Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Tenk at #blogg queen nr1 sin sterke mening er at materialisme trumfer alt. En vet liksom ikke om en skal tolke det ironisk eller ikke. 

Christine Dancke er vel også inne i bildet, både når det gjelder tekst og melodi? Hun vet jo ellers hva hun driver med, så jeg tror mer og mer på at dette er ironisk ment.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finlay skrev (3 minutter siden):

Christine Dancke er vel også inne i bildet, både når det gjelder tekst og melodi? Hun vet jo ellers hva hun driver med, så jeg tror mer og mer på at dette er ironisk ment.

Jeg vet for lite om konseptet til å uttale meg om Christine Dancke er involvert, men CBE slår meg som veldig lite selvironisk, så det er neimen ikke godt å vite. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg har nettopp sett innslaget fra god morgen Norge og der forteller CBE at hun ville lage en girl power låt.

Hun sier også at det handler om å ha tro på seg selv, klare seg selv og backe hverandre fremfor å dra andre ned.

Dermed tolker ikke jeg teksten veldig ironisk.

• Liker 43
Skrevet
33 minutter siden, allie said:

Jeg har nettopp sett innslaget fra god morgen Norge og der forteller CBE at hun ville lage en girl power låt.

Hun sier også at det handler om å ha tro på seg selv, klare seg selv og backe hverandre fremfor å dra andre ned.

Dermed tolker ikke jeg teksten veldig ironisk.

Det skinner igjennom i alt CBE gjør at fokuset er innovervendt. Netfit, med fokus på å se bra ut i øvelsene fremfor å formidle riktig teknikk og gi motivasjon til andre. Og her, en girl power sang som handler om hvor fantastisk hun er og hvor mye hun har på stell. Gode artister lager sanger som andre kjenner seg igjen i, her er det bare megmegmeg.

• Liker 36
Skrevet
Inocybe skrev (56 minutter siden):

Desto mer ironisk blir det når det er hun og mannen som så hardt jobber for å trykke andre kvinner ned i kommentarfeltet sitt og med de altoverskyggende "verdiene" de ligger i kvinners utseende. 

Hun og mannen er frekke og spydige tilbake, og de har blitt tatt for en del juks i kommentarfelt. Det utelukker ikke at mange jobber for å trykke henne ,eller bedriften da, ned også. 

• Liker 5
Skrevet

Hele denne tråden er jo for å trykke henne ned. 

Jeg har ikke hørt sangen enda, men teksten er selvsagt veldig enkel. Men jeg håper faktisk at hun får støtte for det - og at hun kanskje kan få litt støtte på TV mot de som driver og drar henne ned. Kanskje denne tråden blir nevnt, indirekte? 

Fordi uansett om CBE gjør ting som er kritikkverdige, så overskygger denne tråden så totalt det negative hun gjør at det er hun som sitter igjen med min sympati. Ingen fortjener noe slikt som dette mot seg og om tråden, om så bare indirekte, kan få noe negativitet mot seg på nasjonalt TV så vil jeg applaudere det.

• Liker 12
Skrevet
MacBeth skrev (3 timer siden):

Sånn ca hva jeg klarte å skrible ned. Som nevnt over her, det er samme nivå som resten av deltakerene så tv2s nye storsatsing, går nok så om så..... ;)

Hopp I det, ta den sjangsen. Stå opp og kjemp mot angsten

Ut i scenelyset, tørre å ta plass, ut av skyggen, sitte bak og tar i mot, så visst du faller rak i ryggen din,

hopp i det ta den sjangsen

//Det er vi som gjør det selv, gjør det selv, selv, jobber sent hver kveld.

Vi har alt på stell, alt på stell, stell, topp til tå Chanel//

Vi ser deg du har alt du trenger, du kan nå langt og lenger,

Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, en det ække kult å være en av de som står i veien.

Selfmade, har ordna meg selv, fiksa min business, Blogg babe#1 ingen lurer «who is this»

Penger, pussy, power, jeg har det. Plass og shine, jeg tar det

Sier som Te???  Det er et eget sted i helvette for alle damer som drar alle damer ned

Er O.G og tenker på standarden jeg setter for alle de som ser på og for alle de som kommer etter

Jeg er boss og du burde backe meg, før stod jeg bak, men nå jobber til og med typen for meg

//Det er vi som gjør det selv, gjør det selv, selv, jobber sent hver kveld.

Vi har alt på stell, alt på stell, stell, topp til tå  Chanel//

Det første som slår meg er at dette har vi hørt før. Her i tråden. Det er jo nærmest ordrett av hva enkelte forsvarere her inne argumenterer igjen og igjen. Caroline jobber hardt, har mye penger, lagd sin egen business og alle vet hvem hun er (kjendis). Og selvfølgelig, alle som ikke er enige, er misunnelige... Har hun fått hjelp av enkelte her inne, kanskje?

(Jeg ser stadig språklige særtegn fra Østfold😉)

• Liker 41
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hørt sangen enda, men teksten er selvsagt veldig enkel. Men jeg håper faktisk at hun får støtte for det - og at hun kanskje kan få litt støtte på TV mot de som driver og drar henne ned. Kanskje denne tråden blir nevnt, indirekte? 

Fordi uansett om CBE gjør ting som er kritikkverdige, så overskygger denne tråden så totalt det negative hun gjør at det er hun som sitter igjen med min sympati. Ingen fortjener noe slikt som dette mot seg og om tråden, om så bare indirekte, kan få noe negativitet mot seg på nasjonalt TV så vil jeg applaudere det.

Ingen syns det er gøy å få kritikk nei. Jeg har forstått at CBE syns det er slitsomt at det påpekes når hun utlever barna sine og bruker dem som reklameplakater, at det påpekes når hun spiller på kropp, thinspo og sex, og at det kritiseres når hun hyller shoppinghysteri og miljøsvineri. Jeg skjønner at det oppleves kjipt, for det er jo disse tingene CBE har valgt å leve av. Men hva er løsningen? Å forby kritikk av de som tjener fett på å påvirke samfunnet?

Jeg har skjønt at det er kjipt for CBE å måtte stå til ansvar for jobben hun gjør. Men hva kan være grunnen til at det kun er CBE som har blitt så flittig diskutert på KG i så mange år? Det finnes jo definitivt mer suksessrike influensere, det finnes penere influensere og det finnes tynnere influensere. Det finnes også influensere som utleverer barna enda mer enn CBE, og som slurver enda mer med reklamemerking, men som aldri har blitt nevnt med et eneste ord på rampelys. Hvorfor?

... Greia er jo hele pakka som CBE tilbyr. Thinspo, seksualisering av kvinnekroppen, utlevering av barn, shoppinghysteri og materialisme, forakt for lovverk som alkoholreklameloven, den åpenbare fatshamingen og fettfobien og hyllingen av et liv som er retusjert, redigert, staget og iscenesatt. CBE og LKE har over mange år hatt en dra til-oppførsel av de sjeldne, noe som legges merke til i et lite land. Det er synd at de syns det er kjipt å stå til ansvar for egne handlinger, men det er 100 % selvvalgt å leve av å fronte en seksualisert og tynn kvinnekropp, av å kalle alkoholreklameloven for tåpelig og å leve av å utlevere egne barn.

Endret av Solaire
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (31 minutter siden):

Kan jeg stille deg et spørsmål?

De siste sidene har tråden handlet om et program som hun skal delta i. Premisset er at de jakter på «Norges nye Megahit». Hun får betalt for dette og hun har sagt ja til å delta med å skrive en tekst. Det er heller ikke ukjent at dette skal komme på TV, sangen skal vurderes og det skal kåres en vinner. Har du produsert en sang som ikke blir likt, så stemmes du ut.

De siste sidene har handlet om dette, om hva man synes om teksten og det som formidles. Tenker du at det er urimelig, og at man ikke burde ha noe synspunkt på det fordi CBE kan bli lei seg? 

@Aidensfield må gjerne også svare siden det reageres på temaet som har blitt diskutert. 

Endret av CecilieX
Skrevet
Kollontaj skrev (6 timer siden):

Å, nei. Det der var ille, CBE. Egosentrisk, barnslig, narsissistisk og kleint. Trodde kanskje det kunne bli litt gøy, men dette blir bare fælt. 

• Liker 2
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
CecilieX skrev (1 time siden):

Kan jeg stille deg et spørsmål?

De siste sidene har tråden handlet om et program som hun skal delta i. Premisset er at de jakter på «Norges nye Megahit». Hun får betalt for dette og hun har sagt ja til å delta med å skrive en tekst. Det er heller ikke ukjent at dette skal komme på TV, sangen skal vurderes og det skal kåres en vinner. Har du produsert en sang som ikke blir likt, så stemmes du ut.

De siste sidene har handlet om dette, om hva man synes om teksten og det som formidles. Tenker du at det er urimelig, og at man ikke burde ha noe synspunkt på det fordi CBE kan bli lei seg? 

@Aidensfield må gjerne også svare siden det reageres på temaet som har blitt diskutert. 

Hvis man vil være en artist må man tåle å bli behandlet som en artist. Artister får tekster, musikk, sceneshow og uttrykk analysert og anmeldt hele tiden. Kunstnere, forfattere, arkitekter, alle som skaper noe får eller håper at de får oppmerksomhet rundt eget verk. CBE sin sang er nå et åndsverk som hun attpåtil har lagt ut på markedet OG er en del av et underholdningskonsept.

Hun har i sller høyeste grad lagt sitt produkt ut for offentligheten og må forvente å bli tatt alvorlig og vurdert på det. Det er bare influencere som tror at de kan blokkere, redigere og frasi seg nyanserte og negative tilbakemeldinger.

@Nudeldama: til deg først og fremst denne, men stiller meg bak kommetaren over også. 

@Aidensfield: dette er svar til det sitatet over også. 

Endret av Snøsøta
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Ja, sangen og programmet er kleint og ikke av høy kvalitet. Men kan kritikken nå mot Berg Eriksen anses å ha en «samfunnsnyttig» rolle? Jeg tviler.

Endret av Lill :)
Skrevet

Syntes hun begynner å se like tynn ut som da hun begynte å blogge?

A8CE25EE-FADD-43D4-BEB7-325B29263FD9.jpeg

• Liker 8
Gjest tranedatter
Skrevet

Om noen tror det er kg-fenomen å synes programmet virker....off.

Kommentarfeltet til tv2 er ikke nådig: https://fb.watch/9nBVDVysnz/

Russelåt ja, der har vi det! Kanskje egentlig 2022 russselåt de lager!? :klaske:

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
CecilieX skrev (5 timer siden):

Takk for full tekst, siterer deg for å få med teksten

Jeg sliter med å se (selv)ironien og humoren. Det er flere grunner til det. 

Det første verset har jo bra budskap, det kan jo ikke være ironi. 

Så kommer den delen om å ha ting på stell (stell, stell). Der setter hun jo likhetstegn mellom å ha ting på stell og å jobbe mye (på kveld), ha penger og Chanel. Og innovertiss. Foruten innovertissen så er jo dette noe CBE har fokusert på. At hun jobber lange dager og at de tjener mye penger. Fokuset på luksusvarer har jo også vært tilstede, mer før enn nå. Dette er jo verdier som hun har frontet, inkludert det å være businesskvinne med møter i Oslo. 

Og så er det jo budskapet om kvinner som er kvinner verst der hun har uttrykt det samme i en (dessverre) helt uironisk tekst. Fokuset på slemme kvinner som har tvunget dem til å redigere og jukse med kommentarer er også mye omtalt. I kommentarfeltet får jo kritiske kvinner passet sitt påskrevet, de er både slemme, misunnelige og sikkert feite og. Om ikke CBE formulerer det selv så er «de som backer henne» mer enn behjelpelig med å rakke ned på slike kvinner med «bossens» godkjennelse. Vi har trukket paralleller til skolegårdens dronning tidligere, kjent mekanisme å få et hoff til «å backe seg».

Her er ingenting nytt, som hun ikke allerede har frontet i fullt alvor tidligere. Vellykkethet (altså det å ha alt på stell) har handlet om å ha materielle verdier. 

Og så kan jeg ikke unngå å kommentere det som handler om å «sette standarden for de som kommer etter». Hvilken standard er det? Hun fronter perfeksjon og usunt fokus på kropp. Er det det som er standarden hun ønsker og som vi kvinner skal heie på? Problemet er at «de som kommer etter» vil påvirkes negativt av å ikke nå opp til de standardene hun setter. 

Lill :) skrev (59 minutter siden):

Ja, sangen og programmet er kleint og ikke av høy kvalitet. Men kan kritikken nå mot Berg Eriksen anses å ha en «samfunnsnyttig» rolle? Jeg tviler.

Jeg vil mene at det er flere aspekter av det som kritiseres som kan settes i en kontekst av samfunnsaktualitet. 

Sangen har flere budskap som jeg tenker kan problematiseres, se innlegget som mitt. 

- Fokuset på at kvinner som ikke backer kvinner bør havne i helvete. Det kan jo ikke være slik at man må være enig i alt en kvinne gjør, bare fordi hun er kvinne. 

- Budskapet om at du har ting på stell (er vellykket) hvis du har penger og luksusvarer

- Påstanden om at hun er bevisst på standardene hun setter «for de som kommer etter», når det hun fremmer er fokus på kropp og perfeksjon som også fagfolk påpeker er skadelig. 

- Og disse pengene som hun har tjent, de er tjent på relativt problematisk vis. Dette mener hun at andre må «backe» fordi hun er kvinne. 

Blant annet. 

Kommentaren om at «den er klein» kan ikke settes i den samme konteksten. Da savnes det en argumentasjon som gir en slik kontekst.

Endret av CecilieX
La til
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
odipodis skrev (8 timer siden):

Noen linjer fra teksten (ikke fullstendig tekst) :

Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, men det ekke kult å være en av de som står i veien

Det er et eget sted i helvete for alle damer som drar damer ned

Self made, har ordna meg selv, fiksa min business

Blogg babe #1, ingen lurer "who is this"

Penger, pussy, power, jeg har det

Er OG og tenker på standarden jeg setter, for alle de som ser på og de som kommer etter

Jeg er boss og du burde backe meg, før sto jeg bak men nå jobber til og med typen for meg

Refrenget består stort sett av dette:

Vi gjør det selv, jobber sent hvert kveld, har alt på stell, topp til tå Chanel

Nei nå må du gi deg😂😂😂😂 nå er du pinlig Caroline

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
CecilieX skrev (1 time siden):

Jeg vil mene at det er flere aspekter av det som kritiseres som kan settes i en kontekst av samfunnsaktualitet. 

Sangen har flere budskap som jeg tenker kan problematiseres, se innlegget som mitt. 

- Fokuset på at kvinner som ikke backer kvinner bør havne i helvete. Det kan jo ikke være slik at man må være enig i alt en kvinne gjør, bare fordi hun er kvinne. 

- Budskapet om at du har ting på stell (er vellykket) hvis du har penger og luksusvarer

- Påstanden om at hun er bevisst på standardene hun setter «for de som kommer etter», når det hun fremmer er fokus på kropp og perfeksjon som også fagfolk påpeker er skadelig. 

Blant annet. 

Kommentaren om at «den er klein» kan ikke settes i den samme konteksten. Da savnes det en argumentasjon som gir en slik kontekst.

Hva med å faktisk se på denne «konteksten«? Programmet ser ut til å spille på stereotyper, satire og slik det fremstår nå som en parodi. Odda synger om at Sylvi gjør han hard? De fleste som kjenner til Odda vet at kona hans er talskvinne for at man skal ta rasisme på alvor. Og at Abu tar gangster rap på kornet? Det er faktisk ganske så morsomt. Man trenger ikke å overanalysere eller tolke alt i verste mening , selv om CBE er involvert. Du vet disse «vrangbrillene» enkelte snakker om. Mye mer samfunnsnyttig og viktig kritikk når man kritiserer bruk av mindreårig i kommersielle samanhengar, manglenkde merking av reklame, og ikke minst dårlige kostholds og treningsråd. Man vet heller ikke om det faktisk er CBE som har kommet på teksten alene.Ser at du har endret ditt opprinnelige tilsvar og lagt til mange ekstra punkter. Mitt svar på de punktene er at skal man begynne å ettergå tekstene til de andre og ta de på alvor også? Det er åpenbart mye ironi i tekstene. Sangen og teksten, med påkledning minner meg på sangen fra «Tina og Bettina» filmen. Og Helene sin sang er jo helt off. Man kan da ikke ta dette sangprogrammet på alvor. (Se forøvrig frujohansen sitt innlegg, det er spot on. 

Endret av Lill :)
Skrevet

De første strofene i sangen syns jeg er helt ok +, forventer ingen dybde ala Adel heller. Men det går bare en vei etter de første «vi har alt på stell» Trist at dette er det hun velger å ha fokus på som girl power. Hun VAR stor en gang i tiden og hadde girl power, jeg er mektig imponert over alle, uansett kjønn, som klarer å skaffe seg et navn for seg selv og komme seg opp og frem her i verden. Men, ikke på den måte hun har gjort det de siste 10 årene. Skivebom.

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...