Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sugar&Spice skrev (55 minutter siden):

Bree var en kompleks og sammensatt karakter, og alt annet og mer til enn den striglede overflate-karakteren man møtte i første sesong av Desperate Housewives. 

Å sammenlikne CBE med Bree er helt bak mål, Bree hadde mange sider. Caroline står stødig ved sin voldelige, truende, trakasserende og lyvende samboer. Og later som alt er bra. Hun når ikke Bree opp til støvelkanten en gang!

Jeg tror Stepford wife er en bedre sammenligning.

Angående bilen til A, så er det ingenting i prisen for omlakkering som indikerer at dette var en ripe. Ei heller at bilen var et vrak. Hadde den vært det, så hadde den nemlig blitt kondemnert for den summen. 

LKE kan selvfølgelig ikke skrive av noe av dette på firmaet. Jeg minner om at paret har en samlet årsinntekt på 750 000, før skatt. Av dette må de betale utgifter de heller ikke kan skrive av. Blant annet lån, strøm, drivstoff og det meste av maten. Dere vet, alt som har blitt svindyrt i det siste. Jeg kan garantere at dette svir skikkelig i lommeboka! 

Paret bør legge seg i selen og hanke inn et par skikkelige samarbeid, eventuelt daglige drittoppdrag, slik at de kan ta seg ut lønninger som ligner på de de hadde før. Men noe sier meg at det kanskje blir vanskelig. 

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (14 timer siden):

Uansett hva som er årsaken til at media ikke skriver om denne alvorlige hendelsen, så burde de skamme seg over å la den "ene siden av saken" få stå. 

Jeg vet at andre har en ganske annen oppfatning av hva som er greit å dele og hva som ikke er greit, men uenigheter må man kunne akseptere uten å ta diskusjonen ned til et nivå hvor man benytter seg av personangrep og andre usakligheter.

https://www.seher.no/kjendis/hardt-ut-rotter-seg-sammen/76373309

Dette uttalte altså Caroline i kjølvannet av Beckmann-kommentarene - antageligvis vel vitende om at hennes mann hadde oppsøkt og fulgt etter en kvinne, for så å vandalisere bilen hennes, OG ringe senere på kvelden. En kvinne som hverken hadde kommet med personangrep eller usakligheter. 

Eier ikke Caroline skam? "Personangrep og usakeligheter" er ugreit for henne, men at mannen hennes går fysisk til angrep på annemanns eiendom, det er helt ok? 

De to der vet ikke ikke når de bør holde kjeft. Det er kvalmt at media lar dette bullshit`et stå. 

Jeg tror ikke det er så synd på Caroline egentlig. Jeg tror de er helt samstemte. 

Kanskje ihvertfall Se og Hør kan skrive en sak om Lars Kristian Eriksen som forfølger kvinner og volder skadeverk på bil? Sånn i forlengelse av denne saken?

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Felis said:

Jeg tror Stepford wife er en bedre sammenligning.

Angående bilen til A, så er det ingenting i prisen for omlakkering som indikerer at dette var en ripe. Ei heller at bilen var et vrak. Hadde den vært det, så hadde den nemlig blitt kondemnert for den summen. 

LKE kan selvfølgelig ikke skrive av noe av dette på firmaet. Jeg minner om at paret har en samlet årsinntekt på 750 000, før skatt. Av dette må de betale utgifter de heller ikke kan skrive av. Blant annet lån, strøm, drivstoff og det meste av maten. Dere vet, alt som har blitt svindyrt i det siste. Jeg kan garantere at dette svir skikkelig i lommeboka! 

Paret bør legge seg i selen og hanke inn et par skikkelige samarbeid, eventuelt daglige drittoppdrag, slik at de kan ta seg ut lønninger som ligner på de de hadde før. Men noe sier meg at det kanskje blir vanskelig. 

Har prisen på omlakkeringen vært omtalt? Det hadde jo vært interessant som referanse til spriket mellom en bruker her som sier «én ripe» kontra fruJ som sier «på alle sider»…

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Har prisen på omlakkeringen vært omtalt? Det hadde jo vært interessant som referanse til spriket mellom en bruker her som sier «én ripe» kontra fruJ som sier «på alle sider»…

En sammenhengende ripe kan jo gå langs alle sider, for så vidt. Er vel bare snakk om lek med ord.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (19 minutter siden):

Kanskje ihvertfall Se og Hør kan skrive en sak om Lars Kristian Eriksen som forfølger kvinner og volder skadeverk på bil? Sånn i forlengelse av denne saken?

Det burde de gjøre! Men da hadde de nok gjort det allerede. De ønsker vel å holde seg inne med CBE.no for å få være mikrofonstativ i alle ikke-sakene som måtte komme i fremtiden. 

Noen litt bakover i tråden nevnte så treffende at influencere har blitt `den fjerde statsmakt`- og det stemmer. De har skøvet media vekk fra den plassen. 

Media i dag er bare nyttige idioter for dem. At NRK ansetter "Gullbarbie" til å påvirke unge kvinner sier vel egentlig alt. 

Det får meg til å tenke på 80- tallslåten "Video killed the radiostar" med The buggles. Nå har vi den situasjonen at "Social media killed mainstream media". 

• Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (15 minutter siden):

En omlakkering i seg selv er så dyr at prisen overstiger verdien på et vrak. Vi snakker mange titalls tusen. Hadde det vært et vrak, hadde bilen blitt kondemnert, fremfor reparert.

Selve prisen har ikke blitt omtalt av fru Johansen, så da forholder jeg meg til den avgjørelsen. Siden jeg er en anonym bruker på et forum forventer jeg ikke at noen skal ha tiltro til meg, men jeg bekrefter uansett at det fru Johansen sier er sant.

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkGordon skrev (14 minutter siden):

Jeg har vært en snikkikker i tråden her lenge, det har vært min lille guilty pleasure.
Lenge irritert og frustrert meg over at de ikke klarer å komme med noe originalt, som vi alle vet, kaffen og treningen og isen og pastaen. Spørsmålsrundene på netfit for å etterligne «de store» på insta (Andreas og Melina feks), hundeholdet som bare har vært helt sykt siden han var valp. Treningen gir ikke mening overhodet. 

Men nå har de jo virkelig tatt kaka, overgått seg selv. Blir nesten litt redd, dette er jo bare skremmende! Vet ikke om det er verst om hun visste at han gjorde det eller ikke, uansett helt utrolig. Får så dårlig følelse på at de i tillegg nå fortsetter å tralle rundt i villaen sin som om ingenting har skjedd. Hvor langt skal dette gå?

Helt enig med deg - jeg synes også det er skremmende at de fortsetter å tralle rundt som om ingenting har skjedd. Ikke minst skremmende at det er de som eier narrativet om at det er Caroline som er offeret.

Det var én usaklig personkarakteristika i kommentarfeltet under Beckman (og den var skrevet av en person som ville se verden brenne), og det er dette de henger seg opp i. Beckman evner ikke svare på konstruktiv kritikk, cbe evner ikke svare på konstruktiv kritikk, men denne ene kommentaren fikk fokuset, og "beviste" narrativet til bedriftsleder om mobbing og hetsing fra haters. Jeg lurer på hvordan de greier å se seg selv i øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (11 timer siden):

Jeg tror CBE og LKE er to blad av samme gren, og at hun ser på han som sin ridder i hvit rustning som går i bresjen for henne, sånn at søte, lille hun slipper. Tror ikke de angrer heller, men følte seg berettiget til å forfølge, true og gjøre hærverk som «straff».

Men LKE bør Google ordet affekt og evt få noen til å forklare han hva det betyr. Ei handling utført i affekt er ikke noe som planlegges over tid, men noe som skjer der og da. Man bruker ikke tid på å gå inn på en ukjent person sin ig-konto, søke opp navn og adresse, for så å trakkasere og true vedkommende to dager etter i affekt 

Mon tro om de får skrevet av boten på firmakontoen eller om den blir betalt av egen lomme? Kan de skrive den av på skatten siden det skjedde som følge av et jobboppdrag🤷🏼‍♀️

Du må jo forstå, Lars Kristian har gjort mye i affekt - så dette vet han alt om 🤣🤣

• Liker 30
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Egentlig så sitter jeg bare igjen med mye sympati til CBE når det gjelder mannen. Herregud som jeg hadde skammet meg. 

Er liksom ikke så enkelt å skille lag heller når man har kristne verdier, vært sammen i mange år, har en høy vegg med fasade, en kontrollerende partner og unger attpåtil.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fufu said:

Det skal ekstremt mye til for å ikke være tilregnelig da.

En sterkt avvikende sinnstilstand omfatter psykosetilstander og andre like alvorlige sykdomstilstander. Sterk bevissthetsforstyrrelse omfatter tilstander der man ikke er klar over hva man gjør, for eksempel søvngjengeri og tåketilstander ved epilepsi. Høygradig psykisk utviklingshemming avgrenses rettslig gjennom en veiledende IQ-grense på 60.

https://snl.no/strafferettslig_tilregnelighet

Det er jeg klar over. Og jeg er takknemlig for at du la ved definisjonen :blomst:

Det jeg reagerer på er at Lars Kristian Eriksen beskrives som syk, ikke ved sine fulle fem, i ubalanse, osv. fordi det dermed fremstår som en formildende omstendighet som indirekte unnskylder hans oppførsel. Men faktum er at han visste veldig godt hva han gjorde. Det var villede, bevisste, og planlagte handlinger om å volde en annen person ille. Lars Kristian Eriksen ønsket ikke bare å traumatisere et menneske, han realiserte sågar disse ønskene. Dét i seg selv er skremmende. 

Det som gir saken nok en skremmende dimensjon, er at ingen fra Treasures AS offentlig har tatt stilling. I stedet har det vært "business as usual and the show must go on".
Problemet med den slags tankegang når hele livsoppholdet er fundert på sosiale medier, er at hvis man ikke selv skaper et narrativ ganske kjapt, så kan man være brennsikker på at da vil andre (les: publikum) gjøre det for en. 

For Caroline Berg Eriksens del gikk det toget senest i forrige uke. Nå fremstår hun som en person som bejubler forfølgelse, hærverk mot, trakassering, og terrorisering av ei anna kvinne. 

• Liker 36
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs.tld skrev (4 minutter siden):

Hei. 

Jeg skrev i dag e-post til journalisten som publiserte denne saken: Beckmann og Caroline Berg Eriksen: - Hardt ut : - Rotter seg sammen (seher.no), og spurte om det kom en oppfølging.

Etter litt e-post frem og tilbake fikk jeg nå dette svaret:
"Hei igjen.

Jeg refererte til Beckmann-saken da jeg skrev om tilsvar i mailen, da mange har reagert på at Eriksen fikk uttale seg om saken.

Angående hendelsen som skjedde i sommer, så er vi i dialog med de det gjelder og i en prosess, men som sagt- vi kan ikke diskutere upublisert materiale. Håper du har forståelse for dette. 

Kan virke som det kanskje er noe på trappene?

Vet du, jeg kjente at jeg ble svimmel og uvel av tanken. Som en empatisk person kan jeg meget vel sette meg inn i følelsen av den overhengende faren av at dette kommer ut. De har jo levd i en verden hvor de har hatt kontroll på eget narrativ, og i grunnen sluppet relativt billig unna de gangene det har stormet. Primært har taktikken vært å snu sakene til å handle om dem som offer. 

Når jeg har vurdert medias berøringsangst for denne saken har jeg i grunnen tenkt at det er nettopp narrativet som stakkars influencer forfulgt av nettroll som har gitt grunnlaget for at medias sympati har ligget hos paret. Enten det, eller at CBE sin standing hos kjendisbetatte journalister har gitt henne en form for beskyttelse. 

Det som er viktig å minne om er at de ikke ville vært i denne situasjonen om de faktisk hadde hørt litt på kritikken i stedet for å eskalere sakene når de oppstår. Om de hadde tatt til seg noe ville ikke folk trengt å bruke samarbeidspartneres kommentarfelt til å fremme sin kritikk. 

Det kan se ut til at det er A sin vilje til å stå frem det her koker ned til nå. 

• Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...