Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (4 minutter siden):

Det syns jeg man gjør som man vil med. Derimot å drive med thinspo, inspirere til et kosthold med for lite mat fordi at man selv muligens har en sf,   manisk trening og operere seg og vise frem seg selv som gir inntrykk av at dette er resultat av trening er høyst kritikkverdig. 

Ja, det er jo derfor hun er så ivrig på å vise frem kroppen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (1 time siden):

Denne formidlet at hun var gravid og fine bilder av seg selv. Så hun viste vel fram kroppen sin og er stolt over bildene. Det ville jeg også vært. De var da ikke problematiske på noen måte selv om det var naken? 
eller med undertøy også faktisk. Bare ett som var naken. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/OnA3O/slanking-har-naadd-helt-til-livmoren

Her kan du lese deg opp på hvorfor det er problematisk at kvinner fokuserer på kropp i svangerskapet. Artikkelen er fra 2014, året etter CBE sitt famøse post-partum bilde. 

«Selv barn snakker om sixpack, ungdommer speiler seg i rosablogg-idealer og gravide ser kjendiser og andre nybakte mødre som tilsynelatende «får igjen» kroppen sin like etter at de har klemt ut barnet.»

«Løvendal Mogstad mener det er tydelig at mange unge og delvis uerfarne nybakte mødre har disse kvinnene som forbilder»

Merk at de spesifikt henviser til «rosablogg-idealer», og på dette tidspunktet var CBE den bloggeren med flest følgere i Norge.

Endret av NordreSving
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Hun får jo kritikk uansett hva hun gjør, så da er hun uangripelig og kan kjøre på videre. Fra 2016:

https://www.minmote.no/nyheter/a/mB3xKl/omstridt-blogger-blir-bikinimodell-jeg-faar-kritikk-uansett-hva-jeg-gjoer

Hun har ikke utviklet seg i en positiv retning. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (10 timer siden):

Har hun gjort det? Jeg trodde det kun er lov til privat bruk?

Ellers skulle jeg ønske folk kunne la være å filme hele tiden og heller være til stede i øyeblikket. Det klarer selvsagt ikke Caroline Berg Eriksen. Var på en forestilling nylig med barn og ungdom hvor ingen av de som satt rundt meg eller meg hadde oppe telefonene for å filme det. 

Såååååå enig 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (8 timer siden):

Det var gravidbilder så så rart var det ikke? 

Litt utdatert å vise frem disse bildene igjen…

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (6 timer siden):

De gravidbildene hun har postet ...

Jeg reagerer i utgangspunktet ikke på at noen i anledning sitt barns fødselsdag poster et mimrebilde fra graviditeten. Det er hvordan disse bildene av CBE ser ut jeg stusser på. Hun er naken og i bare undertøyet, og bildene oser mer av "se på meg som er slank og sexy som høygravid" enn "jeg er så stolt av gravidmagen min".

Derfor føles det rart å se de bildene igjen nå. De fremstår mer som en hyllest til mammas slanke kropp enn til bursdagsbarnet ...

Spot on

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (1 time siden):

image.png.79d7681521c28b7d4a96eaa64052c1d9.png

image.thumb.png.02f917b4d15a32c52d03ff12b5d9a312.png

Vet ikke, får litt creeps følelse av den julepynten....

Jeg forstår bare ikke at det der er julepynt!? Noe så nitrist! 
Altså et plastre i en krukke og to figurer i metall? 😯

Endret av loffen
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (14 minutter siden):

Den er så mørk og dyster - matcher mannen i husets dystre og mørke uttrykk.,

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye ræl!

Hvordan er det mulig å få overtenning av folieballonger?
Noe helt annet er hvorfor det er nødvendig å ha så mange.

Det er gjennomgående for mye av alt dill, et overforbruk av en annen verden.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (7 timer siden):

De gravidbildene hun har postet ...

Jeg reagerer i utgangspunktet ikke på at noen i anledning sitt barns fødselsdag poster et mimrebilde fra graviditeten. Det er hvordan disse bildene av CBE ser ut jeg stusser på. Hun er naken og i bare undertøyet, og bildene oser mer av "se på meg som er slank og sexy som høygravid" enn "jeg er så stolt av gravidmagen min".

Derfor føles det rart å se de bildene igjen nå. De fremstår mer som en hyllest til mammas slanke kropp enn til bursdagsbarnet ...

Det er reklame for Netfit og seg selv. "Se på meg! Hvis du spiser (ikke) og trener som meg (fettfobibrenning) og kjøper tjenester fra styreleder (han med en fetisj for å jakte kvinner som sier ham imot) Da kan du se ut som meg og drikke vin etter at barna dine er født hvis du også legger til filter og poseringer!"

Det handler bare om Caroline berg eriksen og kroppen. Aldri noe annet. Som om kropp er den eneste verdien i verden, bare den skapes i bildet "misunnelsesverdig" nok.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 29
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (1 time siden):

Hva skal det øverste bildet forestille? Er det noe hun har pyntet med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirisiri10

Av ren nysgjerrighet, skal man gjemme kroppen sin fordi man er slank og godt trent? Hva hvis det var en overvektig eller lubben blogger? Skal vi ikke heller hylle kvinnekropper i alle fasonger? 

Det krever mye arbeid bak kroppen hennes, enormt med timer på trening. Det krever sitt, uansett hvor mye fritid man måtte ha. Så hun velger å vise kroppen sin, i likhet med mange andre. 

Synes det er innmari leit når folk skal kritisere andres kropper. Husk at det er flere som har godt trent og slank kropp, enda tynnere enn henne også, som kanskje leser her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (10 minutter siden):

Hva skal det øverste bildet forestille? Er det noe hun har pyntet med?

Hehe nei, det er klipp fra Harry Potter, fantasidyr/monstre som heter Thestraler. Fikk bare assosiasjon når jeg så julepynten til cbe...

image.png.8397fbbb8f4e1e166f07b464a8e53fbb.png

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (10 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet, skal man gjemme kroppen sin fordi man er slank og godt trent? Hva hvis det var en overvektig eller lubben blogger? Skal vi ikke heller hylle kvinnekropper i alle fasonger? 

Det krever mye arbeid bak kroppen hennes, enormt med timer på trening. Det krever sitt, uansett hvor mye fritid man måtte ha. Så hun velger å vise kroppen sin, i likhet med mange andre. 

Synes det er innmari leit når folk skal kritisere andres kropper. Husk at det er flere som har godt trent og slank kropp, enda tynnere enn henne også, som kanskje leser her inne. 

Jeg syns det blir feil å måle hele sin verdi i hvor tynn man er, som er det som blir diskutert her. Det er ingen som mener at hun skal gjemme bort kroppen, men litt mindre posering for å fremstå tynnest mulig hadde gjort kontoen en tjeneste. Man ser sjelden andre tilsvarende influensere som bruker så og si alle triksene i boken for å fremheve det tynne. 

• Liker 33
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (2 minutter siden):

Hehe nei, det er klipp fra Harry Potter, fantasidyr/monstre som heter Thestraler. Fikk bare assosiasjon når jeg så julepynten til cbe...

image.png.8397fbbb8f4e1e166f07b464a8e53fbb.png

Alt hun skal «tas» på 😅 De to gyngehestene i sølv ligner aldeles ikke på Dystraler (norsk), zoom inn på bildet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...