Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (5 minutter siden):

Håpløst å oppføre seg slik. Syns muligens historien skulle hatt litt mer beviser for at det faktisk er sant. 

Eh. Bilder, kanskje? Hvilke beviser, tenker du? 😶

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, <3 <3 said:

Du har helt sikkert rett men det virker bare litt rart at når hun legger seg i fosterstilling å drar mobbekortet da er det ingen som sjekker kilder....på meg virker det som om hun nesten kan styre hva som ska skrives om

Det er litt andre krav på dokumentasjon når man skriver om bråk i et kommentarfelt og en kriminalsak. I den første saken var det kanskje mest hennes sitater de baserte seg på (jeg husker ikke saken så godt). Hvis man skal skrive om at noen har begått lovbrudd, noe som kan ha veldig store konsekvenser for den det gjelder når det kommer på trykk, er det strenge krav til dokumentasjon. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj said:

Mange har en tilbøyelighet til å tro det andre forteller. Også journalister. 

Journalister er også mennesker som kan gjøre feil. Et godt eksempel er saken hvor en person i en skeiv organisasjon hevdet at hen hadde blitt skutt under angrepet på London-pub. Flere aviser trykket saken. VG skrev ikke om det, fordi de ikke opplevde at de hadde god dokumentasjon. Det kom nylig frem at saken var oppspinn. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to spørsmål

- Hva var kommentaren som utløste denne hendelsen? 
- Hvorfor blir dette kjent først nå etter flere måneder?

En annen fundering er denne : Ettersom dette kommentarfeltet ble et blodbad med mange negative kommentarer, er det da sannsynlig at det bare er én person som har fått «besøk»?

Dette er skremmende oppførsel av en «voksen» mann. Jeg føler virkelig med CBE nå. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloman skrev (41 minutter siden):

"Hvor er kaffekoppen fra?"

"Kan du ikke oppdatere oss litt om hvor mye håret ditt har vokst?" :flau:

Helt hinsides hele opplegget.

Trodde ikke LKE kunne sjokkere meg lenger, men joda..

Vi glemte "Hvor er frokosten fra?", det er jo en klassiker..

Nå håper jeg at et samlet influencerkorps viser at dette ikke er greit. Jeg håper at vi ikke ser de sedvanlige hjerte- og flammeemojisene, samt fina, søta osv fra kollegaene hennes etter dette. Jeg tviler på at de kommenterer denne saken med et ord, men handling sier mye, og en boikott er det eneste rette nå.

For er det noe Caroline har vist i dag, så er det at hun står ved sin mann. Det er mulig at hun er imot handlingen han gjorde, men utad støtter hun han. Jeg forventer ikke at hun skal skille seg, men hun kunne tatt offentlig avstand fra det han har gjort. Skriv et innlegg, lag en reel, gjør NOE, ikke bare fortsett som om ingenting har skjedd.

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når media ikke omtaler dette, tenker jeg det skyldes en eller flere av følgende grunner:

1. Manglende/utilstrekkelig dokumentasjon.

2. Hensyn til fornærmede. Det er ikke sikkert vedkommende ønsker å stå frem og det stilles strenge krav til anonym kildebruk.

3. Nyhetsverdi. Både om ekteparet Eriksen er relevante nok i seg selv til å ha særlig nyhetsverdi og om de er mektige nok aktører til at konsekvensene av en slik negativ medieomtale kan rettferdiggjøres. Dette er hensyn som veies opp mot hverandre og er en skjønnsmessig vurdering.

4. Faktorer vi ikke kjenner til.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og tror at bedrifter/enkelt personer, store som små, ikke vil assosieres med en person som trakasserer og forfølger en kvinne. Vi er tross alt i 2022!!!! Vi har vel kommet lengre enn det etter mange års fokus på kvinner og hva som skjer rundt omkring. Men tror at bedrifter som ikke får med seg hva som har skjedd, får en vennlig oppdatering/påminnelse, for det her er det vel ingen som synes er greit!!!! Usj for en ubehagelig situasjon for den som ble utsatt for det her, stakkars. Er så en håper at hele saken ikke er riktig 😔

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

@FruJohansenstår frem under eget navn og bekrefter at hun kjenner A sin identitet og har verifisert at saken er sann. Hvilke andre bevis trenger du?

Altså akkurat som at man ikke kan stole på cbe så velger jeg å være litt forsiktig rett og slett. Rart det ikke blir kommentert av fruen selv. Forsterker bare at det sikkert er sant. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Altså akkurat som at man ikke kan stole på cbe så velger jeg å være litt forsiktig rett og slett. Rart det ikke blir kommentert av fruen selv. Forsterker bare at det sikkert er sant. 

Hva forventer du at cbe skal kommentere? Sannheten?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig i at man skal være forsiktig her og tenke over hva man skriver, men det å ikke stole på cbe.no med all sin historie ifht @FruJohansen som vi vel aldri har hatt noen grunn til å ikke stole på, kan virkelig ikke sammenlignes. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Ikke så rart at hun ikke kommenterer det. Det ville jo være å innrømme feil, og at alt ikke er blomster og enhjørninger i heimen. Det må være utrolig slitsomt å holde på fasaden hele tiden, samtidig som «alle» vet hva som har skjedd.

Samtidig ville det nok være klokt å foreta seg noe, for å komme all prat og spekulasjoner i forkjøpet. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Deg om det. Tror du virkelig CBE hadde kommentert noe slikt? Nei. Hun har vel heller aldri adressert noe, foruten når redigering og kommentarer ble avslørt - av nettopp pressen. Dette paret sletter og blokkerer, legger seg aldri flate - og forventer at problemet forsvinner. Slik LKE driver på nå, på Twitter - beviser bare at historien er sann. Evig strutsementalitet. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (2 minutter siden):

Deg om det. Tror du virkelig CBE hadde kommentert noe slikt? Nei. Hun har vel heller aldri adressert noe, foruten når redigering og kommentarer ble avslørt - av nettopp pressen. Dette paret sletter og blokkerer, legger seg aldri flate - og forventer at problemet forsvinner. Slik LKE driver på nå, på Twitter - beviser bare at historien er sann. Evig strutsementalitet. 

Å har ikke Twitter så får ikke sett der. Avkrefter han at det er sant eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri skrev (9 minutter siden):

....

En annen fundering er denne : Ettersom dette kommentarfeltet ble et blodbad med mange negative kommentarer, er det da sannsynlig at det bare er én person som har fått «besøk»?

...

Jeg deltok saklig i dette kommentarfeltet (men har en lukket instaprofil uten lenke til navn/bosted etc). det viste seg at jeg har en felles bekjent med @FruJohansen og jeg ble sporet opp og fikk spørsmål om jeg også hadde opplevd noen ubehagelige situasjoner i etterkant av kommentaren min, noe jeg stusset veldig på, men brikkene faller på plass nå som historien til A deles.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (5 minutter siden):

Hva forventer du at cbe skal kommentere? Sannheten?

Hvis det ikke hadde vært sant kunne hun jo skrevet noe mer om mobbing, rykter og usannheter feks. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Carrie_S skrev (26 minutter siden):

Journalister er ikke redd for en middelmådig blogger. 

Å skrive en sak som dette kan ta tid, om de velger å skrive om det. De skal innhente dokumentasjon, de må ta ulike vurderinger underveis, alle involverte må få uttale seg. De jobber også med andre saker, og dette er ikke en tidskritisk sak som kan gå foran alt annet. 

Nå er det en god stund siden media ble tipset om dette, men de har valgt å ikke gjøre noe. Mulig de ser annerledes på det nå som @FruJohansen har tatt hull på byllen. Men i såfall har LKE krav på tilsvar, og det tipper jeg kan ta sin tid. Han er jo veldig opptatt med å slette kommentarer på nettet i dag.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Å har ikke Twitter så får ikke sett der. Avkrefter han at det er sant eller? 

Han har blokkert de som har kommentert posten som ble vist her

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...