Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Vanedis skrev (1 time siden):

Fra https://www.instagram.com/p/CewREo-jFeQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

20220614_081134.jpg.ec59bc2a74062c0ed81107814dda80bf.jpg

Og her er enda en som synker så lavt at hen må gå til personangrep på kritikerne ved å kalle dem::

- Tapere 

- Mobbere.

Jeg lurer på hvordan Caroline Berg Eriksen får seg til å drive en bedrift så uetisk ved å godkjenne slike drittkommentarer?

Nei, Caroline Berg Eriksen er ikke en taper. Kritikerne er ikke tapere (eller mobbere). Vi er "kun" uenige om bl.a. bruk av barn på bedriftens SoMe-kanaler.  Vi argumenterer for våre synspunkter med å vise til hva fagpersoner og lovverk (Grunnloven § 104 og barnekonvensjonen artikkel 16) sier om dette. Caroline Berg Eriksen argumenterer med innta en offerrolle, for så å gå til personangrep,  og kalle kritikerne bl.a. for nettroll og mobbere. Jeg vil ikke si det er å være sterk - heller feig som ikke kan svare for seg offentlig på en hederlig og skikkelig måte, men istedenfor legger ut (på instastory) en versjon som ikke stemmer med hva jeg og mange andre fikk med oss. 

Merk at kritikerne har ikke mulighet til å svare tilbake inne hos dem, fordi de blokkerer. Det man ser i kommentarfeltet til Caroline Berg Eriksen er altså ikke  virkeligheten.  Dvs. alle er ikke enige, og støtter henne, slik man kan bli lurt til å tro. Følgerne blir altså kun presentert en side av saken.  Og da langt fra hva som egentlig skjedde. Dette viser bl.a. hvorfor kritisk blikk på influencerbransjen er så viktig. 

Hvis kollegaene til Caroline Berg Eriksen ønsker at bransjen skal få et bedre rykte, bør de la være å støtte slikt.

Dette viser at daglig leder ikke er støttende og varm person slik som enkelte i kommentarfeltet på hennes IG hevder. Berg Eriksen er heller ikke troverdig. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (1 time siden):

Monica Nyhus, som skrev en forsvarstale til CBE og forsvarte bruk av barn opplevde at noen barnebilder hun publiserte ble misbrukt av pedofile. Synes du fortsatt det er greit så lenge barna er så små at de ikke vet bedre og ikke kan forsvare seg selv og hvem som får tilgang til de? 

Altså, hva? 
Jeg vet at denne tråden ikke omhandler Nyhus, men hun opplevde at barnebilder ble misbrukt av pedofile?? Allikevel deles det bilder for alle penga i sosiale medier?? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sånn at de fleste influensere støtter hverandre og backer hverandre uten å nødvendigvis sette seg inn i sakene. Mer en generell «kollegial» støtte… dessverre … og gjør at disse support kommentarer blir useriøse og urealistiske.. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Mange advarsler om å dele bilder av barn, handler om faren for misbruk i en eller annen form. 

Men retten til privatliv handler om mer enn det - det handler om at man har rett til at selv uskyldige bilder og opplysninger om en selv ikke skal spres dersom man ikke selv har gitt samtykke til det. 

Enig! Det jeg ser på som noe av det mest problematiske med eksponeringen, er inntrykket man får at man kjenner barna. En ting er at «hele verden» vet hvordan rommet ser ut, og hva de har til middag. En annen ting er at «hele verden» også vet hvordan barna oppfører seg når de lager mat, er på vei til noe de gleder seg til eller leker. Det gir grunnlag for å ha oppfatninger om barnas personlighet som vil følge dem videre. Kanskje er det unyansert, eller til og med feil, men det er likevel slik at barna kan bli møtt av andre som allerede har en oppfatning av dem. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitten68 skrev (4 minutter siden):

Enig! Det jeg ser på som noe av det mest problematiske med eksponeringen, er inntrykket man får at man kjenner barna. En ting er at «hele verden» vet hvordan rommet ser ut, og hva de har til middag. En annen ting er at «hele verden» også vet hvordan barna oppfører seg når de lager mat, er på vei til noe de gleder seg til eller leker. Det gir grunnlag for å ha oppfatninger om barnas personlighet som vil følge dem videre. Kanskje er det unyansert, eller til og med feil, men det er likevel slik at barna kan bli møtt av andre som allerede har en oppfatning av dem. 

Veldig enig🙌
Det som er bra med dette er jo at cbe.no har satt ord på hva som skjer på nett; folk vil dem vondt og mobber, og da tar jeg det som en selvfølge at vi aldri får høre eller se noe mer til barna på bedriftens kanaler. 

• Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (5 minutter siden):

Er nok sånn at de fleste influensere støtter hverandre og backer hverandre uten å nødvendigvis sette seg inn i sakene. Mer en generell «kollegial» støtte… dessverre … og gjør at disse support kommentarer blir useriøse og urealistiske.. 

Tenker at du er inne på noe der da de sitter i samme båt. Om korthuset raser i den ene bedriften, kan dominoeffekten bli reel for mange andre påvirkere også. 
Om forbrukere blir bevisst hvor aggressiv denne formen for reklame er som spiller på venninnefølesen mens de eksponerer barna sine, vil det innebære kroken på døra for mange. 

Denne virksomheten er basert på en fantasiverden som ikke eksisterer. Alt er perfekt, livet er perfekt. Familien er blitt som dukker i et butikkvindu som forbrukere kan observere når de skroller forbi.. 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

allie skrev (1 time siden):

Du har helt rett og det var litt av poenget mitt. Hun beskrives som en varm, kjærlig, støttende person. Nå har jeg ingen grunn til å tvile på at hun er en god mor for sine barn, men disse egenskapene er ikke fremtredende i hennes profil på sosiale medier.

Ser at Ingeborg Senneset har kastet seg med i diskusjonen og helt ukritisk kjøper CBE sin fremstilling.

Og vips har hun mistet all troverdighet i mine øyne. Hun ser kanskje ikke thinspoen når hun er lik selv? 

• Liker 37
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (53 minutter siden):

Altså, hva? 
Jeg vet at denne tråden ikke omhandler Nyhus, men hun opplevde at barnebilder ble misbrukt av pedofile?? Allikevel deles det bilder for alle penga i sosiale medier?? 

Ja, det sto om det for ei stund siden i Nyhus-tråden at noen barnebilder var kommet på avveie og i hendene på feile personer… likevel fortsetter de ukritisk å bruke barna 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (Akkurat nå):

Ja, det sto om det for ei stund siden i Nyhus-tråden at noen barnebilder var kommet på avveie og i hendene på feile personer… likevel fortsetter de ukritisk å bruke barna 

Det er helt utrolig at det går an.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (12 timer siden):

I dag har Caroline Berg Eriksen lagt ut om nettroll og mobbere m.m. som forklaring på blokkering den siste tiden. Jeg leste alle kommentarer inne på Beckmann,  og jeg skjønner ikke at de som er kritisk til hennes bedrift automatisk er nettroll eller mobbere?

I kveld har hun godkjent en kommentar som gir helt feil fremstilling av det som skjedde i kommentarfelt hos Beckmann.  Fra https://www.instagram.com/p/CewREo-jFeQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

20220613_231933.thumb.jpg.f14361069507237c214f01082dd46a39.jpg

Altså:

- "Mye grusomt oppgulp "? 

- Sjalusi?

- Frekkhet og kvalme?

- Rakke ned på?

- Mobbing?

- De som deltok er dårlig forbilde for egne barn...

Kommentarfeltet hos Beckmann var saklig med unntak av en person som skrev noe om anoreksi (etter å ha besøkt instagramprofilen til CBE).  De mest usaklige kommentarene kom fra CBE sine forsvarere, eksempelvis https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=30013038 . 

Det er derfor skuffende å se hvordan Caroline Berg Eriksen nå omskriver sannheten, og gjør seg selv til offer, når tilbakemeldingene hos Beckmann gikk på det kritikkverdige ved bedriften hennes. 

Det Caroline Berg Eriksen driver med nå er uredelig. Jeg forstår ikke at folk tar hennes ord på noe som helst etter de ble tatt i å lyge i årevis til leserne sine, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/

Det er nettopp derfor jeg som kvinne ikke er interessert i å heie på henne, og jeg håper heller ikke hun lenger lykkes med det hun driver med, nettopp fordi det er så uredelig og det stemmer heller ikke med virkeligheten. Hun har fått drive med løgner og fusk lenge nok. Nok nå. 

Endret av Aquarius04
Typo
  • Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hereforthecomments skrev (11 timer siden):

Vi vet du leser her, Caroline, så jeg skriver det rett ut.

SLUTT å misbruke begrepet mobbing!

Mobbing er et alvorlig problem, ofte tilknyttet barn på skolen - for å bruke et veldig tydelig eksempel på begrepet. Barn som blir slått. Barn som blir spyttet på. Barn som blir sparket. Barn som blir hånet, gjort narr av, utestengt.

At voksne k j ø p e r e kritiserer m e r k e v a r e r for deres markedsføring er IKKE mobbing. Det er tilbakemelding fra forbrukere.  

SLUTT å innta offerrollen. Du er et AS på «carolinebergeriksenno» på Instagram, og der selger du reklamer og produkter. Og da må du faktisk tåle at forbrukere sier sin mening om både markedsføring og produkt. Likeså som aviser, tv-kanaler og lignende må tåle tilbakemeldinger fra forbrukere dersom de tråkker i salaten og gjengir en reklame som ikke er ok.

SLUTT å misbruke begrepet. Du mister bare enda mer integritet - om du nå i det hele tatt har noe igjen. 

TAKK!!!! 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (2 timer siden):

Du har helt rett og det var litt av poenget mitt. Hun beskrives som en varm, kjærlig, støttende person. Nå har jeg ingen grunn til å tvile på at hun er en god mor for sine barn, men disse egenskapene er ikke fremtredende i hennes profil på sosiale medier.

Ser at Ingeborg Senneset har kastet seg med i diskusjonen og helt ukritisk kjøper CBE sin fremstilling.

Ingeborg Senneset støtter vel ukritisk fordi noen kalte CBE anorektisk - og det er det CBE har valgt og fokusere på. 
Jeg hadde blitt veldig overrasket om Ingeborg Senneset hadde sagt det samme om hun faktisk hadde vært vitne til hva som ble skrevet i posten til Beckmann.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper vi fortsetter å si fra om utlevering av barn/brudd på barns rettigheter, og hva vi tenker om de bedriftene som kjøper reklameplass hos disse. Vi må i alle fall ikke slutte å sette barna først selv om deres egne foreldre (!!!) ikke gjør det🙌

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (4 timer siden):

Fra https://www.instagram.com/p/CewREo-jFeQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

20220614_081134.jpg.ec59bc2a74062c0ed81107814dda80bf.jpg

Og her er enda en som synker så lavt at hen må gå til personangrep på kritikerne ved å kalle dem::

- Tapere 

- Mobbere.

Jeg lurer på hvordan Caroline Berg Eriksen får seg til å drive en bedrift så uetisk ved å godkjenne slike drittkommentarer?

Nei, Caroline Berg Eriksen er ikke en taper. Kritikerne er ikke tapere (eller mobbere). Vi er "kun" uenige om bl.a. bruk av barn på bedriftens SoMe-kanaler.  Vi argumenterer for våre synspunkter med å vise til hva fagpersoner og lovverk (Grunnloven § 104 og barnekonvensjonen artikkel 16) sier om dette. Caroline Berg Eriksen argumenterer med innta en offerrolle, for så å gå til personangrep,  og kalle kritikerne bl.a. for nettroll og mobbere. Jeg vil ikke si det er å være sterk - heller feig som ikke kan svare for seg offentlig på en hederlig og skikkelig måte, men istedenfor legger ut (på instastory) en versjon som ikke stemmer med hva jeg og mange andre fikk med oss. 

Merk at kritikerne har ikke mulighet til å svare tilbake inne hos dem, fordi de blokkerer. Det man ser i kommentarfeltet til Caroline Berg Eriksen er altså ikke  virkeligheten.  Dvs. alle er ikke enige, og støtter henne, slik man kan bli lurt til å tro. Følgerne blir altså kun presentert en side av saken.  Og da langt fra hva som egentlig skjedde. Dette viser bl.a. hvorfor kritisk blikk på influencerbransjen er så viktig. 

Hvis kollegaene til Caroline Berg Eriksen ønsker at bransjen skal få et bedre rykte, bør de la være å støtte slikt.

Dette er så fjern at jeg får helt mark..mener man at man skal stoppe mobbing med å mobbe tilbake? 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på en ting igår kveld: Jeg så en forsvare Caroline med at det var få som delte så lite om barna som henne, det var bare å bla på Instagram kontoen hennes.

Hva med Instagram historiene som forsvinner etter 24 timer? Som det forresten er lett å ta screenshot av. Der eksponeres barna MYE, men det er tydeligvis ikke alle som får med seg. Tror Instagram story har blitt deres måte å komme unna på, det samme gjelder med all thinspoen og filterbruken.

Mange av forsvarerne har ikke fulgt med i timen.

• Liker 37
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Danseskjørt skrev (1 minutt siden):

Caroline og Lars Kristian:

jeg ønsker et innlegg fra dere der dere begrunner HVORFOR dere ønsker å legge ut så mange bilder av barna deres helt ukritisk. Grøsser ved tanken på hvor mange pedofile som er rundt i samfunnet som gjerne følger kun for disse barnebildene. Hvorfor ikke beskytte barna og holde livene deres private? De har ikke bedt om å bli født inn i en influencer-familie med alt det innebærer. Så vær så snill, hold barndommen deres privat også kan de heller velge offentligheten selv når de blir store nok til å forstå konsekvensene. 

Kan dere svare på dette, fotballfrue?

Under Beckmann innlegget tror jeg Lars Kristian svarte at dette bestemte de selv. Føler de mener at de er foreldre og da bestemmer de selv over barna sine. Barna er for små til å uttale seg og har liksom ikke noe de skulle ha sagt, virker det som. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Danseskjørt said:

Caroline og Lars Kristian:

jeg ønsker et innlegg fra dere der dere begrunner HVORFOR dere ønsker å legge ut så mange bilder av barna deres helt ukritisk. Grøsser ved tanken på hvor mange pedofile som er rundt i samfunnet som gjerne følger kun for disse barnebildene. Hvorfor ikke beskytte barna og holde livene deres private? De har ikke bedt om å bli født inn i en influencer-familie med alt det innebærer. Så vær så snill, hold barndommen deres privat også kan de heller velge offentligheten selv når de blir store nok til å forstå konsekvensene. 

Kan dere svare på dette, fotballfrue?

Og før det argumenteres med at det ikke er så mange bilder som deles, ta med alle de bilder og filmer som deles på story. Og så det faktum at de deles side om side med «hot mama»-bildene og redigerte versjoner av mamma (eller rare poseringer som får henne til å ikke helt se ut som seg selv). 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
NewStart87 skrev (5 minutter siden):

Under Beckmann innlegget tror jeg Lars Kristian svarte at dette bestemte de selv. Føler de mener at de er foreldre og da bestemmer de selv over barna sine. Barna er for små til å uttale seg og har liksom ikke noe de skulle ha sagt, virker det som. 

Jeg leste også svarene til LKE, og tenkte at dette har han lite kunnskap om. De bør høre litt mer på hva fagpersoner sier om dette. Eksempelvis Barneombud Inga Bejer Engh skriver følgende om foreldre sin rett til å bestemme - https://www.dagsavisen.no/debatt/2019/05/07/privatliv-og-likes-1.1478481/ :

"... foreldre har ikke ubegrenset adgang til å publisere bilder og annen informasjon om sine barn. Grunnloven § 104 og barnekonvensjonen artikkel 16 gir barn rett til privatliv og vern om sin personlige integritet. Foreldre må respektere at barn har rett til vern om privatliv...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...