Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lavande skrev (1 time siden):

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/13/juletre-ut-oliventre-inn/#comment-550495

Screenshot_20220119-211610_Chrome.thumb.jpg.8e4bbffc1c9d8f959cc5ab008fdefb41.jpg

Det stemmer jo ikke at de kun har byttet stil en gang.  Eksempelvis stuen som vises frem (i innlegget hun her har svart på) har byttet stil flere ganger på under 5 år:

April 2017:  Stuen ble malt mørk blått og eikegulvet beiset mørkt. De møblerte da med blåe sofaer, glassbord og rødt teppe: https://www.bloglovin.com/blogs/caroline-berg-eriksen-12918177/rode-detaljer-i-bla-stue-5547573663

Desember 2017: Stuen ble pusset opp i nye farger (gulv og vegger), og alt av møbler byttet ut: https://www.bloglovin.com/blogs/caroline-berg-eriksen-12918177/jul-i-finstuen-6075049301

2021: Nye møbler (alt byttet ut): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/12/20/juletrestuen/

Herregud så mye RÆL de har! Og smak har hun virkelig ikke. De showrommene der eier ikke personlighet. 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest Blinkie
Skrevet

Nesen er kraftig redigert Caroline. Vi er overhodet ikke dumme, selv om vi henger på kg. 

Skrevet (endret)
Aquarius04 skrev (7 timer siden):

Løgner så hun tror det selv. Lys og skygge der altså. Da vet vi det…🙄 Det er så dumt at jeg ikke har ord.

kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/04/sa-var-det-2022/#comments

1AAF095D-923E-42CA-98EE-8B2323CF61A1.jpeg

Glemmer hun helt at hun har vært på direkte tv og at alle har sett hvordan hun egentlig ser ut (som er bra nok, etter min mening best og mest ekte)? Min mann som tar mye bilder med godt utstyr sier at en slik forandring er helt umulig med bare vinkler og lys/skygge. Men det triste her er jo at det viser at her lever det også små i en verden som blir fremstilt helt annerledes enn det egentlig er. Det kan gjøre deg både utrygg og usikker. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 39
Gjest Gapatrosten
Skrevet

Jeg så på linkene @Lavande la ut, og dette ga meg hakeslepp:

Sitat

Vi har også tømt rommet til Naia og nå ser jeg at rosafargen hun har i mye av tingene sine krasjer fullstendig med tapeten vi har valgt til henne, til tross for den hvite brystningen. Så hei, det var jo fint! Jeg har allerede sett for meg hvordan det skal bli og hvordan det burde vært fra starten av og det kommer til å bli så fint! Så da er det bare å sette i gang igjen, da. Bort med både tapet og brystning. Naia har jo masse fine hyller, lys og puter formet som skyer, så lyseblått vil jo bli perfekt der inne! Det hører vel med til oppussing at ikke alt kan klaffe sånn umiddelbart. 

Det er utrolig virkelighetsfjernt og harry å prøve å gi inntrykk av at det er helt normalt å bytte ut tapet (!) og brystpanel (!!) fordi det ikke passer sammen med lekene til et barnehagebarn.

Herfra: https://www.bloglovin.com/blogs/caroline-berg-eriksen-12918177/rode-detaljer-i-bla-stue-5547573663

Skrevet
Gapatrosten skrev (24 minutter siden):

Jeg så på linkene @Lavande la ut, og dette ga meg hakeslepp:

Det er utrolig virkelighetsfjernt og harry å prøve å gi inntrykk av at det er helt normalt å bytte ut tapet (!) og brystpanel (!!) fordi det ikke passer sammen med lekene til et barnehagebarn.

Herfra: https://www.bloglovin.com/blogs/caroline-berg-eriksen-12918177/rode-detaljer-i-bla-stue-5547573663

Mye i villaen i Særp er fjernt 🙄

• Liker 12
Skrevet (endret)
Pusern3 skrev (8 minutter siden):

Mye i villaen i Særp er fjernt 🙄

Mulig det er en alternativ virkelighet der? Er det ikke det vi som deltar i debatten her er påstått å være i? Nå kommer det selvfølgelig an på hva slags alternativ virkelighet hun sikter til da... 

Hvis vi er den virkeligheten som har som grunnleggende innstilling at lover, regler og veiledere er til for å følges, at barn skal skjermes fra sosiale medier, at bilder ikke skal retusjeres til det ugjenkjennelige og slike ting, ja, da er jeg jammen helt enig.

Alternativet er den virkeligheten som foregår i villa Kulås og den er jeg jammen glad jeg slipper å leve i.

Endret av Medici
Skrivefeil
  • Liker 27
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (1 time siden):

Denne tilstanden er i så fall veldig periodisk hos CBE. I situasjoner hvor hun ikke vet hun filmes er magen flat med lett utoverkul slik en normal flat mage er. Ribbeinene er ikke påtrengende tydelige og ryggsvaien fraværende.
Men i samme øyeblikk CBE oppdager filmingen så er magen hul, ryggen svai og ribbeinene popper ut. Dette er dokumentert mange ganger på stories og nå nylig på TV2.

CBE hadde fint kunnet trene magen sin til både (overdrevet) innsug og svai rygg og samtidig "glatt" overgang fra ribbein til øvre mage. Det krever man øver opp kontrollen på individuelle magemuskler og god core- og bekkenbunn-kontroll. Men jeg mistenker dette er noe ikke CBE ønsker. Virker til hun anser tom sultende mage-looken som attraktivt. 

Med det samme vi snakker om muskler, også magemuskler som trener styrke vil vokse. Det er tross alt også muskler. Cbe har ingen synlig utviklede muskler på overkropp på tross av påstander om styrketrening med tunge vekter, noe som sjeldent publiseres i form av bilder, og da helst som stillbilder. Styrketreningen hennes er stort sett anaerobe kroppsvektøvelser med mange repetisjoner fremfor bruk av ekstra motstand i form av tunge vekter og manualer. Regelmessige, tunge baseøvelser vil også automatisk utvikle kjerne- og magemuskulatur som bidrar til økt stabilitet og balanse (som cbe mangler, ref. Netfit.no)  uten at man trener mage spesifikt. Istedet får vi gjennom øktene hennes se ulike varianter av snørrogførti repetisjoner spesielt for mage. Det burde være godt kjent at det ikke hjelper å trene frem synlige magemuskler hvis man ikke samtidig er noe blottet for kroppsfett.

Så, for å oppnå flat mage med det som til forveksling fremstår som trent magemuskulatur, jobbes det hardest med styrkeøvelsen selvdisiplin foran kjøleskapet, sammen med å til enhver tid vite hvor kameraet er, slik at man hurtig kan stille inn kroppen i en posisjon der magen og kroppen ser ut som cbe ønsker at publikum og hun selv skal se den.

Vi skal ikke lengre tilbake enn til bilder hos MyMuse som mannen ikke tok, der cbe sin mage er helt vanlig flat uten å fremstå med tilsynelatende anatomiske avvik etter kraftig innsug og utstikkende ribbein. Det finnes også flere lignende bilder.

Det er i grunnen rart at med all den påståtte treningen, over minst et tiår, er det fortsatt nødvendig for cbe å redigere egen kropp inn i en posisjon før den er "fin nok" til å publiseres med ytterligere "lys & skygge".

Screenshot_20220120-094241_Chrome.jpg

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 46
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (30 minutter siden):

Med det samme vi snakker om muskler, også magemuskler som trener styrke vil vokse. Det er tross alt også muskler. Cbe har ingen synlig utviklede muskler på overkropp på tross av påstander om styrketrening med tunge vekter, noe som sjeldent publiseres i form av bilder, og da helst som stillbilder. Styrketreningen hennes er stort sett anaerobe kroppsvektøvelser med mange repetisjoner fremfor bruk av ekstra motstand i form av tunge vekter og manualer. Regelmessige, tunge baseøvelser vil også automatisk utvikle kjerne- og magemuskulatur som bidrar til økt stabilitet og balanse (som cbe mangler, ref. Netfit.no)  uten at man trener mage spesifikt. Istedet får vi gjennom øktene hennes se ulike varianter av snørrogførti repetisjoner spesielt for mage. Det burde være godt kjent at det ikke hjelper å trene frem synlige magemuskler hvis man ikke samtidig er noe blottet for kroppsfett.

Så, for å oppnå flat mage med det som til forveksling fremstår som trent magemuskulatur, jobbes det hardest med styrkeøvelsen selvdisiplin foran kjøleskapet, sammen med å til enhver tid vite hvor kameraet er, slik at man hurtig kan stille inn kroppen i en posisjon der magen og kroppen ser ut som cbe ønsker at publikum og hun selv skal se den.

Vi skal ikke lengre tilbake enn til bilder hos MyMuse som mannen ikke tok, der cbe sin mage er helt vanlig flat uten å fremstå med tilsynelatende anatomiske avvik etter kraftig innsug og utstikkende ribbein. Det finnes også flere lignende bilder og filmsnutter.

Det er i grunnen rart at med all den påståtte treningen, over minst et tiår, er det fortsatt nødvendig for cbe å redigere egen kropp inn i en posisjon før den er "fin nok" til å publiseres med ytterligere "lys & skygge".

Screenshot_20220120-094241_Chrome.jpg

Tilføyelse: Jeg er lite for å diskutere kropp spesifikt, men gjør et unntak på generelt grunnlag da ekteparet Eriksen forsøker å selge trenings- og livsstilstjenester via Netfit.no, der redigerte, poserte bilder og filmsnutter av spesielt cbe brukes som en salgspitch og en standard for hva du og jeg kan oppnå ved å "trene som merkevaren carolinebergeriksenno". Jeg har lang nok egenerfaring med trening til å vite hvor det ikke er sunt å kjøpe slike tjenester basert på lite tilgjengelig kommunikasjon med anatomiske, latinske begrep, urealistiske illusjoner og fem sekunders videosnutter med dårlig teknikk som lokkemat.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 33
Skrevet
Lavande skrev (12 timer siden):

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/13/juletre-ut-oliventre-inn/#comment-550495

Screenshot_20220119-211610_Chrome.thumb.jpg.8e4bbffc1c9d8f959cc5ab008fdefb41.jpg

Det stemmer jo ikke at de kun har byttet stil en gang.  Eksempelvis stuen som vises frem (i innlegget hun her har svart på) har byttet stil flere ganger på under 5 år:

April 2017:  Stuen ble malt mørk blått og eikegulvet beiset mørkt. De møblerte da med blåe sofaer, glassbord og rødt teppe: https://www.bloglovin.com/blogs/caroline-berg-eriksen-12918177/rode-detaljer-i-bla-stue-5547573663

Desember 2017: Stuen ble pusset opp i nye farger (gulv og vegger), og alt av møbler byttet ut: https://www.bloglovin.com/blogs/caroline-berg-eriksen-12918177/jul-i-finstuen-6075049301

2021: Nye møbler (alt byttet ut): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/12/20/juletrestuen/

Tilføyelse: Her er forresten foto av stuen (tatt høsten 2016 av Jarl M. Andersen) før de kjøpte huset - fra https://www.sa.no/kulas/boligmarkedet/bolig/hus-til-salgs-i-kulas/g/5-46-240071

1472810332664.jpg?chk=889B76

Men de to nederste er jo nesten like? Like ting så hun har ikke kjøpt nytt da? 

• Liker 1
Skrevet
Aidensfield skrev (På 10.1.2022 den 23.59):

Er godt vi er forskjellige.. Gå i det man vil tenker jeg

Er du seriøs? Når du tropper opp på barneskolen og skal hente barna dine, så vil du vel helst fremstå som en oppegående, normal og sunn fornuftig voksen (mamma). Hadde aldri falt meg inn å gå i undertøy når jeg presenterer meg selv, for andre voksne mennesker samt fagpersonell som evaluerer ungene mine.. Da blir nok barna fort hentet inn på helsesøster sitt kontor pga bekymring. 

• Liker 23
Skrevet
Rosatoast skrev (7 minutter siden):

Er du seriøs? Når du tropper opp på barneskolen og skal hente barna dine, så vil du vel helst fremstå som en oppegående, normal og sunn fornuftig voksen (mamma). Hadde aldri falt meg inn å gå i undertøy når jeg presenterer meg selv, for andre voksne mennesker samt fagpersonell som evaluerer ungene mine.. Da blir nok barna fort hentet inn på helsesøster sitt kontor pga bekymring. 

Nei nå drar du det jammen langt. Er da ikke unger som blir hentet inn til helsesøster med bekymring over livet hjemme fordi mamma henter i thigts og treningstopp... Snakk om og dra det langt

• Liker 15
Skrevet
Annie1000 skrev (14 timer siden):

Hun har noe som kalles "ribflare" og det er vanlig med de som har Pectus Excavatum - altså at ribbeina er misdannet. Ser mange her i tråden skriver at hun suger inn magen, men det gjør hun ikke.

Det stemmer , jeg har akkurat det samme… har skammet meg i alle år og hater å gå i bikini… 

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke noe om eventuell diagnose på CBE.

Men hemmeligheten med å vise fram en slank mage, er å blåse ut luften i magen, for så å trekke den inn. Man puster ikke inn magen altså, man blåser den ut og så inn igjen. Ikke fylles med luft, men man trekker den inn etter man har blåst ut. 

Vanskelig å forklare, men det er faktisk motsatt av hva man tror ;) 

Altså å stramme magemusklene. 

• Liker 8
Skrevet
Julemarsipan skrev (2 timer siden):

Det stemmer , jeg har akkurat det samme… har skammet meg i alle år og hater å gå i bikini… 

Det syns jeg ikke du skal gjøre!! Jeg har også PE og har aldri opplevd negative kommentarer rundt det. Går mye i bikini og sportsbh. 

• Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Ugresset skrev (7 minutter siden):

Altså å stramme magemusklene. 

Jepp, men i tillegg tømmer de lunger og mage for luft. Jeg forstod ikke hva de gjorde før jeg prøvde selv, og du verden for en effekt. 

Skrevet

Besatt av sine egne negler der, altså. Ah, disse travle dagene. 

CC06E21C-526A-4D43-A6F9-D0CA4FCC9F93.jpeg

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...