Gjest CecilieX Skrevet 6. april 2022 #60301 Skrevet 6. april 2022 @MacBeth. De har jo hatt planer, det er bare det at de ikke greier å få prosjekter opp å stå. Det var nettbutikken, ernæringsbloggen til LKE, samarbeidet med Trine Grung, utleie av brukt tøy med Olaf Tufte, aksjer i eiendomsprosjekt i Dubai og så Netfit naturligvis.
Finngirl Skrevet 6. april 2022 #60302 Skrevet 6. april 2022 CecilieX skrev (1 time siden): @MacBeth. De har jo hatt planer, det er bare det at de ikke greier å få prosjekter opp å stå. Det var nettbutikken, ernæringsbloggen til LKE, samarbeidet med Trine Grung, utleie av brukt tøy med Olaf Tufte, aksjer i eiendomsprosjekt i Dubai og så Netfit naturligvis. Og mammaklærkolleksjonen 🙈 8
Isola2 Skrevet 6. april 2022 #60303 Skrevet 6. april 2022 Finngirl skrev (45 minutter siden): Og mammaklærkolleksjonen 🙈 Skulle hun ikke være med på et tv-program hvor det skulle sykles langt eller noe i den dur? 8
Mauken Skrevet 6. april 2022 #60304 Skrevet 6. april 2022 Isola2 skrev (7 minutter siden): Skulle hun ikke være med på et tv-program hvor det skulle sykles langt eller noe i den dur? Og det super hemmelige prosjektet med Jan Thomas….. 16
Pusern3 Skrevet 6. april 2022 #60305 Skrevet 6. april 2022 Finngirl skrev (1 time siden): Og mammaklærkolleksjonen 🙈 var jo kolleksjoner av både undertøy og sko/vesker også. Ble ingen suksess dette heller. jeg tror de mangler et brennende engasjement for de tingene de prøver å dra i gang. Og det må man ha for å lykkes. Særlig i starten. Da må man legge ned mye tid, engasjement og energi i å få det til og samtidig være villig til å forsake å bruke tid på andre mindre viktige ting. Tror de feiler stort her - de har ikke engasjementet og de er ikke villige til å nedprioritere egne behov som trening, hudpleie etc for en periode. 14
Minnie Mus Skrevet 6. april 2022 #60306 Skrevet 6. april 2022 Skal man bli grunder, starte egen bedrift, lage kolleksjoner osv, må man ofre mye og jobbe steinhardt. Dette paret er alt for selvopptatte og late til å greie å gjennomføre noe som helst. De tåler heller ikke tilbakemeldinger som ikke kun består av "fine, flinke du" og ros. Skal man ha egen bedrift, må man tåle både negative og positive tilbakemeldinger, noe dette paret ikke evner å gjøre. Derfor får de aldri til noe. 36 4
MacBeth Skrevet 6. april 2022 #60307 Skrevet 6. april 2022 CecilieX skrev (4 timer siden): @MacBeth. De har jo hatt planer, det er bare det at de ikke greier å få prosjekter opp å stå. Det var nettbutikken, ernæringsbloggen til LKE, samarbeidet med Trine Grung, utleie av brukt tøy med Olaf Tufte, aksjer i eiendomsprosjekt i Dubai og så Netfit naturligvis. Finngirl skrev (2 timer siden): Og mammaklærkolleksjonen 🙈 Isola2 skrev (2 timer siden): Skulle hun ikke være med på et tv-program hvor det skulle sykles langt eller noe i den dur? Mauken skrev (1 time siden): Og det super hemmelige prosjektet med Jan Thomas….. Og dere kommer med enda flere eksempler på at det ikke finnes noen strategi eller fremtidsplaner! Fellestrekkene for det dere nevner er "de skulle jo", "de hadde jo planer" "hemmelig prosjekt", og INGENTING av dette har det blitt noe av. Jada jada hun har gitt ut en kokebok, veskekolleksjon, undertøy og sko(?), som alle var prosjekter hun gjorde når hun var "i vinden". Dem oppfører seg som de fremdeles er like populære som hun engang var, men det skjer jo ingenting.. og man kan virkelig ikke skylde på pandemien her når man ser hva andre influensere har fått til ila 2 år. @CecilieX du treffer spikern på hodet "de greier ikke å få prosjekter opp å gå". Og der er hele poenget mitt, det er ingen konkret strategi/plan på fremover. Hun driver bare dank og eksponerer barna sine og tar til takke med de klikkene hun får, spiller ingen rolle om de kommer fra falske profiler, og hun innbiller seg fremdeles hun "inspirerer mange". Men "mange" er en upresis og subjektiv definisjon på en mengde, og basert på engasjementraten hennes vil jeg si "mange" har blitt ganske få. Grunnen til jeg faktisk blir provosert av dette, er utelukkende fordi barna blir brukt oppi alt dette. Eksponeres for potensielt millioner av mennesker, og til ingen nytte... 41 1
Populært innlegg skruf Skrevet 6. april 2022 Populært innlegg #60308 Skrevet 6. april 2022 Selve navnet/bedriften Treasures ble vel opprettet ifm at de startet opp en nettbutikk der de solgte smykker og div bling (dvs juggel..) som liksom skulle være håndplukkete skatter fra fotballfruen selv, men også den gikk den veien høna sparker da folk begynte å reagere på de stive prisene de tok når akkurat de samme smykkene var å få kjøpt for en femmer på eBay eller Wish De nektet hardt for at det ikke var tilfelle, at de hadde en egen leverandør. Det var vel i denne forbindelsen de truet ei ung blogg-jente med både det ene og det andre da hun lagde et innlegg der hun viste frem prisforskjellene på de identiske smykkene fra Treasure og Wish/eBay. Etter det styret så ble det ikke noe mere av nettbutikken heller 51 3
Gameon Skrevet 6. april 2022 #60309 Skrevet 6. april 2022 Skrottefar skrev (22 timer siden): Så lenge både Sorbitol og Sukrin kommer fra de samme fruktene så skal du ikke se bort i fra at det finnes spor av det ene i det andre De kommer ikke fra samme. Sorbitol er et sukkermolekyl som ekstraheres fra maissirup, mens sukrin er fermentert druesukker. 2
Måne Rampelyset Skrevet 6. april 2022 #60310 Skrevet 6. april 2022 Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette. Måne, admin.
Gjest CecilieX Skrevet 6. april 2022 #60311 Skrevet 6. april 2022 Pusern3 skrev (3 timer siden): var jo kolleksjoner av både undertøy og sko/vesker også. Ble ingen suksess dette heller. jeg tror de mangler et brennende engasjement for de tingene de prøver å dra i gang. Og det må man ha for å lykkes. Særlig i starten. Da må man legge ned mye tid, engasjement og energi i å få det til og samtidig være villig til å forsake å bruke tid på andre mindre viktige ting. Tror de feiler stort her - de har ikke engasjementet og de er ikke villige til å nedprioritere egne behov som trening, hudpleie etc for en periode. Slik jeg forstod @MacBeth så stilte vedkommende spørsmål om videreutvikling; det de kan bygge videre på når de har fått den plattformen de har. Kolleksjonene, eller bedre sagt «kolleksjonene» er jo bare forkledde reklameoppdrag. Det er ikke dokumentert at CBE designer noe, altså at hun har ferdigheter som kan kan bygges videre på. Når det gjaldt Adax kolleksjonen så fikk vi bare noen bilder av CBE som studerte ferdige produkter. Ingen innlegg om den kreative prosessen, tanker og skisser. Et stusselig innlegg ble dette viet og man trakk vel dermed slutningen om at dette var ferdig-designede produkter som CBE satte navnet sitt på.
Hunter7 Skrevet 6. april 2022 #60312 Skrevet 6. april 2022 Selv om CBE åpenbart gir blanke i minderåriges rettsvern i sine SoMe-kanaler, så betyr det ikke at man må adressere utseendet hhv. fysiske attributter til en mindreårig person. Da er man ikke stort bedre enn CBE selv. Kritisér CBE for utleveringen, men ikke hvem som utleveres (i dette tilfellet, vel å merke) 23 1
Gjest CecilieX Skrevet 6. april 2022 #60313 Skrevet 6. april 2022 På generelt grunnlag så handler kritikken om eksponering om vern av de mindreårige. Det henger ikke på greip å kritisere CBE for eksponering og samtidig forbeholde seg retten til å ytre seg om fysiske attributter på barna. Da har man ikke skjønt debatten og hva den bunner i.
Hallepalle2 Skrevet 6. april 2022 #60314 Skrevet 6. april 2022 Hunter7 skrev (11 minutter siden): Selv om CBE åpenbart gir blanke i minderåriges rettsvern i sine SoMe-kanaler, så betyr det ikke at man må adressere utseendet hhv. fysiske attributter til en mindreårig person. Da er man ikke stort bedre enn CBE selv. Kritisér CBE for utleveringen, men ikke hvem som utleveres (i dette tilfellet, vel å merke) CecilieX skrev (7 minutter siden): På generelt grunnlag så handler kritikken om eksponering om vern av de mindreårige. Det henger ikke på greip å kritisere CBE for eksponering og samtidig forbeholde seg retten til å ytre seg om fysiske attributter på barna. Da har man ikke skjønt debatten og hva den bunner i. Men er det noen som gjør det da? Det er jo i så fall hårreisende og som mor hadde jeg blitt vettskremt. 4
Gjest CecilieX Skrevet 6. april 2022 #60315 Skrevet 6. april 2022 Hallepalle2 skrev (12 minutter siden): Men er det noen som gjør det da? Det er jo i så fall hårreisende og som mor hadde jeg blitt vettskremt. Det ble moderert bort i denne modereringsrunden. @Hunter7 og jeg skrev kommentarene våre mens tråden ble moderert.
MacBeth Skrevet 6. april 2022 #60316 Skrevet 6. april 2022 CecilieX skrev (1 time siden): Slik jeg forstod @MacBeth så stilte vedkommende spørsmål om videreutvikling; det de kan bygge videre på når de har fått den plattformen de har. Kolleksjonene, eller bedre sagt «kolleksjonene» er jo bare forkledde reklameoppdrag. Det er ikke dokumentert at CBE designer noe, altså at hun har ferdigheter som kan kan bygges videre på. Når det gjaldt Adax kolleksjonen så fikk vi bare noen bilder av CBE som studerte ferdige produkter. Ingen innlegg om den kreative prosessen, tanker og skisser. Et stusselig innlegg ble dette viet og man trakk vel dermed slutningen om at dette var ferdig-designede produkter som CBE satte navnet sitt på. Godt poeng, jeg la godviljen litt til og gav henne kredit for disse "koolleksjonene" 😂 men det ble solgt tiltross for mangelfull innsyn i utvikling, nettopp fordi hun den gang hadde et navn i bransjen.. 6
Anonym90059005 Skrevet 6. april 2022 #60317 Skrevet 6. april 2022 CBE har rett og slett blitt en lat og uinteressert influencer. Skinner igjennom i alt hun presenterer: lite engasjert, hastverksarbeid, går i samme tralten med alt på repeat og elendig gjennomføringsevne på nye/større prosjekter. 29
Pusern3 Skrevet 7. april 2022 #60318 Skrevet 7. april 2022 MacBeth skrev (3 timer siden): Godt poeng, jeg la godviljen litt til og gav henne kredit for disse "koolleksjonene" 😂 men det ble solgt tiltross for mangelfull innsyn i utvikling, nettopp fordi hun den gang hadde et navn i bransjen.. jeg gikk også på den… men ser jo nå at jeg(vi) ble lurt…
Gjest CecilieX Skrevet 7. april 2022 #60319 Skrevet 7. april 2022 (endret) Pusern3 skrev (4 timer siden): jeg gikk også på den… men ser jo nå at jeg(vi) ble lurt… Det beste eksempelet er jo «kolleksjonen» av hårspenner som hun «designet» for Coverbrands. Hun lanserte da sitt «eget merke». Etter at brukere her i tråden la frem bilder og dokumentasjon på at identiske spenner ble solgt for en slikk og ingenting på ebay var i alle fall Coverbrands redelige nok til å endre ordlyden da de ble tatt med buksene nede. Da gikk det fra «designet av» til «utviklet i samarbeid med» Nærmere en innrømmelse kommer man nok ikke. Diskusjonen begynner på side 278. Lenke her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=23820192 Oppsummering og dokumentasjon her: https://influencere.wordpress.com/2019/08/01/caroline-berg-eriksen-caroline-accessories-og-villedende-reklame/ Og for å komme kritikerne av tråden i forkjøpet: Grunnen til at dette dras opp er at dette er at dette er enda en av bransjens uredelige måter å markedsføre på. Den lever i beste velgående og forbrukerne blir lurt til å betale i dyre dommer med løgnhistorier om design. Endret 7. april 2022 av CecilieX
Populært innlegg Felis Skrevet 7. april 2022 Populært innlegg #60320 Skrevet 7. april 2022 Hun har jo i de senere år "designet" to undertøyskolleksjoner. Det eneste vi så av den prosessen var et møte hun hadde med den egentlige designeren (vil jeg tro) om de skulle legge opp ei pysjbukse 5 cm, eller ikke. Og så så hun på noen blonder, som hun kommenterte var lekre, men da svarte designeren at de var utenfor hennes prisklasse, da de tross alt skulle lage kolleksjonen på budsjett. Plagget endte opp med å koste drøye 1000 kroner, selv med budsjettblonder. Det virker merkelig på meg at hun ikke utnytter slike anledninger mer. Men dette er gjennomgående for bedriften. Hun har nylig gjennomført et halvmaraton, og kunne utnyttet dette som innhold. Trening, oppladning, forberedelser... I stedet fokuserte hun på at hun ikke visste hvordan hun skulle kle seg, og to skiver med loff... Den siste gangen jeg så at hun hadde et prosjekt som hun la litt arbeid i, var når de skulle montere plastikktreet i stua. Og selvfølgelig stillbilder av trening, med eller uten svette. Jeg er ikke influenser, har ingen ambisjoner om å bli det heller, men selv jeg klør i fingrene for å forbedre innholdet. jeg ser så mange sjanser som bare renner ut i sanden, mens hun fortsetter i samme spor, med løping, kaffekopper og do-selfier. Jeg er ikke av dem som synes hun burde skaffe seg en "ordentlig jobb", jeg tror ikke hun hadde fungert ute i den virkelige verden, jeg ønsker inderlig at hun skal lykkes. Jeg synes influenser er det mest overflødige yrket på denne jord, jeg synes de opererer uetisk og tar oppdrag fra folk som har utdannelse og kunnskap innen markedsføring. Men hvis hun lykkes i "å inspirere andre, bare ved å være seg selv", så slipper hun å bruke ungene for at bedriften skal gå rundt. 45 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå