Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Bendit skrev (5 minutter siden):

Kroppen hennes ser unektelig dritbra ut!☺️ Man får igjen for det ved å trene og spise sunn mat. Skulle ønske jeg var like flink selv, men er for glad i søtt og fett rett og slett. Det eneste jeg lurer på er hvor hun gjør av alle de vitale organene som ligger i mageområdet. 

Som den overjordiske superkvinnen hun er, tipper jeg hun tar dem ut og pakker dem vekk til neste gang hun får bruk for dem...

Neida, men til det øverste du skriver, så er ikke den CBE du ser på Instagram den som eksisterer i virkeligheten. Det er FAKE, LURERI og JUKS. Hun er ikke så slank, det er redigert. Ikke tro på det.

Endret av Aquarius04
  • Liker 43
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bendit skrev (4 minutter siden):

Kroppen hennes ser unektelig dritbra ut!☺️ Man får igjen for det ved å trene og spise sunn mat. Skulle ønske jeg var like flink selv, men er for glad i søtt og fett rett og slett. Det eneste jeg lurer på er hvor hun gjør av alle de vitale organene som ligger i mageområdet. 

Hun minner om ei gås. Samme stilen med baken ut. Ser de ikke selv hvor forskrudd det er?

• Liker 14
Skrevet
Aquarius04 skrev (11 minutter siden):

Som den overjordiske superkvinnen hun er, tipper jeg hun tar dem ut og pakker dem vekk til neste gang hun får bruk for dem...

Neida, men til det øverste du skriver, så er ikke den CBE du ser på Instagram den som eksisterer i virkeligheten. Det er FAKE, LURERI og JUKS. Hun er ikke så slank, det er redigert. Ikke tro på det.

Ja jeg er også prinsipielt motstander av den overdrevne redigeringen mange bloggere, magasiner og lignende bedriver. Men håper og tror at folk ikke sammenligner seg for mye med redigerte profiler. Det vil jo være håpløst i så fall.

Det faktum at hun er tynn lar jeg meg ikke begeistre så mye av, det er mer muskulaturen jeg er litt misunnelig på, fordi jeg vet hvilken jobb det er. Jeg prøver iherdig å bygge bittelitt muskler selv, og nå etter jeg har fått barn innser jeg at det krever en enorm innsats. 

Skrevet
Bendit skrev (3 minutter siden):

Ja jeg er også prinsipielt motstander av den overdrevne redigeringen mange bloggere, magasiner og lignende bedriver. Men håper og tror at folk ikke sammenligner seg for mye med redigerte profiler. Det vil jo være håpløst i så fall.

Det faktum at hun er tynn lar jeg meg ikke begeistre så mye av, det er mer muskulaturen jeg er litt misunnelig på, fordi jeg vet hvilken jobb det er. Jeg prøver iherdig å bygge bittelitt muskler selv, og nå etter jeg har fått barn innser jeg at det krever en enorm innsats. 

Det er ikke spesielt mye muskler å spore hos henne, det er fettet som mangler. Hun finnes ikke spesielt sterk, sliter med styrketrening. 

• Liker 34
Skrevet
Bendit skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at hun har en fin figur på de uredigerte bildene. Hun ser slank og sunn ut på Megahit filmene/bildene. Hennes egne bilder viser en usunn og unaturlig kvinne som like godt kunne være i midten av førtiårene. 

• Liker 28
Skrevet (endret)

Hun droppet hvertfall rumpeputen under baneløpet i går

7D4C3970-1676-4EFD-99D8-2769796F3153.jpeg.21bd6d106f9c6327a5c7f9ab0ea24191.jpeg

2BF4F733-C765-46C4-B35A-6BDDC983A24D.jpeg

Endret av Cissacissa
  • Liker 29
Gjest Keikolina
Skrevet

Rumpeputa var nok til tørk, tar nok ett par tre dager å tørke den 😄

Skrevet
skruf skrev (5 timer siden):

Hun er ikke så tynn i virkeligheten, det kunne vi tydelig se på serien Norges nye Megahit som gikk på skjermen for ikke så lenge siden, likedan da hun løp halv-maraton nå i vår; hun benytter seg av vinkler/posering, filter og heftig innsuging av magen (jeg er slank, og selv jeg får ribbein som stikker ut hvis jeg drar pusten godt inn og retter meg opp, samtidig som jeg strammer magemusklene….og jeg trener ikke på samme nivå som CBE engang……og det er fryktelig ubehagelig å suge inn magen på den måten og holde den sånn), og hvis du ser på bilder i media av henne så er hverken kropp eller ansikt likt som det som hun selv fremmer på IG. Hun er definitivt slank, men ikke så sykelig mager som på IG. 

Jeg tror det e derfor vi aldri ser CBE på offentlige arrangementet sammen med andre influencere, eller i noen reality-program ala Camp kullinaris (der tror jeg hun kunne ha utmerket seg da hun faktisk har interesse og virker flink til å lage mat), 71g nord kjendis (med hennes fysikk så burde hun ha utmerket seg der også), eller Farmen kjendis (som tydeligvis har lav terskel for hva som er kjendis). Hun har garantert blitt spurt om å delta, men deltar hun på noe sånt så har hun ikke regien selv over hva som blir publisert, og hele Norge vil se hvordan hun virkelig ser ut 

Ser bare den store differansen på de teater-stykkene hun har vært med på; kunne se ut som ei helt annen dame på bilder som ikke ble tatt av henne selv eller mannen. 

Hun har malt seg selv inn i et hjørne, har laget seg en avatar på hvordan hun ønsker å se ut. Lurer på hva familie og venner tenker når de vet hvordan hun faktisk ser ut i virkeligheten kontra den fremstillingen av seg selv på IG. Eller andre foreldre og lærere som garantert følger henne på IG. Eller hva med den dagen døtrene får tilgang til IG? 

Hadde jeg drevet på sånn så tror jeg hadde vært usikker og flau ute blant folk eller på feks tilsetninger som foreldremøter og opptredener som barna mine er med på. 

Du mener det teaterstykket hvor man fikk se en helt vanlig kropp?

Bildet i rød kjole er tatt fra teaterstykket hun deltok i, bildet i undertøy er fra samme tid som hun spilte i teateret. Altså...

Som en annen sier, det må være en grunn til at hun ikke deltar i flere realityprogrammer. At hun deltok i Norges nye megahit var vel bare fordi hun visste at hun kom til å bli stylet, sminket, vist i et par minutter og ha regi på mye selv. Akkurat som da hun deltok i Skal vi danse.

Men Skal vi danse funket jo ikke fordi dama var så uendelig stiv fordi hun måtte passe på å holde inn magen og dytte rumpa ut. Hun som kan gå ned i spagaten burde ikke se ut som en stokk. Hun som trener så mye burde ha bedre muskelkontroll og klare å danse bedre. Men nei, magen måtte holdes såpass inn og rumpa måtte dyttes såpass ut at hele kroppen stivnet. Et annet problem var jo å prøve å hele tiden vise riktig side av ansiktet til kameraet, herregud for noen snåle positurer hun hadde under intervjuene osv.

Men, tenk om man fikk se henne slappe av i magemusklene mens hun bakte brød på Farmen? Eller puste ordentlig ut etter en hard sykkeletappe i 71? Eller glemme å holde inn magen i kamp mot en Bob i Kompani Lauritzen? Hele korthuset hadde falt sammen.

20200907_003036.jpg

Snapchat-641615641.jpg

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
FruJohansen skrev (1 time siden):

Jeg har tagget annonsøren i et innlegg på Instagram, med utgangspunkt i kritikken som framkommer her i tråden. Om man vil bidra til at budskapet når fram i større volum, kan man tagge dem i innlegget, eller kommentere på Icaniwill sine Instagram- sider. 

Det funket veldig bra for å stoppe Cubus sin Mom to Mom - kampanje, det ble helt stille rundt den og Cubus gikk ut i media og sa de skulle endre retningslinjene for markedsføring.

Jeg har sagt det før, den dårlige påvirkningen vil fortsette så lenge noen er villige til å betale for det. Det gjelder alle influensere. 

Hvis du har lagt ved link til denne tråden til annonsøren har du garantert gjort CBE en tjeneste. Denne tråden er det helt umulig å ta seriøst. Håper de får med seg den lavmåls innzooming av underlivet som en eller annen bruker hadde drevet med nylig. At noen får seg til å bedrive sin tid med sånn innzooming  av en influencers underliv er helt ufattelig for meg. Puteflaut. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Hut skrev (28 minutter siden):

Hvis du har lagt ved link til denne tråden til annonsøren har du garantert gjort CBE en tjeneste. Denne tråden er det helt umulig å ta seriøst. Håper de får med seg den lavmåls innzooming av underlivet som en eller annen bruker hadde drevet med nylig. At noen får seg til å bedrive sin tid med sånn innzooming  av en influencers underliv er helt ufattelig for meg. Puteflaut. 

Puteflaut å legge ut de bildene i utgangspunktet 

• Liker 29
Skrevet
FruJohansen skrev (2 timer siden):

Jeg har tagget annonsøren i et innlegg på Instagram, med utgangspunkt i kritikken som framkommer her i tråden. Om man vil bidra til at budskapet når fram i større volum, kan man tagge dem i innlegget, eller kommentere på Icaniwill sine Instagram- sider. 

Det funket veldig bra for å stoppe Cubus sin Mom to Mom - kampanje, det ble helt stille rundt den og Cubus gikk ut i media og sa de skulle endre retningslinjene for markedsføring.

Jeg har sagt det før, den dårlige påvirkningen vil fortsette så lenge noen er villige til å betale for det. Det gjelder alle influensere. 

Veldig bra at du tagger annonsøren. Hvis dette er noe ICIW støtter så er det jo valget lett ifht hvem man ikke ønsker å støtte ved kjøp av treningstøy. Og selvfølgelig også informere andre treningsglade om hva ICIW synes det er greit å kobles til; thinspo, utlevering av barn osv osv. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Hut skrev (1 time siden):

@FruJohansen skriver da ikke hun har linket til tråden men at hun har benyttet seg av noen argumenter og kritikkpunkter som har kommet fram her. Jeg har ikke lest @FruJohansens innlegg men regner med hun blant annet tar opp pro-ana-virkemidlene CBE bruker i reklamen for ICIW. Beleilig som akkurat du igjen velger å overse dette veldig kritikkverdige poenget (som her Treasures’ «markedsføring»
 av dødelige spiseforstyrrelser) men igjen går rett på metadebatt 🙄.

Angående camel toe’en så skjønner jeg dem som mener det er spesielt å ha med tydelig camel toe i en reklame for underbenskleder. Camel toe er naturlig for kvinner og jeg plages ikke når det vises, men når man vet hvor nitidig og heftig CBE redigerer bildene/filmene sine så er der rart å la den stå i et reklameoppdrag siden den (dessverre) er såpass kontroversiell.

I tillegg så har @FruJohansen helt rett i at den mest effektive måte å stoppe uredelige og uetiske infleuncere er å gå etter pengene. Cubus er et glimrende eksempel som altså valgte å droppe reklamene som benyttet barneeksponering. Heia forbrukermakt.

• Liker 39
  • Nyttig 6
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (46 minutter siden):

Veldig bra at du tagger annonsøren. Hvis dette er noe ICIW støtter så er det jo valget lett ifht hvem man ikke ønsker å støtte ved kjøp av treningstøy. Og selvfølgelig også informere andre treningsglade om hva ICIW synes det er greit å kobles til; thinspo, utlevering av barn osv osv. 

Jeg var for første gang innom siden til ICIW for et par dager siden. Treningstøyet ser bra ut, mange farger og varianter, prisen er innafor (hvis kvaliteten er ok) - og ikke minst, de bruker modeller i flere størrelser! Stort pluss for det. I 2022 så har man akseptert at mennesker faktisk er i forskjellige størrelser. Flott! 

Utifra hvordan ICIW presenterte klærne på egne sider, så er det helt merkelig at de ønsker å sponse thinspo hos CBE.no. For iallefall jeg opplever det som thinspo. Har så vidt nevnt det før, jeg hadde spiseforstyrrelser/treningsforstyrrelse i mange år, og jeg vet hva som trigger/"inspirerer". Jeg vet også at flere andre her ser det samme som meg. 

Thinspo er forøvrig ikke å spekulere. Det er jo ikke noe en influencer kommer til å gå ut med at de holder på med, de er nok ikke klar over det engang. Thinspo er hvordan det påvirker mottageren. Nå er vi flere som opplever økende thinspo hos CBE.no, og da er det faktisk thinspo. 

Veldig trist at ICIW ikke tar avstand fra det. 

• Liker 44
  • Nyttig 4
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
S0lstraalen skrev (7 timer siden):

De kan vel umulig være stolt av dama som står på krakk på kjøkkenet for å vise thightgap? Og har de egentlig lagt merke til hvordan hu står ellers når a skal vise frem klær? Tror forresten jeg selv skal få til thight gap om jeg bruker samme positurer. Hadde jeg forsøkt de stillingene, og feks mannen min eller unga hadde kommet hjem samtidig hadde jeg fått hørt det. De hadde ledd godt :) 

Det heter ikke thight gap, men thighgap. Thight er ikke engang et ord, mens thigh betyr lår på engelsk. Dette gjelder flere og ikke bare deg, så jeg tenkte det var på tide med en oppklaring.

Bendit skrev (7 timer siden):

Husk at CBEs fulltidsjobb er å trene 1-2 ganger daglig og å ta mobilselfies med skjønnhetsfilter for å få bekreftelse fra andre på at hun er pen og fin. Jeg er helt sikker på at du er minst like "flink" som henne når det gjelder å ha en meningsfylt hverdag.

Endret av SnowBells
Skrevet
SnowBells skrev (25 minutter siden):

Det heter ikke thight gap, men thighgap. Thight er ikke engang et ord, mens thigh betyr lår på engelsk. Dette gjelder flere og ikke bare deg, så jeg tenkte det var på tide med en oppklaring.

Husk at CBEs fulltidsjobb er å trene 1-2 ganger daglig og å ta mobilselfies med skjønnhetsfilter for å få bekreftelse fra andre på at hun er pen og fin. Jeg er helt sikker på at du er minst like "flink" som henne når det gjelder å ha en meningsfylt hverdag.

Ja, jeg er nok flink på helt andre ting enn cbe, og har nok litt andre verdier. Men hvordan ethvert menneske søker sin egen lykke, ønsker jeg ikke å ha noen mening om. Derimot prøver jeg å være raus mot andre, og håper folk er det mot meg.

• Liker 4
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Bendit skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg er nok flink på helt andre ting enn cbe, og har nok litt andre verdier. Men hvordan ethvert menneske søker sin egen lykke, ønsker jeg ikke å ha noen mening om. Derimot prøver jeg å være raus mot andre, og håper folk er det mot meg.

Når man derimot lever av å fronte en kunstig, rosa fasade med kroppspress som får andre kvinner til å føle seg ille:

https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620

https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/61874288

.. Så handler det ikke lenger om å søke sin egen lykke. Da går hvert fall ens egen lykke på kraftig bekostning av andres selvfølelse og selvbilde. 

Endret av SnowBells

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...