Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

SnowBells skrev (52 minutter siden):

Akkurat dette tas opp hos Siljes Trening og Helse. Hun er utforskende og ydmyk, svært ulikt Netfit-skaperne. Det sies jo at utdannelse skaper dannelse, noe Silje med sin master i helse- og sosialpsykologi er et svært godt eksempel på, i motsetning til netfit-CBE/LKE som er skråsikre besserwissere på tross av manglende utdanning.

https://www.instagram.com/reel/CfJ5NjwKMnj/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Nettopp. Jo mer man kan, jo mer skjønner man at man ikke kan. Nå finnes det mange som legger ut poster om mat og trening, men det som gjør Netfit farlig er at de påberoper seg ekspertstatus. 

Endret av Pust
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som har hatt studenter med 1-2 år i boks, kjenner igjen måten å uttale seg på. 😆 De pleier å bli bedre. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (16 minutter siden):

Nettopp. Jeg mer man kan, jo mer skjønner man at man ikke kan. Nå finnes det mange som legger ut poster om mat og trening, men det som gjør Netfit farlig er at de påberoper seg ekspertstatus. 

De påberoper seg ekspertstatus ved bruk av navn og bilder av partneren Adrian Paul. Den eneste med kompetanse til å kunne svare på spørsmål, men som stort sett har vært og er fraværende i prosjekt Netfit. Caroline Berg Eriksen svarer på spørsmål ut fra seg selv og hva hun velger å gjøre. Det er ikke å veilede.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom svaret på St.hans..

og heldige barn som fikk velge kjoler selv i år.  det har barna mine fått gjort siden de uttrykket ønske om det (mellomste var vel 1 år når hun begynte å ha sterke meninger om klær).

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (2 minutter siden):

og heldige barn som fikk velge kjoler selv i år.  det har barna mine fått gjort siden de uttrykket ønske om det (mellomste var vel 1 år når hun begynte å ha sterke meninger om klær).

Det er bare i denne tråden man klarer å ta noe positivt (jentene velger kjole selv) om til noe spydig og negativt. Det er slikt som dette som bidrar til tanken om at CBE skal tas uansett og som støtter oppom "alt skal kritiseres"-tankegangen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells

Enda flere kjoler til de ungene??? 🤯 Og gudene forby å velge noe annet enn ultra fast fashion som ender opp i klesørknene i Chile om et års tid 💙

#dårligforbilde

Screenshot_20220624-174449_Instagram.jpg

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasha skrev (1 time siden):

Og det måtte være kjoler….rene kostymeballet. Og selfie på do. Selv ikke min tenåringsdatter holder på sånn. 

Endret av Surikatt
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helt generelt grunnlag; om barn velger samme stil i klær som de alltid har blitt kledd opp i, velger de gjerne det de er vant til og det de vet foreldrene liker. I dette spesielle tilfellet: ligner det de har brukt før, romantisk, søtt, typiske «jentefarger». Barn velger i en kontekst. Får barnet beskjed om å finne en kjole det liker, vil det selvsagt som oftest lete etter en kjole og ikke en shorts. Samfunnets normer og påvirkning derfra og fra barnehage/skole/venner vil selvsagt også spille en rolle mht klesvalg. 

Ikke noe bevis for å kunne gjøre det annerledes, men de fleste av de jentebarna jeg var sammen med i går på St.Hans-feiring hadde shorts og t-skjorte eller skjørt og t-skjorte (1-18 år). 

Å kjøpe nye klær til enhver «anledning», er heller ikke noe å applaudere. Det er faktisk noe å kritisere. (Mulig familien CBE.no gjør det for å kunne skille årene fra hverandre, hva vet jeg, men yngre barn kan jo som oftest arve eldre barn.) 

• Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (1 time siden):

Det er bare i denne tråden man klarer å ta noe positivt (jentene velger kjole selv) om til noe spydig og negativt. Det er slikt som dette som bidrar til tanken om at CBE skal tas uansett og som støtter oppom "alt skal kritiseres"-tankegangen.

Du vet at jobben til CBE.no er å påvirke? Det er ikke hemmelig info som fremkommer i SoMe-kanalen, selv om enkelte synes å tro det. Noen påvirkes til å tenke annerledes enn det CBE.no hadde som hensikt, det får de nesten vurdere om de synes er verdt å eksponere unger for. Jeg vet hva jeg ville gjort. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Du vet at jobben til CBE.no er å påvirke? Det er ikke hemmelig info som fremkommer i SoMe-kanalen, selv om enkelte synes å tro det. Noen påvirkes til å tenke annerledes enn det CBE.no hadde som hensikt, det får de nesten vurdere om de synes er verdt å eksponere unger for. Jeg vet hva jeg ville gjort. 

Jeg ser ingen relevans mellom det jeg skrev og det du skriver her. Jeg skriver verken om påvirkning, hemmelig info eller eksponering av barn. Jeg påpeker bare at noe som i utgangspunktet er positivt (barna får velge klær selv) blir vridd om til noe spydig og negativt, noe som er typisk for denne tråden. Og som er med på å gi den dårlig rykte.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ingen relevans mellom det jeg skrev og det du skriver her. Jeg skriver verken om påvirkning, hemmelig info eller eksponering av barn. Jeg påpeker bare at noe som i utgangspunktet er positivt (barna får velge klær selv) blir vridd om til noe spydig og negativt, noe som er typisk for denne tråden. Og som er med på å gi den dårlig rykte.

Det er informasjon som er med på å eksponere barna enda mer. I tillegg til å bygge under narritiativet om at man kjenner dem og gleder seg til å se dem i kjolene. Hvordan kan du ikke se det? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (2 minutter siden):

Men er det positivt å dele denne type informasjon på virksomhetens IG konto? Foretaket tjener penger på å eksponere mindreårige. Det er så kritikkverdig at jeg har ikke ord. 
CBE.no burde blitt blokkert fra Internett.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (14 minutter siden):

Du uttaler deg ikke i et vakuum, du heller. Vi er alle påvirket FØR bildet med kjolene ble vist, det håper jeg du ser. Registrerer at du er opptatt av trådens rykte, det er jo interessant. Rykte, liksom. 🧐 CBE.no burde forresten være mer opptatt av eget rykte som storforbrukende influencer som sukrer businessen med eksponering av barn.  

Endret av Kollontaj
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (6 timer siden):

Enkelte brukere sitter i en anonym tråd på kvinneguiden og kritiserer hver minste detalj en influencer de hevder er utdatert og irrelevant legger ut. Dag ut og dag inn. Ingen detalj er for liten til sladring og kritikk. De har aldri noe annet enn kritikk, nedsnakking og sladder å komme med. Når noen brukere ikke er enige med dem går de  forsvar og tåler ikke å bli konfrontert med at noen ikke er enige med dem. Håpløs atferd. Men det viser jo vedkommende brukeres sanne ansikt da🤷‍♀️

Hadde det bare vært så vel at du faktisk hadde kommet med innspill eller argumenter jeg og andre kunne vært uenige med, så hadde det vært noe. Men du bedriver brukerdebatt og KUN det. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruJohansen skrev (13 minutter siden):

Det er fint at barna får velge selv. Det jeg syns er rart med det, er at jeg ville forventet at alle barn i tilsvarende alder fikk bestemme antrekket sitt på egen hånd. Når informasjonen likevel deles på en bedriftskonto, sender det for det første et signal om at dette er noe nytt av året, og det er kanskje snarere det det reageres negativt på. I konteksten, lurer jeg da på hvorfor de først får stemmerett i år. Er det fordi det ikke er noen sponsorer involvert, som har noe de skulle sagt? Eller kan bedriftens eier først nå akseptere at barnas valg muligens avviker fra fargetemaet for kvelden? Dette er helt fullstendig flaue tanker, det innser jeg også, for dette har jeg virkelig ikke noe med å spekulere i. Men det sier litt om hvordan bedriften har framstilt seg selv de siste årene, som en scene for annonsører, kamuflert som familieliv, komplett med barn. 

Noe helt annet er at dette er en opplysning jeg personlig ville ansett som interessant for et svært begrenset utvalg mennesker, dvs min mor. Likevel deles det altså med 300.000 mennesker som angivelig "henter inspirasjon" fra hovedpersonens liv. 

FruJohansen, jeg tror jeg elsker deg😍

(og det er ikke glass nr to i solveggen som snakker, altså 🥂)

• Liker 26
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (24 minutter siden):

FruJohansen, jeg tror jeg elsker deg😍

(og det er ikke glass nr to i solveggen som snakker, altså 🥂)

Helt enig!! 👌🏻

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (44 minutter siden):

Hadde det bare vært så vel at du faktisk hadde kommet med innspill eller argumenter jeg og andre kunne vært uenige med, så hadde det vært noe. Men du bedriver brukerdebatt og KUN det. 

Hadde det bare vært så vel at enkelte brukere hadde akseptert at det finnes brukere som har en annen oppfatning av CBE enn den evinnelige nedsnakkingen  sladringen og kritikk av hver detalj hun legger ut. Det hadde vært noe. Men disse brukerne klarer ikke å forstå og akseptere å bli motsagt. Denne tråden er et evinnelig ekkokammer. Mye av den såkalte debatten i denne tråden minner meg om sånn sladring bak gardinene. Se hva hun har gjort nå. Nei, hva har hun funnet på nå. Tenk å gå kledd sånn når hun er en voksen tobarnsmor. Ikke rart det er umulig å ta denne tråden på alvor og at den har så dårlig rykte. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (Akkurat nå):

Hadde det bare vært så vel at enkelte brukere hadde akseptert at det finnes brukere som har en annen oppfatning av CBE enn den evinnelige nedsnakkingen  sladringen og kritikk av hver detalj hun legger ut. Det hadde vært noe. Men disse brukerne klarer ikke å forstå og akseptere å bli motsagt. Denne tråden er et evinnelig ekkokammer. Mye av den såkalte debatten i denne tråden minner meg om sånn sladring bak gardinene. Se hva hun har gjort nå. Nei, hva har hun funnet på nå. Tenk å gå kledd sånn når hun er en voksen tobarnsmor. Ikke rart det er umulig å ta denne tråden på alvor og at den har så dårlig rykte. 

Tenk å bli så oppøset av en skarve tråd på Rampelys, da! Kom med motsigelsene, hva er argumentene? 

• Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...