Kyllingmonk Skrevet 20. november 2022 #72221 Del Skrevet 20. november 2022 Isild skrev (2 timer siden): Det hørtes ut som en deilig julaften-formiddag, så ja - det er selvfølgelig også vanlig å ha god tid. Det kommer an på om hvor mange man er, og om man er invitert bort, eller selv har invitert osv. Men, familier i julepysj for å se på Askepott, det er nok bare på Instagram. Vi har hatt det som tradisjon siden barna var små (eldste er nå 16), så altså leeenge før Instagram. Så det er ikke bare fasade. Skal sies at jeg ordner klart det meste dagen før, blant annet dekker ferdig bordet. Så spiser vi frokost/julestrømpe foran tvn med både Disney og de andre tradisjonsgreiene i matchende pysjer. Jeg elsker det og barna elsker det. Men vi har aldri lagt det ut på Instagram 😅 12 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 20. november 2022 #72222 Del Skrevet 20. november 2022 Kyllingmonk skrev (21 minutter siden): Vi har hatt det som tradisjon siden barna var små (eldste er nå 16), så altså leeenge før Instagram. Så det er ikke bare fasade. Skal sies at jeg ordner klart det meste dagen før, blant annet dekker ferdig bordet. Så spiser vi frokost/julestrømpe foran tvn med både Disney og de andre tradisjonsgreiene i matchende pysjer. Jeg elsker det og barna elsker det. Men vi har aldri lagt det ut på Instagram 😅 Så koselig ❤️✨ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. november 2022 #72223 Del Skrevet 20. november 2022 Hvis man går hjemme, begge to, finner man mer å irritere seg over, ting vi andre ikke tenker over fordi vi har jobb som krever fokus og tid. #julepysjkonflikt 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 20. november 2022 #72224 Del Skrevet 20. november 2022 AnnePåLande skrev (15 minutter siden): Så koselig ❤️✨ Jaa, det er veldig koselig 🥰 Kjente jeg fikk litt sommerfugler i magen av å tenke på det 😂 Også en ting som ikke blir å havne på Instagram for jeg blir nesten litt flau 😅 Men en ting jeg har tenkt litt på ang det dere skriver om poden (nå tenker jeg generelt, ikke på deg AnnePåLande). Jeg har ikke hørt den selv, men det virker ut fra det som skrives som at hun prøver å stille han i et dårlig lys hele tiden. Klager på at han ikke gjør ditt eller datt. Er det et forsøk på å skape avstand mellom de for å sette seg selv i et bedre lys ifht hva han har gjort? Det overrasker meg at hun ønsker å snakke han ned, nærmest kaste han under bussen, når fasaden deres skal være perfekt. Det Perfekte ekteskap. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. november 2022 #72225 Del Skrevet 20. november 2022 Rastebenk skrev (3 timer siden): Tja, det er også helt vanlig å ha god tid på julaften. Her er det mannen som lager grøt på formiddagen og setter i gang med julemiddagen i 12-tiden, mens barna og jeg koser oss med skitur hele formiddagen for å få brent mest mulig energi (da blir det MYE mindre krangling dem i mellom resten av dagen), inn i varmen til dusj, julegenser, deilig grøt og og så julestrømpekos og kakao i sofaen. Men så er vi bare 6 personer på julekvelden, det hjelper jo veldig i fht de som skal ha 15-20 stk rundt bordet på julaften! Men ja, hele familien i matchende julepysj klokka 11 på formiddagen på julaften for å se Tre Nøtter til Askepott, da er du faktisk 100 % Instagramskadet. Hva er poenget med å skrive det nederste der? Herregud så tåpelig. Vi sitter forøvrig samme i pysjen å ser askepott, helt uten å være instagramsksdet!! 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. november 2022 #72226 Del Skrevet 20. november 2022 Isild skrev (3 timer siden): Det hørtes ut som en deilig julaften-formiddag, så ja - det er selvfølgelig også vanlig å ha god tid. Det kommer an på om hvor mange man er, og om man er invitert bort, eller selv har invitert osv. Men, familier i julepysj for å se på Askepott, det er nok bare på Instagram. Nei det er det nok ikke, vet flere som gjør det, koselig og en fast tradisjon hos oss 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 20. november 2022 #72227 Del Skrevet 20. november 2022 Kjenner ingen voksne som sitter i pysj på julaften for å se nøttene til Askepott kl. 11. Kjenner heller ingen som sutrer over sånt i podcasts. Eller forsvarer sutringen på noe vis. De aller fleste er opptatte med å lage istand en fin julaften for barn og familie uten beklagelse og uthenging som innhold i skravleradio. 28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 20. november 2022 #72228 Del Skrevet 20. november 2022 (endret) Jeg har hørt over podcasten, og kan komme tilbake til det senere. Men å høre på to voksne damer som sier Shino (kino) Schøpe (kjøpe) osv, er veldig spesielt. Er det en Sarpsborg-greie? Endret 20. november 2022 av Snødronninga 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 20. november 2022 #72229 Del Skrevet 20. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (32 minutter siden): Kjenner ingen voksne som sitter i pysj på julaften for å se nøttene til Askepott kl. 11. Kjenner heller ingen som sutrer over sånt i podcasts. Eller forsvarer sutringen på noe vis. De aller fleste er opptatte med å lage istand en fin julaften for barn og familie uten beklagelse og uthenging som innhold i skravleradio. Som du kanskje ser ut fra kommentarene her så er vi flere voksne som gjør det og flere voksne som kjenner andre voksne som gjør det. Det er ikke unormalt. Vi gjør det jo nettopp for å lage en fin julaften for barna, jeg styrer med minst mulig på julaften, fordi jeg vil sitte i pysj med barna og se koselige ting på tv. Julemiddagen lager seg jo selv, jeg bare sjekker til den litt nå og da. Vi pynter oss før middag, men den er jo ikke før 17. Etter middag, dessert og litt kosetid ned bordet så er vi tilbake i pysj før gaveåpning og brettspill. Julaften er den mest koselige og minst stressende dagen i året syns jeg. Alle er forskjellige! Jeg har 3 barn og vi har alltid gjester på middag. 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkGordon Skrevet 20. november 2022 #72230 Del Skrevet 20. november 2022 Snødronninga skrev (15 minutter siden): Jeg har hørt over podcastene, og kan komme tilbake til det senere. Men å høre på to voksne damer som sier Shino (kino) Schøpe (kjøpe) osv, er veldig spesielt. Er det en Sarpsborg-greie? Det er en latskap-greie. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvins Skrevet 20. november 2022 #72231 Del Skrevet 20. november 2022 Det er virkelig ikke interessant eller relevant om dere ser Askepott i pysjen eller ei. 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. november 2022 #72232 Del Skrevet 20. november 2022 Cbe trenger ikke kritiseres for det i alle fall. Syns heller mannen bør kritiseres forbi stikke ut å jogge på julaften 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 20. november 2022 #72233 Del Skrevet 20. november 2022 Uff har sett disse 3 nøttene til Askepott nok, skjønner mannen ikke orker 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. november 2022 #72234 Del Skrevet 20. november 2022 Kyllingmonk skrev (1 time siden): Som du kanskje ser ut fra kommentarene her så er vi flere voksne som gjør det og flere voksne som kjenner andre voksne som gjør det. Det er ikke unormalt. Vi gjør det jo nettopp for å lage en fin julaften for barna, jeg styrer med minst mulig på julaften, fordi jeg vil sitte i pysj med barna og se koselige ting på tv. Julemiddagen lager seg jo selv, jeg bare sjekker til den litt nå og da. Vi pynter oss før middag, men den er jo ikke før 17. Etter middag, dessert og litt kosetid ned bordet så er vi tilbake i pysj før gaveåpning og brettspill. Julaften er den mest koselige og minst stressende dagen i året syns jeg. Alle er forskjellige! Jeg har 3 barn og vi har alltid gjester på middag. Nettop, akkurat samme her! Hatet det stresset mine forekdre holdt på med julaften og vil ikke ha det sånn selv. Hekt fantasiske å bare nyte dagen med barna og kose oss. Så det er en merkelig ting å kritisere 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. november 2022 #72235 Del Skrevet 20. november 2022 Vi kunne sikkert sittet slik om vi ikke hadde 10 gjester som kommer kl 15 hvert år. 😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 20. november 2022 #72236 Del Skrevet 20. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (3 timer siden): Kjenner ingen voksne som sitter i pysj på julaften for å se nøttene til Askepott kl. 11. Kjenner heller ingen som sutrer over sånt i podcasts. Eller forsvarer sutringen på noe vis. De aller fleste er opptatte med å lage istand en fin julaften for barn og familie uten beklagelse og uthenging som innhold i skravleradio. Nei, men nå ser du her at flere her skriver at dette er en tradisjon for dem også. Så da kan du slutte å sutre over at alle ikke gjør som deg på julaften. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaSimon Skrevet 20. november 2022 #72237 Del Skrevet 20. november 2022 Orly skrev (3 timer siden): Hva er poenget med å skrive det nederste der? Herregud så tåpelig. Vi sitter forøvrig samme i pysjen å ser askepott, helt uten å være instagramsksdet!! ja, hva i alle dager? Har gjort dette hver jul siden jeg ble født 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 20. november 2022 #72238 Del Skrevet 20. november 2022 Snødronninga skrev (3 timer siden): Jeg har hørt over podcastene, og kan komme tilbake til det senere. Men å høre på to voksne damer som sier Shino (kino) Schøpe (kjøpe) osv, er veldig spesielt. Er det en Sarpsborg-greie? Hvis du ikke selv har samme g-lyd i ordet geit og ordet gull, eller samme k-lyd i kirke som i Kypros, snakker du (i likhet med absolutt alle norsktalende jeg kjenner) på en måte tipp-tipp-tipp-osv.-foreldrene våre ville kalt slurv eller barnespråk. Lyder i språk endrer seg. Norsk kj-lyd er på vei mot skj. Det er mye man kan kritisere influenseren og bedriften hennes for, men la oss ikke gnage om at hun snakker slik alle vil snakke når millenniumsgenerasjonen blir pensjonister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. november 2022 #72239 Del Skrevet 20. november 2022 Gapatrosten skrev (4 minutter siden): Hvis du ikke selv har samme g-lyd i ordet geit og ordet gull, eller samme k-lyd i kirke som i Kypros, snakker du (i likhet med absolutt alle norsktalende jeg kjenner) på en måte tipp-tipp-tipp-osv.-foreldrene våre ville kalt slurv eller barnespråk. Lyder i språk endrer seg. Norsk kj-lyd er på vei mot skj. Det er mye man kan kritisere influenseren og bedriften hennes for, men la oss ikke gnage om at hun snakker slik alle vil snakke når millenniumsgenerasjonen blir pensjonister. Tja, ingen av de barna og ungdommene jeg kjenner mellom 3 og 20 snakker slik. 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 20. november 2022 #72240 Del Skrevet 20. november 2022 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Tja, ingen av de barna og ungdommene jeg kjenner mellom 3 og 20 snakker slik. Det varierte nok når folk sluttet å å si g-eit og k-irkja med hard lyd også. (Og overgangen fra kj til skj kommer rimeligvis i ulikt tempo i ulike dialekter.) Men dette er på siden av diskusjonen i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå