Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

« I teorien har blant annet Wessel- Aas og Ødegård tatt til orde for en nær full samtykkekompetanse til andres bruk av egne personopplysninger fra fylte 15 år. På bakgrunn av dette synes det å være grunnlag for å hevde at barn fra fylte 15 år normalt sett og som et utgangspunkt har selvbestemmelsesrett rundt behandling av personopplysninger. En slik selvbestemmelsesrett vil naturlig omfatte samtykkekompetanse til andres publisering av personopplysninger om dem i sosiale medier, herunder deres egne foreldre.»

https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/1956/23938/42_JUS399_V20.pdf?sequence=1&isAllowed=y

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jentekvinne skrev (9 timer siden):

Så da har man lov å mobbe kroppen hennes? Det er kritikk av hvordan puppene ser ut og om kirurgen har gjort en god jobb. Det er mobbing, det er ikke saklig kritikk. 

Det er ikke mobbing. Å bruke begrepet mobbing når man kommenterer det en bedrift velger å vise frem og ha fokus på, som er endel av inntekten er å misbruke ordet mobbing og et hån mot de som blir mobbet og som har opplevd mobbing.

CBE kunne fint ha reklamert for brystvorteskjulere uten å ha vist frem brystvortene og puppene sine. 

Og ang kommentarer om kropp, om det er greit siden Caroline er slank; har du lest i tråden om Helene Drage? Hvilke kommentarer hun får? Hvis ikke anbefaler jeg deg en titt der, også kan du grunne litt over ordet mobbing. 

(hvis du synes denne tråden er fæl så kan du umulig ha lest tråden om HD)

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (3 timer siden):

Om man kaller det netthets, mobbing eller krenkende kommentarer er nok egentlig ikke så viktig. Men, det er vel greit at noe kan man holde for seg selv..litt sånn vanlig folkeskikk…selv  om man er influencer og antakeligvis ikke følger denne tråden så er det ufint å kommentere det. Hun har fått nedrige kommentarer før hun hadde denne reklamen og uansett så det ikke greit. Kan ikke tenke meg du hadde likt om noen kommenterte din kropp negativt på et forum. CBE får kritikk for alt,  men ikke bare henne. Andre influncerere opplever netthets hver dag og det er et mye større problem enn om CBE viser bilder av barna sine, som også nå er så store og kan blir spurt om det er greit på forhånd. 

Barna er ikke så store at de skjønner konsekvensene av å bli avbildet for så å bli lagt ut på snap så Gud-og-hver-mann kan se. De små barna kan på ingen måte få ansvaret for det foreldrene gjør her. 

Det er mye som er folkeskikk og å dra det inn i diskusjonen ang denne influenseren  blir jo morsomt, når de på some overhodet ikke viser normal folkeskikk.. men det er nå så. 

Ja, hun får kritikk for kroppen sin, og det mener jeg er med rette. Fordi hun ønsker å påvirke, og bruker kroppen sin massivt til formålet. Hun har en kropp som er operert og redigert, og bruker den til å skulle påvirke andre. Jeg mener det er så kritikk verdig som det er mulig å få det. Etter mitt syn viser hun en ekstremt usunt fokus på kropp, noe som burde vært forbudt. 
Hun fremstiller kroppen sin som et produkt av trening og mager kost, men glemmer å nevne at hun operer seg, suger inn mage, bruker rumpe implantat i buksa og redigerer bilder. Sykt!

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende reklame for nipple COVERS! Er det jeg som har misforstått noe essensielt? 

F64AE1FC-64C7-47DF-84F3-A95A5F1ACF9E.jpeg

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som gikk galt her? Ble lagt ut på IG til Caroline, og plutselig var det vekk 😂 

B9DE14FF-12D2-41D5-858F-4D863A37414D.jpeg

BA0D2083-9988-492C-8AE5-5630B3F38C8A.jpeg

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (9 timer siden):

Synes de puppene er mindre interessante mht den reklamen, men om hun reklamerer for krem som skal stramme opp brystene eller øvelser som gjør det samme, kan jeg gå med på at det er mer relevant. 

Noe viktigere: hva tenker dere om tallet 0,7 5? (Se socialblade over)

At hun ikke treffer publikum med innholdet sitt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På et generelt grunnlag mener jeg det går an å kritisere og diskutere virkemidler cbe bruker og hvor ekte reklamene mtp retusjering, filter og plastisk kirurgi uten å skrive nedsettende kommentarer om kroppen til Caroline. At Caroline og Lars K oppfører seg umodent og ufint er ingen grunn for at andre skal synke ned på samme nivå. 

Så ja til å kritisere thinspo og, i spesielt i det siste, latterlige poseringer og mye annet, men jeg forstår ikke hvorfor folk skriver så stygge ting om selve kroppen. Til noen. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (15 minutter siden):

På et generelt grunnlag mener jeg det går an å kritisere og diskutere virkemidler cbe bruker og hvor ekte reklamene mtp retusjering, filter og plastisk kirurgi uten å skrive nedsettende kommentarer om kroppen til Caroline. At Caroline og Lars K oppfører seg umodent og ufint er ingen grunn for at andre skal synke ned på samme nivå. 

Så ja til å kritisere thinspo og, i spesielt i det siste, latterlige poseringer og mye annet, men jeg forstår ikke hvorfor folk skriver så stygge ting om selve kroppen. Til noen. 

Sant nok. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

De har ikke samtykkekompetanse, men jeg har også erfaring med at ganske små barn sier «nei jeg vil ikke på Facebook.» Eller «pass deg ellers havner det på Facebook»  ( det er en del år siden, da fb var det store ) Så forhåpentligvis får  barn raskere innsikt og kan i det minste si fra at de ikke vil. Usikker på alderen på cbe sine, men snart kan de de vel begynne å protestere om de ikke vil. 

Barn får definitivt raskere innsikt i at det finnes SoMe, men de skjønner virkelig ikke omfanget før dem er ganske så store, mye eldre enn CBE sine barn. 

Man kan virkelig ikke basere avgjørelsen på eksponering av barn på at barnet sier "ja legg det ut på facebook" eller "neeei ikke på instagram", dette er en avgjørelse som utelukkende må tas av en voksen, og etter min mening i gitte tilfeller hvor kåtskapen etter oppmerksomhet har tatt over fornuften til en voksen, burde denne avgjørelsen overstyres av en høyere distans.. 

CBE.no har vist gang på gang at de har mistet all form for fornuft, og selv om det er aldri så "upersonlige"/oppstilte/uskyldige bilder som blir delt av barna som er ille nok alene, deles dette sammen med kroppen til mora, reklame for skolesekken, vinglass, rumpa til mora, reklame for nipple covers og enda mer vinglass og kropp.

Når de eneste argumentene for å la være å dele er "vi kan ikke skjule at vi har barn" og "det blir så upersonlig om ikke barna er med" så foreslår jeg at hun kjøper seg en ny personlighet eller en ny jobb! Hun dreper jo sitt eget argument om "upersonlig" ved å bruke filter, redigere og regissere enhver setting til det abnormale, og selv om vi til stadighet får noe så privat som bryst og rumpe døtta opp i skjermen, er det lenge siden man fikk noe personlig fra den kanten.

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (1 time siden):

Noe som gikk galt her? Ble lagt ut på IG til Caroline, og plutselig var det vekk 😂 

De bildene er vel fra i går, da var det «sen lunsj» på story. ☺️

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (1 time siden):

Denne glippen viser da omfanget av ikke-godkjente kommentarer bare i løpet av noen få sekunder?

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 time siden):

Strålende reklame for nipple COVERS! Er det jeg som har misforstått noe essensielt? 

Må være den dårligste reklamen for nipple covers jeg har sett. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (1 time siden):

Det er en video, hun viser før, mens hun tar det på og etter.. så neida, du har ikke misforstått, det er bare dårlig reklame for reklamen🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvit_veis skrev (26 minutter siden):

Denne glippen viser da omfanget av ikke-godkjente kommentarer bare i løpet av noen få sekunder?

Og viser også hva slags følgere den kontoen har

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LilleSnupp skrev (44 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-fa-klesbot-pa-5000-kroner/76588302

Sier som borgermesteren ang bikinibruk «Det handler ikke om at italienere er redde for kropp. Det handler om at man skal innordne seg de lokale skikkene, sier borgermesteren.»

På Mallorca er det vel ikke heller lenger ok å fly rundt i bikinitopper og/eller halvnaken

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (9 timer siden):

På Mallorca er det vel ikke heller lenger ok å fly rundt i bikinitopper og/eller halvnaken

For å dra denne langt, på nudist strender i Spania, dekker man seg til når man skal spise lunsj på en strandbar som ligger PÅ stranda. Flere steder er det også merket med skilt at man ikke får gå inn i butikker(inkludert dagligvare) i bikini / bar overkropp.

Poenget mitt er, overalt er det kutyme å i det minste ha på seg en shorts/skjørt, en singlet/magetopp, eller kjole/tunika når man setter seg ned for å spise, eller går i gatene. Det er helt sikkert noen unntak, men Tyrkia er ikke et av disse.

Endret av MacBeth
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (28 minutter siden):

For å dra denne langt, på nudist strender i Spania, dekker man seg til når man skal spise lunsj på en strandbar som ligger PÅ stranda. Flere steder er det også merket med skilt at man ikke får gå inn i butikker(inkludert dagligvare) i bikini / bar overkropp.

Poenget mitt er, overalt er det kotyme å i det minste ha på seg en shorts/skjørt, en singlet/magetopp, eller kjole/tunika når man setter seg ned for å spise, eller går i gatene. Det er helt sikkert noen unntak, men Tyrkia er ikke et av disse.

Jeg tenker at dette faller inn under "Normal Folkeskikk" 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...