AnnePåLande Skrevet 28. juli 2022 #66261 Del Skrevet 28. juli 2022 Isild skrev (39 minutter siden): Enig her. Jeg oppfatter at hovedbudskapet er å vise kropp. Som påvirkere føler jeg mest at kanalene sier "se på meg" enn "vi ser dere" - slik en god selger burde gjøre. Hvilke muligheter det skal gi barna ser jeg ikke, med mindre innholdet blir bredere, og kanalene får mer anerkjennelse på et seriøst marked. Hadde de klart å gjenerobre "Blogg-toppen" med noe nytt og "nedpå", så kunne det jo vært noe å bygge videre på, noe som kunne "arves". Det er jo ikke sånn her i lille Norge at det egentlig gir så mange muligheter å være barnet til en kjendis. Det i seg selv pleier ikke å imponere noen som helst eller åpne noen dører - med mindre det er snakk om arvet business/arvet talent. Tror ikke det vil åpne dørene for mindreårige med et hav av muligheter. Slik jeg ser det har ansatte kursen mot bunn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 28. juli 2022 Populært innlegg #66262 Del Skrevet 28. juli 2022 I dag melder Tina Svestad på sin snap at Cubus har endret policy ang bruk av barn. De skal ikke lenger bruke influencerbarn i sine kampanjer. heia alle som har sagt fra! 81 10 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 28. juli 2022 #66263 Del Skrevet 28. juli 2022 Hva som kan være positivt med influencer-foreldre: 1. Hvis influenceren er seg bevisst, har gode avtaler med annonsører som gir god inntekt, vil dette komme hele familien til gode. I form av reiser og opplevelser. Det forutsetter dog at barna ikke brukes til noe som helst i virksomheten. 2. Hvis influenseren har jobbet i bransjen i mange år vil vedkommende kunne være en god coach for sine barn for å komme seg godt gjennom tenårene og ung voksen alder uten å falle i for mange grøfter. 3. Kommer ikke på flere. Merk: Jeg legger noen forutsetninger til grunn, som jeg ikke har observert er oppfylt hos CBE. Stusselig og farlig. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 28. juli 2022 #66264 Del Skrevet 28. juli 2022 pøbelsara skrev (15 minutter siden): I dag melder Tina Svestad på sin snap at Cubus har endret policy ang bruk av barn. De skal ikke lenger bruke influencerbarn i sine kampanjer. heia alle som har sagt fra! Dette!!!! DERFOR bruker vi forbrukerstemmen vår. Fordi det fungerer! Heia!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. juli 2022 #66265 Del Skrevet 28. juli 2022 Lille_Krokodille skrev (13 minutter siden): Dette!!!! DERFOR bruker vi forbrukerstemmen vår. Fordi det fungerer! Heia!! Jeg vet! Og dette bør alle som er kritiske til oss som er kritiske til bruk av barn i kommersiell some-virksomhet notere seg. Jeg er veldig glad for at de har endret kurs. Og veldig glad for alle som hører på ig responderer på høflige og saklige forbrukertilbakemeldinger. 31 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 28. juli 2022 #66266 Del Skrevet 28. juli 2022 Supert! 👏🏻 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 28. juli 2022 #66267 Del Skrevet 28. juli 2022 pøbelsara skrev (1 time siden): Hvis du leser litt nøyere, ser du at mange av oss som er kritiske, av og til påpeker at andre bør droppe å spekulere i hvem andre er, og å kritisere både løpestil og ganglag. At det ikke gjøres oftere, er fordi det er brukerdebatt og brudd på forumreglene. Jeg rapporterer alltid slik. Det bør alle andre også gjøre. jeg har forøvrig aldri gjort noe av det du hevder at gjør tråden usaklig. Det gjør heller ikke de aller fleste andre som skriver saklig kritikk i denne tråden. Men jeg blir drittsur av påstander som dine - det er nemlig ikke sant.. Men jeg kom da ikke med en påstand? Jeg spurte utifra hva jeg ser og leser selv! Om du blir dritsur av spørsmål, så ok. Jeg bare lurer på om denne tråden kun er for kritikk. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Surikatt Skrevet 28. juli 2022 Populært innlegg #66268 Del Skrevet 28. juli 2022 pøbelsara skrev (1 time siden): I dag melder Tina Svestad på sin snap at Cubus har endret policy ang bruk av barn. De skal ikke lenger bruke influencerbarn i sine kampanjer. heia alle som har sagt fra! Det er bra. Caroline Berg Eriksen mener forbrukerne bare «ødelegger». Vel, forbrukerne som er dine kunder, har talt. 51 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 28. juli 2022 #66269 Del Skrevet 28. juli 2022 pøbelsara skrev (1 time siden): I dag melder Tina Svestad på sin snap at Cubus har endret policy ang bruk av barn. De skal ikke lenger bruke influencerbarn i sine kampanjer. heia alle som har sagt fra! Hurra! Nå ble jeg utrolig glad 😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 28. juli 2022 Populært innlegg #66270 Del Skrevet 28. juli 2022 (endret) CMHuser skrev (16 timer siden): Men er denne tråden kun for kritikk av CBE&co? Det er en ting å skulle skrive om reelle saker som berører en, men å nevne måten hun går på som en av de? Da mister jeg forståeligheten av hvor saklig folk måtte mene en er. Har også lagt merke til at hvis en er uenig og sier imot, er man enten LKE eller troll. Det igjen gjør at jeg mister litt tråden i hvor saklig denne tråden måtte hevde seg å være! Problemet er at argumentene her inne for å utlevere barna på internett for eksempel er at "jeg føler at det er så koselig for alle de som ser på". Eller som CBE selv har uttalt; at innholdsproduksjonen hennes "blir for kald og upersonlig uten barna". Dette er ikke argumenter som rettferdiggjør å frata barna retten til å skape sin egen digitale identitet, og til å by dem frem til potensielt forstyrrede mennesker på nettet. Til å risikere angst når man oppdager at tusenvis av bilder, filmer og utleverende tekster har vært på avveie i mange år, helt utenfor foreldrenes kontroll. Andre argumenterer med at det kan gi barna fordeler innen rampelyset, dersom de allerede er kjente. Men kjente som hva? I CBEs og LKEs tilfelle; som barna til nettrollet som skrev falske kommentarer under beskyttede legetitler for å vinne krangler, og som uttalte at Kim Kardashian var 15-20 kg for feit. Kjente som barna til bloggerparet som har blitt refset offentlig av Helsedirektoratet tre ganger for brudd på Alkoholreklameloven, og som har blitt kraftig latterliggjort både i Aftenposten-kryssord, i Dagbladet-anmeldelse og i egen sketsj i et humorshow på TV2. Hvordan kan foreldre vite at barn ønsker å forbindes med slikt? Hvordan kan man i det hele tatt vite at dette er barn som ønsker å leve i rampelyset? Hvordan kan man vite at dette er barn som ønsker å forbindes med sine foreldres kroppshysteri, overfladiskhet og kroniske shoppingbonanza? Innholdet i denne reklamekanalen, da særskilt instastories, er tross alt kritikkverdig og avvikende mtp thinspo, seksualisering av kvinnekroppen, utlevering av barn og massivt overforbruk. Både fagpersoner og institusjoner som Kripos, Redd Barna, Framtiden i Våre Hender og Unicef fraråder slikt innhold i SoMe. Hvordan kan det være til "det beste for barnet" å kople dem sammen med slikt innhold? Jeg forstår at det f eks innen skuespillerverdenen kan være en fordel å være barna til, tja, Aksel Hennie eller Jakob Oftebro. Men dette handler jo om kontakter. For hvem er egentlig barna til a-kjendisene Hennie eller Oftebro? Dette er knapt nok delt med offentligheten og holdes privat. Dette er nemlig barn som selv skal få lov til å velge sin egen digitale identitet og sin egen yrkesvei, helt uten hundretusenvis av vilt fremmede som observatører. Endret 29. juli 2022 av Ultiva 56 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 28. juli 2022 #66271 Del Skrevet 28. juli 2022 Skal ikke det nest siste bildet på IG merkes med retusjering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 28. juli 2022 #66272 Del Skrevet 28. juli 2022 tullerikke skrev (1 time siden): Skal ikke det nest siste bildet på IG merkes med retusjering? Kun hvis det er reklame. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. juli 2022 #66273 Del Skrevet 28. juli 2022 MissLucy skrev (På 12.2.2019 den 19.02): Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser. Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon. Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk. For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt. Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold. Tenker at det er greit å legge inn HI -innlegget igjen, som svar til de som lurer på om tråden er til for å "bare kritisere". KG er et stort forum, hvor det er fritt å opprette tråder. Denne tråden omhander det som er kritikkverdig hos influencer CBE.no ! Ønsker man å debattere annet (kritisere kritikken) - så er det flust av muligheter på dette store forumet for å opprette egne tråder for det. 23 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 28. juli 2022 #66274 Del Skrevet 28. juli 2022 Isild skrev (13 minutter siden): Tenker at det er greit å legge inn HI -innlegget igjen, som svar til de som lurer på om tråden er til for å "bare kritisere". KG er et stort forum, hvor det er fritt å opprette tråder. Denne tråden omhander det som er kritikkverdig hos influencer CBE.no ! Ønsker man å debattere annet (kritisere kritikken) - så er det flust av muligheter på dette store forumet for å opprette egne tråder for det. Nå er det jo ikke bare å opprette tråder i hytt og pine. Så helt fritt er det ikke. Det ser ut til at moderatorene slår sammen tråder som gjerne har samme tema, men det kan jo hende at dersom man legger seg mer mot ros enn ris, så går det kanskje igjennom siden trådens tema er ris. Og så ser det ut til at flere av dere misforstår hva kritikken gikk ut på, men sender av gårde et hjerte 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 28. juli 2022 #66275 Del Skrevet 28. juli 2022 AnnePåLande skrev (5 timer siden): Galskap å dele slike bilder. Glaskap å tro at man ser bra ut slikt også🙉🙊🙈 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 28. juli 2022 #66276 Del Skrevet 28. juli 2022 (endret) Lily Of the Valley skrev (12 timer siden): Skulle jeg gjort det, så ville jeg brukt altfor mye tid som jeg heller ønsker å bruke på andre ting. De kritiske innleggene er i et overveldende flertall. Det er en generell oppfatning av hele tråden at det er til dels krasse svar. Jeg er ikke uenig i kritikken som rettes mot influenser og virksomheten, men når man da har andre som ikke er like kritiske, så blir de ofte irettesatt på en merkelig måte. Mitt innlegg handler altså om stemningen som av og til dukker opp i tråden. Den minner meg tidvis om et ekkokammer. Det er lov å legge igjen positive kommentarer i bedriftens Instagram. Det gjøres oftest i form av 🍑 og 🔥 . Det blir anerkjent og aldri slettet. Så hvorfor komme hit for å si det da? Om det hadde vært mulig å komme med konstruktiv kritikk uten å bli slettet og gjerne gjenfortalt i en litt annen versjon, så hadde det ikke vært så mange negative kommentarer her. Folk foretrekker å bruke influenserens egne kanaler når man skal gi tilbakemelding. Mener du at folk skal lese en influensere post, tenke noe positivt og så trykke seg ut fra posten og inn på Kvinneguiden for å fortelle om det istedet for å bare si det der man er?? Jeg har forresten forsvart både CBE og andre influensere her inne når jeg synes noen blir usaklig i kritikken, og jeg har seriøst aldri blitt verken sablet ned eller blitt beskyldt for å være LKE. Har tvert imot fått en del likes på det. Men jeg har aldri forsvart dem med å si "du er bare misunnelig fordi cbe er pen og fit og du er stusselig og feit og har ikke et liv" Endret 28. juli 2022 av Embla82 24 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 28. juli 2022 #66277 Del Skrevet 28. juli 2022 Embla82 skrev (3 minutter siden): Det er lov å legge igjen positive kommentarer i bedriftens Instagram. Det gjøres oftest i form av 🍑 og 🔥 . Det blir anerkjent og aldri slettet. Så hvorfor komme hit for å si det da? Om det hadde vært mulig å komme med konstruktiv kritikk uten å bli slettet og gjerne gjenfortalt i en litt annen versjon, så hadde det ikke vært så mange negative kommentarer her. Folk foretrekker å bruke influenserens egne kanaler når man skal gi tilbakemelding. Mener du at folk skal lese en influensere post, tenke noe positivt og så trykke seg ut fra posten og inn på Kvinneguiden for å fortelle om det istedet for å bare si det der man er?? Jeg har forresten forsvart både CBE og andre influensere her inne når jeg synes noen blir usaklig i kritikken, og jeg har seriøst aldri blitt verken sablet ned eller blitt beskyldt for å være LKE. Har tvert imot fått en del likes på det. Men jeg har aldri forsvart dem med å si "du er bare misunnelig fordi cbe er pen og fit og du er stusselig og feit og har ikke et liv" Igjen: les hva kritikken min handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 28. juli 2022 #66278 Del Skrevet 28. juli 2022 Lily Of the Valley skrev (13 timer siden): Igjen: dette handler ikke om kritikk mot CBE, men den ufine måten andre som har andre meninger blir møtt på. Jeg er selv kritisk til en del av det hun legger ut, men syns ordbruken både mot andre brukere og mot CBE bærer preg av «skolegård» 😊 Jeg vet ikke helt hva eller hvem du sikter til, men dette er en aktiv tråd som mange deltar i. Neste gang kan du rapportere og/eller kommentere på innlegg du reagerer på. Jeg synes det er enkelte som er spydige og til tider ufine mot brukere som er kritiske til CBE. Det har du kanskje ikke fått med deg? Må også si jeg synes det er mange viktige innlegg her inne om dagen, gode innspill og konstruktiv kritikk. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 29. juli 2022 #66279 Del Skrevet 29. juli 2022 Ikkenoledig skrev (8 timer siden): Kun hvis det er reklame. det ble jo reklame. de søstrebildene ble plutselig til et reklameinnslag for fotoknudsen 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. juli 2022 #66280 Del Skrevet 29. juli 2022 (endret) Lily Of the Valley skrev (9 timer siden): Nå er det jo ikke bare å opprette tråder i hytt og pine. Så helt fritt er det ikke. Det ser ut til at moderatorene slår sammen tråder som gjerne har samme tema, men det kan jo hende at dersom man legger seg mer mot ros enn ris, så går det kanskje igjennom siden trådens tema er ris. Og så ser det ut til at flere av dere misforstår hva kritikken gikk ut på, men sender av gårde et hjerte 😉 Skjønte ikke helt hva du mente her? Endret 29. juli 2022 av Isild 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå