Populært innlegg FruJohansen Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #55741 Skrevet 18. januar 2022 tonyv skrev (1 time siden): Så håper jeg du også forstår at "bloggerne" var en gullkantet avtale i form av at det ble utbetalt lønn!? Altså å anse som en jobb. Også ble det satt av dager til innspilling, som skulle ha et innhold. Ikke heeelt utenkelig at de velger å fylle dagene med ting som kan være relevant for hennes bedrift/sosiale medier. Det går forresten ned ganske mye arbeid i en sånn type innspilling, det er ikke sånn at man bare møter opp også går alt av seg selv. Utrolig at sånt må forklares til voksne mennesker, men there you go.. Jeg er veldig interessert i å høre dine teorier på hvorfor hun ikke brukte Bloggerne til å faktisk vise arbeidet "bak fasaden"? Hvorfor var programmet (etter det jeg har lest) fylt av nøyaktig det samme fløffet som fyller bloggen? Jeg så det programmet "Bak fasaden", eller hva det het, der man fikk se mer av regien og apparatet bak store profiler i sosiale medier. Det viste sider av influenserrollen som var relaterbar til mange yrker, og mye av det så til forveksling ut som "ekte jobbing" - noe som er, og alltid har vært, helt fraværende i CBE sine kanaler. Det eneste som tyder på at de har noen som helst opplevelse av tidsklemme, er at de selv påstår at de befinner seg i den relativt ofte. For øvrig har jeg vært med på en del innspillinger av forskjellig art, også dokusåper, "tulle-tv" i humor/konkurransesjanger, i tillegg til God Morgen Norge et par ganger, samt Nyhetskanalen. Det er mulig du ville blitt overrasket over hvor liten innsats det krever, sånn ut over det å møte opp. Selve produksjonen er det jo andre som gjør, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med at CBE legger ned så mye arbeid i dette, med mindre hun legger enormt mye tid i forhåndsplanlegging av tv- vennlig innhold, sminke, frisørbesøk, hudpleie, klekke ut narrativer... å ja, vent, nå skjønner jeg hva du mente. My bad. 85
Pusern3 Skrevet 18. januar 2022 #55742 Skrevet 18. januar 2022 Revenge o'Cavatina skrev (4 timer siden): Åååå, så utrolig spennende! Nesten mer spennende enn luggen! og hvilken kaffekopp hun bruker i morgen tidlig 🤣🤣🤣 11
Pusern3 Skrevet 18. januar 2022 #55743 Skrevet 18. januar 2022 SnowBells skrev (3 timer siden): Spenningen var også til å ta og føle på når den travle frua skulle teste ut ny sjølbruningskrem. Heldige tan-luxe som fikk vist frem hele porteføljen sin gratis hos CBE da! CBE er jammen meg snill som kjøper en hel bærepose med selvbruningsprodukter hun aldri har prøvd før, for nærmere 2000 kroner, for deretter gir bort gratis annonseplass for dem på insta-story! Synd CBE ikke hadde hjerte til å tilby det samme til f eks Redd Barna, nei da skulle hun ha betalt, si. for en spennende dag det blir 😜 8
Pusern3 Skrevet 19. januar 2022 #55744 Skrevet 19. januar 2022 Surikatt skrev (1 time siden): Caroline Berg Eriksen mener det er vanlig å endre mening om møblering når man flytter. Nei, det er ikke normalt å bytte ut alt av møbler tre ganger, pusse opp to bad to ganger, bytte ut nye fliser på gulv i gang og på kjøkkenet to ganger, bytte farge på parkettgulv to ganger osv. De har ikke peiling på interiør og møbler, ingen stil. Derfor bommer hun gang på gang. Hvor ble det forresten av alle plakatene og rammene i stua? Kastet ut det, og? Husets 1. etasje hadde mye finere stil og farger før Caroline Berg Eriksen kom og herpet det. hun (de) utviser ingen respekt for husets opprinnelige stil og verdighet. Det kunne blitt et fantastisk hus om folk med riktige kunnskaper og god erfaring fikk pusse opp og møblere 30
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #55745 Skrevet 19. januar 2022 (endret) tonyv skrev (5 timer siden): Ja, det kan nok bli i meste laget med innspilling, og alt det innebærer, samtidig som man skal drifte et AS 24/7. Mtp at de også er en småbarnsfamilie, så har i hvertfall jeg stor respekt for det valget. Min respekt går heller til "vanlige" mennesker med "vanlige" jobber, som ikke har mulighet til å trene, ta egenpleie, dra på shopping, lage mat og stelle hjemme før ETTER de er ferdige med sin arbeidsdag. For å si det på en annen måte, mennesker som faktisk jobber. Endret 19. januar 2022 av Snødronninga 53
123Frustrert Skrevet 19. januar 2022 #55746 Skrevet 19. januar 2022 (endret) tonyv skrev (9 timer siden): Ja, det kan nok bli i meste laget med innspilling, og alt det innebærer, samtidig som man skal drifte et AS 24/7. Mtp at de også er en småbarnsfamilie, så har i hvertfall jeg stor respekt for det valget. Tror dette valget ble tatt av Tv2.. tror ikke det skal så mye til utenfor husets fire vegger for det er fir mye for cbe😊 vanskelig når man ikke har regien selv vet du. Da kan man bli avslørt med slike ting som at man skriver av aaaaalt på skatten , til og med is. Det får man til å fremstå litt gnien kanskje?? Endret 19. januar 2022 av 123Frustrert 20
Porkupine Skrevet 19. januar 2022 #55747 Skrevet 19. januar 2022 tonyv skrev (9 timer siden): Så håper jeg du også forstår at "bloggerne" var en gullkantet avtale i form av at det ble utbetalt lønn!? Altså å anse som en jobb. Også ble det satt av dager til innspilling, som skulle ha et innhold. Ikke heeelt utenkelig at de velger å fylle dagene med ting som kan være relevant for hennes bedrift/sosiale medier. Det går forresten ned ganske mye arbeid i en sånn type innspilling, det er ikke sånn at man bare møter opp også går alt av seg selv. Utrolig at sånt må forklares til voksne mennesker, men there you go.. Hvorfor er noe en «gullkantet avtale» fordi det blir utbetalt lønn? Og du har helt rett i at de burde planlagt aktiviteter som var relevante og interessante, hvilket pølsekutting og egentrening på ingen måte er. 39
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #55748 Skrevet 19. januar 2022 Hvordan fortelle at du er LKE uten å fortelle at du er LKE... Når den største spenningen i livet er knyttet til å våkne morgenen etter du har sovet med self tan, da tenker jeg vi alle kan være enig i at livet trenger annet innhold. Lugg eller ikke lugg, manikyr, og umerket reklame. Klart dette er krevende arbeid, det må jo en hver forstå. 62
Isild Skrevet 19. januar 2022 #55749 Skrevet 19. januar 2022 Era Vulgaris skrev (59 minutter siden): Hvordan fortelle at du er LKE uten å fortelle at du er LKE... Når den største spenningen i livet er knyttet til å våkne morgenen etter du har sovet med self tan, da tenker jeg vi alle kan være enig i at livet trenger annet innhold. Lugg eller ikke lugg, manikyr, og umerket reklame. Klart dette er krevende arbeid, det må jo en hver forstå. Velutdannende og kjøpesterke voksne kvinner venter i spenning! Antageligvis svært imponert over både arbeidskapasitet og profesjonelle prestasjoner.. 33
Era Vulgaris Skrevet 19. januar 2022 #55750 Skrevet 19. januar 2022 Isild skrev (9 minutter siden): Velutdannende og kjøpesterke voksne kvinner venter i spenning! Antageligvis svært imponert over både arbeidskapasitet og profesjonelle prestasjoner.. Spenningen er ikke til å holde ut, rett og slett! Jeg kan rett og slett ikke forstå at hun ikke stopper opp, tar et skritt tilbake, og reflekterer litt over hva hun holder på med nå for tiden. Gjør seg noen tanker om hva som bør forbedres, hvordan øke engasjementet i egne kanaler, hva slags innhold hun ønsker å formidle, og lage en plan for framtiden. Det er jo noe vi alle gjør, både i vårt yrkesliv og privatliv. Når vi allikevel ser null endring, dag ut og dag inn, må en kanskje bare konkludere med at det ikke finnes særlig evne til refleksjon over egen praksis. Noe som faktisk er et krav i absolutt alle yrker. 27
MacBeth Skrevet 19. januar 2022 #55751 Skrevet 19. januar 2022 tonyv skrev (På 14.1.2022 den 21.21): Når det er sagt så nei, jeg er faktisk helt bombe sikker på at disse barna ikke tar skade av å se på at foreldrene utviser styrke, ferdigheter og selvkontroll. Det er verre med disse som sitter og ser på IPad, mens mor og far er oppslukt i hver sin hellige skjerm, mens de bøtter nedpå med sjokolade og seigmenn. Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. Første uthevede, der er jeg faktisk enig med deg, om det hadde vært så sort/hvitt. Jeg er forsåvidt i mot at man sitter med nesa ned i mobil/pad når man er med barna, men dette avhenger veldig av situasjon og alder på barn. Det er bedre å ha foreldre som viser selvkontroll, styrke og ferdigheter enn at foreldrene sitter med hver sin ipad, men det ene utelukker ikke det andre. Jeg gjør faktisk mye av det CBE gjør ila en dag. Jeg både trener, drikker kaffe, og handler blomster(dog handler jeg ikke blomster hver dag), jeg tar selvpleie i en eller annen form tilnærmet hver dag, jeg steller hjemme, lager mat og pynter/rydder, jeg tilbringer tid med barna og deres aktiviteter. Jeg har også en stilling 100% som utøves mellom kl. 7-16 hver dag på kontor(hjemmekontor nå for tiden). Jeg tror veldig mange gjør "10%" av det CBE gjør daglig, men for oss ikke influensere er dette bare en del av hverdagen, og ikke regnet som jobb. Jeg forstår ikke hva du sikter til, som CBE gjør, som ville økt livskvaliteten? Uthev gjerne. 41
Isild Skrevet 19. januar 2022 #55752 Skrevet 19. januar 2022 Era Vulgaris skrev (12 minutter siden): Spenningen er ikke til å holde ut, rett og slett! Jeg kan rett og slett ikke forstå at hun ikke stopper opp, tar et skritt tilbake, og reflekterer litt over hva hun holder på med nå for tiden. Gjør seg noen tanker om hva som bør forbedres, hvordan øke engasjementet i egne kanaler, hva slags innhold hun ønsker å formidle, og lage en plan for framtiden. Det er jo noe vi alle gjør, både i vårt yrkesliv og privatliv. Når vi allikevel ser null endring, dag ut og dag inn, må en kanskje bare konkludere med at det ikke finnes særlig evne til refleksjon over egen praksis. Noe som faktisk er et krav i absolutt alle yrker. Veldig merkelig å se selvutnevnte eksperter på "det meste" ikke evne å fornye seg, eller å følge med i tiden. Får meg til å tenke på Dunning-Kruger effekten. Dunning-Kruger effekten beskriver det at folk med lite kunnskap/lave ferdigheter på et område vurderer seg selv urealistisk positivt. Dette er en form for kognitiv skjevhet (bias i tenkning) som oppstår fordi lite kunnskap/lave ferdigheter ledsages av en sviktende selvvurdering som gjør at folk oppfatter seg selv som dyktigere enn de er. Lav kompetanse ledages altså av en sviktende ferdighet i å innse egen inkompetanse. https://snl.no/Dunning-Kruger-effekten 25
Gjest SnowBells Skrevet 19. januar 2022 #55753 Skrevet 19. januar 2022 (endret) MacBeth skrev (22 minutter siden): Jeg forstår ikke hva du sikter til, som CBE gjør, som ville økt livskvaliteten? Uthev gjerne. Servert barna ferdigpizza til middag etter en hel dag med egentrening? Hatt barna sittende i svett sykkelvogn mens foreldrene fikk frisk luft og sykkeltrening? Parkert barna hos barnevakt mens de voksne tok seg en hårete fjelltur som måtte avbrytes pga formsvikt? Dratt på Granka-ferie nr 10 for at mor skal spise tzatziki og posere i bikini ved bassengkanten? Mange muligheter her 🙂 Endret 19. januar 2022 av SnowBells
Populært innlegg Felis Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #55754 Skrevet 19. januar 2022 tonyv skrev (11 timer siden): Ja, det kan nok bli i meste laget med innspilling, og alt det innebærer, samtidig som man skal drifte et AS 24/7. Mtp at de også er en småbarnsfamilie, så har i hvertfall jeg stor respekt for det valget. Jeg tror faktisk paret syntes Bloggerne var slitsomt og utfordrende, på tross av at det for utenforstående ser helt hjernedødt ut. Det var et tydelig skille mellom den yngre garde og de mer erfarne influencerne i programmet. Det var tydelig at paret på Kulås og Anne Brith la litt arbeid i å skape innhold, mens resten var helt fornøyd med å la kamera følge hverdagen deres. De yngre luftet en alpakka, hadde bilen på service, tok en selfie (eller 1000), kranglet med kjæresten og Joakim Kleven tilbragte en hel dag på "jobben" hvor han fjaset rundt og forstyrret de andre som jobbet der. CBE og Anne Brith hadde mer Real Houswives-tilnærming, de konstruerte hendelser for TV. Anne Brith sved av alle kurspengene til ABIP på ekstravagante fester, mens CBE brukte betydelig tid på veldedighet. Ikke noe galt i det, for all del, de som mottok julegaver det året var nok overlykkelige (og forhåpentligvis uvitende om kontroversen rundt prisen på teip og hyssing). Men for meg er det tydelig at parets engasjement ble drevet mer av å skape innhold for Bloggerne, enn å hjelpe folk. For Eriksens, som er vant til å tilbringe tiden innenfor husets vegger, uten å ta hensyn til timeplaner, andre mennesker og logistikk, er det klart at det føles utfordrende å plutselig skulle drifte en organisasjon. Og selv om de fikk mye ros, så ble det også en del merarbeid i form av å svare på kritiske kommentarer osv. Det ble bra TV, innsatsen deres ga mye bedre underholdning enn en selfie med et kameldyr (min personlige mening). Med "bedre" tenker jeg på kvalitet på innholdet, men med tanke på at de ikke fikk bli med videre i Bloggerne, konkluderer jeg med at seerne syntes alpakka-selfier var morsommere. Paret følte seg åpenbart bra i etterkant av Omvendt Julenisse. Kamera fanget en rørende scene hvor paret sitter i den sponsede bilen og tørker tårer mens de forteller hverandre hvor godhjertede de er (og hvor glad de er for at det er forskjell på folk, og at de trakk vinnerloddet). Men de følte seg ikke bra nok til å fortsette med veldedighet etter at kameraene forsvant. Og det kan jeg forstå. 71
CaspertheGh0st Skrevet 19. januar 2022 #55755 Skrevet 19. januar 2022 Jeg leser ikke bloggen men trykker meg inn hit innimellom siden denne tråden alltid havner på topp, og hver gang jeg klikker inn så diskuteres det så uinteressante ting at jeg er nå helt overbevist om at eneste logiske forklaringen på at det fortsatt er liv i tråden eller at frua er «aktuell» er fordi dem selv er inne her og hauser opp. Har ingenting imot CbE men det er så kjedelig, ikke engang provoserende noe av det de gjør eller sier. Nekter å tro at folk enda i det hele tatt bryr seg. Ellers er det 2-3 ihuga fans som bryr seg. Maks. Resten lå være bloggeren sjæl 8
Rev. Revenge Skrevet 19. januar 2022 #55756 Skrevet 19. januar 2022 Pusern3 skrev (10 timer siden): og hvilken kaffekopp hun bruker i morgen tidlig 🤣🤣🤣 Var det noen som fikk med seg dagens kaffekopp med falske negler og thighgap? Jeg gikk glipp av det på grunn av jobb, og nå er spenningen helt i taket her! 16
lenebu Skrevet 19. januar 2022 #55757 Skrevet 19. januar 2022 Dette er i konteksten falske vs. ekte planter, men regner med holdningen er overførbar til det meste. Kilde: kommentarfeltet under https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/13/juletre-ut-oliventre-inn/ 34
Andrea59 Skrevet 19. januar 2022 #55758 Skrevet 19. januar 2022 3 minutter siden, lenebu said: Dette er i konteksten falske vs. ekte planter, men regner med holdningen er overførbar til det meste. Kilde: kommentarfeltet under https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/13/juletre-ut-oliventre-inn/ Oj 😛 - ærlig her i alle fall, da…! 🙈 20
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #55759 Skrevet 19. januar 2022 I samme kommentarfelt nevner CBE alt arbeidet med å ta vare på ekte planter. Og at de sparer så mye penger. Jeg har vinduskarmene fulle, gleder meg over det som spirer og gror, vanner litt en gang i blant og bytter jord/potte på noen ca 1 gang i året. Deler ut frø/stiklinger, og får tilsvarende tilbake. Det er jo så koselig å se at det vokser og gror! Og noe dør selvfølgelig. Men jeg har stor tro på at det gjør godt for inneklimaet i heimen, og ikke minst psyken. Trivsel rett og slett! Og gjennom pandemien har jo planter blitt så populært igjen, siden de fleste er mer hjemme. Rart et par som lever av å påvirke ikke prøver å følge med? Men nå har jo hjemmetrening også vært svært aktuelt de siste par årene, uten at det har påvirket påvirkerne... 63
Populært innlegg Felis Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #55760 Skrevet 19. januar 2022 Roadrunner skrev (4 minutter siden): I samme kommentarfelt nevner CBE alt arbeidet med å ta vare på ekte planter. Og at de sparer så mye penger. Jeg har vinduskarmene fulle, gleder meg over det som spirer og gror, vanner litt en gang i blant og bytter jord/potte på noen ca 1 gang i året. Deler ut frø/stiklinger, og får tilsvarende tilbake. Det er jo så koselig å se at det vokser og gror! Og noe dør selvfølgelig. Men jeg har stor tro på at det gjør godt for inneklimaet i heimen, og ikke minst psyken. Trivsel rett og slett! Og gjennom pandemien har jo planter blitt så populært igjen, siden de fleste er mer hjemme. Rart et par som lever av å påvirke ikke prøver å følge med? Men nå har jo hjemmetrening også vært svært aktuelt de siste par årene, uten at det har påvirket påvirkerne... Fra det lille jeg har sett av levende planter på Kulås, skjønner jeg godt at Caroline synes det er dyrt og vanskelig. Jeg har fremdeles friskt i minne noen krydderurter i kurver som hang i fiskesnører foran inngangen midt i solveggen. Tipper de overlevde ca en halv dag. Da blir det dyrt, og man mister motet. Men de aller fleste plantene som er på moten nå, er superenkle nybegynnerplanter, som man godt kan få som stiklinger av venner og familie. Verken dyrt eller vanskelig. Men Lars Kristian har sikkert vokst opp med planter og vet at de dør... Jeg synes kommentaren om kvaliteten på falske ting er ganske talende. Det er tydelig at Caroline setter likhetstegn mellom pris og kvalitet. Men det er ikke automatisk slik at selv om noe er dyrt, så er det bra. Plastikktreet i stua koster 15 000, men det ser like ekte ut som frua selv... 90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå