Klappe Skrevet 1. juni 2022 #62561 Del Skrevet 1. juni 2022 Felis skrev (1 minutt siden): Jeg så kameltåa godt, men det er fordi det er noe jeg kjenner meg igjen i (i likhet med millioner av andre kvinner) og jeg prøver å kle meg slik at den ikke blir så fremtredende. For meg blir det endelig å reklamere for klær, uten å kamuflere den. På samme måte som jeg synes det er spesielt at brystvortene til CBE til stadighet er på display. Alle kvinner har brystvorter, men man trenger ikke å vise de frem for hele verden. Det føles påtrengende og udelikat for meg, og jeg er faktisk i kundesegmenter hun henvender seg til. Men fokuset på kameltåa ble for meg forstyrret av at hun tilsynelatende har vokst. Caroline og jeg skal etter sigende være like høye, men kjøkkenbenken min rekker meg til magen. Selv om jeg står på tå får jeg ikke kameltåa over kjøkkenbenken. Og ved å tilte bekkenet slik hun gjør, taper hun noen centimeter, så hun har fått veldig lange bein. Eventuelt står hun på noe, som for meg virker utrolig pussig. Men det må kanskje til for å få vist frem thigh gap-et og den smale midjen, samtidig som hun liksom deler en oppskrift fra kjøkkenet. Må le av alt en del mennesker her inne legger merke til. Jeg tenker at når man legger merke til kjøkkenbenkhøyde o.L så er det på tide å ta en pause. Jeg hadde faktisk blitt litt flau på egne vegne😅 men jeg vet jo folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser også… 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fotballfluen Skrevet 1. juni 2022 Populært innlegg #62562 Del Skrevet 1. juni 2022 Klappe skrev (7 minutter siden): Må le av alt en del mennesker her inne legger merke til. Jeg tenker at når man legger merke til kjøkkenbenkhøyde o.L så er det på tide å ta en pause. Jeg hadde faktisk blitt litt flau på egne vegne😅 men jeg vet jo folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser også… Du har aldri tenkt over at arbeidshøyden på kjøkkenbenken din hadde vært litt upraktisk om den rakk deg til ca midt på lårene? 🤔 47 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 1. juni 2022 #62563 Del Skrevet 1. juni 2022 21 minutter siden, Felis said: Jeg så kameltåa godt, men det er fordi det er noe jeg kjenner meg igjen i (i likhet med millioner av andre kvinner) og jeg prøver å kle meg slik at den ikke blir så fremtredende. For meg blir det endelig å reklamere for klær, uten å kamuflere den. På samme måte som jeg synes det er spesielt at brystvortene til CBE til stadighet er på display. Alle kvinner har brystvorter, men man trenger ikke å vise de frem for hele verden. Det føles påtrengende og udelikat for meg, og jeg er faktisk i kundesegmenter hun henvender seg til. Men fokuset på kameltåa ble for meg forstyrret av at hun tilsynelatende har vokst. Caroline og jeg skal etter sigende være like høye, men kjøkkenbenken min rekker meg til magen. Selv om jeg står på tå får jeg ikke kameltåa over kjøkkenbenken. Og ved å tilte bekkenet slik hun gjør, taper hun noen centimeter, så hun har fått veldig lange bein. Eventuelt står hun på noe, som for meg virker utrolig pussig. Men det må kanskje til for å få vist frem thigh gap-et og den smale midjen, samtidig som hun liksom deler en oppskrift fra kjøkkenet. Har sett henne ved den kjøkkenbenken mange ganger, så det er tydelig at hun står på noe under den filmsnutten..... Dette er så tåpelig som det kan få blitt. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 1. juni 2022 #62564 Del Skrevet 1. juni 2022 Klappe skrev (34 minutter siden): Må le av alt en del mennesker her inne legger merke til. Jeg tenker at når man legger merke til kjøkkenbenkhøyde o.L så er det på tide å ta en pause. Jeg hadde faktisk blitt litt flau på egne vegne😅 men jeg vet jo folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser også… Virkelig? Har da sett CBE mange ganger ved den benken i normal høyde. Når hun plutselig ser ut som Gulliver in Lilliput inne på sitt eget kjøkken, ja da er det ikke rart folk sperrer opp øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 1. juni 2022 Populært innlegg #62565 Del Skrevet 1. juni 2022 (endret) Klappe skrev (44 minutter siden): Må le av alt en del mennesker her inne legger merke til. Jeg tenker at når man legger merke til kjøkkenbenkhøyde o.L så er det på tide å ta en pause. Jeg hadde faktisk blitt litt flau på egne vegne😅 men jeg vet jo folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser også… Interessen min er ikke Carolines kjøkkenbenk, men kroppspresset vi utsettes for gjennom sosiale medier, særlig reklamekanaler som CBE.no. Og jeg er ikke det minste flau over den interessen. I denne videoen bruker Caroline alle triks i boka for å se tynn ut. Og kjenner du først til triksene, kan du ikke IKKE se dem. Hun kan ikke stå på normal måte, for da treffer kjøkkenbenken henne omtrent rett under midjen. Da går hun glipp av proporsjonene som må til for å få midjen til å se smalest mulig ut. I tillegg har hun lyst til å vise frem thigh gap-et sitt. Dette oppnås ved å stå bredbent og vippe bekkenet bakover. Sånn sett er det praktisk at den nederste delen av beina skjules, for det ser dumt ut å stå og skreve. Samtidig kuttes beina av på et flatterende punkt. Hun suger også haka inn, for å oppnå et beinete uttrykk i halsregionen At noen IKKE ser dette, synes jeg er svært urovekkende. Den eneste motgiften vi har til negativ påvirkning er i dag, er kunnskap. Hvis man vet at det man ser er fake, så påvirkes man ikke like mye (men man påvirkes dessverre i en viss grad). Denne tråden er nyttig i så måte, det er også instagramkontoer som Danae Mercer. 50 000 kvinner mellom 15 og 44 år lider av en aktiv spiseforstyrrelse. I tillegg har du alle som er i faresonen for å utvikle, eller få et tilbakefall. Blant disse kvinnene finner vi målgruppen til CBE. Dette er sykdom forbundet med nedsatt livskvalitet, redusert helse og i noen tilfeller død. Men du synes altså at det er flaut å engasjere seg... Endret 1. juni 2022 av Felis 62 1 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 1. juni 2022 #62566 Del Skrevet 1. juni 2022 Felis skrev (5 minutter siden): Interessen min er ikke Carolines kjøkkenbenk, men kroppspresset vi utsettes for gjennom sosiale medier, særlig reklamekanaler som CBE.no. Og jeg er ikke det minste flau over den interessen. I denne videoen bruker Caroline alle triks i boka for å se tynn ut. Og kjenner du først til triksene, kan du ikke IKKE se dem. Hun kan ikke stå på normal måte, for da treffer kjøkkenbenken henne omtrent rett under midjen. Da går hun glipp av proporsjonene som må til for å få midjen til å se smalest mulig ut. I tillegg har hun lyst til å vise frem thigh gap-et sitt. Dette oppnås ved å stå bredbent og vippe bekkenet bakover. Sånn sett er det praktisk at den nederste delen av beina skjules, for det ser dumt ut å stå og skreve. Samtidig kuttes beina av på et flatterende punkt. Hun suger også haka inn, for å oppnå et beinete uttrykk i halsregionen At noen IKKE ser dette, synes jeg er svært urovekkende. Den eneste motgiften vi har til negativ påvirkning er i dag, er kunnskap. hvis man vet det man ser er fake, så påvirkes man ikke like mye (men man påvirkes dessverre i en viss grad). Denne tråden er nyttig i så måte, det er også instagramkontoer som Danae Mercer. 50 000 kvinner mellom 15 og 44 år lider av en aktiv spiseforstyrrelse. I tillegg har du alle som er i faresonen for å utvikle, eller få et tilbakefall. Blant disse kvinnene finner vi målgruppen til CBE. Dette er sykdom forbundet med nedsatt livskvalitet, redusert helse og i noen tilfeller død. Men du synes altså at det er flaut å engasjere seg... Takk for godt formulert presisering @Felis Jeg tenker også at det må gå an å diskutere nettopp de aspektene du trekker fram her, og samtidig kunne stille seg kritisk til det etisk betenkelige ved at det her i tråden zoomes inn på skrittet til influenceren i et screenshot tatt fra en video postet på IG-stories, og at man så diskuterer detaljer i det innzoomede screenshotet som om hun hadde postet det som dette stillbildet. (Og ja, selvsagt gjør motiv og billedutsnitt det ekstra problematisk). 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice-91 Skrevet 1. juni 2022 #62567 Del Skrevet 1. juni 2022 loffen skrev (1 time siden): https://www.seher.no/kjendis/jeg-glemte-trusa-hjemme/70193830 - Jeg glemte trusa hjemme - Sånt skjer. Neida, men jeg er ikke så glad i gå med truse under treningsbukser så da går jeg uten. Jeg synes det er ubehagelig med trang truse, og så trang bukse utenpå der igjen. - Så da jeg dro til Vixen hadde jeg på meg treningstights og da hadde jeg glemt å ta truse med. Det var litt kjedelig dagen etterpå, men da dro jeg bare hjem i samme tights, fortsetter hun lattermildt. Måtte le litt når hun i sist uke (sånn ca tror jeg) reklamerte for treningstøy deriblant invisible thong som var såååååååååå gode 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg neon_sun Skrevet 1. juni 2022 Populært innlegg #62568 Del Skrevet 1. juni 2022 Det jeg reagerte på mest med den videoen var hverken cameltoe eller kjøkkenbenken. Det var måten hun bevegde kroppen da kun skulle ta en skje med noe over i blenderen. Det så ut som hele kroppen var avstivet og hele bevegelsen var bare merkelig. Aldri sett noen jobbe på denne måten før. Det at man er så fokusert på å holde kroppen innsugd at man beveger seg som om man har store funksjonshemninger er ikke bare alarmerende, det er VELDIG alarmerende. 77 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma123 Skrevet 1. juni 2022 #62569 Del Skrevet 1. juni 2022 neon_sun skrev (10 minutter siden): Det jeg reagerte på mest med den videoen var hverken cameltoe eller kjøkkenbenken. Det var måten hun bevegde kroppen da kun skulle ta en skje med noe over i blenderen. Det så ut som hele kroppen var avstivet og hele bevegelsen var bare merkelig. Aldri sett noen jobbe på denne måten før. Det at man er så fokusert på å holde kroppen innsugd at man beveger seg som om man har store funksjonshemninger er ikke bare alarmerende, det er VELDIG alarmerende. Ekstremt alarmerende! 😔 Får følelsen av at det nå er «siste krampetrekning», for synes hun har blitt mye verre på kort tid. Og det er jo synd at hun velger denne strategien - for den er temmelig utdatert. Det er CBE og forresten, bare hun og coach’en som tenker noe annet, 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swan1998 Skrevet 1. juni 2022 #62570 Del Skrevet 1. juni 2022 Klappe skrev (1 time siden): Må le av alt en del mennesker her inne legger merke til. Jeg tenker at når man legger merke til kjøkkenbenkhøyde o.L så er det på tide å ta en pause. Jeg hadde faktisk blitt litt flau på egne vegne😅 men jeg vet jo folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser også… Hehe, det er jo det som er direkte komisk oppi det hele. Hun står på en krakk for å vise frem treningstøy. På et kjøkken. Mangler ord hva gjelder hvor ubrukelig denne reklamen er. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 1. juni 2022 #62571 Del Skrevet 1. juni 2022 Felis skrev (1 time siden): Jeg så kameltåa godt, men det er fordi det er noe jeg kjenner meg igjen i (i likhet med millioner av andre kvinner) og jeg prøver å kle meg slik at den ikke blir så fremtredende. For meg blir det endelig å reklamere for klær, uten å kamuflere den. På samme måte som jeg synes det er spesielt at brystvortene til CBE til stadighet er på display. Alle kvinner har brystvorter, men man trenger ikke å vise de frem for hele verden. Det føles påtrengende og udelikat for meg, og jeg er faktisk i kundesegmenter hun henvender seg til. Men fokuset på kameltåa ble for meg forstyrret av at hun tilsynelatende har vokst. Caroline og jeg skal etter sigende være like høye, men kjøkkenbenken min rekker meg til magen. Selv om jeg står på tå får jeg ikke kameltåa over kjøkkenbenken. Og ved å tilte bekkenet slik hun gjør, taper hun noen centimeter, så hun har fått veldig lange bein. Eventuelt står hun på noe, som for meg virker utrolig pussig. Men det må kanskje til for å få vist frem thigh gap-et og den smale midjen, samtidig som hun liksom deler en oppskrift fra kjøkkenet. Dette er et godt eksempel på at vi er forskjellige. Jeg har pupper hvor brydtvortene alltid syntes. Jeg bruker vatterte BH-er, og likevel syntes de gjennom kjoler og t-skjorter. Kameltur hsr jeg derimot aldri hatt. Vi kan altså ikke bedømme reklametriks ut ifra om de passer til vår kropp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 1. juni 2022 #62572 Del Skrevet 1. juni 2022 anonyma123 skrev (17 minutter siden): Ekstremt alarmerende! 😔 Får følelsen av at det nå er «siste krampetrekning», for synes hun har blitt mye verre på kort tid. Og det er jo synd at hun velger denne strategien - for den er temmelig utdatert. Det er CBE og forresten, bare hun og coach’en som tenker noe annet, Mulig det, følgertallene er på sørgelige 301.000 K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 1. juni 2022 #62573 Del Skrevet 1. juni 2022 Lill skrev (14 minutter siden): Mulig det, følgertallene er på sørgelige 301.000 K. 300 000 følgere i seg selv er mye. Men CBE har sjelden mer enn 1000 likes på bildene sine, noe som tilsvarer 0,3 % engasjementrate. Innholdet hennes vises altså overhodet ikke til 300 000 følgere, men til veldig, veldig få som stort sett bare scroller videre. Instagram sin algoritme gjør at upopulært innhold begrenses veldig, og her er jo CBE sin konto et stjerneksempel. Kontoen er full av bots og inaktive følgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 1. juni 2022 #62574 Del Skrevet 1. juni 2022 (endret) Klappe skrev (2 timer siden): Har du kilder på at hun har delt at hun trener uten truse? Dersom du sitter på pc eller nettbrett og scroller gjennom Instagram kan man nok se det i større utgave ja, da tenker jeg det er viktig at man selv tar ansvar for å unngå slike ting som gjør deg ukomfortabel. @loffen har gitt deg kilder, ser jeg. Vennligst ikke tillegg meg reaksjoner og følelser du ikke vet noe om. Jeg skrev "TMI og useriøst for min del i et reklameoppdrag for ICIW." Dette oversettes ikke med "ukomfortabel". Jeg er heller ikke ansvarlig for hva lederen for carolinebergeriksenno deler på sine annonsekanaler eller hvor og hvordan disse påtreffes. Takk til @Felis og @Aricia for veldig gode formuleringer. Tilføyer også den underlige observasjonen av at treningstøy markedsføres på kjøkkenet. Jeg trenger å vite om treningstøyet er funksjonelt ved bruk under trening, ikke om det kan brukes når man lager smoothie eller annet. Endret 1. juni 2022 av Revenge o'Cavatina Tilføyelse 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. juni 2022 #62575 Del Skrevet 1. juni 2022 Heldig for CBE.no: 100 nye følgere to siste dagene, akkurat da hun ramlet under 302’, så nå er kontoen over igjen. Så flott, da! Var vel kjøkkenbenken som gjorde trikset. 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 1. juni 2022 #62576 Del Skrevet 1. juni 2022 Swan1998 skrev (37 minutter siden): Hehe, det er jo det som er direkte komisk oppi det hele. Hun står på en krakk for å vise frem treningstøy. På et kjøkken. Mangler ord hva gjelder hvor ubrukelig denne reklamen er. Hvorfor i huleste klarer hun ikke å vise trengingstøy i normale omgivelser og settinger? Og stå inne på et kjøkken uten truse, svett og stiv som en påle eller som en marionettdukke med mekaniske bevegelser ( nei fruen svetter så klart ikke, men bruker vannflaske i fjeset) 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 1. juni 2022 #62577 Del Skrevet 1. juni 2022 FruJohansen skrev (4 timer siden): Jeg vil presisere at det er her i tråden man får akkurat det midt i fjeset, zoomet inn. Jeg opplevde det også ubehagelig, men i videoen ville jeg neppe lagt merke til akkurat hvordan tightsen la seg i skrittet. Jeg syns man kunne spart seg for å legge ut den skjermdumpen, det var nok av annet å ta tak i på den filmen. Men er det lov og diskutere kropp og utseende her inne? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 1. juni 2022 #62578 Del Skrevet 1. juni 2022 Lill skrev (2 timer siden): Har til gode å se folk trene uten undertøy når jeg trener. Jeg sjekker ikke om folk har cameltoe eller bulk i buksa heller. Er mest opptatt av meg og mitt. Men når dette treningstøyet skal vurderes om det er verdt pengene å bruke på det, så viser reklamen til CBE at det er et klart nei. Det er plenty av treningstøy på markedet som har seriøse aktører som viser de frem, på en adekvat måte og i en kontekst som gjerne er relatert til det de reklamerer for. CBE er ikke en av de aktørene. Du må jo ikke kjøpe noe av det frua reklamere for 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 1. juni 2022 #62579 Del Skrevet 1. juni 2022 elskersommer skrev (1 minutt siden): Men er det lov og diskutere kropp og utseende her inne? Når utseendet og kroppen er hovedproduktet til en bedrift mener jeg at det kvalifiserer for å kunne diskutere dette produktet og hvilke signaler de sender. 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 1. juni 2022 #62580 Del Skrevet 1. juni 2022 Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Når utseendet og kroppen er hovedproduktet til en bedrift mener jeg at det kvalifiserer for å kunne diskutere dette produktet og hvilke signaler de sender. Ja du mener ja... Men er det lov spør jeg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå