Gjest Kattedama Skrevet 3. april 2022 #60161 Skrevet 3. april 2022 Felis skrev (3 timer siden): Dette har jeg advart om flere ganger her inne. Jeg vil ikke spekulere i Carolines psyke, men hun har uttalt at hun tidligere har slitt med en spiseforstyrrelse. Det er en kjent sak at uskyldige kommentarer treffer en spiseforstyrret på en helt annen måte enn hva man kanskje har ment. Du er for tynn = Yes, nå gjør jeg noe riktig! Du ser syk ut = Jeg nærmer meg målet Du spiser for lite/trener for mye = Jeg har selvkontroll Se bare på den berømmelige Kardashians-kommentaren: "You look anorectic!" som ble mottatt med et svært hjertelig "Oh thank you!" Det hjelper heller ikke å påpeke at hun så helt normal ut på TV, eller i virkeligheten, eller på bilder tatt av andre. For alt vi vet veide hun faktisk mer da, og for en anorektiker er slike kommentarer et tegn på at man er vanlig. Normal betyr feit. Det som gjør dette så innmari vanskelig, er at hun når ut til så mange. Og kontoen hennes har gått fra overdrevent kroppsfokus, til thinspo, til reinspikka pro-ana, det kan ikke gå ubemerket hen. Ikke på en åpen reklamekanal med 300k følgere! Samtidig ville vel de fleste av oss vært svært forsiktig med å kommentere vekten til en venninne med samme fokus? Jeg liker i hvert fall å tro at vi hadde veid ordene våre før vi uttrykte bekymring for noens vekt... Jeg har ikke noe fasit, og jeg synes de aller fleste her inne balanserer kommentarene sine fint for tiden. Men at det har en innvirkning på hvordan hun ser seg selv, er jeg helt sikker på. Her spekuleres det i vilden sky og innleggene får mange likes. Hvis det er sykdom i bildet, er det ingen sympati eller empati å spore i denne tråden.
Isild Skrevet 3. april 2022 #60162 Skrevet 3. april 2022 (endret) Lill skrev (19 timer siden): Her spekuleres det i vilden sky og innleggene får mange likes. Hvis det er sykdom i bildet, er det ingen sympati eller empati å spore i denne tråden. Jeg er ikke helt enig i det. Jeg opplever at flere faktisk på ekte bryr seg. Vi skal ikke spekulere. men bilder taler for seg, og noenganger forteller de til og med mer enn ord. Det som er problematisk er at dette er en offentlig inspirasjonsinfluencer innen trening, og da kan ikke alt som vises der stå uimotsagt - når man ser at noe kanskje er på vei litt galt av sted. Endret 4. april 2022 av Isild 26
Inocybe Skrevet 3. april 2022 #60163 Skrevet 3. april 2022 Stor forbedring siden sist 👍. Selv om det (hvis det da er sant påmeldingen var spontan) ikke har vært spesifikk halvmaraton-oppkjøring denne gangen, så har øktene vært hyppigere, bedre tross alt og med mange flere lengre økter enn før forrige. Så ikke overraskende resultatet speiler det. Før Oslo halvmaraton var det en god del innhold om treningsplaner med mer, men mye ble ikke gjenomført. Forrige halvmaraton bar preg av hun egentlig ikke hadde lyst men sponsoravtalen fanget. Det gjorde det lite motiverende å følge med på. Til tredje løp så gjerne en blanding av de to forrige . La leserne følge med på oppkjøringen, treningsplaner, tips og triks. Sånn er gøy for oss som liker trening. Dropp stikk de voksne i mellom på sosiale medier. Det virker uproft og skaper ikke god stemning å føle man ufrivillig overhører privat småkjekling. Håper løp og det rundt er noe de har lyst til å satse mer på. 11
Sursøtsaus Skrevet 3. april 2022 #60164 Skrevet 3. april 2022 Jeg håper hun får mersmak på å delta flere løp framover, for i bestefall kan det få henne på nytt fokus når det gjelder trening og kostholl. Hvis hun ønsker å forbedre seg så må hun mest sannsynlig øke kaloriinntaket sitt. Hvis løpet motiverer henne tilstrekkelig, så burde ikke dette være et problem og det kan bidra til at hun får et bedre forhold til mat og kalorier enn det hun tidligere har hatt og dokumenterer per i dag. Målretta trening med tydelige mål og dokumentasjon av prosessen er også mye mer inspirerende enn trening kun for estetikk og treningens skyld, både for utøveren og publikum. Jeg ble selv mye bedre fra en spiseforstyrrelse og treningsmani da jeg begynte med målrettet trening, ettersom det gav meg mer påfyll, fikk meg til å spise mer og gav meg nytt fokus på trening enn at jeg skulle ha tynnest mulig lår og flatest mulig mage. Bare synd at hun har en partner som har verdiene til 00-tallet. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: 00-tallet var en slem tid for kvinner. Tynne kjendiser ble mobba fordi magen krumma seg i bildet paparazzien tok av dem på stranda, og så på at de sulta seg til det sykeste forså å stille kritiske spørsmål til hvordan det kunne gå så galt og stemple dem som dårlige selvbilder, svake eller til og med sinnsyke, ref. måten Britney Spears ble behandla av media da hun endelig fikk et mentalt breakdown. Jeg er ikke overrasket over LK sine kommentarer om Beyoncé og Kardashian sin vekt, eller hvorvidt lår som rører hverandre er maskulint eller feminint, for dette VAR holdningene om kvinnekroppen på den tiden og han var ikke alene om dette. Jeg er heller ikke overrasket over at CBE sin suksess skøyt i været på denne tiden, for hun var alt det media deklarerte som en suksessfull kvinne: Tynn. Men selv hun kom ikke unna kritikk om at hun var for tynn og et dårlig selvbilde, og hun kom heller ikke unna kommentarer om strekkmerker og vektøkning i kommentarfeltet på bloggen. Det virker faktisk ganske jævlig å bli kjent på den tiden da nettvett ikke var like populært, og fatshaming var akseptert på det fulleste. Men sympatien min ender også her, for selv om man kan være et produkt av sin tid, så er vi alle ansvarlige for å omjustere oss med tiden og lære. LK sine kommentarer gir meg et skremmende flashback til 00-tallets kvinnesyn, men dette er også over ti år siden, og han har hatt mange år til å kunne vokse opp og omjustere tankesettet sitt. Oppførselen han viser på SoMe sier meg at det arbeidet har blitt ignorert og at det ikke er mye å forandre her. 35 3
Gjest SnowBells Skrevet 3. april 2022 #60165 Skrevet 3. april 2022 Inocybe skrev (2 timer siden): Helt enig. Dette er noe av det jeg har etterlyst som mer interessant innhold for følgersegmentet de ønsker seg. Du har helt rett i at dette er mer interessant for følgergruppen de nå ønsker seg. Men det er like fullt en falitterklæring å snu ryggen til den enorme skaren som CBE allerede hadde opparbeidet seg gjennom ti år. Jo mer de smalner inn til en reklamekanal som kun skal bestå av thinspo og løping, jo flere følgere vil de miste. De trener jo heller ikke for å inspirere eller for å motivere andre. Alt handler jo kun om dem selv.
Louiah Skrevet 3. april 2022 #60166 Skrevet 3. april 2022 Ser oppriktig glad ut og det er fint å se!! 31 1
Populært innlegg Kleenex Skrevet 3. april 2022 Populært innlegg #60167 Skrevet 3. april 2022 Louiah skrev (12 minutter siden): Ser oppriktig glad ut og det er fint å se!! Ser ikke sykelig tynn ut heller på disse bildene som er tatt av arrangøren! 51
gjestvest Skrevet 3. april 2022 #60168 Skrevet 3. april 2022 Louiah skrev (15 minutter siden): Ser oppriktig glad ut og det er fint å se!! Er dette henne? Hvorfor er hun blitt så kort? På forrige bilde er hun også veldig kort. Og hun er vist bakfra. 8
velociraptor Skrevet 3. april 2022 #60169 Skrevet 3. april 2022 Louiah skrev (4 timer siden): Absolutt! Jeg bare hadde synes selv hvis arbeidsdagen min var løping, negler og annonser at det hele hadde føltes litt bortkastet hvis en ikke får resultater av det. Hvis en ikke bare løper hver dag for kosens del da. Mange av de andre kvinnene har jo andre fulltidsjobber også er løping en bonus/kos mellom alt annet som skjer i livet. Men jobben hennes er å selge annonser, ikke å være toppidrettsutøver 3
Ikkenoledig Skrevet 3. april 2022 #60170 Skrevet 3. april 2022 gjestvest skrev (13 minutter siden): Er dette henne? Hvorfor er hun blitt så kort? På forrige bilde er hun også veldig kort. Og hun er vist bakfra. Hun er da ikke spesielt høy? Har sett henne et par ganger, rundt 170? 1
Tuvas Skrevet 3. april 2022 #60171 Skrevet 3. april 2022 Fulgt litt med på storyene hennes på insta i de to siste ukene. Lagt merke til at det har vært vesentlig mer mat og «søtsaker» til CBE å være. Bundaberger drikk, kaker på cafe hvertfall to ganger, vanlige lunsjtalerkener. Husker ikke mer konkret, men en generelt mer sunn og normal fremstilling av kosthold. Til CBE å være som sagt! Har dette noe med løpet mon tro🤔 Hennes vanlige lavkalori kosthold hadde ikke fungert? 1
skruf Skrevet 3. april 2022 #60172 Skrevet 3. april 2022 Ikkenoledig skrev (14 minutter siden): Hun er da ikke spesielt høy? Har sett henne et par ganger, rundt 170? Hun ser høyere ut på bilder og story pga hun nesten alltid står på tå. Men ja, ifg seg selv så er hun 170, helt vanlig høyde 11
gjestvest Skrevet 3. april 2022 #60174 Skrevet 3. april 2022 (endret) Ikkenoledig skrev (1 time siden): Hun er da ikke spesielt høy? Har sett henne et par ganger, rundt 170? Det jeg lurer på er om man bevisst velger bildeformat som gjør en slankere. Som her mellom widescreen og fullscreen. Hun er kort og bred i bilder tatt av andre i motsetning til bilder tatt av firmaet. Endret 3. april 2022 av gjestvest la til 4
Rosasko Skrevet 3. april 2022 #60175 Skrevet 3. april 2022 Godt å se at hun ikke er hjulbeint slik som hun og lk skal få frem i sosiale medier 😆 14 1
Populært innlegg Villroses hage Skrevet 3. april 2022 Populært innlegg #60176 Skrevet 3. april 2022 Hadde vært fint å slippe alle disse kommentarene om bloggeierens kropp; høyde, bredde osv. Forskjell på slike kommentarer og det å kritisere modellens triks og poseringer for å iscenesette en historie og drive påvirkning på blogg og insta. Slike poseringer som fremstår som thinspo/pro-ana, en svært usunn påvirkning bloggeren bevisst fremmer. 50 10
gjestvest Skrevet 3. april 2022 #60177 Skrevet 3. april 2022 (endret) Villroses hage skrev (26 minutter siden): Hadde vært fint å slippe alle disse kommentarene om bloggeierens kropp; høyde, bredde osv. Forskjell på slike kommentarer og det å kritisere modellens triks og poseringer for å iscenesette en historie og drive påvirkning på blogg og insta. Slike poseringer som fremstår som thinspo/pro-ana, en svært usunn påvirkning bloggeren bevisst fremmer. Hvor ser du kommentarer om kropp, høyde og bredde i et innlegg om bildetriks som er forskjellig fra andre usunne påvirkninger firmaet har. Endret 3. april 2022 av gjestvest 2
Gjest Kattedama Skrevet 3. april 2022 #60178 Skrevet 3. april 2022 Villroses hage skrev (43 minutter siden): Hadde vært fint å slippe alle disse kommentarene om bloggeierens kropp; høyde, bredde osv. Forskjell på slike kommentarer og det å kritisere modellens triks og poseringer for å iscenesette en historie og drive påvirkning på blogg og insta. ☝️
Gjest Kattedama Skrevet 3. april 2022 #60179 Skrevet 3. april 2022 Isild skrev (4 timer siden): Jeg er ikke helt enig idet. Jeg opplever at flere faktisk på ekte bryr seg. Vi skal ikke spekulere. men bilder taler for seg, og noenganger forteller de til og med mer enn ord. Det som er problematisk er at dette er en offentlig inspirasjonsinfluencer innen trening, og da kan ikke alt som vises der stå uimotsagt - når man ser at noe kanskje er på vei litt galt av sted. Klart man må si ifra. Men spekulering i sykdom og diskusjon om kropp er ikke ok. Hvilken nytte har det i en viktig diskusjon?
Gjest Porstarmax Skrevet 3. april 2022 #60180 Skrevet 3. april 2022 Lill skrev (1 minutt siden): ☝️ Lite inntresert i grunn🤔 Er ikke intresert i hennes brede beinføring og runde rompe 😂😂 Men vær sin smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå