Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (26 minutter siden):

Fatter ikke at antall kommentarer og engasjementsrate gjenspeiler fakta. 70 kommentarer i snitt? Dette må være effekten av å skjule likes og skrive masse egne kommentarer. 

DA557AC6-100E-4300-BDF6-A4ED4F4758ED.png

Det er kanskje fra første innlegg? Gidder ikke å bla meg bakover, men hun hadde jo voldsomt mange flere kommentarer på blogg før. Gjaldt det samme instagram? Hun oppdaterer mer sjelden nå, så hvis hun f.eks. hadde 100 innlegg med 150 kommentarer per innlegg frem til f.eks. 2017 og 50 innlegg fra da til nå med 15 kommentarer per innlegg blir jo gjennomsnitt per innlegg samlet høyere. 

Har ikke regnet på eksempeltallene..

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Medici skrev (1 time siden):

Det er kanskje fra første innlegg? Gidder ikke å bla meg bakover, men hun hadde jo voldsomt mange flere kommentarer på blogg før. Gjaldt det samme instagram? Hun oppdaterer mer sjelden nå, så hvis hun f.eks. hadde 100 innlegg med 150 kommentarer per innlegg frem til f.eks. 2017 og 50 innlegg fra da til nå med 15 kommentarer per innlegg blir jo gjennomsnitt per innlegg samlet høyere. 

Det er jo et veldig godt poeng. Når man i tillegg tar med at halvparten av kommentarene er hennes egne, i tillegg kommer kommentarer fra LK privat, coach E, Netfit og hunden. Ikke mange igjen da.

Det er jo en heldagsjobb for de å bare logge inn og ut av alle kontoene sine, kommentere sine egne innlegg og like sine egne kommentarer. 

Endret av Heartland
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet
Levina skrev (5 timer siden):

Ja, ikke sant. Det er vi som har det riktige svaret og vet best hva hun bør gjøre. Hun drev en blogg før hun ble mor som ga henne millioninntekter, men det glemmer vi litt..Er det ikke rart at det er foreldrene som skal bestemme over hva de ønsker å gjøre på vegne av sine barn🤔hun burde jo skjule de. Helst ikke sagt at hun ble mor, det er jo litt for privat. Er riktignok ikke ulovlig å vise barn i sosiale medier, men vi mener det er ulovlig da. Vi vet jo best! Er jo ikke greit å vise at hun lager kakao med barna sine eller er på tur med de. Slik sensitive opplysninger trenger vi ikke å vite om. Vi vet  jo ikke foreldrenes tilnærming til sine barn i forhold til jobben de har, men dette med etikk, lover  og regler, der vet vi best! Skal jo ikke være rom for nyanser tenker nå jeg. 

Hadde du likt å finne bilder og filmer av deg selv i sosiale medier som du ikke visste om fordi ingen spurte deg om de kunne legge det ut? Ingen av de barna har grunnlag for å forstå hva dette dreier seg om, bare sånn i tilfelle hun spurte dem. 

• Liker 35
Skrevet
Heartland skrev (11 minutter siden):

Det er jo et veldig godt poeng. Når man i tillegg tar ned at halvparten av kommentarene er hennes egne, i tillegg kommer kommentarer fra LK privat, coach E, Netfit og hunden. Ikke mange igjen da.

Det er jo en heldagsjobb for de å bare logge inn og ut av alle kontoene sine, kommentere sine egne innlegg og like sine egne kommentarer. 

I tillegg blokkere føkgere, slette kommentarer de ikke liker, følge med her inne og generelt alle andre steder på nettet hvor noen tilfeldigvis skulle si noe kritisk om dem. Jeg er imponert og skjønner at Lars Kristian Eriksen er veldig opptatt. 

• Liker 21
Skrevet
Levina skrev (5 timer siden):

Snip*hun burde jo skjule de. *snip

Helt riktig! Endelig noe VI er enige om👏🏻

• Liker 10
Skrevet
Medici skrev (1 time siden):

Jeg regnet ut et gjennomsnitt basert på de siste postene på IG for litt siden. Snittet var da 21 kommentarer pr innlegg, hvor CBE selv sto for ca en tredjedel. Snittet ble trukket betraktelig opp av to innlegg av barn, som begge hadde over 40 kommentarer. Med forbehold om at jeg regnet riktig og husker rett...

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes @Levina får prøve seg på de språklige virkemidlene hun vil, hele opplegget til Treasures AS fremstår bare enda mer trist, utdatert og desperat av det. 

• Liker 34
  • Nyttig 4
Gjest Kattedama
Skrevet
Levina skrev (7 timer siden):

Ja, ikke sant. Det er vi som har det riktige svaret og vet best hva hun bør gjøre. Hun drev en blogg før hun ble mor som ga henne millioninntekter, men det glemmer vi litt..Er det ikke rart at det er foreldrene som skal bestemme over hva de ønsker å gjøre på vegne av sine barn🤔hun burde jo skjule de. Helst ikke sagt at hun ble mor, det er jo litt for privat. Er riktignok ikke ulovlig å vise barn i sosiale medier, men vi mener det er ulovlig da. Vi vet jo best! Er jo ikke greit å vise at hun lager kakao med barna sine eller er på tur med de. Slik sensitive opplysninger trenger vi ikke å vite om. Vi vet  jo ikke foreldrenes tilnærming til sine barn i forhold til jobben de har, men dette med etikk, lover  og regler, der vet vi best! Skal jo ikke være rom for nyanser tenker nå jeg. 

Du er seriøst ute å sykler nå. Det er ikke greit å forsvare bruk av barn i reklame, eller at de er en del av foreldrenes bedrift for at de skal tjene penger. Det er bare ignorant. 

Skrevet

En voksen dame som poserer når hun løfter hunden inn i bilen. Hvor ekstremt kroppsfokuset går det egentlig an å bli? Med bloggerfot og rumpen godt presset ut. Det er så komisk. 

BDD6A2D0-8FD8-4F1E-B25C-1A3E4F6121FE.png

• Liker 43
  • Nyttig 5
Gjest Keikolina
Skrevet
123Frustrert skrev (6 minutter siden):

En voksen dame som poserer når hun løfter hunden inn i bilen. Hvor ekstremt kroppsfokuset går det egentlig an å bli? Med bloggerfot og rumpen godt presset ut. Det er så komisk. 

BDD6A2D0-8FD8-4F1E-B25C-1A3E4F6121FE.png

Jeg går tur med bikkja jeg, ikke tar han med på luftetur i bilen med vinduene oppe 😅

Skrevet
hvalstad45 skrev (33 minutter siden):

Det positive, er at jeg blir mye mindre trigga av henne nå, enn da hun var på topp for ti år siden! For nå føles det bare latterlig og blir komisk. Før visste jeg ikke om den brutale photoshoppinga og alle poserings-triksene. Og så har jeg jo blitt ti år eldre, jeg er ikke på akkurat det samme stedet lenger, noe frua heller ikke burde vært.

Så enig her :)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har bitt meg merke i at reklamesamarbeidet stort sett gjennomføres i story og mye mindre i feeden enn tidligere. Er det noen grunn til det? For en annonsør vil jo merkevaren være mye mer synlig i en feed enn et øyeblikksbilde som forsvinner neste dag🤔

CBE har også et aktivt reklamesamarbeid med Chiquelle og allikevel viser hun seg i story og feeden med denne "ull"genseren med lilla lapper. Hun har bekreftet til en i kommentarfeltet at den er fra Chiquelle i et tidligere innlegg, og jeg lurer da på hvorfor ikke innleggene merkes. De vil jo absolutt ha reklameverdi og skal, slik jeg tolker lovverket, merkes som reklame/annonse. 

• Liker 22
Skrevet

CBE har glemt rumpeputa i reklamen for Cubus 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Gjest Keikolina
Skrevet
Minnie Mus skrev (2 minutter siden):

CBE har glemt rumpeputa i reklamen for Cubus 

Var kanskje til vask

Skrevet

Ozo har like stort bur som min dachs 🙈🙈

• Liker 11
Skrevet
skruf skrev (21 timer siden):

Det gjorde jo CBE også da barna var mindre. Hun hadde t.o.m et reklamesamarbeid for en ammestol der hun brukte babyen/satt og ammet for å selge denne (dyre) stolen. De bildene Funkygine har lagt ut av barna er mere naturlige hverdagsbilder, noe også amming av en baby er. Hun har ikke brukt et oppstriglet barn i matchende klær med mor som dier, sittende i en stol til 10 000 for å tjene penger. 

Cbe viser t.o.,m frem barnerommet som er full av spons regelmessig. Funky sine barn får ha rommene sine i fred. Og de får kle seg som de vil, de må ikke matche mor og søsken sine klær. 

Jeg forsvarer ikke CBE. Syns det hun holder på med er kvalmt. Men jeg påpeker kun at Funkygine ikke er stort bedre, slik enkelte i denne tråden skal ha det til (siden folk ofte sammenligner CBE med henne). Deling og salg av barn er ikke ok uansett hvordan man som influenser fremstår ellers.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...