Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Du fortsetter å se dette som en enkelthendelse. Det er det virkelig ikke. Lite bærekraftige valg i alle sammenhenger preger Treasures As og har gjort det fra oppstarten. Klarer du å se sammenhengen mellom det de fronter som livsstil? Ultrafast fashion, stadig nye møbler og oppussing, reiser med cruise osv. Er dette noe vi bør ønske oss for alle? Hvis svaret ditt er ja, da begynner jeg å lure. 

Men du drar inn denne enkelthendelsen inn i alt det andre du har skrevet. Nettop,foreløpig en enkelthendelse og ikke en superegoistisk handling som du påstår at det er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sunfl0wer skrev (2 minutter siden):

Og voksne folk kan tenke selv hva som er best for deres barn. Ikke alle som følger influencere er naive nikkedukker. Jeg får iallefall ikke lyst til å plutselig bestille sydentur. 

Bekymringsfullt at du ser alt ut fra et jeg-perpektiv. Ikke alle er som deg, dessverre. Mange påvirkes av influencere, hvorfor tror du ellers de får betalt? 

• Liker 26
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Bekymringsfullt at du ser alt ut fra et jeg-perpektiv. Ikke alle er som deg, dessverre. Mange påvirkes av influencere, hvorfor tror du ellers de får betalt? 

Ja,skikkelig bekymringsfult😛 Som sagt,imponerende hva folk får ut av at barna får en ekstra ferie uke. Jeg hadde ikke klart å kokt sammen alt det som kommer fram. Om du mener at nå kommer "alle" foreldre som følger henne til å bestille seg sydenturer utenfor skoleferiene så er det en smule overdrevent. Regner med at de fleste er oppegående foreldre som klarer å vurdere selv hva som et best og ikke kun etter hva kjendiser gjør. Men så klart,nå skal vel CBE få skylda for foreldre som tar med barna på ferie...

Skrevet
Aquarius04 skrev (1 time siden):

Det medfører ikke riktighet. Jobbet flere år i osloskolen, og mange familier med innvandrerbakgrunn dro i sommerferien men var tilbake på plass ved skolestart. Min erfaring er at det er familier som CBE sin som deo i hytt og pine. 

Det var vel også at mange dro utenom ferier fordi det ble billigere å reise. Typ nordmenn som vil til granca og ikke nødvendigvis innvandrere.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Det er (minst) to måter å se på handlinger; gagner det meg selv og mine? eller gagner det samfunnet? 
CBE.no har jo hatt en tendens til å fremdyrke det første og andre påvirkes til samme handlingsmønster, men Norge som velferdsnasjon er avhengig av vi-tenking fremover. Skjønner at problematikken i Sarpsborg utspiller seg på et micronivå, men dette er noe av det jeg misliker sterkest ved enkelte influencere: jeg shopper som jeg vil, jeg reiser hvor jeg vil, jeg forurenser som jeg vil (innimellom bruker jeg en bambus-tannbørste), jeg lærer ungene at de har det bedre enn andre økonomisk, vi tar også ferie når vi vil. 
Personlig driter jeg i hvor mange uker skolegang noen i familien CBE går glipp av,  men signaleffekten av nok et egovalg skal man ikke kimse av. 

Ok. CBE.no er en influenser. Som selger et glanset magasin. Noe som ikke gagner samfunnet, sett isolert. Men pga Some så har influensere makt. De lever av det. De er en del av samfunnet pr nå. Hvordan skal vi forholde oss til det? 

Siden du bruker argumentet vi-tenking, synes du det er nyttig å delta i en tråd som pr nå inneholder få saklige innlegg, men derimot koser seg med ufine karakteristikker om person og utseende? 

Hvis du er opptatt av vi-tenking, så deltar du ikke i en tråd som denne. En dag kan barna lese denne tråden. Tenk på det.

• Liker 2
Skrevet
Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Ja,skikkelig bekymringsfult😛 Som sagt,imponerende hva folk får ut av at barna får en ekstra ferie uke. Jeg hadde ikke klart å kokt sammen alt det som kommer fram. Om du mener at nå kommer "alle" foreldre som følger henne til å bestille seg sydenturer utenfor skoleferiene så er det en smule overdrevent. Regner med at de fleste er oppegående foreldre som klarer å vurdere selv hva som et best og ikke kun etter hva kjendiser gjør. Men så klart,nå skal vel CBE få skylda for foreldre som tar med barna på ferie...

Nå må du ta deg sammen, jeg skrev ikke noe av det du hevder her. Jeg skrev at CBE.no er influencer og at alt de viser frem vil påvirke, faktisk også de situasjonene og valgene de ikke tror vil påvirke. De påvirker til en egosentrisk livsstil. Ferien nå er en liten brikke i et allerede lagt puslespill. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet
Kiosk skrev (3 minutter siden):

Ok. CBE.no er en influenser. Som selger et glanset magasin. Noe som ikke gagner samfunnet, sett isolert. Men pga Some så har influensere makt. De lever av det. De er en del av samfunnet pr nå. Hvordan skal vi forholde oss til det? 

Siden du bruker argumentet vi-tenking, synes du det er nyttig å delta i en tråd som pr nå inneholder få saklige innlegg, men derimot koser seg med ufine karakteristikker om person og utseende? 

Hvis du er opptatt av vi-tenking, så deltar du ikke i en tråd som denne. En dag kan barna lese denne tråden. Tenk på det.

Du skjønte ikke så mye av det jeg skrev, greit nok. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Dette initiativet kan jeg støtte 

https://dagligvarehandelen.no/nyheter/2022/vegetarprofil-starter-gront-influencer-byra

https://kampanje.com/reklame/2022/02/barekraftprofil-samler-influencere-og-starter-gront-byra--finner-partner-og-sjef-i-brandpeople/

Gjenstår å se hvordan det utvikler seg, men dette kan være positive influencere (selv om de selvsagt ønsker å tjene penger, noe jeg absolutt ikke har noe i mot.)

Endret av Kollontaj
La til bedre link
  • Liker 18
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Nå må du ta deg sammen, jeg skrev ikke noe av det du hevder her. Jeg skrev at CBE.no er influencer og at alt de viser frem vil påvirke, faktisk også de situasjonene og valgene de ikke tror vil påvirke. De påvirker til en egosentrisk livsstil. Ferien nå er en liten brikke i et allerede lagt puslespill. 

Eller at det er en FERIE😱😱 I know. Vanskelig å forestille seg at influencere kanskje kan ta en ferie uten å ha lagt slue,utspekulerte planer eller brikker i dette "puslespillet". Men ja,for noen egoistiske mennesker som tar barna sine på ferie. At de våger.

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Du skjønte ikke så mye av det jeg skrev, greit nok. 

Jeg leste hva du skrev. Hva var det jeg ikke skjønte?

• Liker 3
Skrevet
Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Eller at det er en FERIE😱😱 I know. Vanskelig å forestille seg at influencere kanskje kan ta en ferie uten å ha lagt slue,utspekulerte planer eller brikker i dette "puslespillet". Men ja,for noen egoistiske mennesker som tar barna sine på ferie. At de våger.

Dette bør inn i lærebøkene som et kjempegodt eksempel på stråmanns-argumentasjon. 

• Liker 34
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Dette bør inn i lærebøkene som et kjempegodt eksempel på stråmanns-argumentasjon. 

Absolutt! Til forskjell fra utsagn om ferie for å vise fram fake eventyrliv, barn, kropp i monitor. 

You go girl. Vi-tenking?

• Liker 3
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Hehe,ja du om det😁

Skrevet
Kiosk skrev (3 minutter siden):

Absolutt! Til forskjell fra utsagn om ferie for å vise fram fake eventyrliv, barn, kropp i monitor. 

You go girl. Vi-tenking?

Men skrev jeg det? 

• Liker 15
Skrevet
Kollontaj skrev (31 minutter siden):

Du henger deg opp i denne ferieuka.  Du blåser det opp og benytter som vanlig anledningen til å kjefte på absolutt alt  CBE gjør. Intet nytt under solen

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
EmilieH skrev (5 timer siden):

Samme her, snart nå de rett og slett finne på noe annet! 

yessssss

• Liker 1
Skrevet
Sunfl0wer skrev (43 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke mange tar ut barna sine av skolen for å reise til Granka ( hvem tar ut barna for å reise på en intetsigende tur dit?). Jeg tenker jeg mer ler av det. Dama går å Jabber om hvor hun gleder seg til å reise til syden og får det til å høres ut som noe eksklusivt når det i beste fall er Harry. Jeg synes hele denne ferie greia sier alt om paret. La de sitte på Viking pub og ta selfie av seg selv i bikini og bar overkropp. La de få ta bilder av seg selv på stranda poserende med inndratt mage, rumpen ut og innsug hals, det ser bare idiotisk ut og sier hvilke verdier de har når de tar barna ut fra skolen fordi far skal løpe og mor vise frem en ny bikini eller tre.

Men at dette appellere til høyt utdannede, kjøpesterke kvinner? Nope.

• Liker 42
  • Nyttig 2
Skrevet
S0lstraalen skrev (4 timer siden):

Skal alle influensaer til «syden» nå? Og på samme sted? Therese Lien og Sara Emilie. Og hvor skal Marna Haugen tro? Er det sponset reise på hele gjengen, men frua og mannen har fått litt flere dager enn de andre siden de «bare» er i 1 uke? Bare å følge med 🤣

strålende spennende…… nope 😜

• Liker 2
Skrevet
EmilieH skrev (4 timer siden):

Skriver på en kommentar under siste bilde at det ikke er brukt filter. Hvem prøver hun å lure?

hva er da brukt???? Noe er det… 

• Liker 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Sunfl0wer skrev (35 minutter siden):

Veldig naivt å tro at CBE.no som har annonsetørke og mister følgere tar ferie. Enten så er ferien sponset, hvis den ikke er det kommer det til å bli delt daglige bilder av en halvnaken (naken?)  Caroline. Det blir sikker reklame for ferierelaterte produkter ( som dåsespray ? og badetøy for samarbeidspartnere. Greit nok at de velger å fylle bloggen med dette, men det som er mest kritikkverdig med det hele er at mindreårige er tatt ut av skolen for å jobbe i "ferien", på foreldrenes IG konto og blogg. Det er dobbelt forkastelig og det som gjør Berg Eriksen til en av de verste innenfor eksponering av barn og bruk av disse i kommersiell virksomhet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...