Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hvis man får mail/nyhetsbrev fra Makeup Mekka og ønsker å melde seg av, så får man valgmuligheter der man enten kan hake av for hvorfor man vil melde seg av nyhetsbrevet, eller man kan skrive en egenkomponert tekst ang. hvorfor man ikke lenger står inne for bedriften. 😌 Dette oppdaget jeg tidligere, og er en fin måte å få sagt akkurat hvorfor man nå vil velge bort MM. Alle må få mulighet til å forbedre seg og velge bedre, tenker jeg. 

Endret av Bulletproofhoware
Lagt til
  • Liker 30
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Lassemann har født by proxy, det er likestilt med å føde selv i hans verden. 

Føde-Åge🤣

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Jeg har fått svar fra Makup Mekka. Så bra de har ett "meget strengt etisk regelverk" da. 

Hei.

Jeg leste nylig at dere er grundige i vurderingen av hvem som skal annonsere for dere.

Så da må vel det jeg tolker utifra svaret være følgende:

Dere velger nå (igjen?) altså å annonsere hos en influenser som nesten daglig bryter FN`s barnekonvensjon angående barns rett til å eie sin egen digitale identitet. Dere er da altså positiv til dette, på tross av hva bla KRIPOS mener.

Dere velger også å annonsere gjennom en bedrift som nesten daglig legger ut triggende "thinspo"-bilder og har ett veldig fokus på kropp og seksualisert bilder. Da gjerne med bilder av barn innimellom de seksualiserte bildene. Dette er dere også positiv til.

Og nå, etter de siste skremmende opplysningene om den andre av eierne av denne bedriften, velger dere indirekte å støtte trakassering mot kvinner, herverk mot andres eiendom, og generellt ufin oppførsel i kommentarfelt, inbokser og på telefon.

Takk for meg som kunde. Alt overnevnte, pluss enda mye mer, er ting jeg ikke kan støtte. Og det standardsvaret, som jeg går utifra at dere sender ut, viser hvor dere står i disse viktige debattene.

MH 

____

Hei  ❤

Takk for at du kontakter oss!

Takk for meldingen din. 
Vi tar alle tilbakemeldinger og gjør nøye vurderinger av disse. Vi har et meget strengt etisk regelverk vi forholder oss til i alt vi gjør. Vi setter pris på alle som engasjerer seg og bidrar slik at vi kan gjøre jobben vår bedre i fremtiden.

Ha en fin dag!

Berit
Kundeservice Makeup Mekka

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk de et strengt etisk regelverk i dag? 🤣 

Eller er det er fiktivt regelverk vi snakker om? 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann1234 skrev (8 timer siden):

Jeg visste ikke om dette før nå! Vet at LKE er mye rart, misogynistisk, kontrollerende, snylter på kona osvosv, men rasist også? Shit. Selv om dette var lenge siden så sier det fortsatt mye om han og hans moralske karakter. Han var VOKSEN og på JOBB da disse slengbemerkningene kom. Hva F er galt med denne fyren. 

Er du virkelig overrasket over at fyren er rasist? Det var vel bare det som manglet på merittlisten hans 😅

Endret av Purple Basil
  • Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (På 7.11.2022 den 16.08):

Hadde de fotoshoot for å vise TO bilder på Instagram 🤔

Tydeligvis. Og på BEGGE bildene tar hun seg i håret.  Fotoshooten skulle vare i 1,5t i ordinær åpningstid, men tror de var lenger. 
Det var fasinerende og komisk å se riggingen og opplegget på nært hold forrige uke. Var selv på shopping på Aker Brygge og julebutikken ligger sentralt.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 27
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (18 minutter siden):

Er du virkelig overrasket over at fyren er rasist? Det var vel bare det som manglet på merittlisten hans 😅

Ja, for det er ikke ofte det blir bragt hit til sammenligning med andre "skandaler", synes denne tar vell så kaka jeg altså. Ikke noen unnskyldning å spore på den tiden heller, bare masse forsvar om hvorfor han valgte å bruke rasistiske slengbemerkninger. For en dust! Kvinnesyn og sånn generelt menneskesyn henger ofte sammen, så burde ikke blitt overrasket. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (15 minutter siden):

Tydeligvis. Og på BEGGE bildene tar hun seg i håret.  Og fotoshooten varte mer enn 1,5t, selv om hun spurte om å låne lokalene 1,5t😅
Fytti, det var faktisk skikkelig fasinerende og komisk å se rigging og opplegget på nært hold forrige uke. Var selv på shopping på Aker Brygge og julebutikken ligger sentralt, og måtte selvsagt ta noen ekstra runder også🤭.

Lurer på om julebutikken egentlig visste hvem de lånte bort lokalet til og hva disse 2 står for med tanke på holdning, etikk, moral og fornuft

Endret av Skrottefar
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Lurer på om julebutikken egentlig visste hvem de lånte bort lokalet til og hva disse 2 står for med tanke på holdning, etikk, moral og fornuft

Mon tro om CBE/Treasures AS skatter for fordelen hvis de lånte lokalet gratis?

Kan andre låne lokalene også? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (4 minutter siden):

Mon tro om CBE/Treasures AS skatter for fordelen hvis de lånte lokalet gratis?

Kan andre låne lokalene også? 

Lånte gratis? Nei, de skulle sikkert ta seg betalt for å låne det, mot litt reklame hvor fruen er i fokus på bilder med thinspo'n sin 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kunne no lagt litt mer arbeid i redigeringen av julebildene. Han glemte å viske vekk alt av kjolen til venninna oppe ved skuldra for at hun skulle bli smalere i ryggen, og bilde nr 2 er ser det ut som har har tatt vekk for mye av overarm, albuen er jo enorm 🫣

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at Makeup Mekka sikkert hadde sitt å stri med etter helgas bruduljer så hadde jeg regnet med at de hadde offentlig gått ut med noe, men de fortsetter med annonseringer og det samme vante på IG og Facebook.....er det fordi de ikke vet hva de skal gjøre, er i totalt villrede, eller rett og slett gir blanke F i det som skjer? 
Regner med at de sikkert har hatt intens møtevirksomhet i løpet av dagen, og helt sikkert vært i kontakt med villa'n nede i Særp, men allikevel, det å bare svare med standardsvar på Trustpilot gagner dem ikke i lengden, for skal de redde merkevaren sin så bør det komme noe mer enn bare et standardsvar, og det trenger de ikke bruke en hel arbeidsdag på

• Liker 41
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Etter at Makeup Mekka sikkert hadde sitt å stri med etter helgas bruduljer så hadde jeg regnet med at de hadde offentlig gått ut med noe, men de fortsetter med annonseringer og det samme vante på IG og Facebook.....er det fordi de ikke vet hva de skal gjøre, er i totalt villrede, eller rett og slett gir blanke F i det som skjer? 
Regner med at de sikkert har hatt intens møtevirksomhet i løpet av dagen, og helt sikkert vært i kontakt med villa'n nede i Særp, men allikevel, det å bare svare med standardsvar på Trustpilot gagner dem ikke i lengden, for skal de redde merkevaren sin så bør det komme noe mer enn bare et standardsvar, og det trenger de ikke bruke en hel arbeidsdag på

Siden historien ikke er "offentlig" enda er de kanskje litt bondefanget? De kan strengt tatt ikke gå ut med en pressemelding eller offentlig info uten å oute LKE. Det var helt tilfeldig at det var Makeup Mekka som var siste annonsør før dette smalt, det kunne like gjerne vært noen andre som stod i shitstormen. En kjip konsekvens av å ikke gjøre en skikkelig etisk vurdering før inngått samarbeid.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er tyddet for spekulasjoner, brukerdebatt, avsporing, krenkelser og svar til dette.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skriver "ny økt" på NetFit, og så er et bare en kombinasjon av de samme, gamle, "oppbrukte" øvelsene. 

Jeg skjønner at enkelte sikkert er effektive og derfor brukes ofte, men er det så vanskelig å ha mer variert innhold egentlig? Det er tross alt en treningskonto som bør har som mål å inspirere andre til å trene. Burpees som utføres litt halvveis fordi det er så lavt oppunder taket, har vi sett MYE av. 

Og så musikkvalget da. "If i were you, i'd wanna be me too." :rolleyes:

Endret av Snødronninga
  • Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig så indignert over at de kan fortsette som om ingenting har skjedd. Det går i kaffe, stemningsfull musikk og trening. Det gjør meg veldig bekymret for at det ikke skjer noe mer med denne saken (hvis A ønsker det slik har jeg naturligvis forståelse for det), og at de bare kan fortsette som før. Skammer de seg ikke litt engang?

Det at Makeupmekka ikke adresseres i cbes kanaler på noen måte (slik Beckman ble, hvor cbe skrev noe om at det er de samme trollene som forsøker å ødelegge hvert eneste samarbeid), tolker jeg i det minste som at de er redde for at det skal bli mer fokus på dette; at de selv skal "komme til" å spre ordet. Kun spekulasjon, men kanskje det er derfor MM heller ikke går ut og forsvarer i sine sosiale kanaler, men kun stenger kommentarfeltene? At kommentarfeltet har vært stengt på de siste 6-7 postene der nå, må jo fremstå som noe underlig for folk som ikke har fått med seg dette. I prinsippet er det vel ingen forskjell på Beckmans kommentarfelt og MMs. 

Endret av Leda
Tydeliggjøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...