Sariou Skrevet 14. juni 2022 #63621 Del Skrevet 14. juni 2022 Sursøtsaus skrev (På 14.6.2022 den 16.41): Jeg jobbet på Mini-øya i helgen. Der var det mange foreldre som skulle fotografere barna sine for å legge ut på SoMe for å dokumentere familieutflukten. De fleste barna viste motstand og misnøye når de ble avbrutt i lek fordi mamma bare måtte stoppe for å ta bilde. Likevel ble de tvunget til å stille seg opp og smile til kameraet. Jeg merket jeg ble ukomfortabel over hele seansen, for det var så tydelig at det var foreldrene ene og alene som syntes avbildingen var gøy. Barna så ut til å være enten svært utålmodige og irriterte eller ukomfortable. Jeg tror ikke barn har problemer med å si nei til foreldre når det kommer til slike ting. Tvert imot reagerer de fleste barn instinktivt med å skrike og uttrykke motstand når de blir utsatt for noe de ikke vil. Problemet er foreldre som driter i det. Ekspander Det er likevel forskjell på barn som er vant til å være modeller hele tiden og i alle mulige settinger, og barn som ikke er det. Det er enorm forskjell på et øyeblikks uavbrutt lek og det å hele tiden måtte stille som modell for mamma/pappa. Disse barna er på jobb hele tiden, selv i sine mest private øyeblikk. 13 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lafamiglia Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #63622 Del Skrevet 14. juni 2022 "Min instagram", skriver hun. Nei. Dette er ikke hennes private instagram. Det er en bedriftskonto som brukes som reklamekanal for ulike oppdragsgivere. At hun later som om dette handler om en privat insta-konto, er så hinsides at jeg har ikke ord. "Det er de samme menneske (sic!) gang på gang". Nei. Det kan det umulig være, ettersom hun jo har en praksis om å slette de som kritiserer. Dermed har hver person bare én mulighet til å komme med kritikk. 68 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MacBeth Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #63623 Del Skrevet 14. juni 2022 Jeg er jo blokkert så har ikke fått sett så mye av diskusjonen, men jeg undrer meg stadig hvorfor kritikk mot eksponering av barn, blir automatisk koblet sammen med begrep som dårlig mor? Og motargumenter som "du er så snill og fin og grei og snill" flommer. Jeg skjønner det ikke! Om jeg gir lederen min kritikk for dårlig ledelse, eller at den situasjonen taklet h*n dårlig så kritiserer jeg jo ikke lederen sine personlige egenskaper? Det blir ofte sagt "jeg liker xx jeg syns h*n er er snill, men når det gjaldt budsjetthåndteringen så var den ikke bra". Hvorfor føler folk at det må legges på noen som helst argumenter om andre egenskaper enn nettopp de som kritiseres? Hvorfor støtter folk henne ved å si:"men du er en snill person", hva har det med at det er feil å eksponere barna? Nei, de lider nok ikke, de har nok et helt fint liv, jeg tviler ikke et sekund på at dem får alle sine grunnleggende og overordnede behov dekket, men må det være argumenter for at da er det greit å eksponere dem? Vil motargumentet være at "om barn ikke har det fint så skal dem eksponeres"? Nei!! Det er fullstendig irrelevant om man er en god eller dårlig mor, snill eller slem, pen eller stygg, barn skal ikke eksponeres! Ja jeg syns anorektisk var unødvendig å bruke, dette er medisinsk terminologi og burde ikke ha noe å si i en diskusjon om eksponering av barn, men jeg så ingen andre kommentarer hos Beckmann om at hun var usympatisk, slem eller et dårlig menneske, mulig jeg misset noen. Det var Beckmann som fikk kritikk for valg av feil influenser, CBE ble i starten ikke nevnt ved navn, og allikevel blokker CBE folk over en lav sko fordi "dem liker ikke slike holdninger", det vil jo si at hun må ha følt seg truffet? Deretter blir det dratt ut av proporsjoner til at man driver med mobbing og hat? Hun som liksom-journalist og influencer burde sette pris på ytringsfrihet! Hun stikker nesa si frem hele tiden, men tåler ikke kritikk! Det gir ikke mening hos meg.. det gir heller ikke mening at hun bagatelliserer og misbruker begrep som mobbing. Om det er mobbing å være uenige i enkelte valg, da mister begrepet sin makt! Hets kan jeg være tildels enig for det var noen unødvendige kommentarer, men det var et fåtall, og det er disse hun henger seg opp i.. Igjen, viser det seg at når CBE tråkker i salaten, så er det alle andres feil og dem selv gjør alt riktig fordi de selv vet best hva som er best for dem. Hadde alle mennesker levd etter denne holdningen og fått medhold så kan man jo droppe demokrati, lover og regler, FHI, UNICEF, FN og alt av anbefalinger, men det er en god grunn til at dette finnes, både for å redde folk fra seg selv, og for at de som ikke blir hørt skal få en stemme. Sjangsen for negstive konsekvenser av at et barn eksponeres er mye større enn at det ikke eksponeres, hvordan i alle dager kan man være uenig i dette? 50 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 14. juni 2022 #63624 Del Skrevet 14. juni 2022 NewStart87 skrev (På 14.6.2022 den 14.43): Det virker som Caroline legger seg ned i fosterstilling og inntar en offer rolle hver gang hun får berettiget kritikk. Husker det var det samme hun gjorde da hun ble tatt for bildejuks. Det blir så uprofesjonelt. Når dette er måten hun takler konstruktiv kritikk på så er hun vel egentlig ikke egnet til å være i gamet? Ekspander Dette lærer de på influencer-skolen, alle som en… tror det er kursdel 7: Hvordan fremstå som offer og utsatt for netthets og HAT for å få mer klikk, hvordan kan det tiltrekke seg nytt publikum? Modul 7.2. Hvilket filter, hvilke poseringer etc bør man benytte seg av da? What to wear som offer? (Step-by-step) 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 14. juni 2022 #63625 Del Skrevet 14. juni 2022 Puteflaut. Puteflaut å reposte i storys alle ❤️ støtteerklæringene fra fremmede personer. Puteflaut å ta til seg ros (!) og kosemose "verdens beste mor" fra fremmede perspner. SOM IKKE ENGANG VET HVA SOM HAR SKJEDD! Noen med screenshot fra de orginale meldingen inne på Beckmans? Gamle kritikk mot influencerbloggen til Asti skulle vært bra å ha. 39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 14. juni 2022 #63626 Del Skrevet 14. juni 2022 vinterskog skrev (På 14.6.2022 den 17.39): Puteflaut. Puteflaut å reposte i storys alle ❤️ støtteerklæringene fra fremmede personer. Puteflaut å ta til seg ros (!) og kosemose "verdens beste mor" fra fremmede perspner. SOM IKKE ENGANG VET HVA SOM HAR SKJEDD! Noen med screenshot fra de orginale meldingen inne på Beckmans? Gamle kritikk mot influencerbloggen til Asti skulle vært bra å ha. Ekspander Har bare denne.. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 14. juni 2022 #63627 Del Skrevet 14. juni 2022 Skulle likt se Erna legge seg ned og motta masse hjerter og "du er så bra mor" da hun tapte valget. Ikke kalte Erna det for "mobbing" heller. Påminner mer om agumentasjonen til en viss herre med for mye "brun uten sol" som fremdeles mener han vant et valg. 38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 14. juni 2022 #63628 Del Skrevet 14. juni 2022 vinterskog skrev (På 14.6.2022 den 17.39): Puteflaut. Puteflaut å reposte i storys alle ❤️ støtteerklæringene fra fremmede personer. Puteflaut å ta til seg ros (!) og kosemose "verdens beste mor" fra fremmede perspner. SOM IKKE ENGANG VET HVA SOM HAR SKJEDD! Noen med screenshot fra de orginale meldingen inne på Beckmans? Gamle kritikk mot influencerbloggen til Asti skulle vært bra å ha. Ekspander Fant to bilder til.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 14. juni 2022 #63629 Del Skrevet 14. juni 2022 AnnePåLande skrev (På 14.6.2022 den 17.41): Har bare denne.. Ekspander Jeg tror LK er en ganske dominerende fyr å leve med. Han gir meg frysninger rett og slett..... 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #63630 Del Skrevet 14. juni 2022 (endret) Jeg er en forbruker som har erklært på saklig måte at jeg ikke ønsker å bruke produkter som frontes av en influenser som fremmer thinspo, utlevering av barn og overforbruk. I følge CBE og hennes meningsfeller er jeg dermed fittetryne, noldus, taper og mobber. ... Og så er det forresten veldig, veldig synd på Caroline Berg Eriksen som er en skikkelig god mamma. 🤯 Endret 14. juni 2022 av Ultiva 73 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monkey12 Skrevet 14. juni 2022 #63631 Del Skrevet 14. juni 2022 Gameon skrev (På 14.6.2022 den 17.45): Jeg tror LK er en ganske dominerende fyr å leve med. Han gir meg frysninger rett og slett..... Ekspander Gaslit person 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texel Skrevet 14. juni 2022 #63632 Del Skrevet 14. juni 2022 (endret) Fornuftige ord fra Monica Nyhus, nå er hun rett og slett på ballen. Alle kan ha godt av refleksjon over ordvalg og holdninger til andre mennesker. Ofte blir internettaktiviteten bare en upersonlig krig med ord, der vi sender fornærmelser og aggresjon, helt uten å tenke på at det er et individ med to øyner og en hjerne som skal lese det vi har skrevet. Håper hun fortsetter med disse flotte påminnelsene. Endret 14. juni 2022 av Texel 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 14. juni 2022 #63633 Del Skrevet 14. juni 2022 Alltid alle andre sin feil når veien blir humpete for influencere. Rart det der, men dårlig selvinnsikt er tydeligvis felles for flere av dem, sammen med evnen til å stå ansvarlig for egne handlinger.. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 14. juni 2022 #63634 Del Skrevet 14. juni 2022 Texel skrev (På 14.6.2022 den 17.58): Fornuftige ord fra Monica Nyhus, nå er hun rett og slett på ballen. Alle kan ha godt av refleksjon over ordvalg og holdninger til andre mennesker. Ofte blir internettaktiviteten bare en upersonlig krig med ord, der vi sender fornærmelser og aggresjon, helt uten å tenke på at det er et individ med to øyner og en hjerne som skal lese det vi har skrevet. Håper hun fortsetter med disse flotte påminnelsene. Ekspander Flotte påminnelsene om å dele bilder av barn på det stygge, mobbende Internettet? Samme nettet som pedofile ferdes? Ble gjort oppmerksom på at pedofile hadde brukt Nyhus sine bilder. Hva tenker du om det? Jeg har aldri møtt en eneste seriøs aktør som bryter barns rett til privatliv og sender bildene ut til ulvene. Hva tenker du om bedrifter som ikke kan livnære seg uten å selge barna sine? 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. juni 2022 #63635 Del Skrevet 14. juni 2022 Vi observerer fenomenet over dammen (og ikke bare jeg som sier dette): Kjent kvinne prøver å endre historien til sin fordel, endre narrativet og selvsagt er det noen fans eller usikre som overbevises. Andre ser gjennom forsøket på gaslighting. 37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. juni 2022 #63636 Del Skrevet 14. juni 2022 vinterskog skrev (På 14.6.2022 den 17.39): Puteflaut. Puteflaut å reposte i storys alle ❤️ støtteerklæringene fra fremmede personer. Puteflaut å ta til seg ros (!) og kosemose "verdens beste mor" fra fremmede perspner. SOM IKKE ENGANG VET HVA SOM HAR SKJEDD! Noen med screenshot fra de orginale meldingen inne på Beckmans? Gamle kritikk mot influencerbloggen til Asti skulle vært bra å ha. Ekspander Fru Johansen på IG har lagt ut et høydepunkt. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 14. juni 2022 #63637 Del Skrevet 14. juni 2022 Aquarius04 skrev (På 14.6.2022 den 11.56): Samme generiske svar som på Instagram. Og til alt overmål med en hjerte-emoji. Oser ikke akkurat profesjonalitet. Ekspander De burde nok kunne svare bedre enn det der ja, men de vet kanskje ikke bedre og tar alt som CBE & Co sier som god fisk og velger å stikke hodet i sanden, evt. sekken i deres tilfelle 😛 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermassive Skrevet 14. juni 2022 #63638 Del Skrevet 14. juni 2022 Sariou skrev (På 14.6.2022 den 16.27): Tror du barnet ditt hadde sagt nei også om hun var vant til å ta oppstilte bilder der hun poserte og viste frem nye klær/ny leke/bursdagskake osv? Disse barna vet jo kanskje at familien tjener penger på dem, og det gjør det mye vanskeligere å si nei. Ekspander Ja, faktisk. Jo eldre hun blir, jo oftere sier hun nei til å bli tatt bilde av (vi har familie langt unna, så hun er vant med å bli fotografert for å vise besteforeldre). Men vi har jo aldri tjent penger på det 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. juni 2022 #63639 Del Skrevet 14. juni 2022 Hvorfor skjule kommentarer? Det var jo langt flere enn vanlig. Ikke mange nok? CBE.no fikk 22 følgere i går. Bra jobba. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg gyngende_grunn Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #63640 Del Skrevet 14. juni 2022 (endret) Når CBE trenger støtte, bruker hun SoMe plattformen sin til å poste et emosjonelt, tåredryppende innlegg om mobbing, urett og følelser. Det er vel en av de få gangene hun faktisk viser noe annet enn det rent overfladiske, hvilket er det hun egentlig ønsker å fronte... Så da handler det om å sanke inn "sympatistemmer," gjerne fra andre kjendisvenner slik at det fremstår som mer legitimt. Sophie Elise sitt "likerhjerte" vil automatisk tillegges en større betydning (høyere status), enn de mest velformulerte argumentene fra Hvermansen, og jeg vet at flere av Hvermansene her inne på KG har en større faglig tynge (gjennom sin utdanningsbakgrunn og sine yrkestitler) enn det SE noen gang vil kunne oppnå! Sånn sett er det jo sabla mye enklere å være en kjendis; man innhenter automatisk masse støtte fra kjendisomverdenen, uansett hva man enn måtte få behov for å "klage" over. CBE og LKE fremstår mer og mer som to personer med en alvorlig fornektelsesforstyrrelse! Jeg vet ikke om det er en reell diagnose engang, men like fullt oppleves det som reelt for de som måtte være så uheldig å havne i en diskusjon/debatt/argumentasjon med disse menneskene! Den nærmeste parallelen til dette, og som jeg kan trekke frem i dette henseende, er alkoholikeren som skjuler, fornekter og ignorerer sannheten. Det er en slags kognitiv dissonansforstyrrelse oppi det hele: for å slippe å forholde seg til ubehageligheter/svakheter i egen tenkning/handling, så ignorerer man eller overser all ny informasjon, som innebefatter nyansert tenkning, motargumenter og logiske drøftinger. Det er sånn man kommer seg videre i livet ved å diskreditere og devaluere alt av informasjonen som ikke støtter opp under egen virkelighetsoppfatning. I bedriften CBE/LKE foreligger det en graverende mangel på selvinnsikt. Jeg skulle ønske at de hadde hatt en talsperson, som i de minste kunne ha faket et lite snev av anger, medfølelse, og empati innimellom.... Men her er det full ansvarsfraskrivelse! Det er alltid noen annens skyld: presset, omstendighetene, jantelov og misunnelse. Sannheter og påstander dementeres over en lav sko, og ansvaret tilskrives publikummet som dømmer og kritiserer Caroline 24/7. Endret 14. juni 2022 av gyngende_grunn 48 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå