Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet

@MacBeth. De har jo hatt planer, det er bare det at de ikke greier å få prosjekter opp å stå. Det var nettbutikken, ernæringsbloggen til LKE, samarbeidet med Trine Grung, utleie av brukt tøy med Olaf Tufte, aksjer i eiendomsprosjekt i Dubai og så Netfit naturligvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

@MacBeth. De har jo hatt planer, det er bare det at de ikke greier å få prosjekter opp å stå. Det var nettbutikken, ernæringsbloggen til LKE, samarbeidet med Trine Grung, utleie av brukt tøy med Olaf Tufte, aksjer i eiendomsprosjekt i Dubai og så Netfit naturligvis.

Og mammaklærkolleksjonen 🙈

• Liker 8
Skrevet
Finngirl skrev (45 minutter siden):

Skulle hun ikke være med på et tv-program hvor det skulle sykles langt eller noe i den dur?

• Liker 8
Skrevet
Isola2 skrev (7 minutter siden):

Skulle hun ikke være med på et tv-program hvor det skulle sykles langt eller noe i den dur?

Og det super hemmelige prosjektet med Jan Thomas…..

• Liker 16
Skrevet
Finngirl skrev (1 time siden):

var jo kolleksjoner av både undertøy og sko/vesker også. Ble ingen suksess dette heller.

jeg tror de mangler et brennende engasjement for de tingene de prøver å dra i gang. Og det må man ha for å lykkes. Særlig i starten. Da må man legge ned mye tid, engasjement og energi i å få det til og samtidig være villig til å forsake å bruke tid på andre mindre viktige ting. Tror de feiler stort her - de har ikke engasjementet og de er ikke villige til å nedprioritere egne behov som trening, hudpleie etc for en periode. 

• Liker 14
Skrevet

Skal man bli grunder, starte egen bedrift, lage kolleksjoner osv, må man ofre mye og jobbe steinhardt. Dette paret er alt for selvopptatte og late til å greie å gjennomføre noe som helst. De tåler heller ikke tilbakemeldinger som ikke kun består av "fine, flinke du" og ros. Skal man ha egen bedrift, må man tåle både negative og positive tilbakemeldinger, noe dette paret ikke evner å gjøre. Derfor får de aldri til noe.

• Liker 36
  • Nyttig 4
Skrevet
CecilieX skrev (4 timer siden):

Finngirl skrev (2 timer siden):

Isola2 skrev (2 timer siden):

Mauken skrev (1 time siden):

Og det super hemmelige prosjektet med Jan Thomas…..

Og dere kommer med enda flere eksempler på at det ikke finnes noen strategi eller fremtidsplaner! Fellestrekkene for det dere nevner er "de skulle jo", "de hadde jo planer" "hemmelig prosjekt", og INGENTING av dette har det blitt noe av.

Jada jada hun har gitt ut en kokebok, veskekolleksjon, undertøy og sko(?), som alle var prosjekter hun gjorde når hun var "i vinden". Dem oppfører seg som de fremdeles er like populære som hun engang var, men det skjer jo ingenting.. og man kan virkelig ikke skylde på pandemien her når man ser hva andre influensere har fått til ila 2 år.

@CecilieX du treffer spikern på hodet "de greier ikke å få prosjekter opp å gå". Og der er hele poenget mitt, det er ingen konkret strategi/plan på fremover.

Hun driver bare dank og eksponerer barna sine og tar til takke med de klikkene hun får, spiller ingen rolle om de kommer fra falske profiler, og hun innbiller seg fremdeles hun "inspirerer mange". Men "mange" er en upresis og subjektiv definisjon på en mengde, og basert på engasjementraten hennes vil jeg si "mange" har blitt ganske få. 

Grunnen til jeg faktisk blir provosert av dette, er utelukkende fordi barna blir brukt oppi alt dette. Eksponeres for potensielt millioner av mennesker, og til ingen nytte... 

• Liker 41
  • Nyttig 1
Skrevet
Skrottefar skrev (22 timer siden):

Så lenge både Sorbitol og Sukrin kommer fra de samme fruktene så skal du ikke se bort i fra at det finnes spor av det ene i det andre :)

De kommer ikke fra samme.  Sorbitol er et sukkermolekyl som ekstraheres fra maissirup, mens sukrin er fermentert druesukker. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

Gjest CecilieX
Skrevet
Pusern3 skrev (3 timer siden):

var jo kolleksjoner av både undertøy og sko/vesker også. Ble ingen suksess dette heller.

jeg tror de mangler et brennende engasjement for de tingene de prøver å dra i gang. Og det må man ha for å lykkes. Særlig i starten. Da må man legge ned mye tid, engasjement og energi i å få det til og samtidig være villig til å forsake å bruke tid på andre mindre viktige ting. Tror de feiler stort her - de har ikke engasjementet og de er ikke villige til å nedprioritere egne behov som trening, hudpleie etc for en periode. 

Slik jeg forstod @MacBeth så stilte vedkommende spørsmål om videreutvikling; det de kan bygge videre på når de har fått den plattformen de har. Kolleksjonene, eller bedre sagt «kolleksjonene» er jo bare forkledde reklameoppdrag. Det er ikke dokumentert at CBE designer noe, altså at hun har ferdigheter som kan kan bygges videre på. Når det gjaldt Adax kolleksjonen så fikk vi bare noen bilder av CBE som studerte ferdige produkter. Ingen innlegg om den kreative prosessen, tanker og skisser. Et stusselig  innlegg ble dette viet og man trakk vel dermed slutningen om at dette var ferdig-designede produkter som CBE satte navnet sitt på. 

Skrevet

Selv om CBE åpenbart gir blanke i minderåriges rettsvern i sine SoMe-kanaler, så betyr det ikke at man må adressere utseendet hhv. fysiske attributter til en mindreårig person.
Da er man ikke stort bedre enn CBE selv.

Kritisér CBE for utleveringen, men ikke hvem som utleveres (i dette tilfellet, vel å merke)

• Liker 23
  • Nyttig 1
Gjest CecilieX
Skrevet

På generelt grunnlag så handler kritikken om eksponering om vern av de mindreårige. Det henger ikke på greip å kritisere CBE for eksponering og samtidig forbeholde seg retten til å ytre seg om fysiske attributter på barna. Da har man ikke skjønt debatten og hva den bunner i. 

Skrevet
Hunter7 skrev (11 minutter siden):

Selv om CBE åpenbart gir blanke i minderåriges rettsvern i sine SoMe-kanaler, så betyr det ikke at man må adressere utseendet hhv. fysiske attributter til en mindreårig person.
Da er man ikke stort bedre enn CBE selv.

Kritisér CBE for utleveringen, men ikke hvem som utleveres (i dette tilfellet, vel å merke)

CecilieX skrev (7 minutter siden):

På generelt grunnlag så handler kritikken om eksponering om vern av de mindreårige. Det henger ikke på greip å kritisere CBE for eksponering og samtidig forbeholde seg retten til å ytre seg om fysiske attributter på barna. Da har man ikke skjønt debatten og hva den bunner i. 

Men er det noen som gjør det da? Det er jo i så fall hårreisende og som mor hadde jeg blitt vettskremt. 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet
Hallepalle2 skrev (12 minutter siden):

Men er det noen som gjør det da? Det er jo i så fall hårreisende og som mor hadde jeg blitt vettskremt. 

Det ble moderert bort i denne modereringsrunden. @Hunter7 og jeg skrev kommentarene våre mens tråden ble moderert. 

Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Slik jeg forstod @MacBeth så stilte vedkommende spørsmål om videreutvikling; det de kan bygge videre på når de har fått den plattformen de har. Kolleksjonene, eller bedre sagt «kolleksjonene» er jo bare forkledde reklameoppdrag. Det er ikke dokumentert at CBE designer noe, altså at hun har ferdigheter som kan kan bygges videre på. Når det gjaldt Adax kolleksjonen så fikk vi bare noen bilder av CBE som studerte ferdige produkter. Ingen innlegg om den kreative prosessen, tanker og skisser. Et stusselig  innlegg ble dette viet og man trakk vel dermed slutningen om at dette var ferdig-designede produkter som CBE satte navnet sitt på. 

Godt poeng, jeg la godviljen litt til og gav henne kredit for disse "koolleksjonene" 😂 men det ble solgt tiltross for mangelfull innsyn i utvikling, nettopp fordi hun den gang hadde et navn i bransjen..

• Liker 6
Skrevet

CBE har rett og slett blitt en lat og uinteressert influencer. Skinner igjennom i alt hun presenterer: lite engasjert, hastverksarbeid, går i samme tralten med alt på repeat og elendig gjennomføringsevne på nye/større prosjekter. 

• Liker 29
Skrevet
MacBeth skrev (3 timer siden):

Godt poeng, jeg la godviljen litt til og gav henne kredit for disse "koolleksjonene" 😂 men det ble solgt tiltross for mangelfull innsyn i utvikling, nettopp fordi hun den gang hadde et navn i bransjen..

jeg gikk også på den… men ser jo nå at jeg(vi) ble lurt…

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Pusern3 skrev (4 timer siden):

jeg gikk også på den… men ser jo nå at jeg(vi) ble lurt…

Det beste eksempelet er jo «kolleksjonen» av hårspenner som hun «designet» for Coverbrands. Hun lanserte da sitt «eget merke». Etter at brukere her i tråden la frem bilder og dokumentasjon på at identiske spenner ble solgt for en slikk og ingenting på ebay var i alle fall Coverbrands redelige nok til å endre ordlyden da de ble tatt med buksene nede. Da gikk det fra «designet av» til «utviklet i samarbeid med» Nærmere en innrømmelse kommer man nok ikke. 
Diskusjonen begynner på side 278. Lenke her:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=23820192

Oppsummering og dokumentasjon her:

https://influencere.wordpress.com/2019/08/01/caroline-berg-eriksen-caroline-accessories-og-villedende-reklame/

Og for å komme kritikerne av tråden i forkjøpet: Grunnen til at dette dras opp er at dette er at dette er enda en av bransjens uredelige måter å markedsføre på. Den lever i beste velgående og forbrukerne blir lurt til å betale i dyre dommer med løgnhistorier om design.

Endret av CecilieX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...