Klink Skrevet 11. september 2022 #68481 Del Skrevet 11. september 2022 Hoppetau skrev (4 minutter siden): Ja. Når man allerede har vært borte fra bursdagsbarnet morgen, og velger god frokost og joggetur heller enn å haste hjem?? Veldig trist. Dette er jeg ikke enig i. Hva vet vi om hvordan bursdagen feires og når. Det er ikke synd på bursdagsbarnet selv om! Virkelig ikke! 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 11. september 2022 #68482 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (6 minutter siden): Dette er jeg ikke enig i. Hva vet vi om hvordan bursdagen feires og når. Det er ikke synd på bursdagsbarnet selv om! Virkelig ikke! Har du barn? Jeg har en på fem og en på ti. Bursdager er veldig viktige for barn. Tipper hun ville ønsket at mamma og pappa prioriterte å komme hjem til henne fremfor lang frokost og trening - som de har tid til mandag - fredag hver bidige uke! 39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. september 2022 #68483 Del Skrevet 11. september 2022 Irja skrev (Akkurat nå): Har du barn? Jeg har en på fem og en på ti. Bursdager er veldig viktige for barn. Tipper hun ville ønsket at mamma og pappa prioriterte å komme hjem til henne fremfor lang frokost og trening - som de har tid til mandag - fredag hver bidige uke! Ja, barnet kan ha feiret med besteforeldre i dag. Så med foreldre senere. Så med venner. Det går helt fint. Virkelig. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 11. september 2022 #68484 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (13 minutter siden): Dette er jeg ikke enig i. Hva vet vi om hvordan bursdagen feires og når. Det er ikke synd på bursdagsbarnet selv om! Virkelig ikke! Du er jo ikke enig i 99,9 % av kritikken. Bombe! 24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 11. september 2022 #68485 Del Skrevet 11. september 2022 AnnePåLande skrev (4 timer siden): Dette er liksom voksne folk.. 🤣 Nei, langt ifra. Jeg ser ingen legge ut sånn når de er 40 år. De jeg ser er 25 og under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 11. september 2022 #68486 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Kosemose skrev (15 timer siden): Nå vet jo ikke vi om CBE engang var i noen kirke? Så dette med kjolen blir litt vel spekulativt. Folk har ulik stil. Som influenser kler hun seg jo nærmest snerpete i fht feks Sophie Elise. Jeg reagerer mer på at de prioriterer å løpe seg en tur før de haster hjem til bursdagsbarnet som blir 6 år i dag. Fatter ikke den prioriteringen. Og jeg reagerer aller mest på at vi i det hele tatt vet at dette barnet har bursdag i dag. Det gjør meg skikkelig opprørt. Endret 12. september 2022 av Malum 43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 11. september 2022 Populært innlegg #68487 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (22 minutter siden): Dette er jeg ikke enig i. Hva vet vi om hvordan bursdagen feires og når. Det er ikke synd på bursdagsbarnet selv om! Virkelig ikke! Har du i det hele tatt barn? Er du klar over hvor viktig det er for mindre barn med bursdager? De begynner å telle ned flere uker før selve dagen, og ligger våken fra grytidlig om morgenen å venter på at foreldre og evt søsken skal «vekke» de (skrever vekke i hermetegn pga de allerede er våkne pga spenningen og later som de sover) med gaver, frokost eller en liten kake mens de synger bursdagssangen Caroline har hvert år vist frem at de har tradisjon og gjør ett stort nummer ut av bursdager med å vekke den som har bursdag med nettopp dette, om det er barn eller voksne. For ett lite barn så er ens egen bursdag på nivå med julaften Og da er det seriøst IKKE det samme å være med besteforeldre eller barnevakt og ikke få endel av familiens bursdagstradisjon! Ærlig talt, jeg trodde et såklart voksent menneske forsto hvor viktig barnets bursdag er for et barn. Det er IKKE det samme å måtte vente til sein ettermiddag for en 6-åring pga foreldrene i stedet velger å ramle i seng kl 03.30, sove til 12, løpe 8 km kl 13. deretter dusje å kjøre hjemover. Hadde det vært en 2-åring så mulig greit nok, men ikke en 6-åring. Ærlig talt. 43 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 11. september 2022 #68488 Del Skrevet 11. september 2022 Sånn ref at hun skriver trening er hennes terapi. Synes han her har et godt poeng: 29 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. september 2022 #68489 Del Skrevet 11. september 2022 skruf skrev (1 minutt siden): Har du i det hele tatt barn? Er du klar over hvor viktig det er for mindre barn med bursdager? De begynner å telle ned flere uker før selve dagen, og ligger våken fra grytidlig om morgenen å venter på at foreldre og evt søsken skal «vekke» de (skrever vekke i hermetegn pga de allerede er våkne pga spenningen og later som de sover) med gaver, frokost eller en liten kake mens de synger bursdagssangen Caroline har hvert år vist frem at de har tradisjon og gjør ett stort nummer ut av bursdager med å vekke den som har bursdag med nettopp dette, om det er barn eller voksne. For ett lite barn så er ens egen bursdag på nivå med julaften Og da er det seriøst IKKE det samme å være med besteforeldre eller barnevakt og ikke få endel av familiens bursdagstradisjon! Ærlig talt, jeg trodde et såklart voksent menneske forsto hvor viktig barnets bursdag er for et barn. Det er IKKE det samme å måtte vente til sein ettermiddag for en 6-åring pga foreldrene i stedet velger å ramle i seng kl 03.30, sove til 12, løpe 8 km kl 13. deretter dusje å kjøre hjemover. Hadde det vært en 2-åring så mulig greit nok, men ikke en 6-åring. Ærlig talt. Ærlig talt dette går helt fint! Kjære vene! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. september 2022 #68490 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (37 minutter siden): Dette er jeg ikke enig i. Hva vet vi om hvordan bursdagen feires og når. Det er ikke synd på bursdagsbarnet selv om! Virkelig ikke! De fleste velger nok barnet foran løping, jeg vet hvertfall hva jeg hadde prioritert. Hvordan vet du følelsene til barnet ? 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 11. september 2022 #68491 Del Skrevet 11. september 2022 skruf skrev (1 minutt siden): Har du i det hele tatt barn? Er du klar over hvor viktig det er for mindre barn med bursdager? De begynner å telle ned flere uker før selve dagen, og ligger våken fra grytidlig om morgenen å venter på at foreldre og evt søsken skal «vekke» de (skrever vekke i hermetegn pga de allerede er våkne pga spenningen og later som de sover) med gaver, frokost eller en liten kake mens de synger bursdagssangen Caroline har hvert år vist frem at de har tradisjon og gjør ett stort nummer ut av bursdager med å vekke den som har bursdag med nettopp dette, om det er barn eller voksne. For ett lite barn så er ens egen bursdag på nivå med julaften Og da er det seriøst IKKE det samme å være med besteforeldre eller barnevakt og ikke få endel av familiens bursdagstradisjon! Ærlig talt, jeg trodde et såklart voksent menneske forsto hvor viktig barnets bursdag er for et barn. Det er IKKE det samme å måtte vente til sein ettermiddag for en 6-åring pga foreldrene i stedet velger å ramle i seng kl 03.30, sove til 12, løpe 8 km kl 13. deretter dusje å kjøre hjemover. Hadde det vært en 2-åring så mulig greit nok, men ikke en 6-åring. Ærlig talt. Jeg får helt vondt. Alle mine barn har vært feiret 100 % på bursdagene sine. Og du @Klink må være prototyp av kverulant eller veldig enkel. Rapporter meg gjerne.. 36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IKC Skrevet 11. september 2022 #68492 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Orly skrev (12 minutter siden): Hvordan vet du følelsene til barnet ? Ingen vet det, men tipper moren til barnet vet bedre enn alle er på KG i hvertfall 🙄 Endret 11. september 2022 av IKC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wild Eyes Skrevet 11. september 2022 #68493 Del Skrevet 11. september 2022 skruf skrev (13 minutter siden): Har du i det hele tatt barn? Er du klar over hvor viktig det er for mindre barn med bursdager? De begynner å telle ned flere uker før selve dagen, og ligger våken fra grytidlig om morgenen å venter på at foreldre og evt søsken skal «vekke» de (skrever vekke i hermetegn pga de allerede er våkne pga spenningen og later som de sover) med gaver, frokost eller en liten kake mens de synger bursdagssangen Caroline har hvert år vist frem at de har tradisjon og gjør ett stort nummer ut av bursdager med å vekke den som har bursdag med nettopp dette, om det er barn eller voksne. For ett lite barn så er ens egen bursdag på nivå med julaften Og da er det seriøst IKKE det samme å være med besteforeldre eller barnevakt og ikke få endel av familiens bursdagstradisjon! Ærlig talt, jeg trodde et såklart voksent menneske forsto hvor viktig barnets bursdag er for et barn. Det er IKKE det samme å måtte vente til sein ettermiddag for en 6-åring pga foreldrene i stedet velger å ramle i seng kl 03.30, sove til 12, løpe 8 km kl 13. deretter dusje å kjøre hjemover. Hadde det vært en 2-åring så mulig greit nok, men ikke en 6-åring. Ærlig talt. Det begynner å bli tydelig hvem de egentlig har satt opp de bursdagsfeiringe for. Hadde de feiret de på den måten for barnas del, og deres som foreldre, så hadde det vært en selvfølge å ikke bryte en så koselig og fin tradisjon til fordel for noe. Spesielt ikke å rølpe sent kvelden før og sove lenge og trene dagen etter. Klink skrev (10 minutter siden): Ærlig talt dette går helt fint! Kjære vene! Alt du kan og vet noe om, altså. 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. september 2022 #68494 Del Skrevet 11. september 2022 Det var jo hudpleie-venninna som hadde bursdagsmorgen-feiring. Den familien har vel ikke vært spesielt lenge i barnas liv. 22 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 11. september 2022 #68495 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (51 minutter siden): Dette er jeg ikke enig i. Hva vet vi om hvordan bursdagen feires og når. Det er ikke synd på bursdagsbarnet selv om! Virkelig ikke! For mine barn er det ikke selskapet som er det viktigste. Det viktigste er gleden de har hele den dagen. De bobler over hele dagen for det er deres dag. Det er ikke barnet det er synd på men foreldrene som ikke finner gleden i å forte seg hjem til barnet sitt. Det er ikke selskapet som er viktig for barnet. Det er det at det er deres ene dag som er viktig. Kaken med lys om morgenen, gaven med oss om morgenen og det å få velge middagen den dagen. Selvsagt kan man som forelder ikke alltid klare å dele alle disse dagene. Bryllup, jobb osv kan komme i veien. Men min prioritert ville alltid være å komme hjem så fort jeg kunne fordi jeg ville ha gleden av å være sammen med dem så mye som mulig denne ene dagen som bare er deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 11. september 2022 #68496 Del Skrevet 11. september 2022 Dette viser bare hvor prioriteringene ligger hele veien. Seg selv og ikke andre. Ikke familien, ikke barna. 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 11. september 2022 #68497 Del Skrevet 11. september 2022 h/k skrev (9 minutter siden): Dette viser bare hvor prioriteringene ligger hele veien. Seg selv og ikke andre. Ikke familien, ikke barna. Er sånn det har blitt for dette selvsentrerte paret, de er så høye på seg selv at de ikke selv ser hvor egomanie de er 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 11. september 2022 #68498 Del Skrevet 11. september 2022 Som en som elsker hele den rike historien og tradisjonen til matcha, og synes det er stor stas med hele ritualet rundt å tilberede teen på tradisjonelt vis, får jeg helt fnatt av fremgangsmåten til CBE sin matcha latte. Ikke minst blir jeg alltid paff når folk anbefaler low-grade, blek matcha som er både bitter og mangler umami. «Tell me you have no clue without telling me you have no clue» 🤷🏼♀️ 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. september 2022 #68499 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Irja skrev (5 timer siden): Hvis jeg fikk invitasjon til et bryllup dagen før ett av barna mine sin bursdag, ville jeg ha droppet alkohol og kjørt hjem rundt midnatt. Klar til å gratulere barnet mitt med dagen neste morgen. Men neida, det skal soves til kl 12 og trenes kl 13. I en annen by.. bare trist. Akkurat det tenkte jeg også når jeg så opplegget deres. Selv om barnet forlengst er feiret (nesten ille at vi vet det til og med), så er bursdag på selve dagen med storfamilien det viktigste. Endret 11. september 2022 av Pusern3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. september 2022 #68500 Del Skrevet 11. september 2022 Irja skrev (2 timer siden): Har du barn? Jeg har en på fem og en på ti. Bursdager er veldig viktige for barn. Tipper hun ville ønsket at mamma og pappa prioriterte å komme hjem til henne fremfor lang frokost og trening - som de har tid til mandag - fredag hver bidige uke! Jeg vet våre hadde ønsket det. Rundt samme aldersgrupper. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå