Gjest SnowBells Skrevet 13. januar 2022 #55501 Skrevet 13. januar 2022 (endret) EmilieH skrev (39 minutter siden): Bloggen til funkygine kollapser fordi så mange vil inn å lese fødehistorien hennes. Noe sånt har vel ikke skjedd caroline på lenge, enn om noen gang? Ja jeg trøblet litt med å få kommet meg inn og lest fødehistorien 😆 Men Funkygine er en av Norges aller mest populære influensere da 😊 Wow, allerede nesten 200 000 likes på det første babybildet til Funky 😅 Snøsøta skrev (2 timer siden): CBE vil ikke trene andre, hun vil ikke lære eller inspirere andre om mat, klær eller interiør. Hun vil bli beundret. Kommunikasjonen med leserne og resten av verden er derfor bare enveis. Hun klarer bare å skape en relasjon til lesere som både lar seg forføre av glansen og som er villige til å bygge opp under den med likes, kommentarer og angrep på de som stiller spørsmål eller har kritiske kommentarer. Samtidig er konseptet bygget på at CBE klarer alt og er bedre enn følgerne. Da blir kritiske kommentarer en trussel mot den relasjonen CBE har med de lojale følgerne. Det uthevede er så spot on som det kan få blitt. CBE gidder jo knapt nok å se inn i kamera lenger for å få "blikkontakt" med leserne. Alt i kanalene hennes handler om at HUN skal beundres. Ukritisk, uten spørsmål. Og om noen stiller spørsmål, så kommer beskyldningene om at de er bitre og misunnelige. Endret 13. januar 2022 av SnowBells
Spire21 Skrevet 13. januar 2022 #55502 Skrevet 13. januar 2022 EmilieH skrev (35 minutter siden): Bloggen til funkygine kollapser fordi så mange vil inn å lese fødehistorien hennes. Noe sånt har vel ikke skjedd caroline på lenge, enn om noen gang? Tenkte nettopp det samme 😅 11
Skrottefar Skrevet 13. januar 2022 #55503 Skrevet 13. januar 2022 SnowBells skrev (25 minutter siden): Alt i kanalene hennes handler om at HUN skal beundres. Ukritisk, uten spørsmål. Og om noen stiller spørsmål, så kommer beskyldningene om at de er bitre og misunnelige. Hva er det å beundre tenker jeg, ikke er jeg bitter eller misunnelig, er bare så oppgitt over at det er mulig å være så i utakt med det meste som den dama er, pluss det faktum at noen i det hele tatt velger å følge og/eller forsvare dette narrativet som bedrives på Kulås. Og at hun har annonsører/sponsorer er fortsatt noe jeg ikke skjønner i det hele tatt, for hvem i all verden vil la seg assosiere med dette? 21
Pippio Skrevet 13. januar 2022 #55504 Skrevet 13. januar 2022 mrs.tld skrev (10 timer siden): Har tenkt på noen ting i lengre tid nå. Jeg er i målgruppen CBE virker å prøve å treffe. Midt i 30-årene, godt utdannnet, snuser på 7-sifret årslønn, veldig intressert i interiør og har både mann, barn og hus. Jeg kan virkelig ikke forstå hvor i hennes kanaler jeg skal finne inspirasjon og motivasjon. Klærne? Jeg prøver å kle meg klassisk og dannet, ikke i neglisje eller treningstøy til enhver anledning. Trening? Jeg bor i ett vakkert land, og trives best ute, ikke i kjelleren i dunkel belydning mens jeg ser på ungdomsserier. Familielivet? Jeg trives aller best når familien enten er ute på tur sammen, eller når vi slenger oss i sofaen i koseklær og ser en film sammen. Min datter er over gjennomsnittet pen, men jeg har absolutt ingen behov for å bruke henne som en rekvisitt. Hun er nå i slutten av tenårene, og har takket oss for at vi aldri har lagt ut bilder av henne på internett. De menneskene som har intresse av å se henne, de får det i levende live! Sender kanskje en snap i ny og ne til min familie som bor på andre siden av landet, men deler ikke bilder av henne til hvem som helst. Økonomien? Jeg vet nøyaktig hva jeg tjener, hva jeg har i banken. Hva jeg har råd til og ikke. Jeg har ingen behov for å vise andre at jeg har penger, og hva jeg kan kjøpe meg. Jeg trenger ikke fylle hjemmet mitt med plastikk, eller nye møbler hvert halvår. Ikke trenger jeg å pusse opp stuen særlig ofte heller. Jeg velger kvalitet over kvantitet. Kjører rundt i en Nissan Leaf, ikke fordi vi ikke kunne kjøpt oss en mye dyrere bil, men fordi den dekker de behov jeg har i mitt liv. Hudpleie og kropp? Kroppen lar meg gjøre det jeg har lyst til. Den gir meg mulighet til å flotte naturopplevelser, den orker (innimellom) sene kvelder med venner og den har nok energi til å gå på jobb, og å leve det livet jeg har lyst til. Magen har kanskje ikke synelig sixpack, og armene disse litt, men jeg er 36 år - og det er helt greit! Hud og hår holder jeg sunt gjennom å drikke vann og spise de mineraler og vitaminer jeg trenger. Så, hva er det hun ønsker å påvirke meg til? Bruke barna som reklameobjekter, kle av meg og legge ut bilder på nett? Kjøpe masse plastikk som jeg ender meg å kaste etter noen måneder? Hva? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det spiller noen rolle om man har «alt» som du. Eller om man er litt kraftig, middels inntekt, helt vanlige barn, skilt… CBE inspirerer like lite uansett. Det er bare å se på engasjementet på ig. 32
Gjest Snøsøta Skrevet 13. januar 2022 #55505 Skrevet 13. januar 2022 Update: Jaggu var det ikke rundt 20 som hadde spørsmål til Netfit i dag også. Det blir 50 på to dager det. (Ja, har telt). Like mange som har likt siste innlegg om Kreatin! Flaks at det var så mange som var interesserte i akkurat det innlegget dere skulle legge ut i dag da! Medvind si!
Xmasclovn Skrevet 13. januar 2022 #55506 Skrevet 13. januar 2022 Skrottefar skrev (26 minutter siden): Og at hun har annonsører/sponsorer er fortsatt noe jeg ikke skjønner i det hele tatt, for hvem i all verden vil la seg assosiere med dette? Chiquelle med sin middels rating på trustpilot. Og «eksklusiviteter» som det. 19
Pusern3 Skrevet 13. januar 2022 #55507 Skrevet 13. januar 2022 Fizzypo skrev (7 timer siden): Beskyldninger om misunnelse dukker oftere opp i denne tråden enn andre. Dette kan umiddelbart fremstå som rart ettersom det finnes mange influencere som er slankere, vakrere og mer suksessfulle enn CBE, men som har kritikere som sjeldent anklages for å være misunnelige. Jeg tror dette til en viss grad beror i at CBE er en influencer med dalende popularitet, relevans og inntekt, faktorer som ikke står i stil med oppmerksomheten hun mottar her. Jeg tipper mange som er innom Rampelys blir overrasket når de ser navnet hennes trone øverst over mest aktive tråder, hun har jo ikke gjort seg bemerket i noen sammenhenger de siste årene bortsett fra en svært kort deltagelse i Norges nye megahit. For en som ikke har satt seg inn i hverken kritikken eller influenceren er det lett å trekke slutninger og beskylde andre for misunnelse. Det devaluerer dessverre den saklige kritikken. Det er ugreit å spekulere i hvorfor folk engasjerer seg i debatten rundt en spesifikk influencer. Jeg tror flere av oss har "vokst opp" med CBE som Norges største influencer. Hun er en vi har hatt et slags forhold til. For meg er det iallefall mer naturlig å ha en mening om henne enn om en influencer som Isabel Raad som ble kjent i en periode da jeg for lengst hadde sluttet å interessere meg for blogger. Jeg tror ellers det er viktig å være kritisk til hele bransjen som har gitt influenceren denne statusen. De har skapt en setting der lav grad av innsats er nok til for å danne et inntektsgrunnlag, selv når inntektene genereres på særs kritikkverdig og uærlig vis slik CBE mange ganger har vist. Dette er enda mer aktuelt nå enn før etter 2 år med pandemi der tusenvis har mistet jobben. så veldig enig i det du skriver 1
Pusern3 Skrevet 13. januar 2022 #55508 Skrevet 13. januar 2022 Kollontaj skrev (6 timer siden): Siste innlegg på Insta reflekterer noe av kritikken herfra (og ærlig talt, folk må bare få devaluere kritikk ved å bruke «bitter misunnelse» ☺️); nye møbler og nytt stash, det meste i rommet er helt nytt. Inntrykket er kjølig, uten farger, upersonlig og uten liv. Plast-tre eller tomme krukker, det eneste som er levende er CBE på siste bilde der hun sitter lite påkledd og skuer ut i horisonten på sedvanlig vis. Mørkt og dystert bilde, både CBE selv og omgivelsene kan inngå som kulisser en en dystopisk Tv-serie fra suburbia-Norge der den kvinnelige hovedpersonene har mistet all livslyst (og klær). Alene sitter hun og venter på vann (plantene har jo daua) og mat. I sin egen stoiske ro (muligens etterfulgt av mølleløping om strømmen funker) mens hun kveler et stille «hjelp meg»! akkurat det inntrykket gir hun.. ingen glede, gnist eller varme å spore… trist trist trist 8
Pusern3 Skrevet 13. januar 2022 #55509 Skrevet 13. januar 2022 Felis skrev (6 timer siden): Det er jo ikke vanskelig å se hvor hun har hentet inspirasjonen fra. Hvite møbler med sort understell, rundt bord, diger urne, plasttre i hjørnet, sort/hvitt-plakat på veggen, vase på bordet... Det er nesten en eksakt kopi av Slettvoll. Og selv da, bommer hun. Slettvoll får det til å se eksklusivt å innbydende ut, hos Caroline er det bare harry og dødt. Og hvem i all verden pynter med TOMME pyntepotter i vinduet? To mennesker som går hjemme hele dagen bør kunne holde liv i et par grønne planter? https://www.instagram.com/p/CYq2MCBAihl/ https://www.instagram.com/p/CYn1a-lsMM5/ dette er ikke et hjem… et kjedelig utstillings lokale … 13
Populært innlegg loffen Skrevet 13. januar 2022 Populært innlegg #55510 Skrevet 13. januar 2022 Det var en som skrev tidligere i dag at det interiøret ble for upersonlig for hennes smak. Kun det. Og den kommentaren er nå fjernet. Var vel for hetsende, sikkert. Men..hva er greia med potteskjulere uten noe oppi? Ser jo bare teit ut, synes nå jeg da. (Men jeg er sikkert bare misunnelig, jeg som har både ekte planter og oliventre.) 52
Ugresset Skrevet 13. januar 2022 #55511 Skrevet 13. januar 2022 Å se barnet på tredemølla og på treningsrommet... Jeg har faktisk ikke ord. Det er så tydelig at hun har sett mor og far løpe så svetten spruter der inne. En ting er å ta med datter ned for å leke litt åå treningsrommet, noe helt annet er å legge ut at hun "spurter" på mølla. Fyf.. 31
tonyv Skrevet 14. januar 2022 #55512 Skrevet 14. januar 2022 Ugresset skrev (10 minutter siden): Å se barnet på tredemølla og på treningsrommet... Jeg har faktisk ikke ord. Det er så tydelig at hun har sett mor og far løpe så svetten spruter der inne. En ting er å ta med datter ned for å leke litt åå treningsrommet, noe helt annet er å legge ut at hun "spurter" på mølla. Fyf.. Unnskyld, men hva er det du reagerer på i denne sammenhengen? Har får titt og ofte tilsendt bilder av barna til ei venninne, som "strikker" for harde livet. Jeg har vanskelig for å tro at barn har vondt av å se at foreldre har en hobby. Og barn har det med å "herme" etter foreldrene sine. Det er jo bare søtt. 20
Populært innlegg Ugresset Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55513 Skrevet 14. januar 2022 tonyv skrev (16 minutter siden): Unnskyld, men hva er det du reagerer på i denne sammenhengen? Har får titt og ofte tilsendt bilder av barna til ei venninne, som "strikker" for harde livet. Jeg har vanskelig for å tro at barn har vondt av å se at foreldre har en hobby. Og barn har det med å "herme" etter foreldrene sine. Det er jo bare søtt. Ok, hvis du synes det er søtt at et barn løper på tredemølla og etterligner en spurt mor og far gjør daglig så får det være din mening. Jeg synes ikke det er søtt at en sånn video deles for 300k + en video hvor barnet tilsynelatende står og trener på stedet foran speilet og "gjør seg til" sammen med mor. Du har kanskje vanskelig for å tro at et barn har vondt av å se foreldrene trene på denne måten disse gjør. Det er ikke snakk om en time løping tre dager i uken. Caroline har flere ganger vist tre økter om dagen med påfallende økt kl 06 dagen etter. Ikke kom å fortell meg at det er et sunt forbilde hun driver med for døtrene sine! Og når sånne videoer dukker opp synes jeg det er skummelt å se. Jeg tenker på hva dette vil gjøre med døtrene på sikt. 83
Pusern3 Skrevet 14. januar 2022 #55514 Skrevet 14. januar 2022 Ugresset skrev (7 minutter siden): Ok, hvis du synes det er søtt at et barn løper på tredemølla og etterligner en spurt mor og far gjør daglig så får det være din mening. Jeg synes ikke det er søtt at en sånn video deles for 300k + en video hvor barnet tilsynelatende står og trener på stedet foran speilet og "gjør seg til" sammen med mor. Du har kanskje vanskelig for å tro at et barn har vondt av å se foreldrene trene på denne måten disse gjør. Det er ikke snakk om en time løping tre dager i uken. Caroline har flere ganger vist tre økter om dagen med påfallende økt kl 06 dagen etter. Ikke kom å fortell meg at det er et sunt forbilde hun driver med for døtrene sine! Og når sånne videoer dukker opp synes jeg det er skummelt å se. Jeg tenker på hva dette vil gjøre med døtrene på sikt. støtter 100% 14
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 14. januar 2022 #55515 Skrevet 14. januar 2022 Kollontaj skrev (21 timer siden): @Levina Ser ikke ut til at andre liker det de ser så godt, heller. Rundt 100 likes på golden-bildet, mister følgere daglig, 600 siste 30 dager. Kanskje rette fokuset dit? Har ho mista 600 følgerne på en dag? Oiii
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55516 Skrevet 14. januar 2022 tonyv skrev (8 timer siden): Unnskyld, men hva er det du reagerer på i denne sammenhengen? Har får titt og ofte tilsendt bilder av barna til ei venninne, som "strikker" for harde livet. Jeg har vanskelig for å tro at barn har vondt av å se at foreldre har en hobby. Og barn har det med å "herme" etter foreldrene sine. Det er jo bare søtt. Les det du har skrevet her en gang til. Ser du en vesenforskjell mellom å vite hva venners barn driver med, og det å se et komplett fremmed barn bli uvitende eksponert for hele internett mens hun leker? Jeg ønsker ikke å delta i diskusjoner omkring en offentlig person sin psykisk helse, men på generelt grunnlag vil jeg poengtere at ingen barn noensinne har fått et anstrengt forhold til strikking, fordi de har fått lov til å prøve mamma sine strikkepinner. 89
Chrisssi Skrevet 14. januar 2022 #55517 Skrevet 14. januar 2022 Synes det ser ut som et trist liv. Ingen impulser utenfra, bare repeat på egenpleie, kaffekopper, lugg, negler og filter. Ingen kolleger og omgås veldig få. Jeg hadde blitt sprø. Er dette noe å være stolt av? Når dette er det eneste hun har prestert så langt i sin karriere i arbeidslivet, omtale som hot and beautiful https://filmyji.com/norwegian-actress/caroline-berg-eriksen-photos-caroline-berg-eriksen-hot-and-beautiful-hd-instagram-photos/ 18
Populært innlegg AntiBullshit Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55518 Skrevet 14. januar 2022 Om man synes interiøret er for mye av det ene eller det andre så synes jeg uansett det blir litt tullete å kritisere for det er bare subjektive oppfatninger av hva som er vakkert og ikke vakkert. Det fins ingen fasit for hvordan man skal innrede hjemme sitt, så det kan man ikke prøve å bake inn som «konstruktiv kritikk». Ingen skades av at familien Eriksen har kjipe farger i stuen. Det jeg derimot stusser over er hvor utrolig dårlig teknikk denne treningsfrua utviser, gang på gang. Tidligere har jeg kjent senebetennelsen komme krypende bare ved synet av hvordan hun utfører pushup, og nå nylig er det knebøy hvor det ser ut som CBE holder på å knekke. Litt flaut og avslørende mtp hvor mye tid det blir påstått at man trener hver dag. Og ikke minst mtp at dette er en av hovedpersonene bak en «treningsapp». Skal man påta seg ansvar å lære bort noe så bør man i det minste være sikker på at man ikke lærer bort feil teknikk 50
Populært innlegg Felis Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55519 Skrevet 14. januar 2022 AntiBullshit skrev (39 minutter siden): Om man synes interiøret er for mye av det ene eller det andre så synes jeg uansett det blir litt tullete å kritisere for det er bare subjektive oppfatninger av hva som er vakkert og ikke vakkert. Det fins ingen fasit for hvordan man skal innrede hjemme sitt, så det kan man ikke prøve å bake inn som «konstruktiv kritikk». Ingen skades av at familien Eriksen har kjipe farger i stuen. Det jeg derimot stusser over er hvor utrolig dårlig teknikk denne treningsfrua utviser, gang på gang. Tidligere har jeg kjent senebetennelsen komme krypende bare ved synet av hvordan hun utfører pushup, og nå nylig er det knebøy hvor det ser ut som CBE holder på å knekke. Litt flaut og avslørende mtp hvor mye tid det blir påstått at man trener hver dag. Og ikke minst mtp at dette er en av hovedpersonene bak en «treningsapp». Skal man påta seg ansvar å lære bort noe så bør man i det minste være sikker på at man ikke lærer bort feil teknikk Vi kan diskutere trening, fordi hun en gang i fremtiden kanskje lanserer en treningsapp, men ikke interiør? Du vet at dette også er en interiørkonto? Hun har tidligere hatt flere store samarbeid med interiørkjeder, og nylig delt ut gratis (?) reklame for det grusomme plasttreet. Jeg tenker det er rom for å diskutere begge deler, så lenge det er det som presenteres, uavhengig av hva JEG synes er interessant eller viktig. For meg er interiøret interessant fordi det er en del av pakka de selger, hvor ingenting er privat eller personlig. Jeg undres hvordan det er å leve i et lokale kun beregnet for salg. Og hvordan en veteran i bransjen har så lite teft at hun innreder huset som en tro kopi av et showrom, bare med billigere møbler. I denne sammenheng kommer overforbruk inn også. Det er ikke bare fast fashion som tærer på miljøet. Du er klar over at dama er på sitt tredje sett med møbler i den stua? Og at de skal pusse opp to bad som er tre år gamle? Mitt poeng med bildet som er en kopi av Slettvoll, er at jeg tror at noe av grunnen til at de bytter så ofte er at de aldri har noe eget. De velger alltid å kopiere andre. Og når man i tillegg går hjemme hele dagen og vasser i noen andres smak, så blir man lei. Da blir det mye bruk og kast. 54
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55520 Skrevet 14. januar 2022 (endret) På tale om trening: Jeg ville aldri tatt i mot treningshjelp eller brukt henne som mentor i et treningsopplegg når hun aldri, så lenge hun har oppskrytt sin enorme treningsglede, har greid å holde nakke, korsrygg eller andre ledd nøytrale i øvelser der dette er et absolutt krav for å unngå skader og feilbelastning. Legg til at mannen hennes har vært fotballspiller og nå titulerer seg som coach etter et kurs hos AFPT. Enten hører hun ikke på rettledningen hans, han rettleder henne ikke, eller hun trener ikke disse øvelsene regelmessig selv. Og disse to skal ha til inntekt å lære andre å trene? De eneste skadene hun har opplyst om (etter min hukommelse) er et vondt kne etter løping, og "gangsperre" etter løping i fjell etterfulgt av fire dagers stillhet i SoMe. Endret 14. januar 2022 av Revenge o'Cavatina 57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå