MacBeth Skrevet 23. juni 2022 #64341 Del Skrevet 23. juni 2022 Kollontaj skrev (7 timer siden): De har nok ikke glemt det, vi kan glede oss til blomstrete kjoler, oliventrær på bordet (eller har de daua?) og kranser i håret mens de lager piruetter på stranda. Nei, de er av plast🤣 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 23. juni 2022 #64342 Del Skrevet 23. juni 2022 "Forsvarerne" til CBE er her inne å følger med på alt, men med en gang noen stiller dem et konstruktivt spørsmål, er de borte vekk. Borte vekk helt til de kommer på at de skal svare på spørsmål som går på utseendet til bedriftseier eller noe sånt, for så å beskylde alle som deltar i debatten for å være misunnelige.... 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 23. juni 2022 #64343 Del Skrevet 23. juni 2022 Klink skrev (2 timer siden): Ja selvfølgelig må det pirkes på. Det er helt ok å gjøre om en er på perodisk faste eller ikke vil spise for mye. Du må jo sette dette i sammenheng med alt det andre de holder på med. De færreste ser kun en story, de som følger dem ser mer. Tilsammen tolkes informasjonen som thinspo, usunt og lite kunnskapsrikt. Ispedd en god dose nedlatenhet og overdreven tro på egen kunnskap er dette en giftig coctail som ikke er bra for noen. Heller ikke for grunnleggerne av Netfit selv. 29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu Skrevet 24. juni 2022 #64344 Del Skrevet 24. juni 2022 Stargaze skrev (7 timer siden): Veldig lite variert trening og enormt mye løpebelastning. Lurer på når den første belastningsskaden kommer? Rart de ikke sykler/varierer mer. Kan jo hende de løper kun for å skryte, altså de ikke løper utenom når det tas bilder og film, og i det tilfelle blir jo ikke belastningen stor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 24. juni 2022 #64345 Del Skrevet 24. juni 2022 Stargaze skrev (7 timer siden): Veldig lite variert trening og enormt mye løpebelastning. Lurer på når den første belastningsskaden kommer? Rart de ikke sykler/varierer mer. De fikk forbigående "skader" da de ble sponset med en ellipsemaskin. Vi så den vel i bruk i 2-3 innlegg (de avtalte innleggene antageligvis) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 24. juni 2022 #64346 Del Skrevet 24. juni 2022 Minnie Mus skrev (7 timer siden): "Forsvarerne" til CBE er her inne å følger med på alt, men med en gang noen stiller dem et konstruktivt spørsmål, er de borte vekk. Borte vekk helt til de kommer på at de skal svare på spørsmål som går på utseendet til bedriftseier eller noe sånt, for så å beskylde alle som deltar i debatten for å være misunnelige.... Siden du grupperer "forsvarerne" i èn gruppe (og bruker stråmenn om at de beskylder alle som deltar i debatten for å være misunnelige, noe som ikke er tilfelle), så regner jeg med at det er greit for deg, og alle som har trykket Liker på innlegget ditt, at jeg skriver "dere" og kommer med beskyldninger som gjelder alle i tråden? Du er da ikke en av dem som vil reagere om den type generalisering og bruk av stråmenn du gjør her skrives andre veien, mot de som kritiserer? Ellers synes jeg det overdramatiseres litt når det gjelder disse kostholds/treningsrådene. Jeg er helt enig i at man skal være forsiktig når man gir råd og at man bør vite mer om individet før man sier noe bastant. Men de skriver også at man må se an eget nivå og målsetning. De skriver også at det er lurt å følge rådene fra Helsedirektoratet, at man bør spise etter jogging hvis man jogger tidlig på morgenen, at trening ikke trenger være hardt eller komplisert men at man gå en tur... Ang. det å aldri ta til seg kritikk så skriver de faktisk at det ene svaret de ga var litt unyansert, også forklarer de bedre. De skriver også ofte ting som "det kommer an på", dvs at det ikke finnes bare ett riktig svar, men at det kommer an på individiet og flere faktorer. De skriver også til en at det er uforsvarlig å ligge på 1000 kcal lenge og ber de ta kontakt med en ernæringsfysiolog. Det betyr ikke at jeg synes alt de skriver er riktig. Jeg har ikke så mye kunnskap om rent treningstekniske ting, så det skal jeg ikke uttale meg om. Det kan absolutt være at noen av rådene de gir er direkte feil. Men jeg synes denne tråden gir en feilaktig fremstilling av HVOR ille rådene deres er. Som jeg skriver over så sjekket jeg selv og leste gjennom alle svarene de har gitt og fant mye bra. Så jeg synes kritikken i tråden blir litt overdreven og unyansert. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #64347 Del Skrevet 24. juni 2022 Nudeldama skrev (7 minutter siden): Siden du grupperer "forsvarerne" i èn gruppe (og bruker stråmenn om at de beskylder alle som deltar i debatten for å være misunnelige, noe som ikke er tilfelle), så regner jeg med at det er greit for deg, og alle som har trykket Liker på innlegget ditt, at jeg skriver "dere" og kommer med beskyldninger som gjelder alle i tråden? Du er da ikke en av dem som vil reagere om den type generalisering og bruk av stråmenn du gjør her skrives andre veien, mot de som kritiserer? Ellers synes jeg det overdramatiseres litt når det gjelder disse kostholds/treningsrådene. Jeg er helt enig i at man skal være forsiktig når man gir råd og at man bør vite mer om individet før man sier noe bastant. Men de skriver også at man må se an eget nivå og målsetning. De skriver også at det er lurt å følge rådene fra Helsedirektoratet, at man bør spise etter jogging hvis man jogger tidlig på morgenen, at trening ikke trenger være hardt eller komplisert men at man gå en tur... Ang. det å aldri ta til seg kritikk så skriver de faktisk at det ene svaret de ga var litt unyansert, også forklarer de bedre. De skriver også ofte ting som "det kommer an på", dvs at det ikke finnes bare ett riktig svar, men at det kommer an på individiet og flere faktorer. De skriver også til en at det er uforsvarlig å ligge på 1000 kcal lenge og ber de ta kontakt med en ernæringsfysiolog. Det betyr ikke at jeg synes alt de skriver er riktig. Jeg har ikke så mye kunnskap om rent treningstekniske ting, så det skal jeg ikke uttale meg om. Det kan absolutt være at noen av rådene de gir er direkte feil. Men jeg synes denne tråden gir en feilaktig fremstilling av HVOR ille rådene deres er. Som jeg skriver over så sjekket jeg selv og leste gjennom alle svarene de har gitt og fant mye bra. Så jeg synes kritikken i tråden blir litt overdreven og unyansert. Amen ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 24. juni 2022 #64348 Del Skrevet 24. juni 2022 Koselig kveld når man er ute og spiser og stort sett hele middagen må dokumenteres - hun må til og med spørre "hele Norge" hva hun skal velge til dessert! Jeg hadde blitt bra provosert og irritert om jeg hadde vært ute og spist med noen som drev på sånt. Er det dette hun kaller et sosialt måltid? 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 24. juni 2022 #64349 Del Skrevet 24. juni 2022 Ellevira skrev (17 minutter siden): Koselig kveld når man er ute og spiser og stort sett hele middagen må dokumenteres - hun må til og med spørre "hele Norge" hva hun skal velge til dessert! Jeg hadde blitt bra provosert og irritert om jeg hadde vært ute og spist med noen som drev på sånt. Er det dette hun kaller et sosialt måltid? Fikk jo toppe det med en do-selfie da. Kvelden komplett ✔️ 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #64350 Del Skrevet 24. juni 2022 Fotballfluen skrev (8 timer siden): Du må jo sette dette i sammenheng med alt det andre de holder på med. De færreste ser kun en story, de som følger dem ser mer. Tilsammen tolkes informasjonen som thinspo, usunt og lite kunnskapsrikt. Ispedd en god dose nedlatenhet og overdreven tro på egen kunnskap er dette en giftig coctail som ikke er bra for noen. Heller ikke for grunnleggerne av Netfit selv. Det ble skrevet at et spesifikt svar var skadelig, jeg forklarte hvorfor jeg ikke mente det svaret var det. Sett i sammenheng fra attenhundreogfjorten kan en tolke og mene alt mulig rart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 24. juni 2022 #64351 Del Skrevet 24. juni 2022 Klink skrev (24 minutter siden): Det ble skrevet at et spesifikt svar var skadelig, jeg forklarte hvorfor jeg ikke mente det svaret var det. Sett i sammenheng fra attenhundreogfjorten kan en tolke og mene alt mulig rart. Ja, vi har skjønt det nå. Gå videre? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 24. juni 2022 #64352 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Klink skrev (1 time siden): Det ble skrevet at et spesifikt svar var skadelig, jeg forklarte hvorfor jeg ikke mente det svaret var det. Sett i sammenheng fra attenhundreogfjorten kan en tolke og mene alt mulig rart. Nå ble jeg oppriktig nysgjerrig, kjenner jeg 🙂 Kan du utdype hvorfor du mener at utsagn og oppførsel ikke skal tolkes i en kontekst? Grunnen til at jeg spør er fordi om tolkningen kun er basert på enkeltsituasjoner så er det generelt veldig lite som oppleves som noe annet enn uskyldig.Isåfall gir jo en del av argumentene her inne mye mer mening for meg, selv om jeg er uenig. Endret 24. juni 2022 av Fotballfluen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #64353 Del Skrevet 24. juni 2022 Fotballfluen skrev (Akkurat nå): Nå ble jeg oppriktig nysgjerrig, kjenner jeg 🙂 Kan du utdype hvorfor du mener at utsagn og oppførsel ikke skal tolkes i en kontekst? Grunnen til at jeg spør er fordi om tolkningen kun er basert på enkeltsituasjoner så er det generelt veldig lite som oppleves som noe annet enn uskyldig. Ting bør selvfølgelig tolkes i en kontekst, men når en siterer et innlegg, forklarer at akkurat her syns jeg slik og slik, så er det greit også? Paret trenger ikke taes på alt når det som faktisk sto i aktuelt innlegg var helt ok. Nå er jeg ferdig med det der, bla bak i tråden og sett deg inn i hva det var jeg kommenterte på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 24. juni 2022 #64354 Del Skrevet 24. juni 2022 AnnePåLande skrev (14 timer siden): Hva er dine tanker rundt Netfit og feilinformasjon angående trening og kosthold? @Hut Dette er en bruker som kun er her inne for å ta kritikerne av CBE/LKE. Vedkommende har ingenting annet å komme med. Det er nytteløst. Men viser jo vedkommendes sanne ansikt da 🤷🏻♀️ 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 24. juni 2022 #64355 Del Skrevet 24. juni 2022 https://www.tv2.no/a/14882139/ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 24. juni 2022 #64356 Del Skrevet 24. juni 2022 Registrerer at fruen er bliiid i dag og at hun understreker at hun løper alene. Sikkert fint med litt fri fra «treneren»… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 24. juni 2022 Populært innlegg #64357 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Er det virkelig lovlig å kjøre en konto som Netfit, hvor de fremstår som eksperter? Hvis det bare er Adrian Paul https://optimaltrening.com/vare_trenere/adrian-paul/ som har utdannelse, hvordan kan de andre to svare på seriøse spørsmål om kosthold, trening og helse - og late som om de har stor nok kunnskapsbase til å gjøre dette? Dessuten er det noe som skurrer når de ikke gidder å rette opp direkte feil i infoen på kontoen. Jeg mener; Poliqiun? Charles Poliquin var en styrketreningsguru som skrev bøker og laget kurs for andre, og som nå har fått en styrketreningsmodell oppkalt etter seg. Det jeg personlig er litt skeptisk til ved Poliquin er fokuset på fettprosent. Sånn apropos fettklype på fest. Jeg syns det er stor forskjell på Netfit og de fleste andre influenserkontoer som tipser om kosthold og trening, og den forskjellen ligger i at Netfit fremstår som eksperter med utdannelse, mens andre ikke prøver å være noe annet enn treningsglade folk med sans for sunn mat. Men, hvem er de da, disse ekspertene? Ingen av dem har annet enn noen kurs her og der, det er kun Adrian Paul som har fullført en bachelor. Og hvem av dem er det som har EU-godkjent https://www.europeactive-standards.eu/accreditation utdannelse innen trening og kosthold? Oppsummering: Det er kun Adrian Paul som har utdannelse og godkjenning, så vidt jeg kan se, så hvordan kan LKE og CBE svare på spørsmål om ernæring og trening? De bør avstå fra å svare og overlate det til Adrian Paul. Og: De må slutte å svare på et språk som i beste fall kan minne om Erasmus Montanus. Endret 24. juni 2022 av Pust 53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 24. juni 2022 #64358 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Pust skrev (50 minutter siden): Er det virkelig lovlig å kjøre en konto som Netfit, hvor de fremstår som eksperter? Hvis det bare er Adrian Paul https://optimaltrening.com/vare_trenere/adrian-paul/ som har utdannelse, hvordan kan de andre to svare på seriøse spørsmål om kosthold, trening og helse - og late som om de har stor nok kunnskapsbase til å gjøre dette? Dessuten er det noe som skurrer når de ikke gidder å rette opp direkte feil i infoen på kontoen. Jeg mener; Poliqiun? Charles Poliquin var en styrketreningsguru som skrev bøker og laget kurs for andre, og som nå har fått en styrketreningsmodell oppkalt etter seg. Det jeg personlig er litt skeptisk til ved Poliquin er fokuset på fettprosent. Sånn apropos fettklype på fest. Jeg syns det er stor forskjell på Netfit og de fleste andre influenserkontoer som tipser om kosthold og trening, og den forskjellen ligger i at Netfit fremstår som eksperter med utdannelse, mens andre ikke prøver å være noe annet enn treningsglade folk med sans for sunn mat. Men, hvem er de da, disse ekspertene? Ingen av dem har annet enn noen kurs her og der, det er kun Adrian Paul som har fullført en bachelor. Og hvem av dem er det som har EU-godkjent https://www.europeactive-standards.eu/accreditation utdannelse innen trening og kosthold? Oppsummering: Det er kun Adrian Paul som har utdannelse og godkjenning, så vidt jeg kan se, så hvordan kan LKE og CBE svare på spørsmål om ernæring og trening? De bør avstå fra å svare og overlate det til Adrian Paul. Og: De må slutte å svare på et språk som i beste fall kan minne om Erasmus Montanus. Jeg har hatt de samme tankene den siste uka; kan hvem som helst starte hva som helst og skrive som de er eksperter? Etisk er det jo i alle fall mildt sagt betenkelig, og jeg er helt enig med deg i at da må det i alle fall være eksperten/den med utdannelse som svarer. Synes hele greia er utrolig merkelig og etisk betenkelig. Jeg kan jo på en måte kalles ekspert på barn og barns utvikling, men jeg jobber selvfølgelig med regelverk og rammer bak meg og sier jeg noe på egen erfaring fra egne barn eller lang erfaring i praksis understreker jeg selvfølgelig det. Tenker man skal være utrolig forsiktig med å være påståelig når man har ulike mennesker foran seg (akkurat som i min jobb), og det er vel ikke akkurat noen av de bak netfit kjent for. Endret 24. juni 2022 av Jobbermedbarn 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 24. juni 2022 #64359 Del Skrevet 24. juni 2022 Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden): Jeg har hatt de samme tankene den siste uka; kan hvem som helst starte hva som helst og skrive som de er eksperter? Etisk er det jo i alle fall mildt sagt betenkelig, og jeg er helt enig med deg i at da må det i alle fall være eksperten/den med utdannelse som svarer. Synes hele greia er utrolig merkelig og etisk betenkelig. Jeg kan jo på en måte kalles ekspert på barn og barns utvikling, men jeg jobber selvfølgelig med regelverk og rammer bak meg og sier jeg noe på egen erfaring fra egne barn eller lang erfaring i praksis understreker jeg selvfølgelig det. Tenker man skal være utrolig forsiktig å være påståelig når man har ulike mennesker foran seg (akkurat som i min jobb), og det er vel ikke akkurat noen av de bak netfit kjent for. Akkurat dette tas opp hos Siljes Trening og Helse. Hun er utforskende og ydmyk, svært ulikt Netfit-skaperne. Det sies jo at utdannelse skaper dannelse, noe Silje med sin master i helse- og sosialpsykologi er et svært godt eksempel på, i motsetning til netfit-CBE/LKE som er skråsikre besserwissere på tross av manglende utdanning. https://www.instagram.com/reel/CfJ5NjwKMnj/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 24. juni 2022 #64360 Del Skrevet 24. juni 2022 SnowBells skrev (1 minutt siden): Akkurat dette tas opp hos Siljes Trening og Helse. Hun er utforskende og ydmyk, svært ulikt Netfit-skaperne. Det sies jo at utdannelse skaper dannelse, noe Silje med sin master i helse- og sosialpsykologi er et svært godt eksempel på, i motsetning til netfit-CBE/LKE som er skråsikre besserwissere på tross av manglende utdanning. https://www.instagram.com/reel/CfJ5NjwKMnj/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 👍 Veldig bra og jeg tror det er mye riktig i det at man er mer ydmyk med mer faglig bakgrunn. Jeg har null problem med å si til mine brukere «Dette har jeg ikke vært borte i/dette vet jeg ikke, men skal undersøke hos noen som vet». Du blir gjennomskuet og folk blir usikre når du later som du har svaret på alt… Og nei, det hjelper ikke å bruke mange fremmedord, snarere tvert i mot… 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå