere som gjør det samme, bortsett fra at cbe.no i tillegg til alt som kritiseres med bransjen tilsynelatende også er verst på å eksponere mindreårige og posere i unaturlige vinkler for å fremstå tynneste mulig. Og minnene strøymer på til den såkalte "kimono-gate", der flere influencere tilfeldigvis viste frem en kimono fra Lindex som ennå ikke hadde kommet i butikkene. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 29. november 2022 Populært innlegg #72707 Del Skrevet 29. november 2022 Ang det å kommentere møbler og interiør så er det en vesentlig forskjell på å kommentere folk sine private hjem og smak kontra et hjem som også er er showrom med møbler og interiør som er reklame og spons og som blir vist frem for at vi som ser også skal få lyst på det samme og dermed kjøpe det, sånn at både bedriftene og Influenceren (Påvirkeren) tjener penger på det. Ja, det er Caroline med familie sitt private hjem, samtidig så er det også et showrom som er møblert etter spons som er ment for å påvirke følgere til å kjøpe det samme. Treningsrommet var spons, barnerommene var spons, garderobene, kjøkkenøy, fliser på kjøkken og gang, stuemøblene (Sixbond-street, Slettvoll, jotex….) utemøbler, lekestue+lekeapparat, lysekronene, plakater på veggene, selv stanga på peisen til å henge julestrømper på er sponset Hva av dette som er Caroline sin personlige smak og stil er ikke så godt å si. Men så lenge hun og andre i bransjen skal påvirke meg til å kjøpe ting så er det ikke mobbing å si ar feks den sofaen var ikke noe fin og helt ubrukelig hvis man har småbarn 43 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 29. november 2022 #72708 Del Skrevet 29. november 2022 Den store utfordringen er jo at det uttad ikke er noe skille mellom jobb og privatliv. Det sklir over en annen og er umulig for følgere å se hva som er hva. At de i sitt eget hode har grenser, kan jo ikke vi gjette. Alt fremstår kommersielt, til og med barnebursdager. Uprofft av er firma å drive slik, og årsaken til at de får tilbakemeldinger. Håper forøvrig at hun er kommet seg etter den harde 10 km i går. 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 29. november 2022 #72709 Del Skrevet 29. november 2022 Trappekalenderen er på plass ser jeg. Det er mye man kan diskutere om overforbruk, signaleffekter osv. osv. Men selv om det ovenfornevnte er problematisk i seg selv er jeg villig til å overse det….hvis de for første gang bare kunne tatt til fornuft og droppe det «obligatoriske», oppstilte bildet med de små denne julen og daglige filmer på stories med åpning av pakkene. Jeg har ingen store forhåpninger om at de slipper unna den massive utleveringen dette året heller. Håper inderlig at jeg tar feil. 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 29. november 2022 Populært innlegg #72710 Del Skrevet 29. november 2022 (endret) Stargaze skrev (1 time siden): Den store utfordringen er jo at det uttad ikke er noe skille mellom jobb og privatliv. Det sklir over en annen og er umulig for følgere å se hva som er hva. At de i sitt eget hode har grenser, kan jo ikke vi gjette. Alt fremstår kommersielt, til og med barnebursdager. Uprofft av er firma å drive slik, og årsaken til at de får tilbakemeldinger. Håper forøvrig at hun er kommet seg etter den harde 10 km i går. Det at publikum ikke klarer å skille mellom hva som er influenserens personlige mening og private liv - og hva som er reklame, det er nettopp det influenserne ønsker å oppnå. Det er dette de selger seg inn på hos annonsørene, at de er gode på å blande reklame og privatliv, da kan man selge nesten hva som helst, bare det ligner noe som er privat; klær, kake og ballonger på barnebursdag, hudpleieprodukter som «elskes og brukes hver dag», de nye møblene, mors «eksklusive» kunstfiber-undertøy vist i en setting med far (gjerne på soverommet eller et hotellrom), endeløse rekker med fast fashion og annet skrot, sauset sammen med bilder av noe som ligner privatliv. Alt for mange tror på skuespillet og lar seg lure til å tro det er ekte vare, men dessverre for CBE er det den målgruppen hun gjerne vil nå, den som gjennomskuer tøvet og tenker som deg, at hun må slutte å blande inn ungene og merke annonsene tydelig. Dette er også de kvinnene (og mennene) som sier fra om #sharenting til annonsørene og benytter seg av forbrukermakten sin. Tenk om Treasures og deres management hadde tatt en evaluering på egen driftspolitikk, lyttet til kritikerne som sier jatakk til flere matoppskrifter og neitakk til barnebilder, kanskje firmaet kunne hatt en fremtid likevel, for det har det ikke nå. Endret 29. november 2022 av Pust 38 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Trudis23 Skrevet 29. november 2022 Populært innlegg #72711 Del Skrevet 29. november 2022 #tingsomikkeskjedde kilde:CBEs instagram story 69 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 29. november 2022 Populært innlegg #72712 Del Skrevet 29. november 2022 Trudis23 skrev (8 minutter siden): #tingsomikkeskjedde kilde:CBEs instagram story Det hele minner meg mer og mer om slutten på ABD sin influencerkarriere. 68 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 29. november 2022 #72713 Del Skrevet 29. november 2022 Trudis23 skrev (17 minutter siden): #tingsomikkeskjedde kilde:CBEs instagram story Enig. For noe tullball. Dette har aldri skjedd. Cbe er en løgnhals ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 29. november 2022 #72714 Del Skrevet 29. november 2022 Trudis23 skrev (2 timer siden): #tingsomikkeskjedde kilde:CBEs instagram story Ha ha!! Dummeste jeg har hørt. ..ikke merket som reklame heller. 40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 29. november 2022 #72715 Del Skrevet 29. november 2022 Trudis23 skrev (2 timer siden): #tingsomikkeskjedde kilde:CBEs instagram story Jaja, sikkert.. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 29. november 2022 #72716 Del Skrevet 29. november 2022 Godt at hun ENDELIG fikk litt egentid, da 41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 29. november 2022 #72717 Del Skrevet 29. november 2022 FruRosa skrev (15 minutter siden): Godt at hun ENDELIG fikk litt egentid, da Er ikke hun stort sett alene gjennom dagene???? Og gjør «sine» greier… 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 29. november 2022 #72718 Del Skrevet 29. november 2022 Trudis23 skrev (3 timer siden): #tingsomikkeskjedde kilde:CBEs instagram story Er det mulig?! 🤦🏻♀️ #løgnogfanteri 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 29. november 2022 Populært innlegg #72719 Del Skrevet 29. november 2022 FruRosa skrev (47 minutter siden): Godt at hun ENDELIG fikk litt egentid, da Nommin. Det var på tide! Har vel vært fullt ståhei med tinnsoldater eller nøtteknekkere hele uka hjemme, så dette må man bare applaudere! Sånn: 👏🏻 52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 29. november 2022 #72720 Del Skrevet 29. november 2022 Godt med litt egentid i dag, når hele arbeidsdagen i går gikk med til innpakking av julekalender. Alltid travel førjulstid må vite. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå