Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at TM-klinikken går god for disse produktene? Eller var det sånn at x antall behandlinger, injeksjoner og dyr medisinsk hudpleie er det som faktisk brukes? Igjen - håpløst villedende og uetisk. 

• Liker 29
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Felis skrev (På 9.11.2022 den 9.46):

Det er ingen heftelser på bilen… Tror ikke så mange baker billånet inn i huset, for det lønner seg ikke å betale på bilen i 20 år. Særlig ikke når den skal selges etter ett… Som sagt, jeg tror de er ryddige økonomisk.

Og angående privat, så er vel strengt tatt ikke Lars Kristians nyervervede utgifter et offentlig anliggende heller. Men som med alt annet er det et uklart skille mellom privatliv og forretning. Bot og erstatning er en direkte konsekvens av noe som skjedde på «jobb». 

Privatbilen slutter å være privat i det øyeblikket de valgte å gjøre den til offentlig eie på SoMe. Heste-episoden, lada-familier og Skoda-uttalelser har jo skjedd på hans offentlige trenerkonto. Og de to siste er en direkte konsekvens av at han synes deres bil er mye finere enn almuens.

Når det kommer til privatøkonomien, er det heller ikke privat. CBEs årsinntekt er et årlig tema i landsdekkende presse. Jeg driter egentlig i hva influencere tjener, de må alle være Sophie Elise for min del. Heia dem. Men det er ikke til å komme fra at hos eierne av Treasures er det et voldsomt sprik mellom økonomien de prøver å fremstille at de har, og økonomien de faktisk har.

Og sett i et større perspektiv er det da verdt å tenke over om salg av barnas privatliv virkelig er verdt det. De tjener omtrent det samme som en butikkansatt, mens kollegaer som ikke eksponerer barn tjener mange ganger mer.

Men jeg er enig i at bilen er en dråpe i alt annet her, det er bare litt for tilfeldig at den skal selges rett etter at LKE har fått en bot og erstatning i fanget.

Jeg bryr meg ikke om at bilen blir omtalt altså, men jo dette helt vanlig å ha billånet inn i huslånet. man betaler bare ned like mye på huslånet som man hadde gjort på et bolig lån= billigere lån til bil. Min tanke var bare at om de har lån på bilen eller ei sier ikke noe om hvordan de økonomi de har. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest NordreSving
Skrevet
Kosemose skrev (9 minutter siden):

Haha, for en morsom og absurd tanke, kan ikke tenke meg noe flauere og kleinere! Og nei, klart jeg ikke kjøper dette, men tenker ikke dette er noe mer kritikkverdig enn normal underlig influenseratferd 😅

Det er jo definitivt legitimt å påpeke absurditet og underlig influenceratferd. 

Et av hovedtemaene i tråden er å sette lys på narrativ versus virkelighet, nettopp for å vise følgere at det som presenteres ikke er virkelig. Særlig fordi det som presenteres er så redigert og iscenesatt at ingen bør leve i troen på at dette er normalen. Å sammenlikne seg selv og sitt liv med det som presenteres på slike kontoer er skadelig. Det er konteksten rundt å påpeke hva som egentlig vises. 

Skrevet (endret)
lillehammeren skrev (18 minutter siden):

Podcast om jul? JUL?! 😃😂

Det var min tanke og…hva skal den inneholde….?? Snork!

Endret av Isola2
Skrivefeil
  • Liker 13
Gjest NordreSving
Skrevet
cerruti skrev (6 minutter siden):

Regner med at TM-klinikken går god for disse produktene? Eller var det sånn at x antall behandlinger, injeksjoner og dyr medisinsk hudpleie er det som faktisk brukes? Igjen - håpløst villedende og uetisk. 

Så viktig poeng!

Det interessante er jo også at om du sammenlikner huden som CBE viser frem i annonser for helt ulike leverandører, så ser det helt lik ut. Det betyr vel at det i bunn og grunn ikke spiller noen rolle hva du bruker. 

Skrevet
9 minutter siden, cerruti said:

CBE har sagt flere ganger at hun bruker kun produkter fra den medisinske hudpleieserien ZO. Så at hun reklamerer for Ole Henriksen, Elizabeth Arden og nå noe koreanske greier, er bare for å tjene penger. Null troverdighet og villedende.

Koreansk hudpleie er forresten veldig bra, men kjøp fra seriøse nettbutikker.

• Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet
Isola2 skrev (1 time siden):

Det var min tanke og…hva skal den inneholde….?? Snork!

Tommel opp for noe annet og et forsøk på å skape noe. Tror heller ikke det finnes en podcast som handler kun om jul. Kommer ikke til å høre på da det ikke interesserer meg, men kanskje noen julefolk syns dette er koselig. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Oline12 skrev (2 minutter siden):

Tommel opp for noe annet og et forsøk på å skape noe. Tror heller ikke det finnes en podcast som handler kun om jul. Kommer ikke til å høre på da det ikke interesserer meg, men kanskje noen julefolk syns dette er koselig. 

«Snakker julen inn»-podcaster kom det hvertfall en av i fjor, men for all del, jul er hyggelig. 

Endret av FrkGordon
  • Liker 4
Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg ikke om at bilen blir omtalt altså, men jo dette helt vanlig å ha billånet inn i huslånet. man betaler bare ned like mye på huslånet som man hadde gjort på et bolig lån= billigere lån til bil. Min tanke var bare at om de har lån på bilen eller ei sier ikke noe om hvordan de økonomi de har. 

Hjelper ikke med litt lavere rente på boliglån enn billån, om du skal betale ned lånet på si 20 år, som er vanlig for boliglån. Da ender du opp med å ha betalt mye mer i renter enn for et billån som har mye kortere løpetid. Så nei, bil bakt inn i boliglån er ikke ensbetydende med billigere lån til bil.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper virkelig for hennes del at hun utnytter denne muligheten til å være litt mer åpen og ekte, snakke fra hjertet og kanskje fortelle åpent og ærlig om ting som følgerne faktisk er interessert i å høre om. Er derimot stygt redd dette blir overfladisk og upersonlig fjas med tilgjort stemme som raskt dør hen. Se for dere en episode i podkasten til Ine hvor Caroline forteller ærlig alt om alle skandaler, nedturer og antakelser- DET kunne jeg hørt på. 

• Liker 23
Skrevet
NordreSving skrev (1 time siden):

Så viktig poeng!

Det interessante er jo også at om du sammenlikner huden som CBE viser frem i annonser for helt ulike leverandører, så ser det helt lik ut. Det betyr vel at det i bunn og grunn ikke spiller noen rolle hva du bruker. 

Det har ingenting å bety hva hun bruker da hun bruker så mye filter på bildene at jeg vil kalle det villedende reklame. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)

Er det bare meg som ikke har fått med meg hvor denne podcasten skal sendes? Jeg ser det står moderne media, men ingen "hør på oss her", rabattkoder eller noe annet....?

Jeg skjønner hun gjør dårlig reklame for andre, men dårlig reklame for seg selv, dét trodde jeg ikke..

Endret av MacBeth
  • Liker 14
Skrevet
Lin10 skrev (2 timer siden):

Da blir det podcast med Caroline🤩Gleder meg til å lytte. Hun følger trenden👍🏼Ikke la deg stoppe av heksejakt og misunnelse. Da ble det nattmaske på meg fra samarbeidspartneren til CBE. Den er fantastisk👌🏼Så er det bra at hennes samarbeidspartnere blokkerer  hets fra folk som jager i flokk👏🏼👏🏼

Ingen av CBE sine samarbeidspartnere som blokkerer hets, MakeUp-Mekka har prosedyrer for sosiale medier. De sletter kommentarer hvis dette skjer i en helg eller på helligdager, for de må gjennomgå kritikken og svare på mail til de som klager. Så alle som har klagd til de, ble åpnet og svart på mandag/tirsdag. Regner med det var MM du refererte til, så måtte bare korrigere deg her 😜. De har vel sikkert avsluttet sitt samarbeid også, som ALLE ANDRE.  Heller ingen her som jager noen i flokk, da har du misforstått drastisk - men det er kanskje meningen at du misforstår? For er ikke så vanskelig å lese hva som foregår, og hvorfor 🙃

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
MacBeth skrev (9 minutter siden):

Er det bare meg som ikke har fått med meg hvor denne podcasten skal sendes? Jeg ser det står moderne media, men ingen "hør på oss her", rabattkoder eller noe annet....?

Jeg skjønner hun gjør dårlig reklame for andre, men dårlig reklame for seg selv, dét trodde jeg ikke..

Hun la ut link på stories. Kan høres på Spotify (i morgen). 

Skrevet
NordreSving skrev (2 timer siden):

Det blir spennende å se om hun lykkes med å «følge trenden» denne gangen. Hvordan har det egentlig gått med satsingen på Youtube? Snap? Tiktok? 

Og netfit

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Slik jeg forstår det skal hun ha en podcast over tid, men hvor første episode handler om julen.

Jeg lurer på hvem som er målgruppen til denne juleepisoden? Som høyt utdannet og kjøpesterk kvinne (som CBE tidligere har referert til som ønsket målgruppe) treffer det ikke meg, men klart - jeg er jo bare n=1. Kanskje mange andre som tenker det er en podcast de har savnet? 

Jeg synes også at engelsk navn på en norsk podcast er litt i utakt med tiden. Får assosiasjoner til shabby chic av «life by»-tittelen. 

• Liker 15
Skrevet

Som nevnt lengre opp, jeg håper det ikke blir en podcast som hovedsaklig er overfladisk. Skal hun engasjere folket, må hun nok bli mer personlig og kanskje til og med privat. Det jeg tror, er at hun etterhvert kommer til å snakke om det å bli hetset og mobbet. Det hun opplever som hets og mobbing.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Koreansk hudpleie er forresten veldig bra, men kjøp fra seriøse nettbutikker.

Har du noen bra å anbefale og er det bra for sensitiv hud?  (sorry avsporing) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...