Jobbermedbarn Skrevet 18. februar 2019 #621 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg står for alt jeg har svart jeg. Det jeg prøvde å si var at alle eksperter ikke er enige. Hvilken ekspert er ikke enig? 13
MissLucy Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #622 Skrevet 18. februar 2019 49 minutter siden, SoWhat? skrev: Legg ut lenke ovet hva Kripos har advart mot? Nettråd fra KRIPOS:Sørg for å legge ut bilder i lav oppløsning slik at de er mindre interessante til annen brukTa bildene på avstand, unngå nærbilder.Ikke opplys om navn eller andre identifiserende opplysninger på bildene – de som skal se dem vet likevel detteTa gruppebilder på avstandTa bilder der barna er i aktivitet – bilder med personer i bevegelse er mindre egnet for videre brukUnngå nakenhet/lettkledde barnUnngå seksualisert positurDersom dere legger bildene ut på hjemmesiden, sørg for at albumet er passordbeskyttet(Kilde: Brosjyren i Beste mening) 20
frk.Helene Hare Skrevet 18. februar 2019 #623 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg står for alt jeg har svart jeg. Det jeg prøvde å si var at alle eksperter ikke er enige. Og da spør jeg; kan du vise til ekspertuttalelser om at det er uproblematisk eller på noen måte greit å eksponere barn i den utstrekningen det skjer på denne bloggen? 12
Mrs Robinson Skrevet 18. februar 2019 #624 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Hvordan er det løgn? Det er jo flere av oss her som har postet flere spørsmål gjentatte ganger til deg som du ignorerer glatt! Jeg er vanligvis en rolig og avbalansert person, men det der kjente jeg provoserte meg kraftig! Det er mange som over flere dager og ved gjentatte påminnelser har spurt deg spørsmål som du aldri har svart på 10
Halle-Palle Skrevet 18. februar 2019 #625 Skrevet 18. februar 2019 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg har svart på det. Nei, det har du ikke? Dette er vanskelig for deg altså. Ja eller nei? 9
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #626 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev: Hvilken ekspert er ikke enig? Jeg gidder ikke å lete opp. Ha meg unnskyldt. Gjennom alle tider har eksperter uttalt seg om alt mulig. De har tatt feil mange ganger. Alt nytt blir ofte møtt med motstand. Så blir ting justert. Nå er det tilnærmet hysteri fra flere her, og ingen, ikke en sjel vet om det er noe som helst grunnlag for det. En kan mene hva en vil. Alle har lov til å ha meninger. Jeg og de som eventuellt er enige med meg også. Og ingen av oss vet hva konsekvensene blir. Ingen vet hvordan barna til Caroline vil oppleve dette om noen år. Jeg tror de vil leve helt fint med dette. Dere tror de vil bære nag og ene med det andre. Så vi får se. 5
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #627 Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Det er jo flere av oss her som har postet flere spørsmål gjentatte ganger til deg som du ignorerer glatt! Jeg er vanligvis en rolig og avbalansert person, men det der kjente jeg provoserte meg kraftig! Det er mange som over flere dager og ved gjentatte påminnelser har spurt deg spørsmål som du aldri har svart på Unnskyld meg, men jeg får faktisk ikke med meg alt. Akkurat det bør du skjønne her, og ikke bli provosert over. 5
FotbaIlflua Skrevet 18. februar 2019 #628 Skrevet 18. februar 2019 35 minutter siden, SoWhat? skrev: Dette gjaldt alle barn i sosiale medier. Da tenker jeg som så at Caroline og mannen er bevisst på dette, mer enn de fleste, OG at de har tatt sine forholdsregler, også mer enn andre? Det tenker jeg. Og igjen: det er flere som tar bilder av dem. Det er verre enn når de har kontroll selv. Bilder av dem ville blitt tatt uansett. Jeg tror noen ville blitt mer ivrige og påtrengende om de ikke delte. Uansett så er det sånn at alle kjente mennesker er mer utsatt for "gærne fans", og jeg tror altså at de har mer kontroll og oversikt enn hva mange tror. Det er mye tenking og synsing fra din side, hvor ingenting blir backet opp av dokumentasjon. Bloggerbarna blir utnyttet av sine foreldre for økonomisk vinning, uavhengig av hva du måtte tro. Det finnes absolutt INGEN valide argumenter for å eksponere sine barn for penger på internett og i sosiale medier, skadelig eller ei. 28
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #629 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Det er mye tenking og synsing fra din side, hvor ingenting blir backet opp av dokumentasjon. Bloggerbarna blir utnyttet av sine foreldre for økonomisk vinning, uavhengig av hva du måtte tro. Det finnes absolutt INGEN valide argumenter for å eksponere sine barn for penger på internett og i sosiale medier, skadelig eller ei. Du får unnskylde at jeg klarer å tenke selv da. Jeg begrunner det jeg mener. 1
Ellenn Skrevet 18. februar 2019 #630 Skrevet 18. februar 2019 20 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg skrev at jeg alle barn det noensinne er delt bilde av er i faresonen. Antall bilder har ingenting å si! Så kutt ut de hersketeknikkene her. Med å kalle meg naiv og ene med det andre. Bare slutt. Ser du ikke at det er større sjanse for at et bilde havner i feil hender når det eksisterer 30 000 bilder av barnet, i forhold til at det eksisterer et fåtall? 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg gidder ikke å lete opp. Ha meg unnskyldt. Gjennom alle tider har eksperter uttalt seg om alt mulig. De har tatt feil mange ganger. Alt nytt blir ofte møtt med motstand. Så blir ting justert. Nå er det tilnærmet hysteri fra flere her, og ingen, ikke en sjel vet om det er noe som helst grunnlag for det. En kan mene hva en vil. Alle har lov til å ha meninger. Jeg og de som eventuellt er enige med meg også. Og ingen av oss vet hva konsekvensene blir. Ingen vet hvordan barna til Caroline vil oppleve dette om noen år. Jeg tror de vil leve helt fint med dette. Dere tror de vil bære nag og ene med det andre. Så vi får se. Som du skriver; ingen vet.. så hvorfor ta sjansen? 12
Jobbermedbarn Skrevet 18. februar 2019 #631 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg gidder ikke å lete opp. Ha meg unnskyldt. Gjennom alle tider har eksperter uttalt seg om alt mulig. De har tatt feil mange ganger. Alt nytt blir ofte møtt med motstand. Så blir ting justert. Nå er det tilnærmet hysteri fra flere her, og ingen, ikke en sjel vet om det er noe som helst grunnlag for det. En kan mene hva en vil. Alle har lov til å ha meninger. Jeg og de som eventuellt er enige med meg også. Og ingen av oss vet hva konsekvensene blir. Ingen vet hvordan barna til Caroline vil oppleve dette om noen år. Jeg tror de vil leve helt fint med dette. Dere tror de vil bære nag og ene med det andre. Så vi får se. Jeg jobber med barn, og dette er en del av jobben min, og jeg har veldig god oversikt. Så da lurte jeg på hvilken ekspert som uttaler at det er greit å dele bilder av barn på nett? Hvis du ikke kan dokumentere dette, så er det vel pr def kun spekulasjon? Og du burde faktisk ikke skrive at det er delte meninger om det. Hva du tror er faktisk veldig underordnet her. 24
MissLucy Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #632 Skrevet 18. februar 2019 12 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg står for alt jeg har svart jeg. Det jeg prøvde å si var at alle eksperter ikke er enige. så kom med en som ikke er enig. Bare en. Det er alt vi ber om. Det er virkelig ikke for mye forlangt etter at du har kuppet tråden med hardnakket påståelighet som overhodet ikke er underbygget med dokumentasjon. 20
frk.Helene Hare Skrevet 18. februar 2019 #633 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg gidder ikke å lete opp. Ha meg unnskyldt. Gjennom alle tider har eksperter uttalt seg om alt mulig. De har tatt feil mange ganger. Alt nytt blir ofte møtt med motstand. Så blir ting justert. Nå er det tilnærmet hysteri fra flere her, og ingen, ikke en sjel vet om det er noe som helst grunnlag for det. En kan mene hva en vil. Alle har lov til å ha meninger. Jeg og de som eventuellt er enige med meg også. Og ingen av oss vet hva konsekvensene blir. Ingen vet hvordan barna til Caroline vil oppleve dette om noen år. Jeg tror de vil leve helt fint med dette. Dere tror de vil bære nag og ene med det andre. Så vi får se. - Gidder ikke å lete opp. Men du er skråsikker på at det finnes eksperter som synes eksponering av barn er greit. I call BS. Jeg har aldri sett noen slike uttalelser. - Ingen av oss vet hva konsekvensene blir, eller hvordan barna til C vil oppleve dette. Nei, nettopp, derfor skal man vente med å dele for mye til barnet selv har mulighet til å ta stilling til konsekvensene. Det er mange tenåringer som deler bilder av seg selv på nettet, men de har valgt dette selv. Jeg har hatt mange samtaler med mine barn om hva det er greit å dele med fremmede. Mine barn er nå tenåringer/voksne. 24
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #634 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg jobber med barn, og dette er en del av jobben min, og jeg har veldig god oversikt. Så da lurte jeg på hvilken ekspert som uttaler at det er greit å dele bilder av barn på nett? Hvis du ikke kan dokumentere dette, så er det vel pr def kun spekulasjon? Og du burde faktisk ikke skrive at det er delte meninger om det. Hva du tror er faktisk veldig underordnet her. Dere eier ikke sannheten her. Da ville alt vært såre enkelt, ikke sant? Dere prøver å få meg til å ikke ytre meningene mine gang på gang. Fordi jeg ikke "dokumenterer" dem. Det er ikke ok å gi folk munnkurv, og ihverfall ikke når jeg begrunner og svarer alle ordentlig. Makan. 4
FotbaIlflua Skrevet 18. februar 2019 #635 Skrevet 18. februar 2019 27 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg skrev at jeg alle barn det noensinne er delt bilde av er i faresonen. Antall bilder har ingenting å si! Så kutt ut de hersketeknikkene her. Med å kalle meg naiv og ene med det andre. Bare slutt. Hvis mitt barn har 1 bilde på internett, barna til CBE har 30 000 bilder på internett. Det er 30 000:1 større sannsynlighet for at barna til CBE blir misbrukt på nettet. Selvsagt har antall bilder noe å si! 20
frk.Helene Hare Skrevet 18. februar 2019 #636 Skrevet 18. februar 2019 (endret) 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Du får unnskylde at jeg klarer å tenke selv da. Jeg begrunner det jeg mener. Flat Earthers, Antivaxxere, og Hvit Makt er alle eksempler på folk som "klarer å tenke selv" og "begrunner det de mener". At du "klarer å tenke selv", og begrunner det du mener gjør det ikke noe til en sannhet, spesielt ikke når det finnes dokumentasjon på at det motsatte er tilfelle. Endret 18. februar 2019 av frk.Helene Hare 29
Mrs Robinson Skrevet 18. februar 2019 #637 Skrevet 18. februar 2019 11 minutter siden, SoWhat? skrev: Unnskyld meg, men jeg får faktisk ikke med meg alt. Akkurat det bør du skjønne her, og ikke bli provosert over. Veldig tilfeldig at du "ikke får med deg" innlegg du blir tagget i gjentatte ganger. Og veldig tilfeldig at det er innlegg som diskrediterer alt du sier og som du hittil ikke har klart å svare på. 21
Aricia Skrevet 18. februar 2019 #638 Skrevet 18. februar 2019 (endret) 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Dere eier ikke sannheten her. Da ville alt vært såre enkelt, ikke sant? Dere prøver å få meg til å ikke ytre meningene mine gang på gang. Fordi jeg ikke "dokumenterer" dem. Det er ikke ok å gi folk munnkurv, og ihverfall ikke når jeg begrunner og svarer alle ordentlig. Makan. Man kan ikke MENE at det finnes eksperter som er positive til deling av bilder av barn på nett. Det er en påstand, en ganske drøy og feilaktig påstand faktisk, og den må følgelig dokumenteres. Å påpeke det er ikke å gi noen munnkurv, det er å forutsette at man diskuterer med voksne og etterrettelige personer som må kunne stå til rette for det de lirer av seg. Endret 18. februar 2019 av Aricia 27
Jobbermedbarn Skrevet 18. februar 2019 #639 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Dere eier ikke sannheten her. Da ville alt vært såre enkelt, ikke sant? Dere prøver å få meg til å ikke ytre meningene mine gang på gang. Fordi jeg ikke "dokumenterer" dem. Det er ikke ok å gi folk munnkurv, og ihverfall ikke når jeg begrunner og svarer alle ordentlig. Makan. Nå er vi flere som har etterspurt dokumentasjon på at eksperter sier at det er ok å dele bilder av barn på nett. Du klarer ikke å komme med det, men fortsetter å skrive at det finnes. Du har fått masse linker på det motsatte, men fortsetter å si at eksperter er uenige på dette området. Da må det være lov å påpeke at hva du tror er uinteressant, eller mener du at du kan mer enn ekspertene i linkene som står på de siste sidene i tråden? Har da ikke gitt deg munnkurv, for en overdrivelse, men påpeker at du driver med spekulasjoner, for du kommer ikke til å finne en eneste ekspert som synes dette er greit... 25
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #640 Skrevet 18. februar 2019 7 minutter siden, MissLucy skrev: så kom med en som ikke er enig. Bare en. Det er alt vi ber om. Det er virkelig ikke for mye forlangt etter at du har kuppet tråden med hardnakket påståelighet som overhodet ikke er underbygget med dokumentasjon. Jeg har ikke kuppet noen tråd! Jeg har da vel like mye rett til å ytre meningene mine jeg som det dere har eller?? Jeg vet ikke om noen eksperter har jeg skrevet, og jeg har ingen problem med å stå for mine ytringer uten en ekspertuttalelse. Faktisk. Dere må bare være klar over at det dere mener ikke er en sannhet! Norge er et land som beskytter barn mer enn de fleste land. Hadde dere hatt sannheten, så ville det nok vært lover og regler ang dette. Hvis det er sikkert at det utsetter barn for fare altså. Det må dere jo innse? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå