Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mrs.tld skrev (25 minutter siden):

Det er noe jeg har tenkt på i lengre stund, som plager meg.

Det er LKE som står for bildene, det er LKE som står for redigeringen, det er etter LKE gikk fullt inn firma fokuset ble flyttet til kropp, kropp og kropp.

LKE har tidligere utvist ett temmelig forvrenger og ufint syn på kvinnekroppen j.f uttalelser om Beyonce. Han går i fistel i diskusjoner med kvinner. Han snakker meget nedlatende om kvinner som ikke passer inn i hans syn på det perfekte.

Kan det tenkes at alt desperasjonen til CBE ikke handler om oppmerksomhet utenfra, men ett forvrengt forsøk på oppmerksomhet og kjærlighet fra sin egen ektefelle? 

Huff, du kan ha et poeng😕

• Liker 8
Lill :) skrev (21 timer siden):

Det er ikke bare CBE som skal fremstå med en kropp som ikke stemmer overens med virkeligheten. LKE er da virkelig ikke så bredskuldret som det ser ut på dette bildet?  Det er jo rett og slett litt komisk.

A5849C10-927F-4735-8C88-37D0FAFBD916.jpeg

Herregud så teit! For et dustete treningsbilde. Skal dette være inspirerende? Han er ikke Il Padrino, liksom. 🙄

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 19

Annonse

Aquarius04 skrev (58 minutter siden):

Herregud så teit! For et dustete treningsbilde. Skal dette være inspirerende? Han er ikke Il Padrino, liksom. 🙄

Noen her inne kommenterte at han var spinkel på et bilde på storyen til CBE. Så ingen bombe at det bildet dukket opp like etter.

• Liker 35
Gjest SnowBells
stjerna80 skrev (2 timer siden):

Noen her inne kommenterte at han var spinkel på et bilde på storyen til CBE. Så ingen bombe at det bildet dukket opp like etter.

LKE skrøt av å ha slanket seg ned til en fettprosent på 3,5 for noen måneder siden. Og han hadde vel tenkt å slanke seg enda litt til? Så selvfølgelig så er han tynn og litt spinkel, han er vel også noe under gjennomsnittlig høy til å være mann. Men da er det jo sånn han vil ha det. Han vil vel ha minst mulig å drasse på når han er ute og jogger 🤷‍♀️ Og så lenge kona hans CBE er fornøyd så er det jo ikke noe viktig hva andre kvinner syns.

Endret av SnowBells
SnowBells skrev (34 minutter siden):

LKE skrøt av å ha slanket seg ned til en fettprosent på 3,5 for noen måneder siden. Og han hadde vel tenkt å slanke seg enda litt til? Så selvfølgelig så er han tynn og spinkel. Men da er det jo sånn han vil ha det. Han vil vel ha minst mulig å drasse på når han er ute og jogger 🤷‍♀️ Og så lenge kona hans CBE er fornøyd så er det jo ikke noe viktig hva andre kvinner syns.

Kan ikke akkurat si at bildet samsvarer med det. Er det sånn han vil ha det, så burde bildet ha vist det. Dessverre så tror jeg det er veldig viktig for dem hva andre synes. Det meste er nøye planlagt fra A-Å. Men jeg skal ikke snakke mer om LKE nå, men som sagt, ingen bombe.

• Liker 18
SnowBells skrev (1 time siden):

LKE skrøt av å ha slanket seg ned til en fettprosent på 3,5 for noen måneder siden. Og han hadde vel tenkt å slanke seg enda litt til? Så selvfølgelig så er han tynn og spinkel. Men da er det jo sånn han vil ha det. Han vil vel ha minst mulig å drasse på når han er ute og jogger 🤷‍♀️ Og så lenge kona hans CBE er fornøyd så er det jo ikke noe viktig hva andre kvinner syns.

Nei, men det er noe med hvordan han titulerer seg «coach» og ser ut som en zombie evt broren til Pinoccio. Ikke noe sunt og friskt til inspirasjon for andre. 

• Liker 30
Gjest SnowBells
stjerna80 skrev (1 time siden):

Kan ikke akkurat si at bildet samsvarer med det. Er det sånn han vil ha det, så burde bildet ha vist det. Dessverre så tror jeg det er veldig viktig for dem hva andre synes. Det meste er nøye planlagt fra A-Å. Men jeg skal ikke snakke mer om LKE nå, men som sagt, ingen bombe.

Ja du har jo et godt poeng. Hvis han ikke bryr seg om hva andre syns, så hadde han jo ikke brukt masse tid på å retusjere seg kraftig på bilder før han publiserte dem. 

Surikatt skrev (9 minutter siden):

Nei, men det er noe med hvordan han titulerer seg «coach» og ser ut som en zombie evt broren til Pinoccio. Ikke noe sunt og friskt til inspirasjon for andre. 

"Coach"-kontoen hans har ikke akkurat tatt av heller. Får han ikke typ 50-60 likes på bildene sine? Og dette er fulltidsjobben hans? 🙈

Endret av SnowBells
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Nei. Det er ikke dette som gjør meg kritisk. Jeg drømmer ikke om  velstelte, matchende barn, små dukker å pynte opp. Jeg blir skikkelig lei meg og trist av å se at noen faktisk pynter opp ungene som om de var rekvisitter, for så å poste bilder av dem i some for hundretusenvis av følgere.  Jeg drømmer ikke om at alt rundt meg skal være perfekt, og jeg synes cocktailkjole i barnebursdag er et merkverdig valg. Jeg får ikke lyst til å skrive slemme ting av det. Men jeg blir kritisk og synes det er trist, og tenker at vi virkelig ikke trenger et samfunn hvor dette er et slags ideal.

Jeg synes det er ille at man ved helt grenseløs selvdyrking, enormt kroppsfokus og hensynsløs eksponering av egne, små barn, kan tjene mange ganger mer enn i samfunnsnyttige jobber som vi alle har kollektiv bruk for og glede av.  For meg er det symbolet på hvor sykt mye av det vi som kollektivt samfunn belønner med masse penger og oppmerksomhet, faktisk er.

Sykt, trist og virkelig ikke det vi bør utvikle oss mot. 

Jeg føler meg ikke verken mislykket eller uperfekt når jeg ser de dystre bildene fra treningsrommet, eller superstylede, retusjerte ( :( !) barn i oppstilt positur.  Jeg blir trist og lei meg og tenker at DETTE er ugreit - for de det gjelder, og fort alle som påvirkes av det.  Og jeg spør meg - HVA ønsker de å påvirke til, egentlig? Hvem er det som mener dette er en sunn, bra livsstil som bør kopieres?

Kritikken handler virkelig ikke om at man egentlig ønsker å være slik CBE fremstiller at liksom hennes liv er. Både jeg og mange andre som er kritiske og har skrevet mye om dette her på KG, har faktisk et helt annet budskap.

Det er ikke et skjult ønske om å selv kunne bli slik. Det er genuin forskrekkelse over at noen faktisk utsetter barna sine - og seg selv - for å eksponeres med et budskap som for meg ser ut til å være primært "Se på MEG! Se på MEG! Se på MEG!!!"

Saklig, velskrevet og klok oppsummering som alltid, @pøbelsara.  

• Liker 39

Annonse

Det er fra deres ståsted, et perfekt liv de serverer i SoMe. Pefekte negler, sminke, antrekk, barn, dekket bord, absolutt ALT er på stell, som de sikkert ville sagt. Men den fasaden irriterer meg, hvorfor ikke vise frem noe som er litt "uperfekt"? Som feks at hun tar en vanlig, normal selfie, uten at det skal poseres og ansiktet vris i en spesiell vinkel.

Hun påstår hun deler det hun gjør, for å inspirere. Men hvorfor i all verden blir folk inspirert av noe som ser så kunstig, påtatt og urealistisk ut? Hvorfor mener hun at det er nettopp det folk vil ha? Sikkert noen få som liker det sånn, men jeg er ganske sikker på at hun ville fått flere fans eller følgere om hun viste frem noe ekte og upolert. Ganske sikker! 

Jeg er en av dem som er møkka lei av at hun nekter å fornye seg og tenke annerledes. Møkka lei av at influensere som henne, som ikke har noen positiv virkning på folk eller samfunnet, får holde på sånn. 

• Liker 31
pøbelsara skrev (8 timer siden):

Nei. Det er ikke dette som gjør meg kritisk. Jeg drømmer ikke om  velstelte, matchende barn, små dukker å pynte opp. Jeg blir skikkelig lei meg og trist av å se at noen faktisk pynter opp ungene som om de var rekvisitter, for så å poste bilder av dem i some for hundretusenvis av følgere.  Jeg drømmer ikke om at alt rundt meg skal være perfekt, og jeg synes cocktailkjole i barnebursdag er et merkverdig valg. Jeg får ikke lyst til å skrive slemme ting av det. Men jeg blir kritisk og synes det er trist, og tenker at vi virkelig ikke trenger et samfunn hvor dette er et slags ideal.

Jeg synes det er ille at man ved helt grenseløs selvdyrking, enormt kroppsfokus og hensynsløs eksponering av egne, små barn, kan tjene mange ganger mer enn i samfunnsnyttige jobber som vi alle har kollektiv bruk for og glede av.  For meg er det symbolet på hvor sykt mye av det vi som kollektivt samfunn belønner med masse penger og oppmerksomhet, faktisk er.

Sykt, trist og virkelig ikke det vi bør utvikle oss mot. 

Jeg føler meg ikke verken mislykket eller uperfekt når jeg ser de dystre bildene fra treningsrommet, eller superstylede, retusjerte ( :( !) barn i oppstilt positur.  Jeg blir trist og lei meg og tenker at DETTE er ugreit - for de det gjelder, og fort alle som påvirkes av det.  Og jeg spør meg - HVA ønsker de å påvirke til, egentlig? Hvem er det som mener dette er en sunn, bra livsstil som bør kopieres?

Kritikken handler virkelig ikke om at man egentlig ønsker å være slik CBE fremstiller at liksom hennes liv er. Både jeg og mange andre som er kritiske og har skrevet mye om dette her på KG, har faktisk et helt annet budskap.

Det er ikke et skjult ønske om å selv kunne bli slik. Det er genuin forskrekkelse over at noen faktisk utsetter barna sine - og seg selv - for å eksponeres med et budskap som for meg ser ut til å være primært "Se på MEG! Se på MEG! Se på MEG!!!"

Ja jeg er helt enig med deg. Og jeg ser at mye av innlegget mitt lett kunne missforstås. Jeg tror ikke det er mange her inne som er misunnelig på The Eriksens. Eller ville hatt hennes liv. Me  jeg tror GENERELT at det er mange der ute som drømmer seg ukritisk bort i det iscenesatte livet hennes og tror at det er på ekte. Vi kan alle ta oss i å ville ha flat mage av og til, f.eks. Caroline prøver jo å fremstå som en som "American dream" på en måte. "Alle" snakker jo om nyttårsforsettene, vi vil trene mer, gå ned i vekt, spise sunt, få til gode rutiner osv osv. Caroline ønsker jo å vise oss at dette er en selvfølge for henne, hun skal fremstå som en slags ideal med tanke på hva "folk flest" liksom drømmer om. Og nei - jeg tror ikke folk flest drømmer om et slikt liv. Så ikke misforstå meg. Men jeg tror jeg er INNE på noe, men det er vanskelig å formulere seg riktig her inne blant alle dere andre mye mer velartikulerte enn meg. Jeg er 100% enig i at det hun fronter er avskyelig. Allikevel, så appellerer hun til noe svakt og stygt i mange tror jeg. Hvis man kunne ønske seg flat mage etter fødsel, hvor mange hadde ikke sagt ja takk? Det er et hinsides forkastelig fokus, men så er vi mennesker også ganske primitive noen ganger. Det er jo en grunn til at dette etter fødselbildet fikk internasjonal oppmerksomhet. Det vekket jo opp et raseri hos tusenvis av nybakte mødre med myke mager. Noe av dette sinnet tror jeg steg frem av en misunnelse. Selv om det er en følelse som vi sjeldent vil vedkjenne oss. 

• Liker 25
Annonse
Snødronninga skrev (24 minutter siden):

Det er fra deres ståsted, et perfekt liv de serverer i SoMe. Pefekte negler, sminke, antrekk, barn, dekket bord, absolutt ALT er på stell, som de sikkert ville sagt. Men den fasaden irriterer meg, hvorfor ikke vise frem noe som er litt "uperfekt"? Som feks at hun tar en vanlig, normal selfie, uten at det skal poseres og ansiktet vris i en spesiell vinkel.

Hun påstår hun deler det hun gjør, for å inspirere. Men hvorfor i all verden blir folk inspirert av noe som ser så kunstig, påtatt og urealistisk ut? Hvorfor mener hun at det er nettopp det folk vil ha? Sikkert noen få som liker det sånn, men jeg er ganske sikker på at hun ville fått flere fans eller følgere om hun viste frem noe ekte og upolert. Ganske sikker! 

Jeg er en av dem som er møkka lei av at hun nekter å fornye seg og tenke annerledes. Møkka lei av at influensere som henne, som ikke har noen positiv virkning på folk eller samfunnet, får holde på sånn. 

Hundre prosent enig!!! Jeg tror hun hadde fått enormt med positiv respons på at hun fjernet filteret. Men jeg tror ikke hun tør. Hun skal fremstå perfekt til en hver pris. Til og med bildene fra fødselen var delikate. Og i svart hvitt selvfølgelig, for det kan jo hende det var et avvik på hudnyansen f.eks. 

• Liker 17
19 minutter siden, Ultiva said:

Jeg tror heller folk blir provosert fordi dette er en godt voksen jentemamma og offentlig person som åpenlyst roper ut at den viktigste verdien og valutaen en kvinne har, er en seksualisert kropp. Og at den ideelle kvinnekroppen har silikon, innsugd mage, retusjert hud og skjønnhetsfilter. Videre så formidles det at jentebarn skal se ut som matchende, stivpyntede dukker i pompøse prinsessekjoler, og at en hektisk arbeidsdag består av manikyr, krølling av barnas hår, samt dristige selfies for å vise frem mammas rumpe. DET er noe som så absolutt får frem både oppgitthet og irritasjon hos normalt oppegående folk. 

Helt riktig. Finnes ikke misunnelig på livet hennes, det den dama står for og viser i sine some kanaler, tiltaler meg ikke i det hele tatt, tvert imot. Unner ingen å leve under et sånt press som frua og mannen lager for seg selv. Penger, stort hus, egenpleie dagen lang, "flott" bil osv osv, veier uansett ikke opp for det som virkelig betyr noe i livet. Det at hun selger sine egne barn og driver med thinspo og kroppspress, er det som provoserer de aller fleste. Tenk å ha dette som hovedinntekten i livet, det som gjør at dem har mat på bordet???? Nope, null og niks å være misunnelig på.

• Liker 28
Snødronninga skrev (1 time siden):

"ALT er på stell, som de sikkert ville sagt"?
Men er det ikke det hun (sier) synger i forsøket  på å bli Norges nye Megahit?
"Alt er på stell, vi gjør det selv og vi jobber sent hver kveld"? (Noe sånt)

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...