Gladidagogså Skrevet 26. oktober 2022 #70041 Del Skrevet 26. oktober 2022 Ellie77 skrev (13 timer siden): Haulen med hvit genser og brun bukse. Idet hun snur seg frykter man at korsryggen skal snappe rett av. Nå er denne kvinnen godt voksen, og da er det vel på tide at man jobber med seg selv og kroppsbildet sitt så man kan framstå noe mer naturlig foran et kamera - siden man faktisk har det som «jobb». Det blir jo bare verre og verre for hvert år som går! Har så lyst å kommentere « Kjære Caroline, slapp av og pust med magen!» 15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 26. oktober 2022 #70042 Del Skrevet 26. oktober 2022 Gladidagogså skrev (8 minutter siden): Har så lyst å kommentere « Kjære Caroline, slapp av og pust med magen!» Kanskje ikke så lurt, du blir nok blokket ganske kjapt 😆 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 26. oktober 2022 #70043 Del Skrevet 26. oktober 2022 Etter å ha sett den haulen sitter jeg igjen med følelsen av at jeg ikke aner hvordan klærne egentlig ser ut. Alt jeg husker er fikling med hår og viftende hender. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 26. oktober 2022 #70044 Del Skrevet 26. oktober 2022 Felis skrev (10 timer siden): Jeg sier ikke at Caroline har en spiseforstyrrelse, for det er mange år siden hun innrømmet det. For alt vi vet kan hun spise flere måltider hver dag, (som forhåpentligvis inneholder både fiber og vitaminer) men dette er hva hun viser oss, samtidig som at hun bruker ord som "unne seg", "fortjener" osv. På Netfit svarte hun at hun spiste 2-3 ganger om dagen, ettersom. Noe jeg reagerte kraftig på. 2 ganger høres alt annet enn fornuftig ut, når man trener så mye som henne. skruf skrev (7 timer siden): Den storyen hun la ut for noen kvelder siden der hun satt på sengekanten og helt tydelig ikke hadde lyst eller overskudd til å trene var nesten vond å se på. Det ville ikke hatt noen konsekvenser om hun hadde droppet den seine løpeøkten. Hun skulle jo løpe neste morgen likevel. Og hun hadde allerede trent den dagen. For henne er det nok en bragd å få treningen unnagjort uansett. Om hun er syk, sliten, eller om det egentlig er leggetid. Den kan rett og slett ikke skippes, og man kan lure på hvorfor. Når man allerede trener hver eneste dag, og ofte to ganger om dagen. Umulig å se på det som noe annet enn manisk og overdrevent. Hun påstår selv at hun fronter en sunn livsstil. Dessverre Caroline, kan ikke si meg enig i det! 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. oktober 2022 #70045 Del Skrevet 26. oktober 2022 FruRosa skrev (58 minutter siden): Etter å ha sett den haulen sitter jeg igjen med følelsen av at jeg ikke aner hvordan klærne egentlig ser ut. Alt jeg husker er fikling med hår og viftende hender. Jeg husker en slags shorts som knapt dekket rumpa. Kledelig. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 26. oktober 2022 #70046 Del Skrevet 26. oktober 2022 Kollontaj skrev (17 minutter siden): Jeg husker en slags shorts som knapt dekket rumpa. Kledelig. Er det antrekk for høst/vinter? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. oktober 2022 #70047 Del Skrevet 26. oktober 2022 FruRosa skrev (5 minutter siden): Er det antrekk for høst/vinter? Det ser ikke sånn ut der jeg ferdes. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 26. oktober 2022 #70048 Del Skrevet 26. oktober 2022 Er det på insta dere ser alt sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. oktober 2022 #70049 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Snødronninga skrev (1 time siden): Felis skrev (12 timer siden): På Netfit svarte hun at hun spiste 2-3 ganger om dagen, ettersom. Noe jeg reagerte kraftig på. 2 ganger høres alt annet enn fornuftig ut, når man trener så mye som henne. Berg Eriksen har i tillegg til få måltider en sterk tendens til å vise frem små porsjoner/få kalorier til hele familien samlet. Jeg tviler på at blant andre Johaug spiser som en spurv ved siden av treningen til sammenligning. Til å ha en tidligere ernæringsstudent i huset virker hele måltidsopplegget som særdeles usunt for en familie på fire, der to voksne titulerer seg "flerårig vektstabile" og bruker store deler av dagen på å løpe seg skader, sykdom, og lav fettprosent uten særlig til progresjon. Mulig de har en merkelig plan for treningen i regi av Netfis fremover, siden de nylig viste frem et møte med Adrian Paul ved siden av bladsalatlunsjen til Berg Eriksen. Mulig hun hadde fisk utenfor bildet av salaten. Jeg hører formelig knoklene bli osteoporosesprø. Endret 26. oktober 2022 av Revenge o'Cavatina 39 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 26. oktober 2022 Populært innlegg #70050 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) En komplett digresjon, men da Cecilie Skog gikk over en eller annen pol, spiste hun hele marsipanpølser (de store man kjøper til kaker) og melkesjokoladeplater daglig, i tillegg til matrasjonene. Likevel gikk hun ned 12 kilo i løpet av ekspedisjonen, og hun er 162 cm høy. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne en ekstremprestasjon som det med noe som helst i en vanlig hverdag, men poenget er at kroppen trenger næring for å prestere. I kanalene til Treasures får man inntrykk av at treningen er på toppidrettsutøvernivå, samtidig som maten presenteres i små posjoner med relativt lite næring, unntaksvis mye fett og/eller tomme kalorier. Nå er det ingen her som faktisk vet hva som spises og trenes i virkeligheten, men som nevnt gjentatte ganger her i tråden handler ikke diskusjonen om det de faktisk foretar seg i sitt private liv. Den handler om hva som blir kommunisert i kanalen, et innblikk som neppe er komplett, kanskje ikke engang sannferdig. For øvrig interessant å mimre tilbake til da LCHF var det helt store, og hvetboller var noe Caroline kun spiste på biltur når de handlet på bensinstasjon. Hun fikk nemlig kjempegodt i magen av det. Og da hun var med på Dama til, med Leo Ajic, og han utfordret henne til å spise en burger fra Mac'ern, snakket hun om magekrampene hun opplevde å få av hvetemel. Ting forandrer seg for de fleste over årene, men matintoleranser har vel en tendens til å være rimelig konsistente. Narrativer derimot.. Endret 26. oktober 2022 av FruJohansen 64 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ane_luise87 Skrevet 26. oktober 2022 Populært innlegg #70051 Del Skrevet 26. oktober 2022 I dag møtte jeg på Caroline Berg Eriksen for første gang på Stoff & Stil i Fredrikstad. Jeg så rett på henne, men kjente henne ikke igjen! Tenkte i et halvt sekund at det var noe kjent, men det var først da jeg så moren hennes at jeg skjønte at det var henne. Er det virkelig mulig at jeg ikke kjente henne igjen? Jeg har fulgt henne i åresvis (ikke lenger da). Hun var forresten lavere enn jeg forventet, og ansiktet mye rundere. Men vakrere i virkeligheten enn hva man ser i sosiale medier. Synd at hun ødelegger seg selv sånn. 57 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 27. oktober 2022 Populært innlegg #70052 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (7 timer siden): Berg Eriksen har i tillegg til få måltider en sterk tendens til å vise frem små porsjoner/få kalorier til hele familien samlet. Jeg tviler på at blant andre Johaug spiser som en spurv ved siden av treningen til sammenligning. Til å ha en tidligere ernæringsstudent i huset virker hele måltidsopplegget som særdeles usunt for en familie på fire, der to voksne titulerer seg "flerårig vektstabile" og bruker store deler av dagen på å løpe seg skader, sykdom, og lav fettprosent uten særlig til progresjon. Mulig de har en merkelig plan for treningen i regi av Netfis fremover, siden de nylig viste frem et møte med Adrian Paul ved siden av bladsalatlunsjen til Berg Eriksen. Mulig hun hadde fisk utenfor bildet av salaten. Jeg hører formelig knoklene bli osteoporosesprø. LKE har et litt uortodoks syn på beinskjørhet. For et års tid siden postet han denne storyen. For uinnvidde kan jeg opplyse at artikkelen fokuserte på farene ved lavt kaloriinntak og lav fettprosent, sammen med massiv trening. Jeg aner ikke hvorfor han trakk ut styrketrening, det er kun nevnt en gang og attpåtil er det mangel på styrketrening som kritiseres. Kanskje han sliter med leseforståelsen? Vi vet lite om hva de egentlig spiser der i huset, og enda mindre om hvordan fruen faktisk ser ut, men LKE har vært åpen om både vekten sin og sin lave fettprosent. Det er ikke bare kvinner som opplever osteoporose, bare nevner det... Det er klart at det er dårlig reklame at statskanalen går ut og kritiserer et treningsopplegg som han forsøker å gjøre karriere på å fronte. Her står det svart på hvitt at det han driver gir stor fare for osteoporose. Ikke rart han blir muggen. Forøvrig leste jeg de utdragene fra boka til Marit Bjørgen som handlet om kosthold. For henne var det et spørsmål om å få i seg nok mat, eller så gikk hun tom. Hun måtte blant annet kutte ut epler og knekkebrød, for det fylte magen uten å gi nok energi. CBE virker jo konstant tom, og LKE har stadig skader som hindrer han. Ironisk nok ser det ut til at LKE og Bjørgen har samme antall treningstimer i uka, og de er på samme alder, men Bjørgen er verdensmester og LKE står på stedet hvil i hobbyklassen. Likevel ser LKE på seg selv som ekspert og deler villig vekk av sin "kunnskap". Han forsøker til og med å hanke inn betalende kunder. Jeg synes det er uforsvarlig, rett og slett. (Bilde fra story, kan ikke linkes) Endret 27. oktober 2022 av Felis Skrivefeil 52 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. oktober 2022 #70053 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg reagerer på det lave mengdenivået av proteiner de legger ut i oppskriftene sine. Sånn som en rett mef laks nå nettopp; 500g fisk til to voksne og to barn. Det er ikke snakk om små barn heller, men 6 og 8 (snart 9) år. Både en 6-åring og en 8-9 åring kan fint spise en laksefilet hver, og det er vel ca125g i en filet Uansett altfor lite med 500g fisk på fire personer, særlig når to av de har et høyt treningsnivå. 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leda Skrevet 27. oktober 2022 #70054 Del Skrevet 27. oktober 2022 Klink skrev (9 timer siden): Er det på insta dere ser alt sammen? Insta er vel bedriftseiers primære kommunikasjonskanal, så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 27. oktober 2022 Populært innlegg #70055 Del Skrevet 27. oktober 2022 Klink skrev (9 timer siden): Er det på insta dere ser alt sammen? Dette er noe av det mest oppklarende jeg har lest i denne tråden. 51 5 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. oktober 2022 #70056 Del Skrevet 27. oktober 2022 Aricia skrev (12 minutter siden): Dette er noe av det mest oppklarende jeg har lest i denne tråden. Underskriver. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. oktober 2022 #70057 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Aricia skrev (22 minutter siden): Dette er noe av det mest oppklarende jeg har lest i denne tråden. Hvor følger dere to med på bedriften da? Kollontaj skrev (10 minutter siden): Underskriver. Jeg har blant annet ikke fått med meg noen haul der derfor lurer jeg om de bruker en annen kanal også? Endret 27. oktober 2022 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leda Skrevet 27. oktober 2022 #70058 Del Skrevet 27. oktober 2022 Klink skrev (1 time siden): Jeg har blant annet ikke fått med meg noen haul der derfor lurer jeg om de bruker en annen kanal også? Lå ute på stories i går, muligvis fra i forigårs. Viste frem noen bukser, en kjole og en kort shorts blant annet. Er du inne og sjekker story/instaprofil daglig hos cbe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 27. oktober 2022 #70059 Del Skrevet 27. oktober 2022 skruf skrev (2 timer siden): Jeg reagerer på det lave mengdenivået av proteiner de legger ut i oppskriftene sine. Sånn som en rett mef laks nå nettopp; 500g fisk til to voksne og to barn. Det er ikke snakk om små barn heller, men 6 og 8 (snart 9) år. Både en 6-åring og en 8-9 åring kan fint spise en laksefilet hver, og det er vel ca125g i en filet Uansett altfor lite med 500g fisk på fire personer, særlig når to av de har et høyt treningsnivå. Til å fronte et treningsregime på elitenivå er det lite påfyll av energi, helt enig. Kalori- og næringssammensetningen tilsvarer mer energibehovet for en lite aktiv person. Så spørsmålet er om det vi blir presentert er reellt. Jeg nevnte Johaug, @Felisnevner Bjørgen. Toppidrettsutøvere kjemper for å få i seg nok og riktig næring for å kunne prestere og holde energien oppe. I 2016 skrev NRK om svømmeren Lavrans Solli som måtte tvinge i seg 7000 kcal, tre ganger så mye som anbefalt for en normalt aktiv mann, om dagen for å opprettholde vekten med 4-5 timer trening daglig. At det var høydetrening før VM-innspurt hadde også betydning. Men disse to driver ikke på elitenivå. Enten er det som deles av trening betydelig overdrevet, eller så er fremstillingen av de små porsjonene ikke reell for alle i husholdningen. Dette vet vi lite om. Men Berg Eriksen deler hyppig at hun selv begrenser matinntaket sitt på ulike måter og har regler rundt mat på toppen av å ofte omtale mat som "belønning" eller "fortjent". Så har vi også eksempler på bilder tatt av andre som viser en normalt slank kvinne som står i sterk kontrast til en åpenbar fremstilling av å se høy og mager ut på annonsekanalen sin. Så hva er sannheten? 4 timer daglig trening med lite næring, eller normal aktivitet og tilhørende næring med en justert fremstilling publikum skal tro på? Jeg tror uansett ikke på det som deles via kanalene. Jeg kan heller lene meg mot å tro på de små freudianske glippene rundt regler. 31 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. oktober 2022 #70060 Del Skrevet 27. oktober 2022 Leda skrev (50 minutter siden): Lå ute på stories i går, muligvis fra i forigårs. Viste frem noen bukser, en kjole og en kort shorts blant annet. Er du inne og sjekker story/instaprofil daglig hos cbe? Takk, jeg går sikkert glipp av noe på grunn av story som forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå