Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Levina skrev (11 timer siden):

Godt poeng. Men, de forvarer det med at må følge med.. slik som nyhetene, mye de ikke liker å se der også, men de må være oppdaterte blir det hevdet her inne  Det er jo ingen logikk i det. CBE er ren underholdning og inspirasjon for mange og liker man ikke det hun deler, så holder man seg unna. Endel har en forkjærlighet for Skavlan og Nelvik her inne, men tror neppe deres instagramprofil  er like interessant. Det er ren og kjær dobbelmoral. Jeg er imot dyreplageri som tyrefekting. Jeg ville aldri oppsøkt dette verken å være tilstede eller kikke på dette daglig, fordi jeg « må følge med». Her støttes en influencer med klikk og interesse, men man er imot det meste som deles. Det er nesten ikke til å forstå…

La meg gi det et forsøk.

Du er i mot tyrefekting, nei du går ikke på arenaer det drives med sånn, men du leser om det? Du ser en artikkel om "Palma gjeninnfører dyrefekting", du går inn og leser regner jeg med? Kanskje du signerer opprop, kanskje du diskuterer i forum, eller kanskje du skriver en artikkel om hvor fælt dette er🤷‍♀️

Jeg er i mot eksponering av barn. Jeg følger ikke CBE, jeg følger med. Jeg klikker meg ikke inn på bildene, eller studerer stories daglig. Jeg går inn i ny og ne, og det dukker stadig opp i feeden min til tross for at jeg ikke følger. Jeg engasjerer meg i debatten om eksponering, både gjennom jobb og fritid.

Blir ikke dette mye av det samme? Hun ser jo aldri om jeg har vært inne på hennes instagram. Instagram får ikke "klikk" med mindre man fysisk klikker ❤️ på et bilde, så man får ikke vist interesse uten å klikke...

Syns feeden til Nelvik er interessant jeg, følger henne jo, men oppsøker henne mer på andre medier enn IG da hun ikke er sånn super aktiv.

Endret av MacBeth
skrivefeil!
  • Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Levina skrev (9 timer siden):

Godt poeng. Men, de forvarer det med at må følge med.. slik som nyhetene, mye de ikke liker å se der også, men de må være oppdaterte blir det hevdet her inne  Det er jo ingen logikk i det. CBE er ren underholdning og inspirasjon for mange og liker man ikke det hun deler, så holder man seg unna. Endel har en forkjærlighet for Skavlan og Nelvik her inne, men tror neppe deres instagramprofil  er like interessant. Det er ren og kjær dobbelmoral. Jeg er imot dyreplageri som tyrefekting. Jeg ville aldri oppsøkt dette verken å være tilstede eller kikke på dette daglig, fordi jeg « må følge med». Her støttes en influencer med klikk og interesse, men man er imot det meste som deles. Det er nesten ikke til å forstå…

Jeg følger ikke CBE, men jeg følger Skavland. Det er en profil med innhold, humor og mening. Hun er også på ferie med familien sin nå, inkludert barn. Hun skjuler altså ikke at hun har barn, men man ser dem kun bakfra, en fot eller solhatt og får aldri noen glimt av personligheten deres. Så jo, det går an å være en influenser som skåner barna for eksponering uten å skjule at en har dem!

Og jeg venter fremdeles på argumentet ditt om hvorfor eksponeringen er til barnas beste? Ikke ikke til skade, men til deres beste

• Liker 45
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (8 timer siden):

sært antrekk for sted og tid 

Absolutt ikke noe sært med en hvit ermeløs kjole når det er varmt og hun er på ferie i sydlige strøk. Hun ser forøvrig helt fantastisk ut i den kjolen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (21 minutter siden):

Absolutt ikke noe sært med en hvit ermeløs kjole når det er varmt og hun er på ferie i sydlige strøk. Hun ser forøvrig helt fantastisk ut i den kjolen. 

Enig. Konteksten rundt med filmingen bakfra er derimot komisk og creepy. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline1986 skrev (8 timer siden):

Jeg er også 35 og føler meg ung enda, men jeg tror (håper) at grunnen til at mange tenker på CBE som en godt voksen dame er at hun selv ønsker å fremstå så innmari moden og voksen og vellykket. I motsetning til oss andre (i hvert fall meg) i trettiåra som går omkring i joggebukse og spiser is til frokost

Med vekt på orden ‘fremstå’. Det hun viser i sosiale medier reflekterer IKKE virkeligheten, all den tid det er filtre, løgner om redigering, etc.

Hun virker fanget i et manisk mønster av perfeksjon. Det er ikke inspirerende eller morsomt å følge med på, ei heller interessant.

Jeg tenker det hadde vært sykt befriende å se CBE gå omkring i joggebukse og spise is til frokost. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Enig. Konteksten rundt med filmingen bakfra er derimot komisk og creepy. 

Jeg blir en blanding av lattermild og pinlig berørt når hun slentrer så tilfeldig og elegant forbi mannen med kamera🙈de lever virkelig opp til stereotypen de har kreert. 

• Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (11 timer siden):

Synes hun faktisk er veldig flott på bildet, filmen.

Men settingen. Tyrkisk landsby (?) i sanden, den lokale tavernan. Dette er IKKE moteuka i Roma liksom. Veldig ofte crascher cbe med plass, event og tid.

Jeg synes hun var fin... Men kanskje de fleste som kjøper slike kjoler er av yngre garde..

Endret av elskersommer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (10 timer siden):

Hun er ung. 35 år er ikke en høy alder. Lurer på hva du mener er så ungdommelig med kjolen at det er dekke-for-øynene pinlig å se den bæres av en kvinne i midten av 30-årene. 

Beklager men tror jeg ordla meg veldig feil. Jeg synes hun var fin. Men trodde det var mest unge jenter på 18-20 år som gikk med slik type kjoler.. 

Men jeg synes hun var fin

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (13 timer siden):

Men så kommer hele forskjellen: man vet hvem som eier dette soverommet, men har sett barnets tidligere soverom, faktisk fra det var baby til nå. Man vet navnet på dette barnet som spiser isen. Man vet så altfor altfor mye om dette barnet, fordi det har blitt delt så altfor altfor mange av disse "enkelt"-bildene og ikke minst, all informasjonen som har blitt delt gjennom tekst!

Man vet vel alt for mye fordi man har sittet og fulgt med. Systematisk. Over flere år. Personer som ikke ofte er innom denne bloggen, danner seg vel ikke et voldsomt stort bilde av noen få bilder av noen barn, man må følge med for å få denne oversikten du nevner her. Og det er nettopp denne systematiske oversikten jeg ikke forstår, holder det ikke å notere seg at det befinner seg bilder av barn på bloggen, som man er uenig i skal befinne seg der, og så bare diskutere generelt? Eller er det helt nødvendig å innta denne "flue på veggen"-rollen som man påstår man er i mot, for å "kontrollere det som skjer?"

Man har ikke noen kontroll på hva CBE deler, så argumentet med at man må følge med for å kontrollere, er bare rart. Jeg verken påstår eller insinuerer at dere stiller i samme klasse som de som tråler slike blogger for å bruke bildene, eller har et spesielt ønske om nettopp slike bilder, men hva er egentlig den prinsipielle forskjellen på at du ser disse bildene, og at mann (56) Kirkenes ser på dem? Den private sfære er jo brutt ned i begge tilfeller. Hvis man mener disse barna bør ha rett til privatliv, hvorfor ser akkurat du* på dem? Du har jo muligheten til å la være? Eller er dette litt samme mekanismene som i en bilulykke, man ønsker ikke ulykken, men man er en av dem som bare må se på dette.

*du som jevnlig har fulgt med, ikke nødvendigvis den jeg siterer

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flau video. Hva tror de at de er? Nei dette var så kleint at jeg rødmet.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texel skrev (21 minutter siden):

Man vet vel alt for mye fordi man har sittet og fulgt med. Systematisk. Over flere år. Personer som ikke ofte er innom denne bloggen, danner seg vel ikke et voldsomt stort bilde av noen få bilder av noen barn, man må følge med for å få denne oversikten du nevner her. Og det er nettopp denne systematiske oversikten jeg ikke forstår, holder det ikke å notere seg at det befinner seg bilder av barn på bloggen, som man er uenig i skal befinne seg der, og så bare diskutere generelt? Eller er det helt nødvendig å innta denne "flue på veggen"-rollen som man påstår man er i mot, for å "kontrollere det som skjer?"

Man har ikke noen kontroll på hva CBE deler, så argumentet med at man må følge med for å kontrollere, er bare rart. Jeg verken påstår eller insinuerer at dere stiller i samme klasse som de som tråler slike blogger for å bruke bildene, eller har et spesielt ønske om nettopp slike bilder, men hva er egentlig den prinsipielle forskjellen på at du ser disse bildene, og at mann (56) Kirkenes ser på dem? Den private sfære er jo brutt ned i begge tilfeller. Hvis man mener disse barna bør ha rett til privatliv, hvorfor ser akkurat du* på dem? Du har jo muligheten til å la være? Eller er dette litt samme mekanismene som i en bilulykke, man ønsker ikke ulykken, men man er en av dem som bare må se på dette.

*du som jevnlig har fulgt med, ikke nødvendigvis den jeg siterer

Hvem er det som snakker om å "kontrollere det som skjer"?? Siterer du noen, eller bare finner du på en formulering som du argumenterer imot?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (4 timer siden):

La meg gi det et forsøk.

Du er i mot tyrefekting, nei du går ikke på arenaer det drives med sånn, men du leser om det? Du ser en artikkel om "Palma gjeninnfører dyrefekting", du går inn og leser regner jeg med? Kanskje du signerer opprop, kanskje du diskuterer i forum, eller kanskje du skriver en artikkel om hvor fælt dette er🤷‍♀️

Jeg er i mot eksponering av barn. Jeg følger ikke CBE, jeg følger med. Jeg klikker meg ikke inn på bildene, eller studerer stories daglig. Jeg går inn i ny og ne, og det dukker stadig opp i feeden min til tross for at jeg ikke følger. Jeg engasjerer meg i debatten om eksponering, både gjennom jobb og fritid.

Blir ikke dette mye av det samme? Hun ser jo aldri om jeg har vært inne på hennes instagram. Instagram får ikke "klikk" med mindre man fysisk klikker ❤️ på et bilde, så man får ikke vist interesse uten å klikke...

Syns feeden til Nelvik er interessant jeg, følger henne jo, men oppsøker henne mer på andre medier enn IG da hun ikke er sånn super aktiv.

Dette er faktisk helt feil. Instagram fanger opp at du bruker tid på hennes innhold, selv om du ikke klikker. Det får algoritmen til å tro at folk synes det hun poster er spennende og viser dermed innholdet til flere. Er også derfor du får henne opp i feeden din selv om du ikke følger.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempegøy med videoene, særlig der hun rusler lekkert barbeint på møkkete jordvei. Jeg antar mannen filmer og bærer sko og passer barn, evt at noen andre gjør det. Etterpå er skoene på. Og bordet fullt av mat, men ingen sitter på stolene? Blir familien bedt om å flytte seg pga filming? Skulle sååå gjerne vært flue på veggen.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bypass skrev (4 minutter siden):

Dette er faktisk helt feil. Instagram fanger opp at du bruker tid på hennes innhold, selv om du ikke klikker. Det får algoritmen til å tro at folk synes det hun poster er spennende og viser dermed innholdet til flere. Er også derfor du får henne opp i feeden din selv om du ikke følger.

Ja dette er meget irriterende. Får blokkere dem. Orker ikke se slike idiotiske ting på nett som har 0 nytteverdi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Bypass said:

Tja, vet ikke helt om det stemmer? Jeg søker henne ofte aktivt opp og ser på en god del av bilder, videoer og story - rett og slett fordi jeg synes det er underholdende tåpelig. Bruker faktisk ig veldig lite til annet.

Hennes ig har aldri kommet opp i min feed - der kommer det kun sider der jeg har kommentert, likt - eller som jeg har follow på.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Sikkert dumt spørsmål, men er den kjolen innafor i et muslimsk land som Tyrkia? De har ikke kleskode for turister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (15 minutter siden):

Tja, vet ikke helt om det stemmer? Jeg søker henne ofte aktivt opp og ser på en god del av bilder, videoer og story - rett og slett fordi jeg synes det er underholdende tåpelig. Bruker faktisk ig veldig lite til annet.

Hennes ig har aldri kommet opp i min feed - der kommer det kun sider der jeg har kommentert, likt - eller som jeg har follow på.

Samme her. Hun har aldri dukket opp i feed eller "utforsk".

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (1 time siden):

Instagram har akkurat hvert igjennom en oppdatering. Personlig får jeg opp svært lite fra de jeg faktisk følger. Mest forslag ala: Fordi du likte bilde til den og den vil du kanskje like...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...