Klink Skrevet 30. april 2022 #61001 Skrevet 30. april 2022 MacBeth skrev (33 minutter siden): Du må lese litt flere innlegg tror jeg før du argumenterer, ellers blir innlegget ditt litt tomt. Det blir ikke sammenliknet as such, mer den at er det en gang man skal logge seg av som influenser så burde det være under barsel, ikke nødvendigvis fordi formen er dårlig, men at det er veldig personlig og privat. Derfor er det kanskje litt rart at hun er avlogget en hel uke pga sykdom, da tatt i betraktning at som flere her inne påstår man ikke kan ha omgangssyke i en uke. Med andre ord, det spekuleres i om hun virkelig er syk og da hva som er den egentlige årsaken til at hun er avlogget så lenge. Selv om argumentet ditt vedrørende kunnskap er ment å være spydig, kommer du fremdeles til kort da her er det virkelig ikke kunnskap som er avgjørende, men fakta. Problemet med CBE (og hele bransjen) er at det som blir formidlet er det eneste man kan legge til grunn for sannheten, og det eneste som kan regnes som fakta. CBE sier hun har omgangssyke og at hun ikke har spist på ei uke(korriger om jeg tar feil her). Dette spekuleres i ettersom hun ikke engang logget seg av iforbindelse med fødsel/barsel. Det er dessuten et velkjent fenomen at influensere lager innlegg i forkant som legges ut ved passende anledninger eller tar annerledes selfier for å enten ikke avsløre "noe kjempe spennende" eller som i CBE sitt tilfelle, en brystoperasjon eller fiksing på lepper. Og når man har gjort dette et par ganger blir det fort spekuleringer når noe avviker fra normalen. Hun har ikke logget av, hun har jo story hver dag! Hun spiser ifølge Instagram både ben and Jerrys is , frokost og greier nå. Fint hun klarer å holde engasjementet oppe ved å ha (eller ikke ha) omgangssyke. Ekstra penger å tjene på å ha diare! 2
NewStart87 Skrevet 30. april 2022 #61002 Skrevet 30. april 2022 Caroline påstår hun ikke bruker filter, men jeg legger merke til noe på bildene og filmene hennes? Føflekken er jo borte? Det andre bilde er fra Megahit. 21
Hereforthecomments Skrevet 30. april 2022 #61003 Skrevet 30. april 2022 Stargaze skrev (7 timer siden): Så enig! Det er overhodet ikke normalt. Tror hun kommer til å angre på dette etterhvert. Når ungene er flyttet ut vil det hun ser tilbake på være trist. Kaste bort dagene på den måten. i tillegg skremmende at to unge bor i det huset med det enorme kroppsfokuset. Klart det påvirker dem. Barn helt ned i 10-11 årsalderen blir innlagt med spiseforstyrrelser Som innlegget her sier, «de trenger kloke voksne rundt seg som sier at all mat kan spises og at normale kropper er så mangt.» https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/pW47vj/kraftig-oekning-i-barn-og-unge-med-spiseforstyrrelser-pasientene-blir-stadig-yngre Trist å måtte vokse opp med forvridde syn på kropp, mat og trening rundt seg. Skummelt faktisk. Det å ha en spiseforstyrrelse er en psykisk sykdom som kan være svært krevende å komme ut av. Det du skriver om at «klart det påvirker dem». Ja, h e l t enig. «Tittelen» hennes (og alle andre i den «bransjen») er influenser. Selvsagt vil hun da påvirke sine barn - og andre mennesker - med det hun viser frem. «Influensere» sin jobb er jo nettopp det å påvirke. Og når de klarer å nå ut til så mange og påvirke dem gjennom sosiale medier, kan man vel bare tenke seg til hvor mye barna som bor og oppholder seg med dem 24/7 blir påvirket. 15
h/k Skrevet 30. april 2022 #61004 Skrevet 30. april 2022 NewStart87 skrev (23 minutter siden): Caroline påstår hun ikke bruker filter, men jeg legger merke til noe på bildene og filmene hennes? Føflekken er jo borte? Det andre bilde er fra Megahit. Hun tar bare film og bilder fra siden uten føflekk. Bruker du frontkamera blir bildet speilvendt så det stemmer at du ikke kan se den. 5 1
Gjest SnowBells Skrevet 30. april 2022 #61005 Skrevet 30. april 2022 (endret) h/k skrev (1 time siden): Hun tar bare film og bilder fra siden uten føflekk. Bruker du frontkamera blir bildet speilvendt så det stemmer at du ikke kan se den. Tennene hennes er hvert fall selvlysende kritthvite 🤔 Og rumpa er presset en halvmeter lenger unna kamera for slankende effekt, selv etter en uke uten mat i kroppen. Gud så lei jeg er av disse såkalte påvirkerne som skaper kroppspress ved å skjule at de legger på filter og som poserer seg tynnere 🤮 Heldigvis ser nesten ingen det CBE legger ut lenger, og på Norges nye megahit i høst så folk heldigvis en normalt slank dame med normal hud og tenner. Endret 30. april 2022 av SnowBells
MacBeth Skrevet 30. april 2022 #61006 Skrevet 30. april 2022 Klink skrev (1 time siden): Hun har ikke logget av, hun har jo story hver dag! Hun spiser ifølge Instagram både ben and Jerrys is , frokost og greier nå. Fint hun klarer å holde engasjementet oppe ved å ha (eller ikke ha) omgangssyke. Ekstra penger å tjene på å ha diare! Burde kanskje ha spesifisert at det var snakk om sist uke, mens hun var syk. Sånn før torsdag.. 1
MacBeth Skrevet 30. april 2022 #61007 Skrevet 30. april 2022 Siste filmen på IG story, hvor hun "endelig" har dusjet og sminket seg, hvorfor er øyenbrynene og panna hennes så stiv? Det har jeg ikke lagt merke til tidligere. Hun høres så engasjert ut i stemmen, og munnen smiler bredt, men resten av mimikken er borte. Er dette filterbruken som gjør dette?? 14
Minnie Mus Skrevet 30. april 2022 #61008 Skrevet 30. april 2022 6 hours ago, NewStart87 said: Caroline påstår hun ikke bruker filter, men jeg legger merke til noe på bildene og filmene hennes? Føflekken er jo borte? Det andre bilde er fra Megahit. Det øverste bildet der ser ut som et bide av en voksfigur, helt grusomt. Fatter ikke at noen vil bruke et sånt filter. 16 1
Keaton Skrevet 30. april 2022 #61009 Skrevet 30. april 2022 Godt CBE.no er i slag igjen, dagen er ikke den samme uten en dose persona som alltid står i positur «bøyer knærne som om jeg skal til å sette meg». 29
Tough cookie Skrevet 30. april 2022 #61010 Skrevet 30. april 2022 (endret) Fødehistorien hennes var vel privat og jeg ble litt småkvalm da hun skriver at hun visualiserte maraton, fjelløp og at jordmoren ble så glad da hun kom inn til en smilende pasient. Resten av historien bærer jo preg av at hun mistet kontrollen over seg selv og at hun ikke brydde seg om hva som skjedde med kroppen hennes, bare ungen kom ut og smertene forsvant. Jeg har lest noen lignende fødehistorier fra folk som ikke er kjendiser, og merker ikke så stor forskjell faktisk. Caroline prøver å være guddommelig, men så viser hun seg å være like sårbar som oss andre når det kommer til fødsel selv om hun har sixpack mage og trener døgnet rundt. Endret 30. april 2022 av Tough cookie 12
Surikatt Skrevet 30. april 2022 #61011 Skrevet 30. april 2022 Hun poster ikke et bilde av seg selv på en uke og gjenoppstår med et verre filter enn noen gang. Hva har hun gjort med huden så det må skjules så mye? For noe skal dekkes over ellers hadde man ikke trengt filtre. Hva er hensikten med et slikt filterbruk, egentlig? 28
Pusern3 Skrevet 30. april 2022 #61012 Skrevet 30. april 2022 Minnie Mus skrev (9 timer siden): Jeg tenker at hun ser denne omgangssyken eller hva det nå enn er, som en mulighet til å få sårt tiltrengt oppmerksomhet og spekulasjoner rundt seg. Når engasjementet er så labert, så er nok all oppmerksomhet kjærkommen. veldig sannsynlig at det er årsaken ja. Og for meg er det utvetydig uinteressant hvorfor hun ikke legger ut bilder 3
Pusern3 Skrevet 30. april 2022 #61013 Skrevet 30. april 2022 123Frustrert skrev (9 timer siden): 🤣 de aller fleste er oppe og går ganske raskt etter fødsel. Der var ikke cbe unik, selv om hun tror det selv. Det som er unikt er at etter man har født er man fortsatt så selvsentrert og kroppsfokuset at man tenker på å lekke ut trusebilde av seg selv. som nevnt over her så ble det vel dokumentert nyrebekken betennelse også. Det kan vel kalles en sykdom eller? det er en klar diagnose for slik beteende 3
Pusern3 Skrevet 30. april 2022 #61014 Skrevet 30. april 2022 NewStart87 skrev (8 timer siden): Caroline påstår hun ikke bruker filter, men jeg legger merke til noe på bildene og filmene hennes? Føflekken er jo borte? Det andre bilde er fra Megahit. sminket seg litt 😜🤣🤣 10
loffen Skrevet 30. april 2022 #61015 Skrevet 30. april 2022 Synes hun dessverre ikke ser frisk ut, selv om hun sier hun er det. ☠️ 17
Velinda Skrevet 1. mai 2022 #61016 Skrevet 1. mai 2022 Pusern3 skrev (1 time siden): sminket seg litt 😜🤣🤣 Pittelitt😂ser ut som noe fillers har flytta på seg i kinnene......vi får være glad hun har slutta og spy🤮 16 1
hvalstad45 Skrevet 1. mai 2022 #61017 Skrevet 1. mai 2022 11 hours ago, Pusern3 said: sminket seg litt 😜🤣🤣 Hun har en helt maniske trang til å alltid vise magen! 20
Surikatt Skrevet 1. mai 2022 #61018 Skrevet 1. mai 2022 hvalstad45 skrev (2 timer siden): Hun har en helt maniske trang til å alltid vise magen! Alt strevet er ikke verdt det hvis man ikke skal vise det frem! Man må jo vise det. Sånn er Caroline Berg Eriksen vokst opp og sånn kommer det til å gå med døtrene dersom hun ikke slutter med eksponeringen. Men er mest den yngste ser jeg. Wonder why 27
Ultiva Skrevet 1. mai 2022 #61019 Skrevet 1. mai 2022 (endret) Surikatt skrev (På 1.5.2022 den 14.50): Alt strevet er ikke verdt det hvis man ikke skal vise det frem! Man må jo vise det. Sånn er Caroline Berg Eriksen vokst opp og sånn kommer det til å gå med døtrene dersom hun ikke slutter med eksponeringen. Men er mest den yngste ser jeg. Wonder why Jeg har ennå til gode å se et bloggerbarn som ikke har satt foten ned og sagt nei til eksponering når de har blitt gamle nok til å stå opp for seg selv. Dette burde jo ha fått en kraftig bjelle til å ringe i hodet på mammabloggere som CBE, men penger og bekreftelse er tydeligvis langt viktigere for dem enn barnets beste. Og det kan overhodet ikke være lett for barna å stå opp mot sine foreldre, særlig når de skjønner at de er en viktig del av foreldrenes inntektsgrunnlag. Det er virkelig ikke godt foreldreskap å sette sine egne barn i en slik følesesmessig skvis og økonomisk interessekonflikt. Endret 28. mai 2022 av Ultiva 32 5
Klink Skrevet 1. mai 2022 #61020 Skrevet 1. mai 2022 Ultiva skrev (15 minutter siden): Jeg har ennå til gode å se et bloggerbarn som ikke har satt foten ned og sagt nei til eksponering når de har blitt gamle nok til å stå opp for seg selv. Dette burde jo ha fått en kraftig bjelle til å ringe i hodet på mammabloggere som CBE, men penger og bekreftelse er tydeligvis langt viktigere for dem enn barnets beste. Hvolke bloggerbarn har sagt nei? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå