Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NettoppJa skrev (3 timer siden):

Hva er greia med at hun aldri viser høyre side av ansiktet? 

Fordi dette er slik hun ser ut? Aner ikke hvorfor det skal skjules, men tydeligvis ikke bra nok. 
https://www.dagbladet.no/kjendis/gir-artistkarrieren-nytt-forsok/74696379

https://www.tv2.no/video/underholdning/norges-nye-megahit/litt-galskap-det-vi-gjoer/1706143

Endret av Kollontaj
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruJohansen said:

Jeg blir direkte nedstemt av å se en voksen kvinne insistere mange ganger på at hun _ikke klarer seg uten_ disse produktene. Er det livsviktige medisiner? Ting som gjør hverdagen enklere? Noe som utvider horisonten eller bidrar til framdrift på noe som helst nivå? Nei. Det er en farget krem som skal jevne ut hudtonen på kroppen, en selvbruningskrem og et speil med tolv lyspærer montert på.

Det er helt enkelt utrolig trist at noe fullstendig overflødig blir omtalt som noe essensielt, noe hun (og helst vi også) trenger for å fungere normalt. For det verste er at jeg tror på henne, når hun sier at hun ikke ville klart seg uten all denne staffasjen. 

Enig, reagerer også på det der. Satt akkurat og bet meg merke i det samme.

Overforbruk de luxe - i en tid der det virkelig ikke burde fokuseres på den slags.

Og så kan jeg heller ikke fri meg for å tenke, når de disse influenserne er så avhengige av alle disse produktene og behandlingene både her og der - hvor stygge er de liksom uten, når det er nødvendig med tusenvis av kroner og mange timer brukt i måneden på pleie av utseendet.
Det er en gal verden. De går og får full «nødvendig» makeover jevnlig - på en måte som folk flest (i alle fall før) kanskje gjorde i uken før sitt eget bryllup. 
Men nå er nok jeg i den helt motsatte grøften, da. 😅

• Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (13 timer siden):

Nei, men nå ser du her at flere her skriver at dette er en tradisjon for dem også. Så da kan du slutte å sutre over at alle ikke gjør som deg på julaften.  

Kanskje du bør lese over det du siterer én gang til, siden du verken gjengir redelig det du faktisk har sitert eller eventuelt har oppfattet at jeg ikke nevner med et ord hvordan jeg feirer jul. Ei heller OM jeg feirer jul. Sutringen foregår i en podcast, ikke her.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (7 timer siden):

Som du kanskje ser ut fra kommentarene her så er vi flere voksne som gjør det og flere voksne som kjenner andre voksne som gjør det. Det er ikke unormalt. Vi gjør det jo nettopp for å lage en fin julaften for barna, jeg styrer med minst mulig på julaften, fordi jeg vil sitte i pysj med barna og se koselige ting på tv. Julemiddagen lager seg jo selv, jeg bare sjekker til den litt nå og da. Vi pynter oss før middag, men den er jo ikke før 17. Etter middag, dessert og litt kosetid ned bordet så er vi tilbake i pysj før gaveåpning og brettspill. Julaften er den mest koselige og minst stressende dagen i året syns jeg. Alle er forskjellige! Jeg har 3 barn og vi har alltid gjester på middag. 

Som jeg skrev og uthever: "De aller fleste er opptatte med å lage istand en fin julaften for barn og familie uten beklagelse og uthenging som innhold i skravleradio."

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, cbe eller mannen, legger selv opp til dette tyranniet om å se tynnest mulig ut. Direkte usunt og slett ikke pent

Mannen ser både tynn, dratt og usunn ut hans også.

Så tydelig viktig for dem.

Men langt fra vakkert.

Takke meg til noen kilo ekstra, farge i ansiktet og generellt et sunt utseende.

De ser det nok ikke selv…

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (3 minutter siden):

Ja, cbe eller mannen, legger selv opp til dette tyranniet om å se tynnest mulig ut. Direkte usunt og slett ikke pent

Mannen ser både tynn, dratt og usunn ut hans også.

Så tydelig viktig for dem.

Men langt fra vakkert.

Takke meg til noen kilo ekstra, farge i ansiktet og generellt et sunt utseende.

De ser det nok ikke selv…

Enig, han ser veldig dratt og sliten ut fordi han er altfor tynn. Noe å tenke på når man går inn i 40 årene. Man ser automatisk eldre ut da.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (11 minutter siden):

I år hvor det virkelig vil bli behov for organisasjoner som «omvendt julenisse» ber de andre ta over.  Vet jo hvordan julefeiringa der i gården blir med 10 julekjoler, 50 julegensere, overlesset med julepynt, julekalender til ungene som tar en hel trapp, identisk kledde jenter som eksponeres over en lav sko og utsagn om at dette er magisk. Det er creepy. 

De fleste frivillige organisasjoner krever plettfri vandel for å jobbe der. Jeg vet ikke hvordan det stiller seg i Omvendt Julenisse, men daglig leder i Ømvendt Julenisse Østfold har ikke en plettfri vandel å vise til lenger, da han nylig har fått et forelegg for trusler og hærverk. Et forelegg blir registrert i bøte- og strafferegisteret.

Uansett er vel ikke denne type mennesker man ønsker skal jobbe med sårbare mennesker i samfunnet, så at de trekker seg fra prosjektet høres ut som en fornuftig løsning.

Tillegg: Jeg har ikke fått med meg at de har jobbet med OJ siden de hadde det som storyline i Bloggerne. Pluss i boka fra meg for å ha holdt det utenfor offentlige kanaler siden da. Veldedighet slutter liksom å være veldedighet idet man bruker det for å fremme egne interesser, så dette fortjener de ros for!

Endret av Felis
  • Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (10 timer siden):

Jeg blir direkte nedstemt av å se en voksen kvinne insistere mange ganger på at hun _ikke klarer seg uten_ disse produktene. Er det livsviktige medisiner? Ting som gjør hverdagen enklere? Noe som utvider horisonten eller bidrar til framdrift på noe som helst nivå? Nei. Det er en farget krem som skal jevne ut hudtonen på kroppen, en selvbruningskrem og et speil med tolv lyspærer montert på.

Det er helt enkelt utrolig trist at noe fullstendig overflødig blir omtalt som noe essensielt, noe hun (og helst vi også) trenger for å fungere normalt. For det verste er at jeg tror på henne, når hun sier at hun ikke ville klart seg uten all denne staffasjen. 

Enig! "Denne MÅ jeg bare ha!" "Denne klarer jeg meg ikke uten", "Da jeg oppdaget DENNE". 

Kutt ut tenker jeg. Vi er i dag opplyste kvinner, og vi vasser i reklame. Denne metoden fungerer ikke lenger. Vi vet å velge, og vi vet å velge vekk. 

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

Enig, han ser veldig dratt og sliten ut fordi han er altfor tynn. Noe å tenke på når man går inn i 40 årene. Man ser automatisk eldre ut da.

Bare å dra på TM-klinikken ukentlig for han og da jo…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (17 timer siden):

Cbe trenger ikke kritiseres for det i alle fall. Syns heller mannen bør kritiseres forbi stikke ut å jogge på julaften 

Er det ikke vanlig å trene julaften? Det er det hos oss🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (54 minutter siden):

Gjør det som funker for dere. 
Om noe skulle kritiseres syns jeg at det burde være den som stikker fra familien for å trene akkurat den dagen. Aller helst syns jeg hverken trening eller askepott og pysj er noe å lage drama for. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kleenex skrev (2 timer siden):

Med mindre man er profesjonell toppidrettsutøver med VM hele romjula så MÅ man ikke ut og trene akkurat på julaften dersom resten av familien, her CBE (og barna?), faktisk har et stort ønske om kvalitetstid sammen som familie. Det handler om prioriteringer. (Eventuelt så kan man jo fint stå opp i grålysningen og trene før de andre våkner, så går det ikke utover resten).

Endret av Rastebenk
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjau87 skrev (Akkurat nå):

Jeg løper hver julaften og nyttårsaften, endrer ikke rutinene bare for at det er helligdager. 

Det kan jo ikke sammenlignes, så lenge familien din ikke savner deg mens du er vekk. Mens her er det jo snakk om at CBE faktisk ikke ønsker at LKE gjør det, og det blir jo noe helt annet. LKE kan jo heller stå opp kl 05-06 og løpe da, hvis det er så innmari viktig for ham å trene akkurat på julaften.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjau87 skrev (2 minutter siden):

Jeg løper hver julaften og nyttårsaften, endrer ikke rutinene bare for at det er helligdager. 

Støtter denne, trenger ikke være manisk for å ville løpe en tur på julaften. Det er jo bare ekstra kos, alle man møter er litt ekstra hyggelige og gir så god energi 🧑🏻‍🎄

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...