Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (1 time siden):

På helt generelt grunnlag; om barn velger samme stil i klær som de alltid har blitt kledd opp i, velger de gjerne det de er vant til og det de vet foreldrene liker. I dette spesielle tilfellet: ligner det de har brukt før, romantisk, søtt, typiske «jentefarger». Barn velger i en kontekst. Får barnet beskjed om å finne en kjole det liker, vil det selvsagt som oftest lete etter en kjole og ikke en shorts. Samfunnets normer og påvirkning derfra og fra barnehage/skole/venner vil selvsagt også spille en rolle mht klesvalg. 

Ikke noe bevis for å kunne gjøre det annerledes, men de fleste av de jentebarna jeg var sammen med i går på St.Hans-feiring hadde shorts og t-skjorte eller skjørt og t-skjorte (1-18 år). 

Å kjøpe nye klær til enhver «anledning», er heller ikke noe å applaudere. Det er faktisk noe å kritisere. (Mulig familien CBE.no gjør det for å kunne skille årene fra hverandre, hva vet jeg, men yngre barn kan jo som oftest arve eldre barn.) 

Jeg tror ikke jeg har sett en eneste gang at yngste har arvet noe fra eldste. Ikke én gang! Som regel er de matchende kledd, det vil si nye klær til begge to. Alltid. 

Hut skrev (6 minutter siden):

Hadde det bare vært så vel at enkelte brukere hadde akseptert at det finnes brukere som har en annen oppfatning av CBE enn den evinnelige nedsnakkingen  sladringen og kritikk av hver detalj hun legger ut. Det hadde vært noe. Men disse brukerne klarer ikke å forstå og akseptere å bli motsagt. Denne tråden er et evinnelig ekkokammer. Mye av den såkalte debatten i denne tråden minner meg om sånn sladring bak gardinene. Se hva hun har gjort nå. Nei, hva har hun funnet på nå. Tenk å gå kledd sånn når hun er en voksen tobarnsmor. Ikke rart det er umulig å ta denne tråden på alvor og at den har så dårlig rykte. 

Igjen… brukerdebatt. 

Og hvor er det egentlig denne tråden har så dårlig rykte? Hos CBE og LK og deres nærmeste venner? 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbermedbarn skrev (6 timer siden):

👍 Veldig bra og jeg tror det er mye riktig i det at man er mer ydmyk med mer faglig bakgrunn. Jeg har null problem med å si til mine brukere «Dette har jeg ikke vært borte i/dette vet jeg ikke, men skal undersøke hos noen som vet». Du blir gjennomskuet og folk blir usikre når du later som du har svaret på alt… Og nei, det hjelper ikke å bruke mange fremmedord, snarere tvert i mot…

Helt enig. Det å vise at man noen ganger trenger å spørre andre bidrar til å vise faglig styrke. Svar der man kan, søk råd hos andre når man ikke vet. Helt naturlig at man ikke kan svare på alt selv. Det er slik man bygger tillit framfor å svare feil eller nesten riktig..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (14 minutter siden):

Hadde det bare vært så vel at enkelte brukere hadde akseptert at det finnes brukere som har en annen oppfatning av CBE enn den evinnelige nedsnakkingen  sladringen og kritikk av hver detalj hun legger ut. Det hadde vært noe. Men disse brukerne klarer ikke å forstå og akseptere å bli motsagt. Denne tråden er et evinnelig ekkokammer. Mye av den såkalte debatten i denne tråden minner meg om sånn sladring bak gardinene. Se hva hun har gjort nå. Nei, hva har hun funnet på nå. Tenk å gå kledd sånn når hun er en voksen tobarnsmor. Ikke rart det er umulig å ta denne tråden på alvor og at den har så dårlig rykte. 

CBE.no burde tenke på omdømmet sitt. Eksponering av barn, løgn, juks.. listen bare går videre. 
Denne tråden omhandler CBE.no!

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (15 minutter siden):

Men hva er dine argument for at det er greit å eksponere barn? At det er greit å fremme thinspo? At det er greit å gi potensielt farlige råd av ufaglærte? Det eneste du gjør er å kritisere hva andre skriver. Hver eneste gang du skriver noe. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

CBE.no burde tenke på omdømmet sitt. Eksponering av barn, løgn, juks.. listen bare går videre. 
Denne tråden omhandler CBE.no!

Tror CBE vet utmerket godt hva hun driver ned uavhengig av hva du måtte mene om henne som influencer. Ser ut til å gå greit med henne til tross for stadige påstander her inne om at hun er så utdatert og lite aktuell. Hun klarer seg nok som influencer en stund til er mitt stalltips🤫

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (2 timer siden):

Lurer på hvorfor hun er på joggetur med en polarhund når det er så varmt ute. 

Jeg er uenig med mye av kritikken hun får, men dette må jeg si meg enig i. Det er rett og slett litt vondt å se. På varme dager skal hunder kun luftes raskt for å få tisset/andre ting. De fleste går ikke vanlig tur når solen steker, og de bør slettes ikke jogge. 💔  Og med all den pelsen. Nei, det liker jeg virkelig ikke å se. 

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hut skrev (22 minutter siden):

Tror CBE vet utmerket godt hva hun driver ned uavhengig av hva du måtte mene om henne som influencer. Ser ut til å gå greit med henne til tross for stadige påstander her inne om at hun er så utdatert og lite aktuell. Hun klarer seg nok som influencer en stund til er mitt stalltips🤫

Ja, det er nettopp det som er kritikkverdig- hun vet utmerket godt hva hun holder på med. Skremmende at ansatte i CBE.no utviser så lite respekt for lovverket, barna rett til privatliv ol. Hva er dine argumenter for at slik uansvarlig eksponering skal fortsette? 

CBE.no sine ansatte er dårlige  påvirkere, negative forbilder.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (46 minutter siden):

Synes du det er viktig at en tilfeldig diskusjonstråd på nettet har et «godt rykte»? Hvem er det i så fall som har så triste liv at de setter ut «rykter» om en slik tråd? 😅

Endret av Ellie77
  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (53 minutter siden):

Du klarer vel å skille mellom saklig og usaklig kritikk? Det er veldig mye bra og viktig som blir tatt opp i denne tråden. Du er egentlig et ekkokammer selv, kommer alltid med det samme. Hver gang. 🥱

Endret av Snødronninga
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (3 minutter siden):

Du klarer vel å skille mellom saklig og usaklig kritikk? Det er veldig mye bra og viktig som blir tatt opp i denne tråden. Du er egentlig et ekkokammer selv, kommer alltid med det samme. Hver gang. 🥱

🥱

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å henge seg opp i at de fikk velge kjoler,som er fint, er jeg mer skeptisk til siste snutt. Oppstilt for å blåse såpebobler mot hunden. Idyllisk og flott skal det liksom være. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra cbe sin Instagram. Er det ikke noe veeeldig galt med armen hennes? Eller er det bare måten jakka henger på? Eller måten hun vrir armen feil vei på? Eller Hmm? 

9575BE84-3D45-468C-9F45-162FDBE5BB0D.png

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama

Det har vært varierende kvalitet av kritikken i denne tråden. Men det er ingen tvil om at både Netfit og CBE.no viser mye som er kritikkverdig. Blant annet er de nå tilbake til å bruke barn som innhold, jogging med en polarhund i 28 varmegrader (i dag?) og ikke minst de psyke svarene de serverer på Netfit som har samme fokus som de selv (fettfobi). Det er manifestasjonen av den boblen og navlebeskuende verden de to lever i. Og som et lite apropos, dette valget av kjoler som fremstilles som noe unikt og spesielt fremstår som heller noe dysfunksjonelt. Denne teaterforestillingen som barn blir i instruert i på sosiale kanaler, kan umulig være bra på sikt. Og med inntjening for bedriften som bakteppe blir det bare enda mer dysfunksjonelt. Hva med å la barn være barn, selv om de har influenser foreldre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 time siden):

Hun/de vet nok utmerket godt hva de driver med, det har du helt rett i. Det går greit med de. Men det er ikke spekulasjoner å påpeke at det går nedover med bedriften. De har knapt likes, de har få kommentarer, treningsportalen er "død". Det går rundt fortsatt, det skal de ha. Men de er i utakt med hva følgere er opptatt av, derfor mister de interressen til hvermansen der ute. 

Det å si noe annet er å fornekte de følgertallene og intektstallene som finnes tilgjengelig for alle. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 minutter siden):

Hun/de vet nok utmerket godt hva de driver med, det har du helt rett i. Det går greit med de. Men det er ikke spekulasjoner å påpeke at det går nedover med bedriften. De har knapt likes, de har få kommentarer, treningsportalen er "død". Det går rundt fortsatt, det skal de ha. Men de er i utakt med hva følgere er opptatt av, derfor mister de interressen til hvermansen der ute. 

Det å si noe annet er å fornekte de følgertallene og intektstallene som finnes tilgjengelig for alle. 

Nei, de er ikke på topp lenger og så inntektsbringende som det var før ser det ikke ut som det er lenger. Det har du rett i. Men jeg tror likevel at hun kommer til å klare  å være influencer fremover. Mye penger i den bransjen uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hut skrev (3 minutter siden):

Nei, de er ikke på topp lenger og så inntektsbringende som det var før ser det ikke ut som det er lenger. Det har du rett i. Men jeg tror likevel at hun kommer til å klare  å være influencer fremover. Mye penger i den bransjen uansett. 

Ikke uenig med deg der, de har nok fortsatt muligheter og samarbeid som holder det flytende.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (8 timer siden):

Nettopp. Jo mer man kan, jo mer skjønner man at man ikke kan. Nå finnes det mange som legger ut poster om mat og trening, men det som gjør Netfit farlig er at de påberoper seg ekspertstatus. 

Er det noen her inne som har tenkt til å sende en mail til Adrian Paul, for å forhøre seg om de er partnere? Også spørre om de såkalte ekspert-rådene som hopping over måltider og drikke ekstra med vann for metthetsfølelse. 

Kjenner jeg er interessert i å høre direkte fra han, hva han tenker om alt dette. Det er ganske leit å få navnet sitt brukt i uprofesjonelle settinger, på den måten. Ihvertfall hvis han ikke er helt klar over det selv. Jeg mistenker sterkt at han ikke er med på noen prosjekter med dem. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 time siden):

🥱

Jeg ser at argumenter for ditt ståsted uteblir.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...