Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hoppetau skrev (1 minutt siden):

Jeg har også dratt denne sammenligningen for jeg tenker begge deler var hatfullt, (mens den ene fremstår som mer kalkulert enn den andre). Hulsker prøver nå å dysse ned historien sin til å handle om n-ordet og bare det, men det var flere rasistiske ytringer og ufin oppførsel mot flere damer. Det bør også nevnes at han hadde en tidligere episode for 10 år siden også mot en dørvakt med vold (han fikk også bare en bot da).

Jeg er ikke jurist(!) men har forsøkt å lese litt siden jeg også vil lære og forstå . Du snakker om at A skal *stå frem"- det har ingenting med det juridiske å gjøre for A har anmeldt og er kjent for politiet.  Om det går til bot eller domstol handler om tolkning av loven, og  straffeomfanget. Og som med Husker har det noe å si om man har rent rulleblad feks. 

Jeg mener også at det tok sin tid før dørvakten uttalte seg i media, og Huslsker uttalte seg også delvis selv på Insta og var den første med å bringe det til offentligheten selv. Mediene viste nok om det dagen etter men det tok tid før det kom frem. Kanskje det rett og slett var etter det ble kjent at dette ville gå til offentlig domstol at mediene kunne skrive om det? 

Mediene kan ikke skrive om hva som helst. Med Burøe var det også veldig mange som visste, men det ble ikke skrevet i aviser før han selv gikk ut med det. Det er mye som er av offentlig interesse men som likevel ikke er offentlig informasjon og som uten videre kan publiseres. 

(Ang jussen: Hulsker kunne fått en tilståelsesDOM, men ikke bare en bot pga tilståelse. Han måtte likevel til retten fordi han mener å ikke huske nok til å få en slik tilståelsesdom. Han tilsto da ikke fult og helt altså, derfor ble det sak. Men dette er altså en mer alvorlig prosess enn en bot. Så forskjellen i det juridiske har ikke noe med hvem som har stått frem og ikke)

Takk for info, lærer stadig mer 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetau skrev (7 minutter siden):

Hulsker kunne fått en tilståelsesDOM, men ikke bare en bot pga tilståelse. Han måtte likevel til retten fordi han mener å ikke huske nok til å få en slik tilståelsesdom. Han tilsto da ikke fult og helt altså, derfor ble det sak. Men dette er altså en mer alvorlig prosess enn en bot.

Man må i rettsmøte selv med tilståelsesdom. Det er bare en forenklet prosess kontra vanlig rettssak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 minutt siden):

Jeg tror CBE og LKE er to blad av samme gren, og at hun ser på han som sin ridder i hvit rustning som går i bresjen for henne, sånn at søte, lille hun slipper. Tror ikke de angrer heller, men følte seg berettiget til å forfølge, true og gjøre hærverk som «straff».

Men LKE bør Google ordet affekt og evt få noen til å forklare han hva det betyr. Ei handling utført i affekt er ikke noe som planlegges over tid, men noe som skjer der og da. Man bruker ikke tid på å gå inn på en ukjent person sin ig-konto, søke opp navn og adresse, for så å trakkasere og true vedkommende to dager etter i affekt 

Mon tro om de får skrevet av boten på firmakontoen eller om den blir betalt av egen lomme? Kan de skrive den av på skatten siden det skjedde som følge av et jobboppdrag? 

haha, morsomt spørsmål, Skruf. Tror det kan bli litt vanskelig å forklare hvordan det var til inntekts ervervelse. :Knegg: 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (10 minutter siden):

Jeg tror CBE og LKE er to blad av samme gren, og at hun ser på han som sin ridder i hvit rustning som går i bresjen for henne, sånn at søte, lille hun slipper. Tror ikke de angrer heller, men følte seg berettiget til å forfølge, true og gjøre hærverk som «straff».

Mulig. Eller hun er litt fanget i rollen som perfekt kone og perfekt mor i et perfekt ekteskap som skal vare for evig.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (9 minutter siden):

haha, morsomt spørsmål, Skruf. Tror det kan bli litt vanskelig å forklare hvordan det var til inntekts ervervelse. :Knegg: 

Ikke bare bot, men også betaling for omlakkering av bil…..vil tro det utgjør en pen sum😬 selv om det ble redusert bot pga han tilsto. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (47 minutter siden):

Jeg vet ikke, mulig jeg er helt på villspor. Men har tenkt at de kanskje beskyttes noe av managementet sitt. Er ikke det mannen til C Phil? Har tenkt at de er ganske mektige og kjenner de rette og derfor fungerer beskyttende. Men mulig dette er helt skivebom?

Har Peters/Pihl noe som helst med de å gjøre lenger? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (10 minutter siden):

Ikke bare bot, men også betaling for omlakkering av bil…..vil tro det utgjør en pen sum😬 selv om det ble redusert bot pga han tilsto. 

Ja, men likevel ikke nok til å komme i strafferegisteret eller at det er offentlig? Penger blir en «liten» straff i forhold til det synes jeg …

At man kan kjøpe seg fri på en måte ..

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau skrev (40 minutter siden):

Jeg har også dratt denne sammenligningen for jeg tenker begge deler var hatfullt, (mens den ene fremstår som mer kalkulert enn den andre). Hulsker prøver nå å dysse ned historien sin til å handle om n-ordet og bare det, men det var flere rasistiske ytringer og ufin oppførsel mot flere damer. Det bør også nevnes at han hadde en tidligere episode for 10 år siden også mot en dørvakt med vold (han fikk også bare en bot da).

Jeg er ikke jurist(!) men har forsøkt å lese litt siden jeg også vil lære og forstå . Du snakker om at A skal *stå frem"- det har ingenting med det juridiske å gjøre for A har anmeldt og er kjent for politiet.  Om det går til bot eller domstol handler om tolkning av loven, og  straffeomfanget. Og som med Husker har det noe å si om man har rent rulleblad feks. 

Jeg mener også at det tok sin tid før dørvakten uttalte seg i media, og Huslsker uttalte seg også delvis selv på Insta og var den første med å bringe det til offentligheten selv. Mediene viste nok om det dagen etter men det tok tid før det kom frem. Kanskje det rett og slett var etter det ble kjent at dette ville gå til offentlig domstol at mediene kunne skrive om det? 

Mediene kan ikke skrive om hva som helst. Med Burøe var det også veldig mange som visste, men det ble ikke skrevet i aviser før han selv gikk ut med det. Det er mye som er av offentlig interesse men som likevel ikke er offentlig informasjon og som uten videre kan publiseres. 

(Ang jussen: Hulsker kunne fått en tilståelsesDOM, men ikke bare en bot pga tilståelse. Han måtte likevel til retten fordi han mener å ikke huske nok til å få en slik tilståelsesdom. Han tilsto da ikke fult og helt altså, derfor ble det sak. Men dette er altså en mer alvorlig prosess enn en bot. Så forskjellen i det juridiske har ikke noe med hvem som har stått frem og ikke)

Jeg lurer på om Hulsker og Lars Kristian Eriksen har mer enn bare et hissig temperament og dårlig impuls kontroll  til felles. 

Endret av Lill :)
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (13 minutter siden):

Ja, men likevel ikke nok til å komme i strafferegisteret eller at det er offentlig? Penger blir en «liten» straff i forhold til det synes jeg …

At man kan kjøpe seg fri på en måte ..

Det er i strafferegisteret. Forskjell på forelegg og forenklede forelegg.

Han har på ingen måte kjøpt seg fri. Det er bare slik prosessen er i slike saker. 

Man kan vedta et forelegg uten å si seg skyldig, men LKE har faktisk også tilstått hendelsen.

Endret av Fufu
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lill :) said:

Jeg lurer på om Hulsker og Lars Kristian Eriksen har mer enn bare et hissig temperament og dårlig impuls kontroll  til felles. 

Begge har vært fotballspillere - men Hulsker er jo godt kjent - LKE hadde jeg knapt nok visst hvem var hvis ikke han tilfeldigvis hadde spilt på et lag i mitt fylke. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hunter7 skrev (7 minutter siden):

Til det uthevede:

1) Lars Kristian Eriksen lagde ikke bare ei enkelt ripe i bilen. Han lagde mange nok riper til at bilen faktisk må hellakkeres. Han har ikke bedt om unnskyldning, han har tilstått. Det er faktisk en vesentlig og leksikal forskjell mellom "ikke skyldig" og "uskyldig".  Han spanderte heller ikke hellakkering. Lars Kristian Eriksen må faktisk gjøre opp for den skaden han har voldt på fremmed persons eiendom. Glem heller ikke at han forfulgte vedkommende fra dennes eiendom til stedet hvor vedkommende hentet sitt barn. Og som om ikke klappjakt og hærverk var nok, så bedrev han i tillegg telefonterror. 

Lars Kristian Eriksen må gjerne unnskylde sin egen oppførsel som affekt-handlinger, men faktum er at han tok et valg etter det andre.

Lars Kristian Eriksen valgte selv å gå inn på profilen til A. 
Lars Kristian Eriksen valgte selv å finne ut hva A heter.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å finne ut As hjemstedsadresse og telefonnummer.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å sette seg i sin bil og kjøre til As bopel.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å plassere bilen i umiddelbar nærhet av As søppelkasse.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å forfølge A da A skulle hente sitt barn.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å gå ut av sin bil.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å oppsøke As bil da hen hentet sitt barn.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å begå hærverk av et slikt omfang at As kjøretøy nå må hellakkeres. 
Lars Kristian Eriksen valgte selv å ringe A på kveldstid. Dette valget gjentok han flere ganger. 

For hvert enkelt valg, hadde han samtidig enhver mulighet til å revurdere sine handlinger og gjøre en kjapp konsekvensanalyse, som f.eks. hvordan hans illgjerninger ville kunne ramme hans kones bedrift. Lars Kristian Eriksen valgte om og om igjen å ignorere konsekvensene av sine valg. Han tok derimot det ene bevisste valget etter det andre for å skremme, ødelegge, og terrorisere et annet menneske. 

2) Blablabla. Her spekulerer og synser du grovt i forhold du har ingen forutsetning for å kjenne til, langt mindre kan dokumentere.

3) Hvilken dannelse er det du mener? Og hvilken forståelse? Hvis det er udannet opptreden og manglende forståelse du tenker på, så er jeg enig med deg. 

4) Nei. Og jeg kan heller ikke se at Caroline Berg Eriksen har fått til så veldig mye i livet sitt. Hun hadde riktignok store muligheter til å nå langt, men de skuslet hun egenhendig bort. 

Han er syk jo 😳

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (2 timer siden):

Får Bree Van De Kamp-vibber av denne dama. Og forsåvidt mannen også. 

ja,litt samme ulla

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (23 minutter siden):

Til det uthevede:

1) Lars Kristian Eriksen lagde ikke bare ei enkelt ripe i bilen. Han lagde mange nok riper til at bilen faktisk må hellakkeres. Han har ikke bedt om unnskyldning, han har tilstått. Det er faktisk en vesentlig og leksikal forskjell mellom "ikke skyldig" og "uskyldig".  Han spanderte heller ikke hellakkering. Lars Kristian Eriksen må faktisk gjøre opp for den skaden han har voldt på fremmed persons eiendom. Glem heller ikke at han forfulgte vedkommende fra dennes eiendom til stedet hvor vedkommende hentet sitt barn. Og som om ikke klappjakt og hærverk var nok, så bedrev han i tillegg telefonterror. 

Lars Kristian Eriksen må gjerne unnskylde sin egen oppførsel som affekt-handlinger, men faktum er at han tok et valg etter det andre.

Lars Kristian Eriksen valgte selv å gå inn på profilen til A. 
Lars Kristian Eriksen valgte selv å finne ut hva A heter.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å finne ut As hjemstedsadresse og telefonnummer.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å sette seg i sin bil og kjøre til As bopel.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å plassere bilen i umiddelbar nærhet av As søppelkasse.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å forfølge A da A skulle hente sitt barn.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å gå ut av sin bil.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å oppsøke As bil da hen hentet sitt barn.
Lars Kristian Eriksen valgte selv å begå hærverk av et slikt omfang at As kjøretøy nå må hellakkeres. 
Lars Kristian Eriksen valgte selv å ringe A på kveldstid. Dette valget gjentok han flere ganger. 

For hvert enkelt valg, hadde han samtidig enhver mulighet til å revurdere sine handlinger og gjøre en kjapp konsekvensanalyse, som f.eks. hvordan hans illgjerninger ville kunne ramme hans kones bedrift. Lars Kristian Eriksen valgte om og om igjen å ignorere konsekvensene av sine valg. Han tok derimot det ene bevisste valget etter det andre for å skremme, ødelegge, og terrorisere et annet menneske. 

2) Blablabla. Her spekulerer og synser du grovt i forhold du har ingen forutsetning for å kjenne til, langt mindre kan dokumentere.

3) Hvilken dannelse er det du mener? Og hvilken forståelse? Hvis det er udannet opptreden og manglende forståelse du tenker på, så er jeg enig med deg. 

4) Nei. Og jeg kan heller ikke se at Caroline Berg Eriksen har fått til så veldig mye i livet sitt. Hun hadde riktignok store muligheter til å nå langt, men de skuslet hun egenhendig bort. 

Dette kan du sende til politiet...eller til politihøyskolen som en heldagsprøve,hmmmm,affekt???

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (6 timer siden):

Får Bree Van De Kamp-vibber av denne dama. Og forsåvidt mannen også. 

Bree var en kompleks og sammensatt karakter, og alt annet og mer til enn den striglede overflate-karakteren man møtte i første sesong av Desperate Housewives. 

Å sammenlikne CBE med Bree er helt bak mål, Bree hadde mange sider. Caroline står stødig ved sin voldelige, truende, trakasserende og lyvende samboer. Og later som alt er bra. Hun når ikke Bree opp til støvelkanten en gang!

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...