Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
allie skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det må da være et slitsomt liv. At man aldri bare kan legge ut et bilde eller en film, men det må styles og poseres. 
Ikke bare hovedpersonen, men barna også. Reagerer også på at det er en meget tydelig historiefortelling rundt barna, som gir de en markant rolle å leve opp til, det kan ikke være bra når de bør få lov å utvikle sin egen identitet.

Det at så mange tilskuere føler det nødvendig å kommentere/ hylle barns utseende, er bare utrolig problematisk.

Så må det bare sies at det å bruke filter på hånden! når man lager en reklamefilm om håndkrem, det er bare feil!

Utseendet er jo alt som betyr noe for CBE. Selv kan jeg aldri tenke meg noe mer meningsløst og hult enn å motta komplimenter på noe som åpenbart er styling, posering, iscenesetting, retusjering eller skjønnhetsfilter. Vi kan alle legge ut bilder av smellvakre barn som poserer lydig og går gjennom et retusjeringsprogram eller et filter etterpå, men de aller fleste av oss har heldigvis bedre moral og mer respekt for våre barns privatliv enn det. En ting er å skape altfor høye forventninger med tanke på eget utseende, noe en tydelig anspent og stiv CBE sliter med på direktesendt TV, hvor hun vet at alle kan se at hun er normalt slank uten den sylslanke midjen, saftige sprettrumpa og den babyglatte huden som hun skryter av i egne kanaler. Men tenk å skape det samme stressende utseendepresset for sine egne barn 😠

Endret av Solaire
Videoannonse
Annonse
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Jeg glemmer ikke denne kommentaren fra november 2017: CBE om hvor inspirert andre blir av henne – «bare fordi jeg er meg»: https://imgur.com/a/TjUHa

Hentet herfra: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/

Til syvende og sist er jo dette hennes akilleshæl da. Hun er produktet de selger, og hun har ikke spesialkompetanse på noe som helst. Hun er kropp, mor, venninne og kone uten en egentlig jobb, men som kan bruke dagene på egenpleie og pynting av hus og barn. Produktet er i tillegg bare hennes fasade, ikke henne som menneske i det hele. 

Vanligvis har slike profiler en så velbemidlet og mann som gjerne er en del av en arbeidskultur hvor familieliv ikke er prioritert. slik at rasjonaliteten i at kvinnen går hjemme er at «det er bedre for økonomien at han kan jobbe så mye» eller «han jobber så mye at hun ikke trenger å jobbe». 

Men nå er det slik at hennes mann ikke fyller den rasjonaliteten, men jobber for henne. Vi får istedet presentert et absurd narrativ om at hun jobber steinhardt for å kunne bruke dagene på egenpleie og pynting og å vandre rundt i «parken rundt herskapshuset». En vanvittig selvmotsigelse de skal ha oss til å tro på  

For å få dette til å gå i hop, både i hennes hode og for omverdenen får vi presentert et hjemmefrueliv på steroider. Det løpes og pyntes og filtreres i et sånt tempo og med et sånt fokus at alt annet blir nedprioritert. Fokuset blir snevrere og snevrere fordi det bare handler om hennes kropp, hennes måte å pynte på, gulv som må legges om og om igjen. Når det går tomt for gulv å legge må barna til pers.

Om hun faktisk tror at hun som person kan bære innholdsleveransene i år etter år, helt som seg selv uten noen for for input, så vil produktet naturlig nok bli mindre og mindre interessant. Da må hun gjøre stadig mer ekstreme ting, vise mer og mer kropp, mer og mer barn, pynte mer og mer overdådig for å «forbedre sitt produkt». 

Hvis man bruker all tid på fasade og null tid på egenutvikling, eller å ta til seg fag- eller spesialkompetanse vil man bare falle fra og bli mindre interessant i takt med at følgerne blir voksne, ferdig utdannet, får seg jobber og blir dyktige til det de gjør. Folk utvikler seg av å møte verden, mindre av å leve i en boble  

Hvor ofte finner man fasaden til venninna fra vgs som ble hjemme istedet for dra ut i verden, ta utdanning, møte interessante folk, få jobb, som kilde til inspirasjon? Kanskje hun traff tidsånden en gang, men verden går videre hele tiden, og CBE finner nok at den har gått fra produktet henne for en stund siden. 

Endret av Snøsøta
Skrevet
Aquarius04 skrev (På 19.12.2021 den 10.23):

Det er i så fall hennes egne, selvkonstruerte problem. Ingen andre. Ikke lesere, de som kommenterer, ingen. Kun CBE selv. 

Er jo ingen som vet om det er et problem i det hele tatt. Siden cbe fortsetter å legge ut så kan det være hun fornøyd slik det er. 

Gjest Gapatrosten
Skrevet
Snøsøta skrev (1 time siden):

Hvor ofte finner man fasaden til venninna fra vgs som ble hjemme istedet for dra ut i verden, ta utdanning, møte interessante folk, få jobb, som kilde til inspirasjon? 

Veldig godt poeng! Hvis man skal inspirere noen bare ved å vise fram livet sitt, må man vel nesten vise fram et liv som noen kan tenkes å ha lyst på. Det livet som vises fram i CBE-kanalene, er ikke engang et liv i et gyllent bur, det er bare en nederlagsdømt kamp mot naturlig aldring. 

Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Snøsøta skrev (2 timer siden):

Til syvende og sist er jo dette hennes akilleshæl da. Hun er produktet de selger, og hun har ikke spesialkompetanse på noe som helst. Hun er kropp, mor, venninne og kone uten en egentlig jobb, men som kan bruke dagene på egenpleie og pynting av hus og barn. Produktet er i tillegg bare hennes fasade, ikke henne som menneske i det hele. 

Vanligvis har slike profiler en så velbemidlet og mann som gjerne er en del av en arbeidskultur hvor familieliv ikke er prioritert. slik at rasjonaliteten i at kvinnen går hjemme er at «det er bedre for økonomien at han kan jobbe så mye» eller «han jobber så mye at hun ikke trenger å jobbe». 

Men nå er det slik at hennes mann ikke fyller den rasjonaliteten, men jobber for henne. Vi får istedet presentert et absurd narrativ om at hun jobber steinhardt for å kunne bruke dagene på egenpleie og pynting og å vandre rundt i «parken rundt herskapshuset». En vanvittig selvmotsigelse de skal ha oss til å tro på  

For å få dette til å gå i hop, både i hennes hode og for omverdenen får vi presentert et hjemmefrueliv på steroider. Det løpes og pyntes og filtreres i et sånt tempo og med et sånt fokus at alt annet blir nedprioritert. Fokuset blir snevrere og snevrere fordi det bare handler om hennes kropp, hennes måte å pynte på, gulv som må legges om og om igjen. Når det går tomt for gulv å legge må barna til pers.

Om hun faktisk tror at hun som person kan bære innholdsleveransene i år etter år, helt som seg selv uten noen for for input, så vil produktet naturlig nok bli mindre og mindre interessant. Da må hun gjøre stadig mer ekstreme ting, vise mer og mer kropp, mer og mer barn, pynte mer og mer overdådig for å «forbedre sitt produkt». 

Hvis man bruker all tid på fasade og null tid på egenutvikling, eller å ta til seg fag- eller spesialkompetanse vil man bare falle fra og bli mindre interessant i takt med at følgerne blir voksne, ferdig utdannet, får seg jobber og blir dyktige til det de gjør. Folk utvikler seg av å møte verden, mindre av å leve i en boble  

Hvor ofte finner man fasaden til venninna fra vgs som ble hjemme istedet for dra ut i verden, ta utdanning, møte interessante folk, få jobb, som kilde til inspirasjon? Kanskje hun traff tidsånden en gang, men verden går videre hele tiden, og CBE finner nok at den har gått fra produktet henne for en stund siden. 

Hun leser nok her hver dag og sender kiosk av og til, men tror ikke hun lærer.

blir vel litt som en alkoholiker som ikke ser problemet selv eller er klar for å se det.

Skrevet
BaHare skrev (58 minutter siden):

Dette bildet kunne vært et godt kvinnelig bidrag til Mads Hansen sin «Nevemagnet» -kalender spør du meg. 😉

Lykke til med satsingen på et treningsunivers! Tror det må litt mer til for å bli tatt seriøst og lykkes der. 🙄
Det hadde blitt sett på som helt absurd om Funkygine plutselig hadde begynt å legge ut slike bilder.

Det er jo ikke treningsinspo det der.  Kan ikke skjønne annet en at hun sikter seg inn på onlyfans.

• Liker 30
Skrevet

Reklame for (? husker ikke, var i går), hudkrem iallfall, CBE: lett å glemme området på brystet, ja, ikke jeg, da, smører som en gal der. 
Jeg blir bare så flirete; må man fremheve seg selv i enhver setting? 
Nei, Gud forby, CBE, at du glemte å smøre deg på brystet. Kanskje du snart også ikke glemmer at barn har rett til privatliv? 

• Liker 47
Skrevet

Jeg er nesten imponert av alle de merkelige poseringene hennes!

Screenshot_20211220-185549_Instagram.jpg

• Liker 35
Skrevet
Isild skrev (11 timer siden):

Greit nok egentlig at CBE.no ikke viser rot og vanlig hverdag. De har jo alltid gått for "glanset magasin". Men jeg syns ikke de får det til på Instagram. Tidligere var tekst en stor del av det Caroline leverte, og bildene var som oftest ment å være delikate og stilfulle. 

På IG har CBE.no endt opp med å bli en rekke selfies med rumpa eller tunga ut, og teksten begrenser seg til emojies og korte intetsigende setninger som forteller oss hva hun gjør. 

Det er ikke mye glanset magasin igjen over det de leverer. 

mistet siste rest av stil og seriøsitet og fremstår mer og mer desperat i forhold til å få oppmerksomhet. Bedriften er nok et synkende skip ..,

• Liker 12
Skrevet
Pusern3 skrev (6 minutter siden):

Bedriften er nok et synkende skip ..

Og godt er det, for kanskje, jeg sier bare kanskje, for aldri godt å si hva disse besserwisserne skjønner, så får de opp øynene litt mer for hva som skjer utenfor bobla de lever i 😛

• Liker 13
Skrevet
snute skrev (3 timer siden):

Før (for noen år siden) fikk jeg inntrykk av at hun jobbet hardt. Det var 1-2 innlegg på bloggen hver dag og masse flotte bilder av antrekk og andre ting. Nå er det omtrent bare selfier i speilet uansett om det er reklame eller noe annet. Og bloggen er mer eller mindre nedlagt. Skjønner ikke hva hun bruker tiden på og skjønner hvertfall ikke hva mannen bruker tiden på?!? 

Har sagt det før, men sier det igjen. Det ser ut som et utrolig kjedelig liv! 

det er en tragisk endring i hva de presenterer nå og da. En gang i tiden var det hyggelig underholdning se på blogg etc mens nå… 

• Liker 4
Skrevet

Hadde et veldig surt og rart uttrykk med tanke på at hun hadde hatt en fin dag. 😄Jeg skjønner meg ikke på valg av bilder hun legger ut. Her ser hun nesten ut som en helt annen person. 

C0981475-DD2C-4B95-BDAB-77B7B9F55C3D.jpeg

• Liker 26
Skrevet
Snødronninga skrev (40 minutter siden):

Hadde et veldig surt og rart uttrykk med tanke på at hun hadde hatt en fin dag. 😄Jeg skjønner meg ikke på valg av bilder hun legger ut. Her ser hun nesten ut som en helt annen person. 

Ser ut som det eplet lukter vondt. Er vel sånn det blir om man skal posere seg til det jeg antar er størst mulig lepper og mulig suge inn kinn?

• Liker 36
Skrevet

Jeg synes veldig synd på jentene hennes. Jeg hadde følt meg så lurt. Disse jentene er så overeksponert at det er rart ingen griper inn. Disse stakkars små har null privatliv, ikke engang rommene deres og bursdager får de ha i fred. 

• Liker 49
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

enig - nesten vrengt ansikt 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...