Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, MissLucy skrev:

det er godt mulig at det er noen her i landet som har alt helt på stell på en  helt ekte måte.

Men jeg tror ikke på at CBE er en av disse. Hun bare later som. Og det er jo det som - per definisjon - er uekte.

En kan ikke lyve på seg en slank og sunn kropp, flott hus og en suksessfull karriere. Dette er jo ettertrykkelig dokumentert i blogg og inntekter. Hun har helt sikker både grinete unger av og til og mye klesvask, men jeg  har ihverfall forstått at hun ønsker,  å fremstille inneleggene sine, slik det er som et glanset magasin. Men, det er klart at det ikke er alle som forstår den forskjellen, og snakker derfor om lystløgner og uærlighet. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Levina skrev:

En kan ikke lyve på seg en slank og sunn kropp, flott hus og en suksessfull karriere. Dette er jo ettertrykkelig dokumentert i blogg og inntekter. Hun har helt sikker både grinete unger av og til og mye klesvask, men jeg  har ihverfall forstått at hun ønsker,  å fremstille inneleggene sine, slik det er som et glanset magasin. Men, det er klart at det ikke er alle som forstår den forskjellen, og snakker derfor om lystløgner og uærlighet. 

Ingen har snakket om det før du akkurat nå innførte begrepet i tråden.

Tvert imot har flere av oss her forsøkt de siste sidene å si noe om hva som skiller CBE.no rent prinsipielt fra et glanset magasin. Jeg kan ikke se hva det du skriver her bidrar med i den diskusjonen, annet enn at du sier at du har forstått noe vesentlig her som du imidlertid velger å ikke forklare til oss andre idioter.

Endret av Aricia
  • Liker 25
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Aricia skrev:

Ingen har snakket om det før du akkurat nå innførte begrepet i tråden.

Tvert imot har flere av oss her forsøkt de siste sidene å si noe om hva som skiller CBE.no rent prinsipielt fra et glanset magasin. Jeg kan ikke se hva det du skriver her bidrar med i den diskusjonen, annet enn at du sier at du har forstått noe vesentlig her som du imidlertid velger å ikke forklare til oss andre idioter.

Det har kommet opp påstander om at hun er lystløgner, nå i ettermiddag. Selv om slike karakteristikker ikke kan tas på alvor. Men, det jeg påpeker er at bloggen er som et glanset magasin, så den fasaden vi ser, er relatert til forretningsideen. Det er det jeg har forstått og enkelte ikke har forstått. Jeg synes faktisk det er en vesentlig tilnærming når man da klikker inn på bloggen.  Idiotbetegnelsen får du ta på din egen kappe. 

Endret av Levina
  • Liker 6
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Levina skrev:

Det har kommet opp påstander om at hun er lystløgner, nå i ettermiddag. Selv om slike karakteristikker ikke kan tas på alvor. Men, det jeg påpeker er at bloggen er som et glanset magasin, så den fasaden vi ser, er relatert til forretningsideen. Det er det jeg har forstått og enkelte ikke har forstått. Jeg synes faktisk det er en vesentlig tilnærming når man da klikker inn på bloggen.  Idiotbetegnelsen får du ta på din egen kappe. 

Det har jeg i så fall oversett.

Da synes jeg du skal sitere innleggene der påstandene står, og argumentere direkte mot de innleggene, i stedet for å antyde at det er en gjengs eller gjennomgående påstand i tråden.

Ikke uenig i at fasadepreget er en del av forretningsidéen, men det betyr jo ikke at man ikke kan diskutere etisk betenkelige aspekter ved og konsekvenser av forretningsidéen. 

Endret av Aricia
  • Liker 26
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
1 time siden, Levina skrev:

Men hvor går grensa mellom «glanset magasin» og uærlighet? 

Når de etterbehandler bildene med lys og skygge slik at hudfargen endres totalt, vil du ikke da havne over i kategorien uærlig? Selv om bildene blir «pene» og passer i det glansede magasinet? Det du skriver blir jo ordkløyveri på et vis. 

Jeg opplever at denne perfeksjonen, som de har som uttalt businessstrategi, er problematisk. De leserne som er litt mindre kritisk enn noen av oss i tråden, og som skriver at de beundrer CBE, det er jo de som ikke skjønner at det ikke er ekte og at hun «har grinete unger og mye klesvask». Og jeg tror ikke det er sunt å ha et forbilde som bare fremviser godværsdager. Du vil fort føle at du kommer til kort i eget liv. 

Men altså åpent spørsmål; hvor går grensa for uærlighet? 

Endret av CecilieX
Skrevet

Er man slank, trent og klarer å sjonglerer en flott karriere med familielivet, ha orden på hjem og hus og i tillegg være fornøyd med tilværelsen, så er det falskt, glanset og uekte. Akkurat som at det ikke går ann å ha livet på stell. 

Det motsatt av dette, hylles...da er man ærlig og tøff. Har man også en overvektig kropp, så er man som «folk flest» og hylles. Det er vel dette med janteloven, som er sterkt utbredt i enkelte miljøer. 

Hun får ikke kritikk fordi hun (muligvis) er fornøyd med livet sitt. Hun får kritikk fordi det hun viser over for (mange av) leserne framstår som uekte og utroverdig. 

Bilder og film viser helt helt forskjellige kropper. Så noe av må være manipulert på et eller annet vis. Om det er ved hjelp av Photoshop, contouring, filtre, ekstrem bruk av lys/skygge/posering eller padding i shortsen er irrelevant så lenge alle med øyner kan se noe ikke stemmer. Hun er tidligere tatt for å redigere bildene sine og samtidig lyve om det over for leserne så vi vet hun er i stand til å oppføre seg slikt. 

Sunn og trent stemmer bare delvis. Alle som kan noe om trening er heller lite imponert over innsats og progresjonen og på Bloggerne (episoden med LKEs bursdag) vises det at Nutrilett er en del av innholdet i kjøkkenskapet. Nutrilett er ikke en del av et sunt balansert kosthold! I tillegg er det utallige eksempler på situasjoner hvor CBE indirekte forteller om et problematisk forhold til mat. Så det med sunn er altså en myte CBE.no prøver å forfekte men (heller) ikke får til. 

Inntektene har dalt og det er veldig få av de store gode inspirerende produkter/merker igjen i reklame-stallen. Jeg er ikke så sikker på at businessen går så godt som den gjorde for noen år siden. 

I tillegg er det de to godt dokumenterte løgnene fra CBEs side. Redigerings- og falske kommentarfeltskandalene. 

Bare disse få eksemplene gjør at CBE framstår som uekte, utroverdig og falsk. Hun kan gjerne få prøve å framstille seg som glanset og perfekt men jeg mistenker at mange av leserne ikke liker det. Det handler altså ikke om jantelov men om at folk ikke setter pris på uærlighet. 

• Liker 39
Skrevet

Beklager å måtte skrive dette, men etter siste tiders halvnakne til nakne bilder på bedriftens DoMe-kanaler (dette er ingen skrivefeil) er inntrykket som blir igjen av det såkalte "glansede magasinet" bare en forsinket sommerutgave av "Vi Menn" og ingenting annet.

• Liker 38
Skrevet
1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Beklager å måtte skrive dette, men etter siste tiders halvnakne til nakne bilder på bedriftens DoMe-kanaler (dette er ingen skrivefeil) er inntrykket som blir igjen av det såkalte "glansede magasinet" bare en forsinket sommerutgave av "Vi Menn" og ingenting annet.

Tenk å vise en stump, kan bli så mye styr. De sitter nok bare å ler av dette.  Overhode ikke noe seksualisert, men var et bilde hun ønsket å dele, som igjen passet i den settingen det var i på Instagram. De var på en øde strand, hun tok av seg bikinien og tok et bad...så befriende å kunne være litt dristig og kanskje litt frekk engang i blant. De hadde vært på badeferie, ikke så rart at bilder tatt i den settingen har vært på Instagram. Jeg synes denne bloggeren viser veldig lite lettkledd kropp. Det er ikke det som er fokus på bloggen, men å vise bilder i bikini på ferie tenker jeg de mest pripne må kunne takle. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Tenk å vise en stump, kan bli så mye styr. De sitter nok bare å ler av dette.  Overhode ikke noe seksualisert, men var et bilde hun ønsket å dele, som igjen passet i den settingen det var i på Instagram. De var på en øde strand, hun tok av seg bikinien og tok et bad...så befriende å kunne være litt dristig og kanskje litt frekk engang i blant. De hadde vært på badeferie, ikke så rart at bilder tatt i den settingen har vært på Instagram. Jeg synes denne bloggeren viser veldig lite lettkledd kropp. Det er ikke det som er fokus på bloggen, men å vise bilder i bikini på ferie tenker jeg de mest pripne må kunne takle. 

Jeg kan nok bli med på spekulasjonen om at bloggeierne ler av dette, men om du tror det dreier seg om et enkelt bilde av en tilsynelatende naken bak på en strand i syden, anbefaler jeg deg å gå tilbake og sjekke alle DoMe-kanalene deres og titte på kroppsfokuset fordelt over overkropp og underkropp de siste månedene, sånn iblandet eksponering av de uten beslutningsrettigheter. Vi er da ikke blinde. At du velger å bagatellisere det som beviselig dokumenteres av bloggeierne selv faller på din egen kappe.

Endret av Revenge o'Cavatina
Leif
  • Liker 41
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Levina skrev:

CBE må gjerne brette seg ut kliss naken på internett; det er jo også det eneste som mangler. Men man kan jo lure på hva slags inntrykk bedriften ønsker å gi, spesielt med tanke på de mindreårige som også figurerer hyppig i bedriftens SoMe-kanaler.

Endret av Ultiva
  • Liker 43
Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

Hun får ikke kritikk fordi hun (muligvis) er fornøyd med livet sitt. Hun får kritikk fordi det hun viser over for (mange av) leserne framstår som uekte og utroverdig. 

Bilder og film viser helt helt forskjellige kropper. Så noe av må være manipulert på et eller annet vis. Om det er ved hjelp av Photoshop, contouring, filtre, ekstrem bruk av lys/skygge/posering eller padding i shortsen er irrelevant så lenge alle med øyner kan se noe ikke stemmer. Hun er tidligere tatt for å redigere bildene sine og samtidig lyve om det over for leserne så vi vet hun er i stand til å oppføre seg slikt. 

Sunn og trent stemmer bare delvis. Alle som kan noe om trening er heller lite imponert over innsats og progresjonen og på Bloggerne (episoden med LKEs bursdag) vises det at Nutrilett er en del av innholdet i kjøkkenskapet. Nutrilett er ikke en del av et sunt balansert kosthold! I tillegg er det utallige eksempler på situasjoner hvor CBE indirekte forteller om et problematisk forhold til mat. Så det med sunn er altså en myte CBE.no prøver å forfekte men (heller) ikke får til. 

Inntektene har dalt og det er veldig få av de store gode inspirerende produkter/merker igjen i reklame-stallen. Jeg er ikke så sikker på at businessen går så godt som den gjorde for noen år siden. 

I tillegg er det de to godt dokumenterte løgnene fra CBEs side. Redigerings- og falske kommentarfeltskandalene. 

Bare disse få eksemplene gjør at CBE framstår som uekte, utroverdig og falsk. Hun kan gjerne få prøve å framstille seg som glanset og perfekt men jeg mistenker at mange av leserne ikke liker det. Det handler altså ikke om jantelov men om at folk ikke setter pris på uærlighet. 

Interessant at du ikke kommenterer dette som svar på nettopp dine innlegg @Levina...

• Liker 17
Gjest CecilieX
Skrevet
46 minutter siden, Levina skrev:

Men nå lurer jeg på om det er du som faktisk ikke innser at dette ikke er ekte. 

Ta en kikk på bildet. Hvis jeg skulle ta meg et befriende og spontant bad i blanke messingen, da legger jeg ikke bikinien med millimeterpresisjon i strekk, med overdel og underdel plassert nitidig i forhold til hverandre. Dette er iscenesatt for å fremstille det som et «befriende» bad. Den historiefortellingen er rett og slett ikke sann. 

Så derfor spør jeg igjen, hvor går grensa for uærlighet?

Skrevet (endret)

Frua reklamerer for Kremmerhuset igjen...

Betyr det virkelig at Kremmerhusets siste samarbeid med frua gikk bra? Isåfall er det skammelig at slik sletting av innlegg med kritisk innhold ikke får konsekvenser for store bedrifter. At det å late som om det aldri har skjedd fungerer. At ingen medier plukker opp saken og skriver om det. For det hele var latterlig dårlig håndtert av begge bedriftene (både Kremmerhuset og Treasures AS). 

Jeg snakker om innlegget på Instagram der Kremmerhuset avslørte samarbeidet med frua og negative og kritiske kommentarer på innlegget ble håndtert på en uprofesjonell måte av frua der hun svarte frekt på kritikken. Senere ble hele innlegget slettet fra Instagram og byttet ut med et nytt innlegg hvor alle kommentarer måtte gjennom sensur.

Kritikken var rettet mot Kremmerhuset fordi de samarbeider med en blogger som selger privatlivet til barna sine for å tjene penger.

Og nå samarbeider de igjen, så det må jo ha fungert for Kremmerhuset å ha frua som ambassadør? Æsj. Hater at verden er så enkel. Hvor blir det av moralen til bedriftene?

Hva med å ta til seg kritikken og lære av det? Eller ta avgjørelser som ikke bare dreier seg om penger? Vil man ikke helst ha rent mel i poser som bedriftseier?

Kremmerhuset har mistet meg som kunde. Det vil si, jeg storhandlet aldri der, men lys og servietter har jeg av og til kjøpt. Men nå vil det ikke være det engang. Stygg og umoralsk forretningsdrift.

Endret av loveli
Skrevet (endret)

Hvis det skal være et glanset magasin, hva har mindreårige familiemedlemmer der å gjøre? Det er en diskrepans CBE.no ikke kan forklare. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 35
Skrevet
23 minutter siden, loveli skrev:

Frua reklamerer for Kremmerhuset igjen...

Betyr det virkelig at Kremmerhusets siste samarbeid med frua gikk bra? Isåfall er det skammelig at slik sletting av innlegg med kritisk innhold ikke får konsekvenser for store bedrifter. At det å late som om det aldri har skjedd fungerer. At ingen medier plukker opp saken og skriver om det. For det hele var latterlig dårlig håndtert av begge bedriftene (både Kremmerhuset og Treasures AS). 

Jeg snakker om innlegget på Instagram der Kremmerhuset avslørte samarbeidet med frua og negative og kritiske kommentarer på innlegget ble håndtert på en uprofesjonell måte av frua der hun svarte frekt på kritikken. Senere ble hele innlegget slettet fra Instagram og byttet ut med et nytt innlegg hvor alle kommentarer måtte gjennom sensur.

Kritikken var rettet mot Kremmerhuset fordi de samarbeider med en blogger som selger privatlivet til barna sine for å tjene penger.

Og nå samarbeider de igjen, så det må jo ha fungert for Kremmerhuset å ha frua som ambassadør? Æsj. Hater at verden er så enkel. Hvor blir det av moralen til bedriftene?

Hva med å ta til seg kritikken og lære av det? Eller ta avgjørelser som ikke bare dreier seg om penger? Vil man ikke helst ha rent mel i poser som bedriftseier?

Kremmerhuset har mistet meg som kunde. Det vil si, jeg storhandel aldri der, men lys og servietter har jeg av og til kjøpt. Men nå vil det ikke være det engang. Stygg forretningsdrift.

Det behøver ikke å være en ny avtale, men en del av den avtalen som ble inngått i våres. 

• Liker 14
Skrevet
Skrevet
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Vi menn kan jo ha ganske interessante artikler og ulike halvnakne modeller så de overgår jo bloggen en høy gang.

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...