Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fargepaletten på bildene er nå nær den i filmen Inglourious Basterds, mørke og dystre. Må være bevisst, men det gir definitivt et inntrykk som de kanskje ikke er bevisst på. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Fargepaletten på bildene er nå nær den i filmen Inglouious Basterds, mørke og dystre. Må være bevisst, men det gir definitivt et inntrykk som de kanskje ikke er bevisst på. 

Julefeiringen deres fremstår mørk og dyster ja, skuespillere i sitt eget liv er dystert så det passer i grunnen veldig bra. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et spørsmål om tid før korthuset faller. Inntektene stuper og annonsørene rømmer. Men der som er fascinerende er at hun bare fortsetter i samme spor. Det gjør hun fordi det er det eneste hun kan. Trist. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (42 minutter siden):

Julefeiringen deres fremstår mørk og dyster ja, skuespillere i sitt eget liv er dystert så det passer i grunnen veldig bra. 

Intet snev av alt lys og varme vi andre tenker presenterer julen. Og så kunstig oppstilt og stashet alt sammen - frister hverken spise eller kose seg der

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se hvilke kjendiser VG har presentert i sin «Instagram jule hilsener « tråd. Gjenget i Særp er ikke med. Det hadde nok vært for to tre år siden 

Endret av Pusern3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Fargepaletten på bildene er nå nær den i filmen Inglouious Basterds, mørke og dystre. Må være bevisst, men det gir definitivt et inntrykk som de kanskje ikke er bevisst på. 

Jeg kom hit nå for å skrive det samme. 
Gudhjelpes så mørkt og dramatisk.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildene av stivpyntede barn med nybørstet hår og overdimensjonerte russersløyfer er bare så utrolig trist. Og folk applauderer med hjerter og kommentarer om pene barn, tenker man ikke? Skjønner heller ikke greia med disse nøtteknekkerne over hele huset, men det er jo snakk og behag. Kulåsparet virker å ikke henge med i tiden på noen som helst måte. At ikke resten av familien reagerer er meg en gåte. Hvor er nissene og pynt barna har laget, en nostalgisk jul. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilje blomst skrev (7 timer siden):

Å herregud… Tror Astrid S syns det er helt greit å miste deg som lytter også.

Det er selvfølgelig helt opp til Astrid S hvordan hun ønsker å framstille seg selv. Jeg tror nå det hadde vært bedre å holde disse uetiske preferansene hennes i privaten og ikke kringkaste så thinspo, utnytting av barn med mer blir assosiert med hennes kunsteriske virke. Dårlig rykte klistrer forbløffende mye hardere enn det motsatte. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catskan skrev (9 minutter siden):

Har Caroline blitt vegetarianer? 

Ja hun har vært vegetarianer i et par år tror jeg. Noe hun burde fronte mye tydeligere og snakke mye mer om, da det er svært miljøvennlig. I stedenfor så fokuseres det dessverre på et voldsomt overforbruk. Horder av nye festkjoler og accessories på alle tre hver eneste jul, og i år er ikke noe unntak. Om man skal stole på CBE så er det ikke reklame heller, så da er det altså familien selv som viser frem hvordan de forbruker antrekk i et helt vanvittig tempo. De må jo være klimafornektere?

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (4 timer siden):

Caroline Berg Eriksen legger ut en film på insta hvor datteren på 5 år sitter i pysjamasen sin og ser på Snekker Andersen hjemme i stua. Helt uvitende om at hun blir filmet for å bli spredt på nettet av sin egen mor. Dette er så ansvarsløst og viser en total mangel for respekt for et barns privatliv. Hele julefeiringen til Caroline Berg Eriksen på insta er bare et trist skue og viser at hun gir blaffen i sine egne barn. Ikke alle ønsker å bli influencere når de blir voksne og barn må få ha livet sitt i fred for sosiale medier. Disse to får ikke være i fred for sine egne foreldre og blir tvunget til å være skuespillere i sitt eget liv julen igjennom. Jeg trodde det var juleferie for barn nå. 

Truman show 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (18 minutter siden):

Det er selvfølgelig helt opp til Astrid S hvordan hun ønsker å framstille seg selv. Jeg tror nå det hadde vært bedre å holde disse uetiske preferansene hennes i privaten og ikke kringkaste så thinspo, utnytting av barn med mer blir assosiert med hennes kunsteriske virke. Dårlig rykte klistrer forbløffende mye hardere enn det motsatte. 

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chrisssi skrev (38 minutter siden):

Bildene av stivpyntede barn med nybørstet hår og overdimensjonerte russersløyfer er bare så utrolig trist. Og folk applauderer med hjerter og kommentarer om pene barn, tenker man ikke? Skjønner heller ikke greia med disse nøtteknekkerne over hele huset, men det er jo snakk og behag. Kulåsparet virker å ikke henge med i tiden på noen som helst måte. At ikke resten av familien reagerer er meg en gåte. Hvor er nissene og pynt barna har laget, en nostalgisk jul. 

Mener du at hennes preferanse innen julepynt er en sak resten av familien har noe med? F.eks hvis din familie ikke blander seg inn i din interiørsmak så er det en gåte? Det er mye man kan kritisere henne for, men dette er flisespikkeri. Hvis du går i hvilken som helst interiørbutikk så kryr det av nøtteknekkere og julepynt à la det vi ser hos CBE. Sånn sett kan man ikke si at de ikke henger med. At du ikke blir inspirert betyr ikke at hun har mislyktes, hun gjør jo ikke akkurat noe annerledes enn det du finner i de aller fleste reklameblader nå til dags. 

Noen er trendslaver, andre liker å blande gammelt og nytt mens andre kjører kun den nostalgiske stilen. Som du sier - det smak og behag. Husk at hun lever av å inspirere så at hun ikke viser frem barnas hjemmelagde julepynt er kanskje ikke så rart når ikke engang majoriteten av de mest suksessfulle interiørkontoene gjør det. Hadde hun gjort det vil jeg si at hun hadde siktet seg inn mot en veldig smal målgruppe. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisssi skrev (55 minutter siden):

Det kan jo hende det er pyntet med det også, men at hun ikke viser det frem av hensyn til barnas privatliv. At vi ikke ser noe på instan hennes, betyr ikke at det ikke eksisterer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (33 minutter siden):

Frua kuttet ut kjøtt pga dyrevelferd. Samtidig reklamerer hun for merker som tester på dyr, feks Elizabeth Arden. Hun har blitt konfrontert med dette flere ganger, men hun blånekter på at EA tester på dyr. Det er bare å sjekke selv på dyrevernalliansen sine sider, der er EA oppført på rød liste, dvs at de tester på dyr. Men såklart, dyrevernsalliansen er jo bare dumme og tar helt sikkert feil :sarkasme:Dobbeltmoralen lenge leve i villaen i Særp.

Ja, LK har tross alt vokst opp med dyr, så dette vet de nok bedre enn dyrevernalliansen 🤓

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Solaire skrev (1 time siden):

Ja hun har vært vegetarianer i et par år tror jeg. Noe hun burde fronte mye tydeligere og snakke mye mer om, da det er svært miljøvennlig. I stedenfor så fokuseres det dessverre på et voldsomt overforbruk. Horder av nye festkjoler og accessories på alle tre hver eneste jul, og i år er ikke noe unntak. Om man skal stole på CBE så er det ikke reklame heller, så da er det altså familien selv som viser frem hvordan de forbruker antrekk i et helt vanvittig tempo. De må jo være klimafornektere?

Caroline er ikke og har aldri vært vegetarianer. Hun spiser fisk. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I førjulstida, og nå i jula, har historiefortellingen om "perfekt familie" og "perfekt jul" antatt fullstendig  absurde dimensjoner. Jeg er helt perpleks.

Det hele ser jo dessuten definitivt ut til å være en parodi! 

Og da ikke nødvendigvis bare på "perfekt bloggerfamilie anno 2021", men kanskje også på alle disse billige amerikanske seriene som framstiller samme budskap - og ikke minst samme verdigrunnlag.

Jeg begynner derfor å lure på om dette kanskje er et stort og kult kunstprosjekt, hvor den som står bak ønsker å finne ut hvor langt det er mulig å gå før de blir avslørt.

Jeg ser fram til at alt blir bare enda mer og mer absurd, før kunstneren ser seg nødt til å kaste kortene.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (6 minutter siden):

I førjulstida og nå i jula har historiefortellingen om "perfekt familie" og "perfekt jul" antatt helt absurde dimensjoner. Jeg er fullstendig perpleks.

Det ser jo dessuten definitivt ut til å være en parodi! 

Og da ikke nødvendigvis bare på "perfekt bloggerfamilie anno 2021", men kanskje også på alle disse billige amerikanske seriene som framstiller samme budskap.

Jeg begynner derfor å lure på om dette er et stort og kult kunstprosjekt, hvor den som står bak ønsker å finne ut hvor langt det er mulig å gå før folk avslører prosjektet.

Jeg ser fram til at alt blir bare enda mer og mer absurd, før de/kunstneren ser seg nødt til å avsløre det hele.

Parodi er rette ordet. På Caroline Berg Eriksens fantasier om den perfekte jul der to små jenter må stille opp i nøye utvalgte juleantrekk mens mor og far filmer, tar bilder og til slutt sprer det på Internett. Fantasien om Carolines magiske jul. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...