Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

SnowBells skrev (23 minutter siden):

Når man derimot lever av å fronte en kunstig, rosa fasade med kroppspress som får andre kvinner til å føle seg ille:

https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620

https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/61874288

.. Så handler det ikke lenger om å søke sin egen lykke. Da går hvert fall ens egen lykke på kraftig bekostning av andres selvfølelse og selvbilde. 

Når du kommer med slike eksempler så kjenner jeg at jeg ikke ønsker å kommentere noe mer. Det blir feil uansett hva man prøver å argumentere med. Hvis jeg nå skulle fortsette å forsvare sunn mat og trening, og de som fronter det, så vil jeg på en måte mistro disse menneskene i artiklene. Det vil jeg på ingen måte være med på. 🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (10 timer siden):

For de som måtte lure på hvordan hun egentlig ser ut...

Helt sinnsykt at de ikke skjønner hvor langt fra virkeligheten de redigerer seg. Og at de oppriktig tror at voksne folk lar seg lure.

Det kan da bare være enkle folk som tror på det de fremstiller? Og jeg som trodde CBE sa at målgruppen deres var businesskvinner. Men igjen, hva de tror og hva som er virkeligheten står ganske langt unna hverandre...

Kjipt å ikke kunne slå til med et dancemoove eller to fordi man er så opptatt av å holde på den påståtte svaien og unngå at lårene møtes.

Jeg tørr også å påstå at det runde -selfielyset har en todelt effekt på scenen: virkemiddel som blir brukt som «scenekunst» fordi hun trossalt er en «influenser», samt en fordel med skarpt lys slik at eventuelle rynker/kviser og lignende ikke kommer skal syns (typ det nærmeste hun kom filterbruk in real life). 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Bendit skrev (14 minutter siden):

Når du kommer med slike eksempler så kjenner jeg at jeg ikke ønsker å kommentere noe mer. Det blir feil uansett hva man prøver å argumentere med. Hvis jeg nå skulle fortsette å forsvare sunn mat og trening, og de som fronter det, så vil jeg på en måte mistro disse menneskene i artiklene. Det vil jeg på ingen måte være med på. 🙂

Sunn mat og trening er det ikke noe feil med 😊 F eks Fitfocus fronter sunn mat og trening til folket på en fin måte, helt uten forvridde poseringer og skjønnhetsfilter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (21 timer siden):

Det største problemet med det de «selger» er at det er trening som ikke er for mannen i gata. Folk i full, normal jobb har ikke tid til å holde på sånn.

I tillegg ønsker vi treningsidealer som ser sunne, sterkeog friske ut. Og som er oppnåelig og noe vi har lyst til å se ut som.

De bommer totalt på disse to områdene.

Enig.

Idealet da cbe var ung, var jo kate moss skinny. Null muskler. 

Nå er jo idealet sterkt, smidig og sunn! De forsøker seg med rumpepute og posering for å fremheve rumpa, men hun SER jo ikke sterk ut. Jeg ble skikkelig forbausa da hun viste spagaten. Hvorfor i all verden spinner hun ikke videre på dette, feks power yoga eller pilates??

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (6 minutter siden):

Enig.

Idealet da cbe var ung, var jo kate moss skinny. Null muskler. 

Nå er jo idealet sterkt, smidig og sunn! De forsøker seg med rumpepute og posering for å fremheve rumpa, men hun SER jo ikke sterk ut. Jeg ble skikkelig forbausa da hun viste spagaten. Hvorfor i all verden spinner hun ikke videre på dette, feks power yoga eller pilates??

Hva slags interesse er det for folk om hun går ned i spagaten eller løper 1 mil hver dag? Vil de «spre kunnskap til folket» så må de jo gjøre det da. Ikke spre selvdigging. De har ingen kunnskap og ingenting å komme med. Uansett, det er for seint for dem da det finnes så mange andre treningstilbud. Hun får prøve å leve av utdatert selvdigging og posering men burde heller ta en utdannelse og gjøre noe helt annet før det er for sent. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Curie
Hut skrev (10 timer siden):

Hvis du har lagt ved link til denne tråden til annonsøren har du garantert gjort CBE en tjeneste. Denne tråden er det helt umulig å ta seriøst. Håper de får med seg den lavmåls innzooming av underlivet som en eller annen bruker hadde drevet med nylig. At noen får seg til å bedrive sin tid med sånn innzooming  av en influencers underliv er helt ufattelig for meg. Puteflaut. 

Blir oppriktig sjokkert! Sitter det voksne mennesker og zoomer inn på underlivet?? Hva i all verden er det dere driver med? Uansett hva CBE kan kritiseres for, så er dette lavmål. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curie skrev (1 minutt siden):

Blir oppriktig sjokkert! Sitter det voksne mennesker og zoomer inn på underlivet?? Hva i all verden er det dere driver med? Uansett hva CBE kan kritiseres for, så er dette lavmål. Helt utrolig.

Alt forsvares i denne tråden fordi CBE har lagt det ut først... eller noe. 

Nei, det er lite saklighet igjen å spore her. Men mye desperat forsvar for å fortsette. Jeg tenker vi kan la dem ha denne tråden, de som er igjen. Den dør vel snart ut uansett.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curie skrev (2 minutter siden):

Det var vel EN person, men du må jo selvsagt omfavne alle i omtalen din. Vel, det er opp til deg, men du tar jo feil når du skriver «dere». 

• Liker 42
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Curie
Nudeldama skrev (5 minutter siden):

Alt forsvares i denne tråden fordi CBE har lagt det ut først... eller noe. 

Nei, det er lite saklighet igjen å spore her. Men mye desperat forsvar for å fortsette. Jeg tenker vi kan la dem ha denne tråden, de som er igjen. Den dør vel snart ut uansett.

Desperat er ordet. Trist. Avhengighet maybe?

Uansett hva man synes/tenker om en influenser, så må en ordlegge seg og oppføre seg skikkelig. I denne tråden er det ensidig trashing og lite saklig. Tolker det som triste liv og misunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curie skrev (52 minutter siden):

Desperat er ordet. Trist. Avhengighet maybe?

Uansett hva man synes/tenker om en influenser, så må en ordlegge seg og oppføre seg skikkelig. I denne tråden er det ensidig trashing og lite saklig. Tolker det som triste liv og misunnelse.

Lurer på hva det sier om deg, at du har laget deg en profil bare for å forsvare en influencer og kjefte på andre brukere. Trist og kjedelig liv maybe? 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (1 minutt siden):

Forstår ikke helt hva noen kan misunne med CBE? Hver eneste dag består av å ta bilder av seg selv med innøvde positurer for å se ut som den fantasiskapningen hun har skapt i sitt eget hode. Fylt opp pupper og lepper og mulig ansikt med diverse ingredienser, massiv bruk av filter, suger inn magen og halsen, fikserer bekkenet slik at rompa ser stor ut og midjen smal på hvert eneste bilde med hverdager tilsynelatende kun bestående av trening og selvdyrking. Det er virkelig ikke noe å misunne, det er bare trist og det fremstår som hun har blitt syk av det, noe som gir enda mindre grunn til misunnelse. 

Kritikere av kritikken kommer alltid med det samme. Vi må jo være misunnelige og ha veldig trist liv. Alltid de samme utsagnene og veldig lite å komme med ellers. Merkelig det der. :ler:

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (4 timer siden):

Kritikere av kritikken kommer alltid med det samme. Vi må jo være misunnelige og ha veldig trist liv. Alltid de samme utsagnene og veldig lite å komme med ellers. Merkelig det der. :ler:

Ikke sant, om ikke annet.. kom ihvertfall med et nytt argument. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på Typen din på NRK i går. Måtte se på CBE sin episode. Synes hun var utrolig søt! Hun så hent anderledes ut en det hun gjør i dag (på Insta). Men synes hun virket ukomfortabel da de skulle spise. Så heller ikke noe til den berømte svaien.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SnowBells
Aricia skrev (1 time siden):

Det blir ikke så effektfullt å late som om du er den eneste som reagerer på dette (uten å først sjekke ut hva det faktisk handlet om eller forsøkt å lese deg opp) når det er så langt fra sannheten. Alle som har fulgt det minste med ser tvers igjennom ditt oppbrakte bidrag.

For flere dager siden var vi flere som reagerte på innzoomingen som etisk betenkelig. Mange har rapportert, forklart hvorfor i tråden, og klaget på moderering i sakens anledning. 

Samtidig har vi som reagerte satt det hele i kontekst, og utdypet hvorfor diskusjonen i det hele tatt kom opp. Det handler blant annet om kroppsfokus, kroppspress og thinsp i sosiale medier, og det kan du lese om under. Sikker på at du er veldig interessert i å få med deg absolutt alle nyanser og fasetter her. :) 

Så nei @Nudeldama - ikke noe "det var hun som la det ut først" her.

PS: Håper @Nudeldama også benytter seg av dette ekstratiltaket for å lese seg litt opp.

Jeg reagerte også på zoomingen, det var heller udelikat å få servert rett i fleisen. Jeg rapporterte innlegget med bildet. Så selv om ikke alle "spammer" tråden med arrestasjoner når det dukkert noe ulekkert, så betyr det ikke at folk er enige.

Edit: jeg har tidligere postet noen seksualiserte bilder av CBE som nok er påtrengende for flere, men som @Aricia skriver så handler det om å prøve å forstå konteksten og argumentasjonen bak postingen. Men ja, det burde legges bak en "skjult innhold"-boks, slik at man kan velge å la seg eksponere for innholdet, eller ikke.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerte også på zoomingen, det var heller udelikat å få servert rett i fleisen. Jeg rapporterte innlegget med bildet. Så selv om ikke alle "spammer" tråden med arrestasjoner når det dukkert noe ulekkert, så betyr det ikke at folk er enige.

Samme gjorde jeg. Og jeg tror vi var mange som rapporterte uten å skrive at de gjorde det i tråden. Det er også et regelbrudd å skrive at man har rapportert da det går under avsporing og brukerdebatt. 

De fleste, i allefall de faste, kritikerne her i tråden har interesse av å ha en ryddig, saklig  og redelig tråd. Og ikke som det bildet som ble lagt ut, det blir usaklig og det diskrediterer tråden (og får enkelte brukere som ligger som gjedder i sivet og venter på et feilsteg til å hoppe inn i tråden for å rope opp om hvor misunnelige og triste liv «vi» har, og som da får et påskudd for å dra alle under samme kammen) . Det beste er en ryddig tråd der man får frem det som virkelig er problematisk med CBE sitt virke, ikke om hun får kameltå eller ikke i en tights, 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke innom CBE’s kanaler på en daglig basis lenger (og har heller ikke vært det på mange år), men jeg husker at før var det en del innslag av andre mennesker der også. Turer med jentegjengen, felles dater med vennepar osv. Er det noen som har god nok oversikt til å bekrefte/avkrefte at dette er tilfellet p.t.?

Jeg kan bare ikke se for meg at de har så mye å bidra med sosialt lenger da de bare går og suller hjemme, får null stimuli og output utenfra, blir mer og mer navlebeskuende og rigide på mat- og treningsfronten…? Er det noe som vitner om noe sosial omgang der i gården i det hele tatt, eller vil dette stå i veien for de utallige daglige treningsøktene?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...