Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, Sursøtsaus said:

Igjen er også denne økta både tung og kjedelig, men det viktigste er å fullføre, gjerne flere ganger. CBE snakker så fint om treningsglede og at hun "vil inspirere andre til å ha et positivt forhold til å ha et positivt forhold til trening." Hun mener visst at hun promoterer sunne holdninger ved å promotere tvangstrening både med og uten skade, selfier i forvridde positurer fra vinkler som gjør henne smalere og å hoppe over måltider (ref det RÆVA netfit-tipset i en spørsmålsrunde). Assa.. WTF? Dette er ikke inspirasjon. Dette er en håndbok til et forstyrra forhold til trening, kropp og mat. 

Har lagt merke til det samme, det virker nesten ikke som om hun egentlig liker å løpe eller trene  i det hele tatt. Det er kanskje et forsøk på å illustrere viljestyrke og kontroll, men det fremstår heller som manisk. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 17.11 said:

Har lagt merke til det samme, det virker nesten ikke som om hun egentlig liker å løpe eller trene  i det hele tatt. Det er kanskje et forsøk på å illustrere viljestyrke og kontroll, men det fremstår heller som manisk. 

For de som er opphengte i kcalorier og å være tynnest mulig er det nok knapt mulig å bytte ut en løpeøkt med noe annet, fordi det kanskje forbrenner mindre og gud forby om det skulle skje! Typisk da å alltid gjøre det samme, slik at man VET at man har forbrent det og det. Hun har jo alltid vært ekstremt monoton i treninga, det var egentlig verre før, da løp hun jo KUN 10K på mølle, nå er det i det minste litt mer variasjon.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (14 timer siden):

Nå lever jeg veldig fint med å bli trigget her og der altså. Jeg blir bare mer motivert til å snakke høyt om thinspo. Jeg syns nemlig ikke at det er de som blir negativt påvirket som skal "fjerne seg", jeg syns det er tvilsomme influencere som skal skjerpe seg. 

Enig med deg her. Jo mer vi snakker om delingen av thinspo og kaller det hva det er, desto bedre.

Og du @Klinkvet ingenting om meg, hva jeg gjør og hvordan. Du har ingen rett til å formane noen til noe som helst. Ta deg sammen.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet har jeg lest gjennom det meste av denne tråden, samt fulgt med på CBE’s Instagram i rundt fire-fem uker. Og jeg sitter igjen med ett konkret spørsmål: 

Kan noen forklare meg nøyaktig HVA som er interessant med denne kontoen? Jeg klarer virkelig ikke se det. 

ALT som postes er kaffe/vin, trening, klær, og selvfølgelig kropp, kropp, kropp. Og barna (en helt egen diskusjon). 

Jeg blir hverken inspirert, imponert eller føler at jeg lærer noe. Tvert i mot er følelsen jeg sitter igjen med flauhet. Det er platt, overfladisk og DØRGENDE kjedelig. 

Og - JA, jeg vet jeg ikke trenger å følge henne ettersom jeg finner det kjedelig. Men nå var nå en gang spørsmålet mitt HVA som gjør denne kontoen så interessant. 

Jeg lurer helt oppriktig på dette. 

Endret av Batteri
  • Liker 40
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batteri skrev (6 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet har jeg lest gjennom det meste av denne tråden, samt fulgt med på CBE’s Instagram i rundt fire-fem uker. Og jeg sitter igjen med ett konkret spørsmål: 

Kan noen forklare meg nøyaktig HVA som er interessant med denne kontoen? Jeg klarer virkelig ikke se det. 

ALT som postes er kaffe/vin, trening, klær, og selvfølgelig kropp, kropp, kropp. Og barna (en helt egen diskusjon). 

Jeg blir ikke hverken inspirert, imponert eller føler at jeg lærer noe. Tvert i mot er følelsen jeg sitter igjen med flauhet. Det er platt, overfladisk og DØRGENDE kjedelig. 

Og - JA, jeg vet jeg ikke trenger å følge henne ettersom jeg finner det kjedelig. Men nå var nå en gang spørsmålet mitt hvorfor SÅ mange andre følger henne. 

Jeg lurer helt oppriktig på dette. 

De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (8 minutter siden):

Og du følger bare med på de som følger henne for  å kommentere at andre følger henne. For så å kommentere her.

Jeg følger diskusjonen og kommenterer ja. Gjør ikke du? 

Endret av Klink
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til rapportering av det nevnte bildet. Oppnår man egentlig noe med å rapportere det? Det var jo på story, så det forsvinner jo uansett. Eller får hun en form for advarsel? 

Ser hun den siste tiden har svart på absolutt alle kommentarer folk har lagt igjen på IG. Er det for å hjelpe seg selv til å øke snittet på antall kommentarer mon tro? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Surikatt skrev (På 26.7.2022 den 19.05):

Jeg tror PT jobb på treningssenter er ganske lavt lønnet men det er uten tvil det Lars Kristian Eriksen burde gjøre nå for å få erfaring med å jobbe med mennesker. Å være «coach» handler ikke om å skryte av hvor mye man trener på sosiale medier men å kunne jobbe med mennesker og sette fokus på dem. Disse to er altfor selvopptatte til å noen gang kunne lykkes i treningsbransjen. 

Helt enig. En coach skal få frem ressursene i personen. Motivere, støtte. 
Med alle de negative uttalelsene LKE har hatt om folk som ikke trener hardt nok, er overvektige, så skal det mye til for å skape tillit. 
det jeg opplever han fremstiller og «selger» via sin IG konto er kun fokus på egne prestasjoner og mål. 
Jeg ser F.eks mannen til Camilla Läckberg driver i samme bransje. Han poster kunder med resultater, videoer om hvordan øke motivasjon etc. men på en måte som inspirerer mer. Og ikke gir en følelse av «ovenfra ned holdning» som jeg iallefall får av måten LKE og Netfit skal motivere og lære meg til å trene, mer og riktig. 

Litt klinisk erfaring er nok lurt. Møte mennesker og få en litt mer ydmyk holdning til verden. Det hadde iallefall ikke skadet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (11 minutter siden):

få en litt mer ydmyk holdning til verden

Ydmyke klarer de aldri å være, de har levd i den selvsentrerte boblen alt for lenge til at de klarer å se verden utenfor slik den er, det er bare meg meg meg meg og vi vet best der i heimen

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Ydmyke klarer de aldri å være, de har levd i den selvsentrerte boblen alt for lenge til at de klarer å se verden utenfor slik den er, det er bare meg meg meg meg og vi vet best der i heimen

Hovmod står for fall

- så heter det vel?

jeg har en tro på, og et håp om at mennesker kan forandre og utvikle seg. Når fasaden en dag krakelerer, for det vil den gjøre, håper jeg for jentenes skyld, at det kommer noe positivt ut av det.

Håpet er det siste som forsvinner. Det er egentlig alt som er igjen når det gjelder de ansatte i denne bedriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 time siden):

De følger henne ikke, bare innom kontoen hennes hver dag så en ser all barneeksponeringen for s å kommentere det her. 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet for din egen del? Ingen trenger deg til å svare for seg. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 timer siden):

Du er rapportert. Igjen. Jeg er drittlei av det vrøvlet du kommer med til andre brukere her inne! Fei for din egen dør. 
Du er jo her inne evinnelig selv. 

Endret av Aquarius04
  • Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mange her er aldri innom kontoene, men følger diskusjonen..

Jeg følger diskusjonen og kommenterer ja. Gjør ikke du? 

... akkurat som deg! 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (43 minutter siden):

Nei, mange her er aldri innom kontoene, men følger diskusjonen..

... akkurat som deg! 

Jeg er innom på kontoen hennes også jeg så jeg følger henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (9 timer siden):

I forhold til rapportering av det nevnte bildet. Oppnår man egentlig noe med å rapportere det? Det var jo på story, så det forsvinner jo uansett. Eller får hun en form for advarsel? 

Ser hun den siste tiden har svart på absolutt alle kommentarer folk har lagt igjen på IG. Er det for å hjelpe seg selv til å øke snittet på antall kommentarer mon tro? 

Det er like før de bikker under 300000 følgere, så vil tro det er det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley

Etter å ha sett litt på tråden her inne, så er jeg litt overrasket over at brukere som prøver å se positive sider ved CBE og hennes virksomhet, ofte blir sablet kraftig ned. Det må kunne være mulig å ha ulike meninger uten at det skal brukes så kraftig skyts mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...