pøbelsara Skrevet 11. september 2022 #68421 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (8 minutter siden): ok hva syns du ellers er galt med kjolen. Den går under knærne. Er tettsittende, men ellers er det smak og behag hva en velger å gå med i bryllup. Den er for liten. Og klart det er smak og behag hva man velger - men man skal også vite litt om kleskoder og skikk og bruk, da. Ogdet mener jeg hun ikke gjør. Når hun legger ut ting i sine kommersielle kanaler, antar jeg at det er en del av hennes kommersielle virksomhet. Jeg ville selvsagt ikke kommentert hva en privatperson velger å iføre seg i noen som helst anledning. 38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 11. september 2022 #68422 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Jeg tenker at uansett kjole så er dette en stor forbedring fra et annet bryllup hun var i tidligere i sommer da det virket som deltakelse i bryllupet nærmest var en anledning for å skape innhold på insta, mindre på brudeparet. Det var bilder fra profesjonell sminke og enorme mengder "se hvor fin JEG er i bryllup"- bilder. Hadde jeg vært brudeparet i det bryllupet hadde jeg vært mer enn en smule irritert. Glad jeg ikke har venner som er influencere som bruker anledninger der jeg inviterer til fest for å promotere seg selv og sitt liv på nett! Endret 11. september 2022 av KikiEco 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 11. september 2022 #68423 Del Skrevet 11. september 2022 Hun har tonnevis av klær hun kunne brukt. Istedet går hun til innkjøp av enda en plast utseende kjole som blir brukt en gang før den sannsynligvis blir kastet eller dumpet i en Fretex kontainer. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 11. september 2022 #68424 Del Skrevet 11. september 2022 KikiEco skrev (45 minutter siden): Jeg tenker at uansett kjole så er dette en stor forbedring fra et annet bryllup hun var i tidligere i sommer da det virket som deltakelse i bryllupet nærmest var en anledning for å skape innhold på insta, mindre på brudeparet. Det var bilder fra profesjonell sminke og enorme mengder "se hvor fin JEG er i bryllup"- bilder. Hadde jeg vært brudeparet i det bryllupet hadde jeg vært mer enn en smule irritert. Glad jeg ikke har venner som er influencere som bruker anledninger der jeg inviterer til fest for å promotere seg selv og sitt liv på nett! Det var vel en influenser-agent sitt bryllup,så antar det var et mer insta-befengt bryllup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 11. september 2022 #68425 Del Skrevet 11. september 2022 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Etter så mange å med å faktisk kun leve av hvordan man ser ut så syns jeg at hun rett og slett er svært dårlig til å kle seg. Det er så lite stil over antrekkene hennes, og passform kommer tydeligvis et godt stykke ned på listen når hun velger hva hun har på seg. Når det gjelder misunnelse så er jeg sjeleglad jeg IKKE er henne. Hun lever et liv jeg er takknemlig for å slippe. CBE er faktisk finere med klær på. Hun tar seg bedre ut når hun har mer tøy på kroppen. Som for eks de bildene der hun ble stylet av andre i det magasinet. SÅNN kler hun. Alt det lettkledde, korte topper, silikon på vei ut av kjoler osv. Det ser faktisk IKKE fint ut på henne. Fint hun har selvtillit, men man er en smule blåst når man tror andre har lyst å se henne sånn. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 11. september 2022 #68426 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (1 time siden): Hva mener du man skal ha på seg i bryllup da? Det finnes etikette for hvordan man skal kle seg i bryllup og konfirmasjon. Er du bryllupsgjest så dropp en åletrang, sexy kjole hvor silikonen nesten ramler ut. Det blir til at andre gjester ser på deg og lurer på hva i alle dager du har på deg når to andre skal gifte seg og BRUDEN skal ha all oppmerksomheten. Ikke en gjest. 34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 11. september 2022 Populært innlegg #68427 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Når en kjole er så utringet at brystvortene nesten popper ut, og selv niplecoveret hun selv reklamerte for er for stort i diameter til å kunne brukes uten å bli synlig over kanten på kjolen så er kjolen altfor utringet til å brukes i et bryllup. Kunne sikkert funket på en nattklubb hvis man er på jakt etter fangst for natten I ett bryllup så sitter man som oftest flere timer til bords, og når kjolen allerede begynner å rulle oppover i stående stilling så lurer jeg virkelig på hvordan det er å sitte i flere timer med den. Den er som limt på kroppen, og med uttalelsen til Caroline før Vixen da hun deltok på serien Bloggerne om at hun droppet mat pga hun skulle ha på seg ettersittende kjole og orket ikke oppblåst mage (foodbaby) så undres jeg hvordan bryllupsmiddagen ble inntatt. Når man i tillegg ser en video publisert av hennes egen mann som viser at kjolen, som rekker under knærne, er så trang at hun stikler avgårde og ikke klarer å gå med vanlige steg, så er kjolen for trang. Selv mannen kommer med ett humoristisk stikk til valg av kjole Jeg forstår ikke helt hvorfor enkelte her drar opp misunnelig-kortet. For det første er det kjolen og valg av kjole som blir kritisert, ikke kroppen til Caroline. Enkelte skriver jo at Caroline kler hva som helst, hun ville sett fantastisk ut i en annen kjole. For den prisen den kjolen kostet så kunne hun bl.a ha kjøpt en kjole fra ByTiMo. Hun ville sett så flott ut! For det andre så er misunnelig-kortet fryktelig oppbrukt. Du som så fint skrev «sitter bak tastaturet og skriver mens dere eser ut»……er du virkelig så enkel at du tror at alle de som stiller spørsmål rundt kritikkverdige forhold rundt CBE er tjukke og misunnelige? Jeg er kritisk rundt flere ting og bedrifter i samfunnet som opptrer uetisk og som er dårlige forbilder for dagens unge kvinner og menn, som driter i miljøperspektivet, som ikke forholder seg til lover og regler, som lyver og som snor seg unna og ikke står for egne dårlige valg og handinger, som driver dårlig dyrevelferd, og som ikke bryr seg om sine barns rettigheter. Betyr det da at jeg er misunnelig, tjukk, stygg og har dårlig økonomi? De som kommer med sånne uttalelser er fryktelig fordomsfulle og mangler evnen til å sette ting i perspektiv. Og når man blir beskyldt for å være misunnelig, stygg og tjukk og svarer nei på de beskyldningene så får man jaggu kritikk for det også. Selvfølgelig så sier man i fra når det ikke stemmer! Og siden vi ikke er offentlige personer så skal man ikke være nødt til å legge ut bilde av seg selv for å motbevise fangruppen til CBE Har sagt det før, men gjentar det gjerne; jeg finnes ikke misunnelig. Jeg har vært heldig med genene når det kommer til det ytre, jeg har levd et aktivt liv og har alltid vært slank (selv uten hardtrening to ganger om dagen), jeg har to vakre døtre. Har ei bra utdanning og har aldri vært arbeidsledig. Har vært lykkelig gift med mannen min i mange år. En mann som har tatt en lang og solid utdannelse og som gjør at han har en trygg jobb og sikker inntekt. Har bodd i samme villaen i 17 år. Og ingenting av det livet vi har bygget opp har gått på bekostning av å måtte eksponere oss selv eller barna. Trenger ikke spille på kropp for å opprettholde livstilen vår. Vi har en solid base og trenger ikke bekymre oss for hva vi skal vi skal forsørge oss av når vi blir eldre. Hvordan vi skal tjene penger for å betale huslånet, regninger og daglige utgifter Jobben som Influencere har ei naturlig tidsbegrensning, særlig de influencerene som basere sin inntekt på kropp, vise frem seg selv og barna. Barna vokser til og flytter ut, og biologien er ubarmhjertig og kroppen kommer til å tape seg etterhvert. Det er begrenset hvor lenge man kan spille på sex og motta kommentarer som 🔥🔥🔥🍑🍑🍑 Og når man da sitter der som 50+ og ikke har noe annet å skilte med; hva da? Flere og flere Influensere har forstått nettopp dette og har sørget for å ta utdanning eller bygger opp ei karriere uavhengig av kropp og barn. F.eks Emilie Nereng som gikk fra Voe til å ta en bachelor innen ernæring og har nå suksess med matkanalen sin på IG. Eller Funkygine, Camilla Phil, Iselin Guttormsen (utdannet seg til sexolog), Anja Johansen har nettopp satt seg på skolebenken for å ta opp fag fra Vgs for å komme inn på drømmestudiet sitt. LKE droppet ut av ernæring, Caroline klarte ikke fullføre PT-kurs. NetFit-appen feilet. Alt de sitter med er LKE sitt PT-kurs og Caroline som for lenge siden tok 1 år på NKF (men man blir ikke seriøs journalist etter 1 år på NKF). Hadde jeg nærmet meg 40 og hatt så tynt grunnlag for fremtiden så hadde jeg ligget søvnløs. Særlig mtp tidligere storhetstid kontra nåtiden. Endret 11. september 2022 av skruf 43 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 11. september 2022 #68428 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (1 time siden): Hva mener du man skal ha på seg i bryllup da? En kjole som passer i størrelsen er vel et godt sted å starte. Jeg trodde forøvrig at det var et kostyme til Skal vi danse da hun viste den på IG, og tenkte at hun skulle være en slags gjestedanser eller noe. 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Storesøster Skrevet 11. september 2022 Populært innlegg #68429 Del Skrevet 11. september 2022 Dette «misunnelses»-kortet som hives inn i debatten brukes jo utelukkende for å diskreditere deltakerne i tråden. Det er en typisk hersketeknikk som reduserer kvinner til følelsestyrte individer som man kan avfeie. Ganske trist, men det passer helt utmerket inn i tematikken som vi debatterer. Det er jo dette CBE bidrar til der hun utelukkende fokuserer på utseende og kropp. Budskapet er at kvinners verdi ligger i utseende og kropp, og idealet som presenteres er magerhet og askese. 42 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. september 2022 #68430 Del Skrevet 11. september 2022 Hallepalle2 skrev (15 minutter siden): En kjole som passer i størrelsen er vel et godt sted å starte. Jeg trodde forøvrig at det var et kostyme til Skal vi danse da hun viste den på IG, og tenkte at hun skulle være en slags gjestedanser eller noe. Det er din smak og behag. Cbe likte kjolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. september 2022 #68431 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (Akkurat nå): Det er din smak og behag. Cbe likte kjolen. Poenget her er Skikk&bruk. 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 11. september 2022 #68432 Del Skrevet 11. september 2022 Synes frokosten var interessant jeg da. Mer mat og kalorier der enn hun vanligvis inntar i løpet av en hel dag (sett utifra andre bilder) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scan Skrevet 11. september 2022 #68433 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (1 minutt siden): Det er din smak og behag. Cbe likte kjolen. Likte du den, sånn egentlig, sånn helt innerst inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. september 2022 #68434 Del Skrevet 11. september 2022 Scan skrev (57 minutter siden): Likte du den, sånn egentlig, sånn helt innerst inne? Det er ikke min smak i kjole, men det har null å si hva jeg eller du liker. Om cbe følte seg fin så er det helt greit å gå i den i et bryllup. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. september 2022 #68435 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (10 minutter siden): Det er ikke min smak i kjole, men det har null å si hva jeg eller du liker. Om cbe følte seg fin så er det helt greit å gå i den i et bryllup. Ok. Hvis jeg føler meg fin i hvit kjole, er det kriteriet for å bruke det i bryllup? At man føler seg fin? Tanken på hva andre vil føle og mene, er irrelevant? 37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 11. september 2022 #68436 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (11 minutter siden): Det er ikke min smak i kjole, men det har null å si hva jeg eller du liker. Om cbe følte seg fin så er det helt greit å gå i den i et bryllup. Kutt ut denne gnagende kveruleringen din! Det er helt innafor å diskutere antrekk som påvirkere legger ut på sine kanaler. Jeg regner med hun likte kjolen ja, ellers ville hun vel ikke gått med den? Er ikke det som er poenget her. Her er det lov å diskutere, nettopp fordi det er et diskusjonsforum. 38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. september 2022 #68437 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (8 minutter siden): Det er ikke min smak i kjole, men det har null å si hva jeg eller du liker. Om cbe følte seg fin så er det helt greit å gå i den i et bryllup. Jeg har en pysjamas/onsie som jeg liker veldig godt. Den er ganske pen også. Og jeg føler meg fin i den, Siden jeg liker den, er det da greit å bruke den i bryllup? Eller bør jeg heller følge skikk og bruk og etikette og kle meg i noe mere sømmelig i ett bryllup, dåp eller konfirmasjon? https://www.nettavisen.no/livsstil/mote/dette-betyr-kleskodene-i-bryllupsinvitasjonen/s/12-95-3424137598 https://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/her-er-de-verste-motetabbene-du-gjor-som-bryllupsgjest-2597576 Har du hørt om dresskode ifm bryllup? Galla, smoking, mørk dress? Og at man ikke skal ha nakne skuldre inne i kirken i ett kirkelig bryllup men dekke seg til? 39 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 11. september 2022 #68438 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (2 timer siden): Ja, og hvordan påvirkes bedriften på negativ måte ved at hun velger seg en kjole hun liker i et bryllup? Ikke ligner den på en hvit brudekjole, den går under knærne og er ikke svart. Bedriften kan påvirkes av at følgerne ikke lengre finner hennes interessant eller inspirerende? Hennes rolle er jo nettopp å påvirke og inspirere. I dette tilfellet velger hun en kjole som ikke sitter pent på henne. Som ser mest ut som hun har presset seg nedi, og tatt glidelåsen igjen mens hun holdt pusten og kan rakne i sømmen om hun nyser. Bysten ser ut som den vippe frem hvert øyeblikk. Flere her inne har reagert på hennes valg av kjole og jeg vil tro at de er ikke de eneste. Jeg mener at man skal kle seg pent i et bryllup, med mindre invitasjonen tilsier noe annet. Med pent så mener jeg at klærne i det minste skal passe, så får smaken være som baken. La oss snu på det, og se på herrebekledning, kanskje du forstår poenget til folk her litt bedre: Eksempel: "kleskode mørk dress": En mann er ikke pent kledd om han kommer i den mørke konfirmasjonsdressen, som passet en gang på 90tallet, men som er altfor trang idag, med for korte ermer, knapper som sprenger over magen, for kort bukse som havner midt på leggen som strammer så hardt over rumpa at man ser trådene i sømmen. Han har følgt kleeskoden mørk dress men er fremdeles ikke pent kledd. 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 11. september 2022 #68439 Del Skrevet 11. september 2022 https://www.instagram.com/p/Ch8G-S5POYc/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Godt poeng her. Om man fremstiller seg annerledes mange nok ganger, er det slik folk ser en. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scan Skrevet 11. september 2022 #68440 Del Skrevet 11. september 2022 Klink skrev (44 minutter siden): Det er ikke min smak i kjole, men det har null å si hva jeg eller du liker. Om cbe følte seg fin så er det helt greit å gå i den i et bryllup. Greit at hun følte seg vel, men ikke et greit bryllupsantrekk. Synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå