Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Dagens eksponering: 👎 :trist:😡

Sikkert hyggelig å se slike private øyeblikk er blitt delt av mor med resten av Internett når de skjønner omfanget av eksponeringen. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruJohansen skrev (3 timer siden):

For et par år siden var jeg på en badeplass, hvor en voksen mann så ut til å bevisst plassere seg rundt de minste barna, ute i vannet og i fjæra. Selv om han ikke gjorde noe, eller tok kontakt med noen, var det svært ubehagelig å se på fra avstand. Det endte med at vi ringte politiet, da det så ut som han filmet med mobilen sin der han vaket omkring ungene. Politiet kom i løpet av fem minutter og tok en prat med mannen. Det var ikke noen politisak, men adferden ble behørig korrigert av de to i uniform. 

Jeg ville gjort det samme om jeg så en voksen mann skjule seg halvveis bak en busk for å filme eller ta bilde av et barn som bader. Egentlig uansett hvem han tok bilde av. 

For det meste er der lett komisk å forestille seg hvordan en influenser- fotoseanse ser ut fra avstand. Men disse "stalker" bildene er bare ubehagelige. 

ja, virkelig. Og særdeles skremmende og sjokkerende at de ikke ser det selv. Hva driver de egentlig med????

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

I dag vil jeg faktisk gi litt cred til Coachens story. Han har laget content med innhold fra overnatting i skogen. Kunne ønsket meg mer refleksjon rundt det å tilbringe en natt i skogen, både som opplading til løpet hans i dag, og generelt. 
pluss også for litt dekking av selve løpet han deltok i og at treningen hans faktisk har gitt resultater.

fruens story i dag derimot 👎🏻 Tragisk med eksponeringen av barnas privatliv. Husker jeg opptrådte selv foran foreldre og slekt. Kan ikke helt tenke meg at jeg hadde ønsket det ble filmet og offentliggjort. Blir så lei meg på jentenes vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (15 timer siden):

Ang hund - både med løping i varmen og den altfor store løpsaktiviteten da den var valp (dvs mindre enn et år i alle fall) - hvjs - HVIS - det faktisk er sånn at de ikke har løpt like langt som det man får inntrykk av, og dermed har sitt på det tørre, vel da er det jo bra for akkurat denne hunden. At alle som kan se aktiviteten på IG får inntrykk av noe annet, vel det kan potensielt skade følgernes hunder - både nåværende og fremtidige.

Hunden fikk ikke HD så den tok ingen fysisk skade av det. Det er helt vanlig å starte treningen av aktive hunder fra 5-7 mnd alder.

Coachen skrev på Facebook at de løper 50-100 km i uka med hunden. Det er ikke veldig mye mtp at hunden ikke trekker. 

Problemet her er at de tar den ut å løper i varmen og i tillegg på asfalt 🤪 jeg har selv samojed og trener aldri over 12 grader, og da med hyppig vanning. Men min trekker da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Det slår meg at CBE kanskje ikke helt er på samme planet som "andre", ikke bare pga siste stunt med "snikfilme barna bak en busk", men ser svaret på en kommentar på siste posten som fikk meg til å stusse.

En følger sier: "boots og kjole er søtt i en photoshoot men fungerer ikke i praksis så jeg blir stressa og svett på leggen av dette", hvorpå CBE svarer at "vi hadde ikke photoshoot 🙈  var ute på kino og et glass🥰". 

Slik jeg leser dette mener følgeren at det er søtt på bilder men ikke i praksis, slik at hun skjønner ikke helt åssen CBE orker å gå med boots når det er så varmt. Men svaret til CBE virker som hun trodde følgeren mente at de hadde photoshoot...🤷‍♀️

Mulig det er jeg som leser helt feil, men ser flere ganger at hun svarer litt "god dag mann økseskaft" (itillegg til dårlig norsk). 

Men cred for at hun svarer følgerene med mer enn "sier duuuuu" "Fina kan du være seeelv"....

Er ikke hele livet deres en eneste lang photoshoot, da??

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (På 12.7.2022 den 19.13):

Men hun poster da bilder på sin insta konto som liksom skal være "bedriften" deres? Hadde hun vært på ferie, så hadde hun sikkert latt mobilen ligge og latt være å eksponere barna sine på en offentlig instagram konto, tror du ikke? Hadde kanskje holdt med å dele bilder med familie og venner? Kjenner ingen som deler bilder fra feriene sine med jobben sin, kollegaer og sjefen.

Jeg tror hun poster sånne intetsigende feriebilder fra ferien fordi de skal trekke fra ferieutgiftene. Alt hun viser på insta kan utgiftsføres. Hver is, hver frokost, hver kinotur med barna. Jeg tror mange av de intetsigende innleggene på insta handler om det.

• Liker 38
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NathalieP
Kosemose skrev (3 timer siden):

Jeg tror hun poster sånne intetsigende feriebilder fra ferien fordi de skal trekke fra ferieutgiftene. Alt hun viser på insta kan utgiftsføres. Hver is, hver frokost, hver kinotur med barna. Jeg tror mange av de intetsigende innleggene på insta handler om det.

Ja det er vel fast rutine for influensere å skrive av alt de viser frem. De styra med en iskvittering på en ferie f eks, mye av det de viser frem er jo bare props og staffasje for å selge en levestil de tror folk beundrer og vil ha.  Bilder presentert som f eks frokostbilder har ved nærmere ettersyn på fotodetaljer blitt tatt på ettermiddagen. De fjernet etter hvert muligheten for å kunne sjekke dette. Det er mye triksing og faking.

Endret av NathalieP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne! Etterfulgt av passende emojis, hjerter osv.

Oversatt: denne får jeg sponset/trukket fra på skatten - betaler selvsagt ikke som dere andre idioter 🤣

(bilde fra IG-story)

0945B179-2AAA-4CAF-9B11-67E3C8448A12.jpeg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter meg merke i at så og si hver økt CBE legger ut for tiden har tekst som "i dag ville ikke kroppen", "i dag kjentes alt tungt" eller bemerker smerter i kroppen o.l. Jeg begynner å lure på om dette er et bevisst trekk for å kunne unnskylde løpefart og teknikk på. Hun har lenge fått kritikk for måten hun løper på, og dårlig holdning og teknikk. Hun har også fått kritikk for at hun som har løpt i ti+ år fortsatt ligger på det samme nivået og ikke har gjort noen store prestasjoner innenfor løpekompetansen sin. Jeg heier som regel på at folk som trener også deler de vanskelige dagene hvor trening er utfordrende og motivasjonen er nedi dass. Vanligvis hvis man trener regelmessig vil man stagnere og motivasjonen vil være varierende, men når det blir en vane så er det vanlig å stoppe opp litt og undersøke hva som er problemet, for hver økt skal ikke kjennes hard med mindre du konstant legger på tyngre vekt, lengre distanse eller høyre intensitet og det er også begrenset hvor ofte du kan gjøre det. Jeg trener svømming regelmessig, og enkelte økter er hardere enn andre. Noen ganger er det fordi økta i seg selv er hard eller at jeg pusher meg selv mer, men jeg vet også når i økta jeg burde være sliten, og hvor mange runder jeg burde gjennomføre før jeg blir andpusten. Garantert hver gang jeg opplever å være sliten før jeg egentlig pleier så er det fordi jeg slurver med teknikk, som fører til at jeg bruker mer krefter på å komme meg fremover enn jeg burde. Da tar jeg en ekstra pause, og sakner farten litt og vikelig fokuserer på teknikken min i stedet. For CBE virker det viktigere å gjennomføre enn å gjøre det spesielt bra. Hvis hun ikke viser til spesielt imponerende resultater så kan hun bortforklare det med å si at hun var ekstra sliten den dagen, eller hadde lav motivasjon eller vondt i kneet, for da blir det i hennes hode, slik jeg tolker det fra innholdet hennes, mer imponerende at hun i det hele tatt greide å gjennomføre. Men vil man ansette en PT så vil man ikke ansette en som alltid synes trening er et ork, og aldri greier å prestere bedre selv etter ti år med samme aktivitet. 

• Liker 35
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (12 timer siden):

Når barna er på sykkeltur med mor må hun bare filme dem bakfra mens hun sykler og de får ikke en gang spise ei kanelbolle i fred uten at det skal filmes og spres på nettet akkompagnert av musikk for å skape en illusjon av sommeridyll. Det er så ironisk. Hadde ikke følt meg trygg som barn med denne moren bak meg som kontant filmer med mobilen og ikke respekterer retten til privatliv. Nei, Caroline Berg Eriksen. Du skaper ikke sommerminner med jentene dine ved å spre det på Internett. Minner skaper du sammen med dem ikke sammen med mobilen din. For en creepy uvane. 

Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent.  Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Andrea59 skrev (1 time siden):

Denne! Etterfulgt av passende emojis, hjerter osv.

Oversatt: denne får jeg sponset/trukket fra på skatten - betaler selvsagt ikke som dere andre idioter 🤣

(bilde fra IG-story)

0945B179-2AAA-4CAF-9B11-67E3C8448A12.jpeg

Har hun ikke råd til en iskaffe uten å trekke det av på skatten må det stå dårlig til. Det er jo bare pinlig. 

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (18 minutter siden):

Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent.  Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌

Jeg kan helt fint se hennes some innlegg  uten å følge henne eller klikke meg inn på hennes Instagram kontoer. Visste du ikke at det er mulig?

Hadde du likt å bli snikfilmet og fått bilder av deg selv spredt på nettet uten at du ga ditt samtykke? Det er ulovlig, og man kan politianmelde det. Barn er ikke samtykkekompetente. Det er det jeg er opptatt av.  Man trenger ikke like noe for å engasjere seg i noe man mener er urett. 
For meg og mange andre er daglig filming av barm som har rett til privatliv mye. For deg og Caroline Berg Eriksen er det selvsagt lite fordi grensene flyttes etter å ha spredt tusenvis av bilder av barna i en periode som begynner å nærme seg 10 år. 
Barn klarer seg helt fint uten sydenturer hvis betingelsen for turen er at de må opptre i mors  sosiale medier. 

Endret av Surikatt
  • Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (13 minutter siden):

Jeg trykker meg aldri inn på CBE sine SoMe, ganske mange her som aldri klikker seg inn. Så blir litt dumt å bruke det som argumentasjon. 

Ift Norges lover, som omgår Barnet Beste - så har ikke foreldrene lov til, å eksponere barna hvis det i bunn og grunn ikke er for barnas beste. Eksponering foran 300k følgere, hele dagen - er ikke til barnets beste. Så i dette tilfellet så bryter CBE loven, og selv om hun er moren til barna så kan ikke hun bestemme hva som er barnets beste. Disse lovnadene kommer nok til å bli mer tydligere i nærmeste fremtid, og da får vi se hva som skjer med "familieidyllen". 😉🙃

Som forelder så har man en oppgave, og den oppgaven er å skjerme barnet, sette egoistiske behov til sides - fordi det er til barnets beste. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 28
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...