Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63381 Del Skrevet 13. juni 2022 Ja, det var det eneste som manglet, at selve dronninga av ureflektert eksponering kommer til unnsetning. Slutt å utnytte barn økonomisk. Slutt å utsette dem for horder av ukjente mennesker på nett. hadde man sendt ungene alene inn på en fotballstadion full av folk? Hvis ikke, bør man heller ikke dele film og bilder og annen personinfo på nett. 62 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 13. juni 2022 #63382 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Snurrepurre skrev (49 minutter siden): Dette er ikke mobbing. Nå må cbe og lke skjerpe seg! Måten lke uttaler seg på, er forkastelig. Makan til ufyselig mann skal man lete lenge etter🤬Og kalle dette mobbing, er et hån mot de som blir mobbet. Når det er sagt, så kommer jeg aldri til å handle hos Beckmann igjen. Jeg blir utrolig skuffet over at de skrive dette på sine sosiale medier. #AldriMerBeckmann ! ! Endret 13. juni 2022 av Blinkie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 13. juni 2022 #63383 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Aquarius04 skrev (10 minutter siden): Lurer på om denne får svar… Ja, hvorfor svarer ikke Beckmann på f.eks. denne saklige kommentaren fra @FruJohansen - fra https://www.instagram.com/p/CelCZaPB9xS/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Mener de at dette også går under sterke personkarakteristikker? Endret 13. juni 2022 av Vanedis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 13. juni 2022 #63384 Del Skrevet 13. juni 2022 Skuffende av Beckmann , skikkelig uproft. De burde lært av cubus 40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 13. juni 2022 #63385 Del Skrevet 13. juni 2022 Jeg prøvde å svare på den kommentaren til beckman men fikk varsel om at jeg ikke kunne kommentere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 13. juni 2022 #63386 Del Skrevet 13. juni 2022 Klappe skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde å svare på den kommentaren til beckman men fikk varsel om at jeg ikke kunne kommentere.. Det virker på meg som at Beckman norge har fjernet alle de kritiske kommentarene.. så står kun de som hyller CBBE igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 13. juni 2022 #63387 Del Skrevet 13. juni 2022 AnnePåLande skrev (7 minutter siden): Hva skal man si? Tenker Erna og andre offentlige personer i dette landet kan svare med samme fordummende argument.. Og jeg håper Monica snart lærer av alle andre som har sluttet å eksponere barna sine i sosiale medier... ærlig talt, er de så surra opp i sin egen verden at de ikke forstår hvor selvmotsigende de er? De fleste som lever av sosiale medier tåler jo ikke å få saklig og konstruktiv kritikk!? Greit at man ikke trenger å slenge dritt til dem, men man ser det igjen og igjen, at når de ikke bare hylles som guder så kaller de det mobbing? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juni 2022 #63388 Del Skrevet 13. juni 2022 pøbelsara skrev (9 minutter siden): Jaja. De tar ikke avstand fra at folk er kalt nolduser og fittetryner? bare at det er rettet sterke karakteristikker mot familien Eriksen? There is always screen shots. Ikke sant? Hvilke karakteristikker av familien Eriksen er det de tar avstand fra?? De stygge angrepene har jo bare kommet fra motsatt side. Jeg leste kommentarfeltet for et par timer siden, og jeg så ingenting annet enn kritikk av bruk av barn i SoMe-markedsføring i de kritiske kommentarene, men mange, mange stygge karakteristikker hos motparten, inkl i kommentarene fra Lars Kristian Eriksen. Hjelpes. Men klart, så snart kommentarfeltet tar fyr på den måten, så holder det lenge for både kritikere av kritikken og for annonsøren selv å bare virke sjokkert og oppbrakt over omfanget, og så ikke gjengi det faktiske innholdet på noen som helst slags etterrettelig måte. 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63389 Del Skrevet 13. juni 2022 Hvis de har fjernet kommentaren til Fru Johansen er de virkelig ute og kjøre. Det er forøvrig skremmende at markedsførerne hos Bechmann, som lever av å selge produkter til barn, gir blaffen i barns rettigheter. De er tydeligvis bare interessert i foreldrenes penger. 50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63390 Del Skrevet 13. juni 2022 Aricia skrev (2 minutter siden): Ikke sant? Hvilke karakteristikker av familien Eriksen er det de tar avstand fra?? De stygge angrepene har jo bare kommet fra motsatt side. Jeg leste kommentarfeltet for et par timer siden, og jeg så ingenting annet enn kritikk av bruk av barn i SoMe-markedsføring i de kritiske kommentarene, men mange, mange stygge karakteristikker hos motparten, inkl i kommentarene fra Lars Kristian Eriksen. Hjelpes. Men klart, så snart kommentarfeltet tar fyr på den måten, så holder det lenge for både kritikere av kritikken og for annonsøren selv å bare virke sjokkert og oppbrakt over omfanget, og så ikke gjengi det faktiske innholdet på noen som helst slags etterrettelig måte. Jeg har også lest kommentarfeltet. det var en som skrev at CBE ar anorektisk. Ellers var folk opptatt av barns rett til privatliv, og å fortelle at de ikke ønsket å kjøpe produktene til Beckmann på grunn av bruk av influenceren vi diskuterer her i markedsføring. Mens de som forsvarte CBE, fikk kalle folk nolduser og fittetryner og mannen fikk nok en gang veive rundt som en løs kanon på dekk. Money talks. Bare synd at det er små barn som betaler prisen, mens foreldrene og produsenter/forhandlere tar inn fortjenesten. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 13. juni 2022 #63391 Del Skrevet 13. juni 2022 Kanskje media burde kontakte Beckmann, og høre om de kan stille til debatt vedrørende "influencere og bruk av barn i SoMe", siden de tilsynelatende forsvarer dette? Jeg tenker det kan være viktig å få annonsører som benytter seg av slike influencere som CBE på banen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juni 2022 #63392 Del Skrevet 13. juni 2022 Med tanke på at ransel-reklamen hos CBE.no har litt over 1000 likes, kan man vel ikke akkurat kalle den reklamen for vellykket. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. juni 2022 #63393 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) AnnePåLande skrev (25 minutter siden): Hva skal man si? Tenker Erna og andre offentlige personer i dette landet kan svare med samme fordummende argument.. Det var noe av det mest idiotiske jeg har lest noensinne fra den kanten. Og det kommer fra en familie som selv har erfart at bilder av barn har blitt misbrukt, men har altså valgt å fortsette i samme stil. Hjernedødt og ingen tvil om at penger trumfer alt. Men hey, kanskje Beckmann velger å bruke de i neste reklame, alt for å lande en avtale. Endret 13. juni 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63394 Del Skrevet 13. juni 2022 Gratulerer til M.Nyhus med årets hittil verste forsvar for eksponering av unger. 🤮 59 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 13. juni 2022 #63395 Del Skrevet 13. juni 2022 Blåttvann skrev (16 minutter siden): Og jeg håper Monica snart lærer av alle andre som har sluttet å eksponere barna sine i sosiale medier... ærlig talt, er de så surra opp i sin egen verden at de ikke forstår hvor selvmotsigende de er? De fleste som lever av sosiale medier tåler jo ikke å få saklig og konstruktiv kritikk!? Greit at man ikke trenger å slenge dritt til dem, men man ser det igjen og igjen, at når de ikke bare hylles som guder så kaller de det mobbing? Det ser ut som disse påvirkerene har en ting til felles. De klarer ikke å skille mellom foretaket og familielivet. Det er veldig rart å observere voksne mennesker oppføre seg så uprofesjonelt. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 13. juni 2022 #63396 Del Skrevet 13. juni 2022 Syntes det er så drøyt når de velger å forsvare Caroline i denne situasjonen, spesielt sånn som mannen også herjer i kommentarfeltet. I tillegg så jeg en av fanskaren kalle kritikerne for «fittetryne». Så dette er altså Carolines følgere av velutdannede kvinner.. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 13. juni 2022 #63397 Del Skrevet 13. juni 2022 Lill skrev (5 minutter siden): Det var noe av det mest idiotiske jeg har lest noensinne fra den kanten. Og det kommer fra en familie som selv har erfart at bilder av barn har blitt misbrukt, men har altså valgt å fortsette i samme stil. Hjernedødt og ingen tvil om at penger trumfer alt. Men hey, kanskje Beckmann velger å bruke de i neste reklame, alt for å lande en avtale. Ja, det var ikke akkurat den beste kommentaren jeg har lest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juni 2022 #63398 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Man må lure på hva som har skjedd i kulissene her i løpet av helgen og dagen også. Svaret fra Beckmann, innledet muntlig og litt barnlig med "Heisann!" framstår som skrevet av en ung ansatt som er satt til å styre IG-kontoen deres. Utover det er selve stengingen av kommentarfeltet så dårlig begrunnet at formuleringene ikke kan være noe annet enn diktert av influenceren selv. Har ikke Beckmann faktisk lest kommentarene, og forsøkt å lese seg opp på hva de bunner i, feks ved å google seg fram til Sarah Sørheims kronikk i Aftenposten for noen år siden, som går nettopp på hvordan CBE.no bruker egne barn i markedsføring? https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim Så lenge en så etablert bedrift med produkter til barn velger influencer-markedsføring må de jo dessuten ha tenkt gjennom det valget på forhånd og kunne begrunne det - hvorfor ikke skrive en kommentar og et svar som gjengir den begrunnelsen i stedet, feks som svar til de betimelige spørsmålene @FruJohansen stilte i kommentarfeltet deres? Tar de egen markedsføring så lite seriøst at de overlater til et tyveårig mikrofonstativ (beklager en noe negativ karakteristikk der!) å håndtere en shitstorm de burde sett komme, bare de hadde lest seg litt opp på forhånd? Endret 13. juni 2022 av Aricia 44 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brødogsirkus Skrevet 13. juni 2022 #63399 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Facebook-siden til Beckmann Norway er ikke stengt for kommentarer. Det bør være mulig å få svar på saklig spørsmål vedrørende firmaets vurderinger ved valg av samarbeidspartnere, hvis kjernevirksomhet for Beckmann er salg av produkter til barn og unge. Endret 13. juni 2022 av Brødogsirkus 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 13. juni 2022 #63400 Del Skrevet 13. juni 2022 AnnePåLande skrev (10 minutter siden): Det ser ut som disse påvirkerene har en ting til felles. De klarer ikke å skille mellom foretaket og familielivet. Det er veldig rart å observere voksne mennesker oppføre seg så uprofesjonelt. Dette er jo velkjent påvirker-strategi. Det er den samme Sophie Elise har brukt "Jeg er bare en jente som forsøker å finne min vei her i livet" og alle andre påvirkere bruker når de får kritikk. De snur det til å være hets, mobbing og personangrep. Fordi de VET det funker. De VET deres trofaste følgere går fem på og får massiv sympati for hvor "mye den stakkars jenta må stå i". At de bruker denne taktikken er helt forkastelig, men det viser hvor store gråsoner det fortsatt er når det kommer til påvirkere og markedsføring. Man skulle aldri fått lov til å kapitalisere på eget liv på den måten disse påvirkerene gjør - og samtidig ikke måtte følge samme etiske retningslinjer som alle andre markedsføringsbedrifter. 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå