Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 27. juli 2022 Populært innlegg #66201 Del Skrevet 27. juli 2022 Jeg anbefaler folk å lese Finn Skorderud sin tekst om "tekno-nervosa". Spesielt dette utdraget treffer blink på CBE-bedriftens treningsinnhold: "Trening høres i utgangspunktet bra ut, men noen ganger er det bare et dekknavn for sykdom." Det er viktig for meg å understreke at jeg skal ikke spekulere i noen av bedriftseiernes psykiske helse eller sette diagnose på noen, men det er skummelt hvordan den setningen treffer innholdet deres så bra. Skorderud belyser hvordan fitness og idretten er steder hvor spiseforstyrrelser sprer seg raskt, men blir hyllet fordi utøverne ikke anses som syke men som noen som mestrer det mange ikke klarer. LK var fotballspiller før og jeg kan tenke meg at han har hatt strenge regimer fra trener om trening, vekt og kosthold. Der blir trening og streng kost synonymt med fokus, på samme måte som at anoreksi ofte er forbundet med kontroll. Parallellene er skremmende. Selvom jeg ikke tror CBE eller LK sitt innhold er like ekstreme som alt high tech-greiene Skorderud trekker frem så er det likhetstrekk: - Det skal trenes hver dag og helst flere ganger om dagen. - Treningen har først og fremst et kroppslig fokus. - Kroppens sanser og signaler er ikke viktige og kroppen er redusert til en maskin som skal optimaliseres og drives uten hvile. - Det gjennomføres strenge regimer og tiltak i et forsøk om å optimalisere kropp og helse i.e legge seg kl 10 hver dag, stå opp til samme tid hver dag, trene før frokost, trene ettermiddag og/eller kveld, kjøpe utstyr som skal tracke fettprosenten. Når slike handlinger (trene ofte, spise sunt, streng søvnrytme) blir idealisert er det vanskelig å ta varselsignalene på alvor. Mange influencere og kjendiser forsvarer CBE fordi "hun er jo sykt godt trent", "hun er så dedikert", "hun greier å gjennomføre økter hver dag også når hun ikke vil". Skorderud har rett når han sier at SF former seg etter samfunnet, og vi har nådd et punkt hvor vi nå normaliserer treningsavhengighet, ortoreksi og prosjekt-kropp, for nå er ikke bare idealet å være tynn (selvom det er det CBE sin kanal ofte fronter), men også å trene som en fordervet idrettsutøver. Jeg håper folk som forsvarer bedriften snart våkner og innser at i verste fall er de enablere for et sykelig og farlig kroppsfokus. 44 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 27. juli 2022 #66202 Del Skrevet 27. juli 2022 2 hours ago, Sursøtsaus said: Igjen er også denne økta både tung og kjedelig, men det viktigste er å fullføre, gjerne flere ganger. CBE snakker så fint om treningsglede og at hun "vil inspirere andre til å ha et positivt forhold til å ha et positivt forhold til trening." Hun mener visst at hun promoterer sunne holdninger ved å promotere tvangstrening både med og uten skade, selfier i forvridde positurer fra vinkler som gjør henne smalere og å hoppe over måltider (ref det RÆVA netfit-tipset i en spørsmålsrunde). Assa.. WTF? Dette er ikke inspirasjon. Dette er en håndbok til et forstyrra forhold til trening, kropp og mat. Har lagt merke til det samme, det virker nesten ikke som om hun egentlig liker å løpe eller trene i det hele tatt. Det er kanskje et forsøk på å illustrere viljestyrke og kontroll, men det fremstår heller som manisk. 33 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 27. juli 2022 #66203 Del Skrevet 27. juli 2022 3 minutter siden, 17.11 said: Har lagt merke til det samme, det virker nesten ikke som om hun egentlig liker å løpe eller trene i det hele tatt. Det er kanskje et forsøk på å illustrere viljestyrke og kontroll, men det fremstår heller som manisk. For de som er opphengte i kcalorier og å være tynnest mulig er det nok knapt mulig å bytte ut en løpeøkt med noe annet, fordi det kanskje forbrenner mindre og gud forby om det skulle skje! Typisk da å alltid gjøre det samme, slik at man VET at man har forbrent det og det. Hun har jo alltid vært ekstremt monoton i treninga, det var egentlig verre før, da løp hun jo KUN 10K på mølle, nå er det i det minste litt mer variasjon. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 27. juli 2022 Populært innlegg #66204 Del Skrevet 27. juli 2022 Når det kommer til det punket at hver økt er ett ork og beina er seige og alt rundt trening er ett tiltak så er det virkelig på tide med en pause Men dette kan hun for selv når hun for lenge siden økte fra å bare trene om morgenen til å også trene om kveldene. Hver dag, uten å legge inn restitusjonsdager eller variasjon i form av annen type trening. Selv med sykdom i kroppen så trenes det. Selv på ferie så må det løpes X antall kilometer Og nei Caroline; du er ikke flink og viljesterk som presser kroppen og gjennomfører det opplegget mannen din har bestemt at du skal trene (ifg Caroline så var det han som bestemte at hun skulle øke på med kveldstrening i tillegg til morgentrening…..og det er han som er fremme med fettklypa å sjekker); du er bare dum som ikke lytter til det kroppen din tydeligvis roper om og prøver å fortelle deg (hadde hun lagt inn restitusjonsdager så ville resultater ha økt også, da kunne hun kanskje ha klart å gjennomføre å sykle over Dovre uten å bli syk å må bryte turen) 51 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 27. juli 2022 #66205 Del Skrevet 27. juli 2022 Isild skrev (14 timer siden): Nå lever jeg veldig fint med å bli trigget her og der altså. Jeg blir bare mer motivert til å snakke høyt om thinspo. Jeg syns nemlig ikke at det er de som blir negativt påvirket som skal "fjerne seg", jeg syns det er tvilsomme influencere som skal skjerpe seg. Enig med deg her. Jo mer vi snakker om delingen av thinspo og kaller det hva det er, desto bedre. Og du @Klinkvet ingenting om meg, hva jeg gjør og hvordan. Du har ingen rett til å formane noen til noe som helst. Ta deg sammen. 31 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 27. juli 2022 #66206 Del Skrevet 27. juli 2022 (endret) Av ren nysgjerrighet har jeg lest gjennom det meste av denne tråden, samt fulgt med på CBE’s Instagram i rundt fire-fem uker. Og jeg sitter igjen med ett konkret spørsmål: Kan noen forklare meg nøyaktig HVA som er interessant med denne kontoen? Jeg klarer virkelig ikke se det. ALT som postes er kaffe/vin, trening, klær, og selvfølgelig kropp, kropp, kropp. Og barna (en helt egen diskusjon). Jeg blir hverken inspirert, imponert eller føler at jeg lærer noe. Tvert i mot er følelsen jeg sitter igjen med flauhet. Det er platt, overfladisk og DØRGENDE kjedelig. Og - JA, jeg vet jeg ikke trenger å følge henne ettersom jeg finner det kjedelig. Men nå var nå en gang spørsmålet mitt HVA som gjør denne kontoen så interessant. Jeg lurer helt oppriktig på dette. Endret 27. juli 2022 av Batteri 40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. juli 2022 #66207 Del Skrevet 27. juli 2022 Batteri skrev (6 minutter siden): Av ren nysgjerrighet har jeg lest gjennom det meste av denne tråden, samt fulgt med på CBE’s Instagram i rundt fire-fem uker. Og jeg sitter igjen med ett konkret spørsmål: Kan noen forklare meg nøyaktig HVA som er interessant med denne kontoen? Jeg klarer virkelig ikke se det. ALT som postes er kaffe/vin, trening, klær, og selvfølgelig kropp, kropp, kropp. Og barna (en helt egen diskusjon). Jeg blir ikke hverken inspirert, imponert eller føler at jeg lærer noe. Tvert i mot er følelsen jeg sitter igjen med flauhet. Det er platt, overfladisk og DØRGENDE kjedelig. Og - JA, jeg vet jeg ikke trenger å følge henne ettersom jeg finner det kjedelig. Men nå var nå en gang spørsmålet mitt hvorfor SÅ mange andre følger henne. Jeg lurer helt oppriktig på dette. De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 27. juli 2022 Populært innlegg #66208 Del Skrevet 27. juli 2022 (endret) Klink skrev (2 timer siden): De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. Og du følger bare med på de som følger henne for å kommentere at andre følger henne. For så å kommentere det her. Endret 27. juli 2022 av loffen . 44 5 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. juli 2022 #66209 Del Skrevet 27. juli 2022 (endret) loffen skrev (8 minutter siden): Og du følger bare med på de som følger henne for å kommentere at andre følger henne. For så å kommentere her. Jeg følger diskusjonen og kommenterer ja. Gjør ikke du? Endret 27. juli 2022 av Klink 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 27. juli 2022 #66210 Del Skrevet 27. juli 2022 I forhold til rapportering av det nevnte bildet. Oppnår man egentlig noe med å rapportere det? Det var jo på story, så det forsvinner jo uansett. Eller får hun en form for advarsel? Ser hun den siste tiden har svart på absolutt alle kommentarer folk har lagt igjen på IG. Er det for å hjelpe seg selv til å øke snittet på antall kommentarer mon tro? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 27. juli 2022 #66211 Del Skrevet 27. juli 2022 Surikatt skrev (På 26.7.2022 den 19.05): Jeg tror PT jobb på treningssenter er ganske lavt lønnet men det er uten tvil det Lars Kristian Eriksen burde gjøre nå for å få erfaring med å jobbe med mennesker. Å være «coach» handler ikke om å skryte av hvor mye man trener på sosiale medier men å kunne jobbe med mennesker og sette fokus på dem. Disse to er altfor selvopptatte til å noen gang kunne lykkes i treningsbransjen. Helt enig. En coach skal få frem ressursene i personen. Motivere, støtte. Med alle de negative uttalelsene LKE har hatt om folk som ikke trener hardt nok, er overvektige, så skal det mye til for å skape tillit. det jeg opplever han fremstiller og «selger» via sin IG konto er kun fokus på egne prestasjoner og mål. Jeg ser F.eks mannen til Camilla Läckberg driver i samme bransje. Han poster kunder med resultater, videoer om hvordan øke motivasjon etc. men på en måte som inspirerer mer. Og ikke gir en følelse av «ovenfra ned holdning» som jeg iallefall får av måten LKE og Netfit skal motivere og lære meg til å trene, mer og riktig. Litt klinisk erfaring er nok lurt. Møte mennesker og få en litt mer ydmyk holdning til verden. Det hadde iallefall ikke skadet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 27. juli 2022 #66212 Del Skrevet 27. juli 2022 Bulsara skrev (11 minutter siden): få en litt mer ydmyk holdning til verden Ydmyke klarer de aldri å være, de har levd i den selvsentrerte boblen alt for lenge til at de klarer å se verden utenfor slik den er, det er bare meg meg meg meg og vi vet best der i heimen 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 27. juli 2022 #66213 Del Skrevet 27. juli 2022 Skrottefar skrev (10 minutter siden): Ydmyke klarer de aldri å være, de har levd i den selvsentrerte boblen alt for lenge til at de klarer å se verden utenfor slik den er, det er bare meg meg meg meg og vi vet best der i heimen Hovmod står for fall - så heter det vel? jeg har en tro på, og et håp om at mennesker kan forandre og utvikle seg. Når fasaden en dag krakelerer, for det vil den gjøre, håper jeg for jentenes skyld, at det kommer noe positivt ut av det. Håpet er det siste som forsvinner. Det er egentlig alt som er igjen når det gjelder de ansatte i denne bedriften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 27. juli 2022 #66214 Del Skrevet 27. juli 2022 Klink skrev (1 time siden): De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet for din egen del? Ingen trenger deg til å svare for seg. 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 28. juli 2022 #66215 Del Skrevet 28. juli 2022 (endret) Klink skrev (8 timer siden): De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. Du er rapportert. Igjen. Jeg er drittlei av det vrøvlet du kommer med til andre brukere her inne! Fei for din egen dør. Du er jo her inne evinnelig selv. Endret 28. juli 2022 av Aquarius04 26 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. juli 2022 #66216 Del Skrevet 28. juli 2022 Klink skrev (8 timer siden): De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. Nei, mange her er aldri innom kontoene, men følger diskusjonen.. Klink skrev (8 timer siden): Jeg følger diskusjonen og kommenterer ja. Gjør ikke du? ... akkurat som deg! 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 28. juli 2022 #66217 Del Skrevet 28. juli 2022 Isild skrev (43 minutter siden): Nei, mange her er aldri innom kontoene, men følger diskusjonen.. ... akkurat som deg! Jeg er innom på kontoen hennes også jeg så jeg følger henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ville91 Skrevet 28. juli 2022 #66218 Del Skrevet 28. juli 2022 Heartland skrev (9 timer siden): I forhold til rapportering av det nevnte bildet. Oppnår man egentlig noe med å rapportere det? Det var jo på story, så det forsvinner jo uansett. Eller får hun en form for advarsel? Ser hun den siste tiden har svart på absolutt alle kommentarer folk har lagt igjen på IG. Er det for å hjelpe seg selv til å øke snittet på antall kommentarer mon tro? Det er like før de bikker under 300000 følgere, så vil tro det er det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. juli 2022 #66219 Del Skrevet 28. juli 2022 Klink skrev (21 minutter siden): Jeg er innom på kontoen hennes også jeg så jeg følger henne. Ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 28. juli 2022 #66220 Del Skrevet 28. juli 2022 Etter å ha sett litt på tråden her inne, så er jeg litt overrasket over at brukere som prøver å se positive sider ved CBE og hennes virksomhet, ofte blir sablet kraftig ned. Det må kunne være mulig å ha ulike meninger uten at det skal brukes så kraftig skyts mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå