Pusern3 Skrevet 11. september 2022 #68501 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Hoppetau skrev (3 timer siden): For mine barn er det ikke selskapet som er det viktigste. Det viktigste er gleden de har hele den dagen. De bobler over hele dagen for det er deres dag. Det er ikke barnet det er synd på men foreldrene som ikke finner gleden i å forte seg hjem til barnet sitt. Det er ikke selskapet som er viktig for barnet. Det er det at det er deres ene dag som er viktig. Kaken med lys om morgenen, gaven med oss om morgenen og det å få velge middagen den dagen. Selvsagt kan man som forelder ikke alltid klare å dele alle disse dagene. Bryllup, jobb osv kan komme i veien. Men min prioritert ville alltid være å komme hjem så fort jeg kunne fordi jeg ville ha gleden av å være sammen med dem så mye som mulig denne ene dagen som bare er deres. Så enig. Og for oss er ikke det å feste lenge for så å sove lenge for så å trene etc grunn til ikke å få til ønsket oM å ha storfamilien samlet den dagen. Og når man vet hvor enkelt det er for ekteparet med eget fokus og mye egentid alle hverdager blir det extra trist å prioritere slik de gjør Endret 11. september 2022 av Pusern3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. september 2022 #68502 Del Skrevet 12. september 2022 Katten89 skrev (10 timer siden): Sånn ref at hun skriver trening er hennes terapi. Synes han her har et godt poeng: Veldig kloke ord! "If you have to rely on a good workout to be in a good mood for your mental health, thats not healthy" 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 12. september 2022 #68503 Del Skrevet 12. september 2022 Tripptrapp1 skrev (13 timer siden): Det er et bilde av en tallerken med mat. Det sier ingenting om hvor mye som ble spist av den, eller om noe som helst ble spist, for den saks skyld. Det vet vi selvsagt ikke. Men normalt sett poster hun bilder av små porsjoner. Nå postet hun bilde av stor frokost 2 dager på rad, så det bryter jo litt med normalen hennes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 12. september 2022 #68504 Del Skrevet 12. september 2022 Pasha skrev (5 minutter siden): Det vet vi selvsagt ikke. Men normalt sett poster hun bilder av små porsjoner. Nå postet hun bilde av stor frokost 2 dager på rad, så det bryter jo litt med normalen hennes. Tipper de store måltidene er mannen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 12. september 2022 #68505 Del Skrevet 12. september 2022 Pasha skrev (26 minutter siden): Det vet vi selvsagt ikke. Men normalt sett poster hun bilder av små porsjoner. Nå postet hun bilde av stor frokost 2 dager på rad, så det bryter jo litt med normalen hennes. Sikkert respons på kommentarer om hun presterer dårligere enn hun burde på grunn av feil energi/kalori-balanse. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 12. september 2022 #68506 Del Skrevet 12. september 2022 Min datter har våknet på bursdagen sin uten oss foreldre 😱 Har faktisk skjedd mer enn én gang også! 😱😱Vi så henne faktisk ikke før godt ut på ettermiddagen på bursdagen hennes disse gangene 😱😱 😱 Tro meg: Hun hadde det like supert på disse bursdagene som på alle andre bursdager. Hun fikk plenty oppmerksomhet og kjærlighet 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 12. september 2022 #68507 Del Skrevet 12. september 2022 Det er ingen tvil om at Caroline Berg Eriksen inspirerer andre til å få spiseforstyrrelser med forvrengte syn på kropp, mat og trening. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 12. september 2022 #68508 Del Skrevet 12. september 2022 Lula skrev (53 minutter siden): Min datter har våknet på bursdagen sin uten oss foreldre 😱 Har faktisk skjedd mer enn én gang også! 😱😱Vi så henne faktisk ikke før godt ut på ettermiddagen på bursdagen hennes disse gangene 😱😱 😱 Tro meg: Hun hadde det like supert på disse bursdagene som på alle andre bursdager. Hun fikk plenty oppmerksomhet og kjærlighet For meg hadde det føltes veldig sårt dersom foreldrene mine prioriterte fyll hele natta og kjærestetid halve dagen fremfor å være til stede på hele bursdagen min. Spesielt i og med at de er alene sammen 40 timer hver eneste uke mens jeg er på skole/SFO uansett. Men for all del, traumer får man absolutt ikke av en slik hendelse alene. 47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 12. september 2022 #68509 Del Skrevet 12. september 2022 Pasha skrev (2 timer siden): Det vet vi selvsagt ikke. Men normalt sett poster hun bilder av små porsjoner. Nå postet hun bilde av stor frokost 2 dager på rad, så det bryter jo litt med normalen hennes. Du har ikke lagt merke til at det er en norm å poste bilder av velfylte tallerkener med mye (kaloritett) mat blant tynne influensere med et anstrengt forhold til kropp? Ser dog aldri at de spiser all herligheten de poster bilde av, ergo tenker jeg at de ikke gjør det heller. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 12. september 2022 #68510 Del Skrevet 12. september 2022 Rastebenk skrev (47 minutter siden): For meg hadde det føltes veldig sårt dersom foreldrene mine prioriterte fyll hele natta og kjærestetid halve dagen fremfor å være til stede på hele bursdagen min. Spesielt i og med at de er alene sammen 40 timer hver eneste uke mens jeg er på skole/SFO uansett. Men for all del, traumer får man absolutt ikke av en slik hendelse alene. Tipper de har vært tydelige overfor barna at de har prioritert fyll hele natta og kjærestetid 🤪 Vi vet ingenting om hvordan og av hvem bursdagsbarnet har blitt ivaretatt og feiret frem til foreldrene kom tilbake Å kritisere på grunnlag av begrenset informasjon og eget føleri bør vi holde oss for gode til 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinniMusa Skrevet 12. september 2022 #68511 Del Skrevet 12. september 2022 Lula skrev (24 minutter siden): Tipper de har vært tydelige overfor barna at de har prioritert fyll hele natta og kjærestetid 🤪 Vi vet ingenting om hvordan og av hvem bursdagsbarnet har blitt ivaretatt og feiret frem til foreldrene kom tilbake Å kritisere på grunnlag av begrenset informasjon og eget føleri bør vi holde oss for gode til De trenger ikke være tydelige -hele landet og flere foreldre og barn på skolen har sikkert fått det med seg 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 12. september 2022 #68512 Del Skrevet 12. september 2022 Lula skrev (1 time siden): Tipper de har vært tydelige overfor barna at de har prioritert fyll hele natta og kjærestetid 🤪 Vi vet ingenting om hvordan og av hvem bursdagsbarnet har blitt ivaretatt og feiret frem til foreldrene kom tilbake Å kritisere på grunnlag av begrenset informasjon og eget føleri bør vi holde oss for gode til Enig i at dette ikke er noe for oss å diskutere. Men det som er skremmende, er at vi vet hvem hun er sammen med når foreldrene er bortreist, at bursdagen ble feiret forrige helg, både hvor festen var og hvilke kaker hun hadde!! 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 12. september 2022 #68513 Del Skrevet 12. september 2022 Lula skrev (4 timer siden): Min datter har våknet på bursdagen sin uten oss foreldre 😱 Har faktisk skjedd mer enn én gang også! 😱😱Vi så henne faktisk ikke før godt ut på ettermiddagen på bursdagen hennes disse gangene 😱😱 😱 Tro meg: Hun hadde det like supert på disse bursdagene som på alle andre bursdager. Hun fikk plenty oppmerksomhet og kjærlighet Virker som du har misforstått poenget. Du trenger ikke overdrive 😊 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 12. september 2022 #68514 Del Skrevet 12. september 2022 (endret) Innhold, innhold, innhold til sosiale medier. Det er alt som teller, og blir prioritert av dette påvirkerparet. 24/7, 365 dager i året. Mulighet til å posere og kle seg opp til bryllup, samt hotellnatt + frokost (sponset?) blir derfor prioritert foran barnets bursdagsmorgen. I tillegg viktig å briefe med løpeøkt som aldri må forsømmes uansett tid og sted. Barnebursdager har jo alltid vært flittig utnyttet som innhold. 0 respekt for barns behov for og krav på privatliv. Og ganske riktig; her kommer post med stivpyntet barn, med festsminket stiv mor i "sexy" kjole. Endret 12. september 2022 av Villroses hage Bare en liten trykkfeil... 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 12. september 2022 #68515 Del Skrevet 12. september 2022 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 12. september 2022 Populært innlegg #68516 Del Skrevet 12. september 2022 Lula skrev (1 time siden): Tipper de har vært tydelige overfor barna at de har prioritert fyll hele natta og kjærestetid 🤪 Vi vet ingenting om hvordan og av hvem bursdagsbarnet har blitt ivaretatt og feiret frem til foreldrene kom tilbake Å kritisere på grunnlag av begrenset informasjon og eget føleri bør vi holde oss for gode til Kollontaj skrev (15 timer siden): Det var jo hudpleie-venninna som hadde bursdagsmorgen-feiring. Den familien har vel ikke vært spesielt lenge i barnas liv. Hadde vært noe annet hadde bursdagsbarnet våknet opp til gaver, bursdagssang og frokost på senga av besteforeldre eller tante/onkel kontra morens hudpleierbehandler… Har ingenting i mot barnevakt, har hatt det selv til mine barn, men ikke på noe så viktig som bursdagen til en 6-åring. Ett eldre barn ville mulig hatt større forståelse. Dog; hadde vår 16-åring hatt bursdag og sett på min sin snap at jeg ikke ramlet i seng før kl 03.30, sov til 12 og deretter prioriterte å løpe 8 km kl 13, i en annen by som det tar over 1 time å kjøre hjem fra, så hadde hun blitt skuffet. Selv om man ikke blir traumatisert så er skuffelse over å ikke bli prioritert på bursdagen sin når man er så gammel at man begynner å forstå ting veldig sårt. En 2-åring kunne ikke brydd seg mindre, men fra de siste årene å barnehagen og barneskole-perioden så er bursdager en stor ting, Noe de teller ned til i ukesvis før selve dagen Caroline har selv dokumentert at der i heimen så er bursdager en stor greie, også de voksnes. Det er opp tidlig, samles på kjøkkenet og gjør klart kort, gaver, ballonger, Morgenlevering til frokost, før de i samlet tropp går å vekker den som har bursdag med å synge bursdagssang. Vi har hatt lignende tradisjon (minus Morgenlevering og filming til IG……og heller ikke stekepanne med egg i senga for den som husker det), og bursdagsmorgen med vekking på senga var virkelig en stor ting da barna var små. Selv hun som er B-menneske på sin hals våknet tidlig på bursdagen sin å lå og ventet på å bli vekket (og latet som hun sov da vi kom syngende inn) Så hvordan tror du det er for ett barn som har tellet ned og gledet seg lenge til den store dagen? Som er gammel nok til å huske hvordan storesøster, mor og far ble vekket på sine bursdager? Som er stor nok til å huske både fjorårets og året før det sin bursdag? Og som nå har moren sin nye hudpleie-venninne som barnevakt på bursdagen sin. Der foreldrene i tillegg ikke er hjemme før på ettermiddagen. På en søndag der hun må tidlig i seng pga det er skole dagen etter. I de fleste familier jeg kjenner så er der den som har bursdag «hederspersonen» og blir satt stas på den dagen. Tror du en 6-åring føler seg spesiell på bursdagen sin sammen med storesøster og ei barnevakt og foreldrene er ikke hjemme ikke lenge før det er sengetid? Man blir nødvendigvis ikke traumatisert hvis dette er en enkelthendelse, og det er de barna som aldri får feiret bursdag. Men det at ikke alle barn i verden feirer bursdag forstår ikke ett barn i småskolealder. Men der forstår veldig godt at foreldrene valgte noe annet enn barnet. Det forstår at det fikk ikke samme bursdag som søsken. Dette gir garantert en sår følelse, og såre følelser setter sine spor. Og man skal ta barns følelser på alvor. Dette viser i tillegg alt om foreldrenes prioriteringer. Tønsberg er ikke langt unna Sarpsborg. Hotellovernatting hadde ikke vært nødvendig. Og her er det i tillegg ett par som er sammen 24/7 så og si hele året, og de har titt og ofte kjæresteturer uten barn for å pleie forholdet. Når ett av barna har bursdag så hadde løsningen vært så enkel at en hadde holdt seg edru og de hadde kjørt hjem da bryllupet var over. Og vekket den lille med sang og gaver og latt henne få være bursdagsbarnet hele dagen. Da hadde de fått prioritert brudeparet + barnet sitt. Men der var tydelig viktigere å kjøre full pakke bryllup med alkohol og hotell, i tillegg LØPE en time! Vi har alle våre prioriteringer, men vi hadde valgt barna våre sine bursdager foran overnatting i en ny en time unna pga begge måtte drikke alkohol, sove til utsjekk og deretter løpe i en time uansett hva. Vi jobbet begge to i helsevesenet, og selv hvis barna hadde bursdag på helg så var der vekking på senga før den av oss som skulle på jobb dro. Faktisk så spurte vi de om de ville bli vekket på bursdagen sin veldig tidlig pga mamma/pappa skulle på jobb, eller om vi skulle feire etter jobb. Da de var små (endret seg da de ble tenåringer) så valgte de å bli vekket. Hver gang. Så; ikke så vanskelig å se hva CBE prioriterer her i livet. Men vi har alle våre prioriteringer. Og de små hadde der sikkert kjekt med den nye venninnen til mor. Får håpe 7-årsdagen neste år ikke kræsjer med ett bryllup eller fest da. Og at barna velger å komme hjem å feire bursdagen til foreldrene når de blir store, de lærer jo prioriteringer av foreldrene 50 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 12. september 2022 #68517 Del Skrevet 12. september 2022 skruf skrev (4 timer siden): Hadde vært noe annet hadde bursdagsbarnet våknet opp til gaver, bursdagssang og frokost på senga av besteforeldre eller tante/onkel kontra morens hudpleierbehandler… Har ingenting i mot barnevakt, har hatt det selv til mine barn, men ikke på noe så viktig som bursdagen til en 6-åring. Ett eldre barn ville mulig hatt større forståelse. Dog; hadde vår 16-åring hatt bursdag og sett på min sin snap at jeg ikke ramlet i seng før kl 03.30, sov til 12 og deretter prioriterte å løpe 8 km kl 13, i en annen by som det tar over 1 time å kjøre hjem fra, så hadde hun blitt skuffet. Selv om man ikke blir traumatisert så er skuffelse over å ikke bli prioritert på bursdagen sin når man er så gammel at man begynner å forstå ting veldig sårt. En 2-åring kunne ikke brydd seg mindre, men fra de siste årene å barnehagen og barneskole-perioden så er bursdager en stor ting, Noe de teller ned til i ukesvis før selve dagen Caroline har selv dokumentert at der i heimen så er bursdager en stor greie, også de voksnes. Det er opp tidlig, samles på kjøkkenet og gjør klart kort, gaver, ballonger, Morgenlevering til frokost, før de i samlet tropp går å vekker den som har bursdag med å synge bursdagssang. Vi har hatt lignende tradisjon (minus Morgenlevering og filming til IG……og heller ikke stekepanne med egg i senga for den som husker det), og bursdagsmorgen med vekking på senga var virkelig en stor ting da barna var små. Selv hun som er B-menneske på sin hals våknet tidlig på bursdagen sin å lå og ventet på å bli vekket (og latet som hun sov da vi kom syngende inn) Så hvordan tror du det er for ett barn som har tellet ned og gledet seg lenge til den store dagen? Som er gammel nok til å huske hvordan storesøster, mor og far ble vekket på sine bursdager? Som er stor nok til å huske både fjorårets og året før det sin bursdag? Og som nå har moren sin nye hudpleie-venninne som barnevakt på bursdagen sin. Der foreldrene i tillegg ikke er hjemme før på ettermiddagen. På en søndag der hun må tidlig i seng pga det er skole dagen etter. I de fleste familier jeg kjenner så er der den som har bursdag «hederspersonen» og blir satt stas på den dagen. Tror du en 6-åring føler seg spesiell på bursdagen sin sammen med storesøster og ei barnevakt og foreldrene er ikke hjemme ikke lenge før det er sengetid? Man blir nødvendigvis ikke traumatisert hvis dette er en enkelthendelse, og det er de barna som aldri får feiret bursdag. Men det at ikke alle barn i verden feirer bursdag forstår ikke ett barn i småskolealder. Men der forstår veldig godt at foreldrene valgte noe annet enn barnet. Det forstår at det fikk ikke samme bursdag som søsken. Dette gir garantert en sår følelse, og såre følelser setter sine spor. Og man skal ta barns følelser på alvor. Dette viser i tillegg alt om foreldrenes prioriteringer. Tønsberg er ikke langt unna Sarpsborg. Hotellovernatting hadde ikke vært nødvendig. Og her er det i tillegg ett par som er sammen 24/7 så og si hele året, og de har titt og ofte kjæresteturer uten barn for å pleie forholdet. Når ett av barna har bursdag så hadde løsningen vært så enkel at en hadde holdt seg edru og de hadde kjørt hjem da bryllupet var over. Og vekket den lille med sang og gaver og latt henne få være bursdagsbarnet hele dagen. Da hadde de fått prioritert brudeparet + barnet sitt. Men der var tydelig viktigere å kjøre full pakke bryllup med alkohol og hotell, i tillegg LØPE en time! Vi har alle våre prioriteringer, men vi hadde valgt barna våre sine bursdager foran overnatting i en ny en time unna pga begge måtte drikke alkohol, sove til utsjekk og deretter løpe i en time uansett hva. Vi jobbet begge to i helsevesenet, og selv hvis barna hadde bursdag på helg så var der vekking på senga før den av oss som skulle på jobb dro. Faktisk så spurte vi de om de ville bli vekket på bursdagen sin veldig tidlig pga mamma/pappa skulle på jobb, eller om vi skulle feire etter jobb. Da de var små (endret seg da de ble tenåringer) så valgte de å bli vekket. Hver gang. Så; ikke så vanskelig å se hva CBE prioriterer her i livet. Men vi har alle våre prioriteringer. Og de små hadde der sikkert kjekt med den nye venninnen til mor. Får håpe 7-årsdagen neste år ikke kræsjer med ett bryllup eller fest da. Og at barna velger å komme hjem å feire bursdagen til foreldrene når de blir store, de lærer jo prioriteringer av foreldrene ... Og til helgen skal CBE og LKE reise bort igjen, for da skal de løpe halvmaraton i Danmark. Med hånden på hjertet så kjenner jeg ingen som har mer barnefri enn de to der 😆 Og ja, akkurat der ER jeg faktisk misunnelig. Jeg trenger ikke 1-2 hotellweekender i måneden slik som de har selvfølgelig (dette blir vel forresten CBEs tredje barnefrie helg på rad), men 3-4 slike helger i året hadde jo vært stas 😁 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 12. september 2022 #68518 Del Skrevet 12. september 2022 Rastebenk skrev (10 minutter siden): ... Og til helgen skal CBE og LKE reise bort igjen, for da skal de løpe halvmaraton i Danmark. Med hånden på hjertet så kjenner jeg ingen som har mer barnefri enn de to der 😆 Og ja, akkurat der ER jeg faktisk misunnelig. Jeg trenger ikke 1-2 hotellweekender i måneden slik som de har selvfølgelig (dette blir vel forresten CBEs tredje barnefrie helg på rad), men 3-4 slike helger i året hadde jo vært stas 😁 Enig. Men det er også det eneste jeg er misunnelig på. Må være trist å være så avhengig av et annet menneske som CBE er av mannen sin. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 12. september 2022 #68519 Del Skrevet 12. september 2022 Rastebenk skrev (20 minutter siden): ... Og til helgen skal CBE og LKE reise bort igjen, for da skal de løpe halvmaraton i Danmark. Med hånden på hjertet så kjenner jeg ingen som har mer barnefri enn de to der 😆 Og ja, akkurat der ER jeg faktisk misunnelig. Jeg trenger ikke 1-2 hotellweekender i måneden slik som de har selvfølgelig (dette blir vel forresten CBEs tredje barnefrie helg på rad), men 3-4 slike helger i året hadde jo vært stas 😁 Og de var borte for to uker siden også, så da er det tre av fire helger hvor begge foreldrene er borte fra barna. Det er selvsagt foreldre som MÅ jobbe på barnas bursdag, og jeg tenker også at et bryllup skal prioriteres. Men lang frokost og joggingen den dagen er et valg. Og jeg holder fast med at de det er synd på er foreldrene- som så lett er borte så mye og som ikke finner gleden i å kunne være med barnet på bursdagen når de faktisk kunne ha VALGT det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 12. september 2022 #68520 Del Skrevet 12. september 2022 Elina123 skrev (5 timer siden): Enig i at dette ikke er noe for oss å diskutere. Men det som er skremmende, er at vi vet hvem hun er sammen med når foreldrene er bortreist, at bursdagen ble feiret forrige helg, både hvor festen var og hvilke kaker hun hadde!! At de deler alt for mye om barna sine og at det er kritikkverdig er jeg helt enig i 👍🏻 Bursdag eller ei Hvorvidt det har vært belastende, skuffende, trist, vanskelig osv for barnet at hun våknet på bursdagen uten mor og far er noe mange her spekulerer i basert på egne følelser og tenkte scenarioer vi ikke vet om stemmer. Det er dette jeg synes man kan la være 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå