virkelig Skrevet 1. august 2019 #5581 Skrevet 1. august 2019 De fleste butikker som Bik Bok , GIna Tricot, Glitter etc.selger spenner som dette, og ebay og Aliexpress bl.a. Det er da ikke det samme som et CBE har plagiert noe, en prosess som dette tar måneder, det skal gjennom flere prosesser før det er i fabrikk og sendes ut til her som Coverbrands og Skin & Tonic for salg. De aller fleste slike spenner ser prikk like ut og det er ikke så ,mye som skal til for at de blir like når mengder skal ut i de forskjellige billig kjedene. Perlespenner som disse er en stor hit i sommer og det skal mye til at det ikke blir ganske likt på mye . Det er ikke veldig mye hokus pokus du kan gjøre med perler og en spenne akkurat. Eller spenner generelt . Og mye av det som kommer fra Ebay og Ali express er vel kinaræl og kopier det også ettersom jeg hører. Aldri bestilt noe derfra, men er jo begrenset hva det kan være til de prisene 1
Skrottefar Skrevet 1. august 2019 #5582 Skrevet 1. august 2019 3 minutter siden, CabinCruiser skrev: fant dem i salg for 99,- på to lokale frisørsalonger, på ett minutt på FB, visste jeg hadde sett de før Men i all rettferdighetens navn, hun har vel ikke sagt at hun har designet de - men at det er hennes merke. Det er fullt lovlig å kjøpe store parti og sette eget merkenavn på produkt man kjøper fra f.eks Aliexpress osv. Mange har gjort bissniss av det. Sophie Elise gjorde også en sak av at hun hadde betalt 2500,- for noen krystaller hun etterpå fant ut kosta en 50lapp på Ali😂 I følge Coverbrands så er det CBE sitt design, og hun har lagt ut link til Coverbrands sitt innlegg uten å evt. nekte for at det er hennes design 21
CabinCruiser Skrevet 1. august 2019 #5583 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, virkelig skrev: De fleste butikker som Bik Bok , GIna Tricot, Glitter etc.selger spenner som dette, og ebay og Aliexpress bl.a. Det er da ikke det samme som et CBE har plagiert noe, en prosess som dette tar måneder, det skal gjennom flere prosesser før det er i fabrikk og sendes ut til her som Coverbrands og Skin & Tonic for salg. De aller fleste slike spenner ser prikk like ut og det er ikke så ,mye som skal til for at de blir like når mengder skal ut i de forskjellige billig kjedene. Perlespenner som disse er en stor hit i sommer og det skal mye til at det ikke blir ganske likt på mye . Det er ikke veldig mye hokus pokus du kan gjøre med perler og en spenne akkurat. Eller spenner generelt . Og mye av det som kommer fra Ebay og Ali express er vel kinaræl og kopier det også ettersom jeg hører. Aldri bestilt noe derfra, men er jo begrenset hva det kan være til de prisene Neida, du kjøper bare wholesale med eget merkenavn, en prosess som tar 1 time. 22
Gjest Emmy_H Skrevet 1. august 2019 #5584 Skrevet 1. august 2019 2 minutter siden, CabinCruiser skrev: Neida, du kjøper bare wholesale med eget merkenavn, en prosess som tar 1 time. Hardt arbeid der altså 🤣 men for all del her må Coverbrands ta sin del av ansvaret når de påstår at CBE har «designet» noe som åpenbart har vært på markedet i flere måneder.
Levina Skrevet 1. august 2019 #5585 Skrevet 1. august 2019 (endret) Så gøy at hun har satt sitt navn på slike spenner. Spennende å se hvordan merkenavnet hennes har utviklet seg. Fra kun blogg i begynnelsen, til forskjellige prosjekter etterhvert. Slike spenner kan man få rimeligere, men da er ikke kvaliteten så bra er min erfaring, så tenker hun har satset på kvalitet og hun har en lesergrupppe som er villig og mulighet til å betale for kvalitet. Ikke minst så er bildene vakre og hun er flott og ikke minst fotogen, så skjønner at de ønsker henne til å fronte disse produktene. Endret 1. august 2019 av Levina Legge til 3
Rev. Revenge Skrevet 1. august 2019 #5586 Skrevet 1. august 2019 For å si det sånn, hvis bloggeier selv ikke har uttrykket at hun har designet spennene, så er det nok Coverbrands som har kjøpt inn eget parti og søkt etter å tilknytte et kjent bloggernavn til varen. Stort sett tar produksjon i Kina omlag 6 måneder, så der var nok Coverbrands seint ute med genial idé etter at perlespenner tok av, og cbe.no takket bare ja til å selge merkevarenavnet sitt. Et sånt kunststykke er i så fall mer til cbe.nos unnskyldning, men ikke fullt så fordelaktig for Coverbrands når identiske, unike spenner kan kjøpes for en slikk og ingenting alle andre steder. 23
Populært innlegg Sandin Skrevet 1. august 2019 Populært innlegg #5587 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Levina skrev: Så gøy at hun har satt sitt navn på slike spenner. Spennende å se hvordan merkenavnet hennes har utviklet seg. Fra kun blogg i begynnelsen, til forskjellige prosjekter etterhvert. Slike spenner kan man få rimeligere, men da er ikke kvaliteten så bra er min erfaring, så tenker hun har satset på kvalitet og hun har en lesergrupppe som er villig og mulighet til å betale for kvalitet. Du tenker at kvaliteten øker på vei i posten fra kina til lageret til Coverbrands? Prisen har definitivt økt, men jeg kan ikke helt hvordan det hever kvaliteten å ligge lagret hos Coverbrands. 63
Liver Skrevet 1. august 2019 #5588 Skrevet 1. august 2019 Hadde vært spennende å høre hva som gjør at prisen er så høy i forhold til andre butikker. Er det mer etisk produsert? Mer miljøvennlig da det er produsert i nærområdet? Dette er noe hun/ de kunne ha vunnet kunder på, og jobbet videre med. 18
CabinCruiser Skrevet 1. august 2019 #5589 Skrevet 1. august 2019 3 minutter siden, Sandin skrev: Du tenker at kvaliteten øker på vei i posten fra kina til lageret til Coverbrands? Prisen har definitivt økt, men jeg kan ikke helt hvordan det hever kvaliteten å ligge lagret hos Coverbrands. Jeg har bare lyst til å skyte inn litt mer i debatten. Dropshipping er en ganske vanlig form for bissniss på nettbutikker nå om dagen. Dvs at man kjøper produktene fra en supplier, man kan betale litt ekstra for å klaske sitt eget navn på det og få det pakket, og så sender supplieren det til kunden. Dette er spesielt tydelig i de tilfellene frakta er over 10 dager. Har man butikk i system er det eneste man gjør å følge med ordebeholdningen og evt kundeservice. Derfor vil man ofte se like produkter i veldig mange nettbutikker. Det er fordi det er samme produktet. Det samme er klipa på HM og Glitter. Grunnen til at det er så billig på f.eks ALI er at det produseres veldig store mengder til veldig lave kostnader i land hvor kostnadene er langt mindre enn i Norge. Men man må ofte bestille ett minimumskvanta av ett produkt, f.eks 5000 stk, som ikke er noe problem å få solgt med bittelitt e-commerce. I tillegg skal man huske på at det produktet man kjøper i butikk i Norge er langt unna innkjøpsprisen og produksjonsprisen. Prisen blir dyrere for hvert ledd som er involvert. 24
Gjest Emmy_H Skrevet 1. august 2019 #5590 Skrevet 1. august 2019 (endret) Hva skjer under IG til Coverbrands? Forsvinner kommentarer eller er det bare IG som ikke klarer å oppdatere? Edit: bare feil med oppdateringen, ser at Noma Norge har disse på tilbud til 99kr og de har hatt disse på markedet i flere mnd. Her må Coverbrands ta grep, dette er bare uprofesjonelt og kleint. Endret 1. august 2019 av Emmy_H
MaleficentAurora Skrevet 1. august 2019 #5591 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Hva skjer under IG til Coverbrands? Forsvinner kommentarer eller er det bare IG som ikke klarer å oppdatere? Mulig dem har satt på kommentarsensur. Da forsvinner kommentaren om man bruker et ord eller setting som dem har satt under som filtesensuer. 2
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. august 2019 #5592 Skrevet 1. august 2019 Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal lyves over en lav sko, når det er så tydelig at bloggeren selv IKKE har designet spennene. Kunne de ikke skrevet at hun har valgt ut sine favoritter til en kolleksjon da? Det er da noe å være stolt over å få lov til uansett, og det hadde vært ærlig.
Kleenex Skrevet 1. august 2019 #5593 Skrevet 1. august 2019 9 timer siden, Isola2 skrev: De hårspennene kjøpes for 10-15kr på aliexpress... Bare flaut spør du meg. Håper noen tar skjermdump av alt som skjer på ig kontoen til Coverbrands nå. 15
Liver Skrevet 1. august 2019 #5595 Skrevet 1. august 2019 (endret) 7 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal lyves over en lav sko, når det er så tydelig at bloggeren selv IKKE har designet spennene. Kunne de ikke skrevet at hun har valgt ut sine favoritter til en kolleksjon da? Det er da noe å være stolt over å få lov til uansett, og det hadde vært ærlig. Helt enig. Her tror eg Coverbrands har designet en salgstekst som høres mer eksklusiv ut, så har CBE blitt dratt med. De har uansett fått produktet opp og frem ved å markedsføre det på denne måten..... Endret 1. august 2019 av Liver 3
Gjest Emmy_H Skrevet 1. august 2019 #5596 Skrevet 1. august 2019 (endret) 8 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal lyves over en lav sko, når det er så tydelig at bloggeren selv IKKE har designet spennene. Kunne de ikke skrevet at hun har valgt ut sine favoritter til en kolleksjon da? Det er da noe å være stolt over å få lov til uansett, og det hadde vært ærlig. Jeg er så enig! Nesten så man kan lure på om dette er et PR-stunt for å få blest om disse spennene. Endret 1. august 2019 av Emmy_H
Levina Skrevet 1. august 2019 #5597 Skrevet 1. august 2019 5 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal lyves over en lav sko, når det er så tydelig at bloggeren selv IKKE har designet spennene. Kunne de ikke skrevet at hun har valgt ut sine favoritter til en kolleksjon da? Det er da noe å være stolt over å få lov til uansett, og det hadde vært ærlig. En trenger da ikke å designe et produkt for å kunne sette navnet sitt på det og fronte det. Men, hun har helt sikkert vært med i beslutningen om hvilke produkter som skal være med. Hun har ikke valgt ut sine favoritter, men satt sitt navn på det, og det er noe helt annet. Merkenavnet hennes selger. Hun er kjempedyktige i jobben sin! Bygget opp sin egen business på denne måten. 2
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. august 2019 #5598 Skrevet 1. august 2019 2 minutter siden, Emmy_H skrev: Jeg er så enig! Nesten så man kan lure på om dette er et PR-stunt for å få blest om disse spennene. Men det de gjør nå, er å fremstille kundene sine som stokk dumme. Disse spennene har vært ute så lenge, det er så tydelig at CBE ikke står for designet. Det er så lavmål å lyve om noe så åpenbart! Trodde de virkelig at folk skulle tro på dette?
Populært innlegg Morgan Le Fay Skrevet 1. august 2019 Populært innlegg #5599 Skrevet 1. august 2019 32 minutter siden, Levina skrev: Så gøy at hun har satt sitt navn på slike spenner. Spennende å se hvordan merkenavnet hennes har utviklet seg. Fra kun blogg i begynnelsen, til forskjellige prosjekter etterhvert. Slike spenner kan man få rimeligere, men da er ikke kvaliteten så bra er min erfaring, så tenker hun har satset på kvalitet og hun har en lesergrupppe som er villig og mulighet til å betale for kvalitet. Ikke minst så er bildene vakre og hun er flott og ikke minst fotogen, så skjønner at de ønsker henne til å fronte disse produktene. Herlig ironi!! 50
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 1. august 2019 #5600 Skrevet 1. august 2019 2 minutter siden, Levina skrev: En trenger da ikke å designe et produkt for å kunne sette navnet sitt på det og fronte det. Men, hun har helt sikkert vært med i beslutningen om hvilke produkter som skal være med. Hun har ikke valgt ut sine favoritter, men satt sitt navn på det, og det er noe helt annet. Merkenavnet hennes selger. Hun er kjempedyktige i jobben sin! Bygget opp sin egen business på denne måten. Nei, men i dette tilfelle skriver Coverbrands at hun har designet dem, noe som jo stiller både henne og dem i et dårlig lys. Her ville det vært en smal sak å fortelle sannheten med en gang, at hun har fått lov å sette navnet sitt på en kolleksjon og velge ut produktene. Ingen hadde leet et øyelokk. Men når det skrives at hun har designet dem, når hun har brukt klin like spenner fra Glitter lenge, da reageres det fordi det er en usannhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå