Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Katten89 skrev (1 time siden):

Det er kjønnsleppene vi ser, ikke vaginaen. Det er en uting at man kaller hele vulvaen/tissen/kjønnsleppene til en kvinne for vaginaen. Vaginaen er det samme som skjeden, altsa åpningen (hullet) opp mor livmorhalsen, fødselskanalen. Og den er innvendig. 

Ok😅tror folk skjønte hva jeg mente men takk for denne oppklaringen 👌🤦‍♀️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lill :) skrev (1 time siden):

Folk får da ikke cameltoen din servert rett i fjeset som et stillbilde heller akurrat? Det er hele settingen rundt denne reklamen for merket som er motbydelig. Hun bruker altså alle triksene i poseringsboka for å fremstå tynnest mulig. Hvis man får cameltoe av en for liten tights, hva med å gå opp en str? Jeg styrer unna å kjøpe dette merket, basert på hvordan CBE reklamerer for den. 

Du velger da selv å gå inn på hennes Instagram? Du kan blokkere henne om du føler deg ille berørt av å se en kvinne i tights som har cameltoe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Klappe skrev (12 timer siden):

Kanskje hun vil vise at hun driter i dere som sitter å zoomer inn på vaginaen hennes? Jeg hadde gjort det samme. Dere er nok grunnen til at det fortsatt går rundt økonomisk for de.

Jeg så kun videoen og er ikke den som har lagt inn bildene i tråden her. Det var vanskelig å unngå å se det i videoen selv om det ikke var zoomet inn der. Grunnen til at jeg la så godt merke til det var fordi thigh gap'et så ut som om det var 10 cm bredt, noe som er umulig å få til uten å tilte bekkenet så langt bak at man omtrent får det ut av ledd. Noe jeg ikke ville tenkt på om jeg ikke allerede har blitt foret med årevis av thigh gap, thinspo og retusjering av alle kroppsdeler av denne avataren. Både på blogg og instagram.

Om noen har camel toe er det i utgangspunktet deres business. Det er ikke ment som shaming. Men når man får den servert på en bedriftskonto ene og alene fordi eier står på noe for å kunne vise thigh gap'et sitt, må det være lov å reagere. Hadde hun stått som normale folk og hatt fokus på produktet hun reklamerer for istedenfor sitt eget underliv hadde ikke dette vært et problem.

Endret av Fotballfluen
La til et avsnitt.
  • Liker 47
Skrevet
Fotballfluen skrev (8 minutter siden):

Jeg så kun videoen og er ikke den som har lagt inn bildene i tråden her. Det var vanskelig å unngå å se det i videoen selv om det ikke var zoomet inn der. Grunnen til at jeg la så godt merke til det var fordi thigh gap'et så ut som om det var 10 cm bredt, noe som er umulig å få til uten å tilte bekkenet så langt bak at man omtrent får det ut av ledd. Noe jeg ikke ville tenkt på om jeg ikke allerede har blitt foret med årevis av thigh gap, thinspo og retusjering av alle kroppsdeler av denne avataren. Både på blogg og instagram.

Om noen har camel toe er det i utgangspunktet deres business. Det er ikke ment som shaming. Men når man får den servert på en bedriftskonto ene og alene fordi eier står på noe for å kunne vise thigh gap'et sitt, må det være lov å reagere. Hadde hun stått som normale folk og hatt fokus på produktet hun reklamerer for istedenfor sitt eget underliv hadde ikke dette vært et problem.

Jeg tror dette er veldig forskjellig fra person til person. Tror også flere her inne ser nøye gjennom filmene hennes og bildene for å finne noe å ta henne på. Jeg la verken merke til tight gap eller cameltoe før jeg fikk det zoomet inn på i denne tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Sigrid1 skrev (1 time siden):

Dette blir for dumt. Dere snakker om privatlivet hennes her inne, dere snakker om bildene hennes fra sitt eget privatliv. blir for enkelt å bare late som hun er et selskap og ikke også et virkelig menneske, med følelser-.Dere gjør jo ikke annet enn å kritisere. Jeg hadde en mobber som var nøyaktig slik, alt jeg sa ble tolket i verste mening, alt jeg sa var teit, alt jeg sa var dumt, og det som var positivt/nøytralt ble omdefinert til å bli negativt. var veldig ødeleggende for selvtilliten. Jeg var nettopp bare en "figur" i denne personens øyner, ikke et menneske. farlig å redusere mennesker slik dere holder på med, det blir enklere med mobbing på den måten. "Det er jo bare en figur." liksom.

Dere? 
Jeg vil ha med frabedt av å få slike tåpelige beskyldninger mot meg. 
Jeg tar opp det som figuren, CBE i sitt foretak formidler!

• Liker 14
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
FruJohansen skrev (1 time siden):

Jeg vil presisere at det er her i tråden man får akkurat det midt i fjeset, zoomet inn. Jeg opplevde det også ubehagelig, men i videoen ville jeg neppe lagt merke til akkurat hvordan tightsen la seg i skrittet. Jeg syns man kunne spart seg for å legge ut den skjermdumpen, det var nok av annet å ta tak i på den filmen. 

Hvordan kan man ikke legge merke til hvordan tightsen legger seg, uten at men zoomer inn? Poseringen for å få thighgap gir åpenbart mer innsyn enn normalt. Jeg er enig i at zooming inn er unødvendig, men som jeg har nevnt tidligere så var det flere ting jeg reagerte på i den reklamen. Legger ved et bilde som ikke er endret på men hentet fra story.

F5808FA9-7EA5-478F-B201-59365347FB5D.png

Endret av Lill :)
Skrevet
Lill :) skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan man ikke legge merke til hvordan tightsen legger seg, uten at men zoomer inn? Poseringen for å få thighgap gir åpenbart mer innsyn enn normalt. Jeg er enig i at zooming inn er unødvendig, men som jeg har nevnt tidligere så var det flere ting jeg reagerte på i den reklamen. Legger ved et bilde som ikke er endret på men hentet fra story.

F5808FA9-7EA5-478F-B201-59365347FB5D.png

Helt ærlig så må jeg virkelig se etter og zoome litt inn før jeg ser cameltoe. Jeg trener mye og veldig mange jenter/kvinner ser sånn ut. Folk er forskjellig. Men jeg syns de som syns dette blir ubehagelig bør blokkere henne så får dere sikkert en mye bedre dag, og slipper å irriterer dere over sånt.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
Klappe skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig så må jeg virkelig se etter og zoome litt inn før jeg ser cameltoe. Jeg trener mye og veldig mange jenter/kvinner ser sånn ut. Folk er forskjellig. Men jeg syns de som syns dette blir ubehagelig bør blokkere henne så får dere sikkert en mye bedre dag, og slipper å irriterer dere over sånt.

Har til gode å se folk trene uten undertøy når jeg trener. Jeg sjekker ikke om folk har cameltoe eller bulk i buksa heller. Er mest opptatt av meg og mitt. Men når dette treningstøyet skal vurderes om det er verdt pengene å bruke på det, så viser reklamen til CBE at det er et klart nei. Det er plenty av treningstøy på markedet som har seriøse aktører som viser de frem, på en adekvat måte og i en kontekst som gjerne er relatert til det de reklamerer for. CBE er ikke en av de aktørene.

Skrevet

Ikke nødvendig å zoome inn på noe man får slengt i fleisen med enheter som nettbrett eller PC. En større skjerm gir større bilde, og man ser ofte mer enn man ønsker eller trodde man delte. At CBE selv har delt at hun trener uten truse er hun selv ansvarlig for. Kombinasjonen "dette har cbe sagt" sammen med "dette viser cbe frem" ble TMI  og useriøst for min del i et reklameoppdrag for ICIW.

• Liker 34
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden):

Ikke nødvendig å zoome inn på noe man får slengt i fleisen med enheter som nettbrett eller PC. En større skjerm gir større bilde, og man ser ofte mer enn man ønsker eller trodde man delte. At CBE selv har delt at hun trener uten truse er hun selv ansvarlig for. Kombinasjonen "dette har cbe sagt" sammen med "dette viser cbe frem" ble TMI  og useriøst for min del i et reklameoppdrag for ICIW.

Har du kilder på at hun har delt at hun trener uten truse? Dersom du sitter på pc eller nettbrett og scroller gjennom Instagram kan man nok se det i større utgave ja, da tenker jeg det er viktig at man selv tar ansvar for å unngå slike ting som gjør deg ukomfortabel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Klappe skrev (3 minutter siden):

Har du kilder på at hun har delt at hun trener uten truse? Dersom du sitter på pc eller nettbrett og scroller gjennom Instagram kan man nok se det i større utgave ja, da tenker jeg det er viktig at man selv tar ansvar for å unngå slike ting som gjør deg ukomfortabel. 

https://www.seher.no/kjendis/jeg-glemte-trusa-hjemme/70193830

- Jeg glemte trusa hjemme

- Sånt skjer. Neida, men jeg er ikke så glad i gå med truse under treningsbukser så da går jeg uten. Jeg synes det er ubehagelig med trang truse, og så trang bukse utenpå der igjen.

- Så da jeg dro til Vixen hadde jeg på meg treningstights og da hadde jeg glemt å ta truse med. Det var litt kjedelig dagen etterpå, men da dro jeg bare hjem i samme tights, fortsetter hun lattermildt.

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Presiserer at jeg er 100% enig i at videoen og alle dens virkemidler er hinsides tåpelig, og helt elendig reklame for annonsøren. Jeg kan ikke "unsee" den detaljen nå som jeg har "fått den i fleisen" her i tråden, men erfaringsmessig ser jeg ikke sånne ting når det er i en større kontekst. Jeg så ikke den innsugde haken heller, men jeg syns den er blant de verste "skjulte" tiltakene i denne videoen. Der er et aktivt grep for å se uthult ut, på samme måte som mellomgulvet uten luft og bekkenet i krampaktig vipp. 

• Liker 32
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Tenker at å bruke CBE som et eksempel på at man ikke skal shame kvinner som får cameltoe med treningstøy, er avsporing av debatten. Det som fremvises er dårlig reklame for annonsør, da det er nok bilder av CBE i treningstøy uten at nevnte kroppsdel er synlig. Samme gjelder reklame for undertøy.

Endret av Lill :)
Skrevet

Hun pleier jo også ha svettefest på joggetur og gå rett på café etterpå. I samme tights uten truse under..

• Liker 28
  • Hjerte 1
Gjest Kattedama
Skrevet
FruJohansen skrev (1 minutt siden):

Presiserer at jeg er 100% enig i at videoen og alle dens virkemidler er hinsides tåpelig, og helt elendig reklame for annonsøren. Jeg kan ikke "unsee" den detaljen nå som jeg har "fått den i fleisen" her i tråden, men erfaringsmessig ser jeg ikke sånne ting når det er i en større kontekst. Jeg så ikke den innsugde haken heller, men jeg syns den er blant de verste "skjulte" tiltakene i denne videoen. Der er et aktivt grep for å se uthult ut, på samme måte som mellomgulvet uten luft og bekkenet i krampaktig vipp. 

Ikke bare suges haka inn, men magen er så innsugd at det hele ser bare veldig ubehagelig ut. Vi vet alle at det er ikke slik hun fremstår under normale omstendigheter. 

Skrevet
Lill :) skrev (3 minutter siden):

Tenker at å bruke CBE som et eksempel på at man ikke skal shame kvinner som får cameltoe med treningstøy, er avsporing av debatten. Det som fremvises er dårlig reklame for annonsør, da det er nok bilder av CBE i treningstøy uten at nevnte kroppsdel er synlig. 

Jeg syns det med dårlig reklame er avsporing i debatten om shaming. Er nok mange som ikke har tenkt over cameltoe som gjør det etter å ha lest her inne om dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Klappe skrev (7 minutter siden):

Jeg syns det med dårlig reklame er avsporing i debatten om shaming. Er nok mange som ikke har tenkt over cameltoe som gjør det etter å ha lest her inne om dette. 

Du har åpenbart ikke skjønt debatten. Den handler ikke om cameltoe eller ikke. Den handler om totalen av reklamen som er både spekulativ og misvisende. Og ikke minst viser den en virkelighet som ikke er tilfelle og som  kan være skadelig for de som blir trigget. Og igjen som handler reklamen om kroppen til CBE fremfor produktet og funksjonalitetet. Som gjerne er bud nr 1 når det kommer til treningstøy. IKKE hvor deilig man skal se ut i det eller hvor stort thighgap man kan få til i det.

Skrevet
Lill :) skrev (4 minutter siden):

Du har åpenbart ikke skjønt debatten. Den handler ikke om cameltoe eller ikke. Den handler om totalen av reklamen som er både spekulativ og misvisende. Og ikke minst viser den en virkelighet som ikke er tilfelle og som  kan være skadelig for de som blir trigget. Og igjen som handler reklamen om kroppen til CBE fremfor produktet og funksjonalitetet. Som gjerne er bud nr 1 når det kommer til treningstøy. IKKE hvor deilig man skal se ut i det eller hvor stort thighgap man kan få til i det.

Jeg har skjønt at det er dette din debatt handler om jo. Jeg har svart på innlegg om cameltoe, der var ikke det du skriver nevnt. Det er denne debatten jeg tar del i.

• Liker 2
Skrevet
loffen skrev (22 minutter siden):

Hun pleier jo også ha svettefest på joggetur og gå rett på café etterpå. I samme tights uten truse under..

Uffff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...