Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest tullerikke
Skrevet

Så snill coachen er som ordner to små brødskiver til frua før hun skal ut og løpe et par mil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Men de har helt sikkert en bakgrunn innen idrett som er mer spesifikk enn han, typisk drevet med utholdenhetsidrett som langrenn/løping/friidrett over mange år. De er ikke hobbymosjonister som begynte å jogge litt på fritiden for par år siden. Det tar tid å bygge kapasitet til slike løp, uavhengig om du har tid i hverdagen til å løpe døgnet rundt om så er. 

Ikke annet enn hobbyløping og sykling. Dette er folk med lang universitetsutdanning, relativt små barn og verv i idretten til barna. Men ja, de har holdt på over tid og trener variert ifht underlag, sykkel/stiløp/ski/rulleski etc. 

Ja det tar tid å bygge opp kapasiteten, men mr Eriksen har mer enn to års treningsgrunnlag som det ble antydet over her. Han har ikke ligget på sofaen og hatt en stillesittende jobb før han kjøpte sitt første par joggesko for to år siden...

• Liker 21
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Men de har helt sikkert en bakgrunn innen idrett som er mer spesifikk enn han, typisk drevet med utholdenhetsidrett som langrenn/løping/friidrett over mange år. De er ikke hobbymosjonister som begynte å jogge litt på fritiden for par år siden. Det tar tid å bygge kapasitet til slike løp, uavhengig om du har tid i hverdagen til å løpe døgnet rundt om så er. 

Nja, det er nok individuelt. Min bror har ikke trent en dag i sitt liv fram til han var 35-40 år. Da begynte han å trene til helmaraton, og fullførte flere helmaratonløp, gikk Birken og Wasaloppet, deltok i sykkelløp i Dolomittene, og ble temmelig treningsfantast. Dette i tillegg til full jobb og familieliv, og uten å ha noen bakgrunn fra noen som helst idrett tidligere i livet. Så det går an.

LKE har spilt fotball på høyt nivå i mange år, og har et godt grunnlag for utholdenhetsidrett. At han får gode resultater på kort tid, er ikke overraskende. Spesielt med tanke på at hans hovedgeskjeft i hverdagen er trening der andre går på jobb. 

• Liker 26
Skrevet

Bare en tanke… men lurer på om noe kan ha trigget Caroline etter deltakelsen i Megahit-greia. Siden det er etter dette hun tydelig har endret seg. ‘Alle’ her inne har skrevet at hun ser normal og sunn ut. Et kompliment for de fleste, men ikke om en har er forvrengt syn på kropp og mat. 

• Liker 21
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
tullerikke skrev (41 minutter siden):

Så snill coachen er som ordner to små brødskiver til frua før hun skal ut og løpe et par mil.

Men i følge CBE så skulle hun "trøkke i seg" en vegetarpizza med tynn bunn i går kveld på hans anbefaling også da. Så ut som en god pizza, synd at CBE anså det for å "trøkke i seg" fremfor å kose seg. Kanskje utsagnet hennes er inspirert av hans "pizza i dag, feit i morra" 🤷‍♀️ Hun tok også bilde av en kakao som rant over med et berg av marsmallows i går, men jeg tviler på at hun drakk den.

Endret av SnowBells
Gjest Vridde Masker
Skrevet

To loffskiver til frokost, da - det er da noe. Og med ost og syltetøy er det et kaloriberg, så her skal det løpes. 

Gjest tullerikke
Skrevet
SnowBells skrev (16 minutter siden):

Men i følge CBE så skulle hun "trøkke i seg" en vegetarpizza med tynn bunn i går kveld på hans anbefaling også da. Så ut som en god pizza, synd at CBE anså det for å "trøkke i seg" fremfor å kose seg. Kanskje utsagnet hennes er inspirert av hans "pizza i dag, feit i morra" 🤷‍♀️ Hun tok også bilde av en kakao som rant over med et berg av marsmallows i går, men jeg tviler på at hun drakk den.

Jeg tror ikke hun drakk den heller. Og den pizzaen var det nok mannen som trøkte i seg. 

Gjest tullerikke
Skrevet

Håper hun ikke har tenkt til å løpe i 2 mil så bredbeint som hun går. Må være slitsomt. 

Skrevet

Nå er hun usikker på hvilke klær hun skal løpe med fordi det er så kaldt. Kanskje hun kunne løpt litt mer ute da fremfor mølle da? Det blir bare så utrolig lite selvtillit alt sammen, fra usikkerhet på løping kvelden før, kveldsmat, frokost også bekledning.

• Liker 36
Skrevet
Louiah skrev (1 minutt siden):

Nå er hun usikker på hvilke klær hun skal løpe med fordi det er så kaldt. Kanskje hun kunne løpt litt mer ute da fremfor mølle da? Det blir bare så utrolig lite selvtillit alt sammen, fra usikkerhet på løping kvelden før, kveldsmat, frokost også bekledning.

Hun som driver og gir råd om bekledning? Tror CBE har vært ute og løpt flere ganger siste ukene - og, ja, det har stort sett vært kaldt selv på dagtid. 

• Liker 18
Skrevet
Felis skrev (53 minutter siden):

Dette har jeg advart om flere ganger her inne. Jeg vil ikke spekulere i Carolines psyke, men hun har uttalt at hun tidligere har slitt med en spiseforstyrrelse. Det er en kjent sak at uskyldige kommentarer treffer en spiseforstyrret på en helt annen måte enn hva man kanskje har ment.

Du er for tynn = Yes, nå gjør jeg noe riktig!

Du ser syk ut = Jeg nærmer meg målet

Du spiser for lite/trener for mye = Jeg har selvkontroll

Se bare på den berømmelige Kardashians-kommentaren: "You look anorectic!" som ble mottatt med et svært hjertelig "Oh thank you!"

Det hjelper heller ikke å påpeke at hun så helt normal ut på TV, eller i virkeligheten, eller på bilder tatt av andre. For alt vi vet veide hun faktisk mer da, og for en anorektiker er slike kommentarer et tegn på at man er vanlig. Normal betyr feit.

Det som gjør dette så innmari vanskelig, er at hun når ut til så mange. Og kontoen hennes har gått fra overdrevent kroppsfokus, til thinspo, til reinspikka pro-ana, det kan ikke gå ubemerket hen. Ikke på en åpen reklamekanal med 300k følgere! Samtidig ville vel de fleste av oss vært svært forsiktig med å kommentere vekten til en venninne med samme fokus? Jeg liker i hvert fall å tro at vi hadde veid ordene våre før vi uttrykte bekymring for noens vekt...

Jeg har ikke noe fasit, og jeg synes de aller fleste her inne balanserer kommentarene sine fint for tiden. Men at det har en innvirkning på hvordan hun ser seg selv, er jeg helt sikker på.

Takk! Som tidligere spiseforstyrret så kjenner jeg desverre så altfor godt igjen at man faktisk tar det som et kompliment når noen sier at "nå er du for tynn". I ørene mine sa det at "da er du innafor" og "da har du litt å gå på". 

Vi har alle nå et ansvar for å ikke diskutere kroppen hennes mer syns jeg. 

• Liker 26
Skrevet

Hun fremstår som ufattelig usikker på seg selv. Trist å se.

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
tullerikke skrev (51 minutter siden):

Håper hun ikke har tenkt til å løpe i 2 mil så bredbeint som hun går. Må være slitsomt. 

Jeg har aldri i mitt liv sett noen gå så bredbeint. Bilde fra IG story.

BAB25FE0-4AB7-4439-8E50-045CA6FC8C59.jpeg

Endret av Heartland
  • Liker 34
Skrevet

Både CBE og LKE som nr. 16 blant sine kjønn etter 4,2 km. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg fatter ikke at dette er et menneske der løping er en del av arbeidstiden. Helt innafor tid hvis en trener 2-3 ganger i uka etter jobb, men hva er poenget med all denne løpinga hennes da? Bekrefter jo at det ikke akkurat er for å få noen resultater.

Får nesten håpe at jeg må bite i meg mine ord når løpet er over, men ser ikke sånn ut.

Edit: Nå har hun fullført 10 km og nå ser det bedre ut!!! (Legger ved nytt bilde)

71C0D146-AC67-4D52-8CFD-33DA85C01254.thumb.jpeg.18a202e7dd2546114e60f6ae07098bae.jpeg

048845BA-F3C3-4BC4-8969-4E4356116318.jpeg

Endret av Louiah
  • Liker 4
Skrevet
Louiah skrev (5 minutter siden):

Jeg fatter ikke at dette er et menneske der løping er en del av arbeidstiden. Helt innafor tid hvis en trener 2-3 ganger i uka etter jobb, men hva er poenget med all denne løpinga hennes da? Bekrefter jo at det ikke akkurat er for å få noen resultater.

Får nesten håpe at jeg må bite i meg mine ord når løpet er over, men ser ikke sånn ut.

Edit: Nå har fullført 10 km og nå ser det bedre ut!!! (Legger ved nytt bilde)

71C0D146-AC67-4D52-8CFD-33DA85C01254.thumb.jpeg.18a202e7dd2546114e60f6ae07098bae.jpeg

048845BA-F3C3-4BC4-8969-4E4356116318.jpeg

Det er helt vanlig at man løper rolig de første 10-15km…

• Liker 2
Skrevet
Ikkenoledig skrev (1 minutt siden):

Det er helt vanlig at man løper rolig de første 10-15km…

Bare reagerte på hvor rolig det var sammenlignet med andre hun kan sammenlignes med. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...