Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Blondinbolla skrev (9 minutter siden):

Hun er antakelig bare lei ja. Badene er slett ikke bra rent estetisk, men det kunne antakelig enten en interiørkonsulent eller hvermannsen opplyst henne om før de pusset opp slik i 2017/18. Et kullsort bad uten vinduer. Det er hverken lekkert, tidløst, barnevennlig eller innbydende. 

Mye av det de gjør gir meg «fort og gæli»-assosiasjoner. Det henger ikke sammen med den perfeksjonisten CBE hevder å være.
Og viktigst; fort og gæli fører gjerne til 1) dårlige kjøp/valg som igjen leder til 2) negative konsekvenser for miljøet 

Bilde fra bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/24/bad-nummer-2-og-underveis/

9113F6C8-3ABA-4412-8D69-CE9F3E58B39D.png

Dette synes jeg var grusomt. Nesten skummelt å gå inn her og ihvertfall ikke noe som passer for to barn. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Blondinbolla skrev (14 minutter siden):

Hun er antakelig bare lei ja. Badene er slett ikke bra rent estetisk, men det kunne antakelig enten en interiørkonsulent eller hvermannsen opplyst henne om før de pusset opp slik i 2017/18. Et kullsort bad uten vinduer. Det er hverken lekkert, tidløst, barnevennlig eller innbydende. 

Mye av det de gjør gir meg «fort og gæli»-assosiasjoner. Det henger ikke sammen med den perfeksjonisten CBE hevder å være.
Og viktigst; fort og gæli fører gjerne til 1) dårlige kjøp/valg som igjen leder til 2) negative konsekvenser for miljøet 

Bilde fra bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/24/bad-nummer-2-og-underveis/

Fancy fengsel i mexico.

Endret av gjestvest
la til
  • Liker 16
Gjest tranedatter
Skrevet

Jeg synes faktisk svarte fliser er fint. Mye finere en det hvite og beige pastell H**** som "alle andre har".

Bruk og kast er derimot ikke særlig sexy i 2021.

Skrevet (endret)
Surikatt skrev (10 minutter siden):

Dette synes jeg var grusomt. Nesten skummelt å gå inn her og ihvertfall ikke noe som passer for to barn. 

Hvordan skal et bad passe for to barn? Jeg spør helt oppriktig..

Og hvordan skal man da tilpasse badet etter barnas alder som vokser fortere enn hva ihvertfall jeg har råd til å pusse opp bad? 

Skal barn ha bestemte fliser eller valg av møbler? Sånn utenom det opplagte med stellebord og kanskje en potte eller balje...må man ha et lavere, vegghengt lite toalett eller vask? Hva om man har en gutt og en jente, spiller det noen rolle?

Beklager total avsporing men jeg forstår ikke hvordan et argument er at det ikke er barnevennlig som jeg ser flere her nevner.. 

Endret av MacBeth
  • Liker 27
Skrevet
Pusern3 skrev (2 timer siden):

Sett løpingen til skolen og i bh både til skolen på morgenen og henting på ettermiddagen. Hvem vil hun «imponere»? «Provosere»? 
under pari rett og slett 

Tipper de andre foreldrene tenker sitt. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
MacBeth skrev (23 minutter siden):

Om det er lekkert eller innbydende er vel subjektivt? Og helt ærlig, hvordan kan et bad bli barnevennlig? Unødvendig kritikk. 

Smak er subjektivt, men estetikk vil jeg nok også si har en objektiv rettesnor ref. den filosofiske retningen. Men ok, jeg burde kun ha skrevet «tidløst». Et bad bør etter min mening og mtp. håndverk/slitasje/membran (kunne) leve i 15-20 år.

Det er ikke uvanlig å tenke barnevennlige bad dersom man er en familie som pusser opp. Farger, møbler, funksjonalitet er elementer man da vurderer.

Endret av Blondinbolla
  • Liker 17
Skrevet
Blondinbolla skrev (6 minutter siden):

Smak er subjektivt, men estetikk vil jeg nok også si har en objektiv rettesnor ref. den filosofiske retningen. Men ok, jeg burde kun ha skrevet «tidløst». Et bad bør etter min mening og mtp. håndverk/slitasje/membran (kunne) leve i 15-20 år.

Det er ikke uvanlig å tenke barnevennlige bad dersom man er en familie som pusser opp. Farger, møbler, funksjonalitet er elementer man da vurderer.

Det første er jeg helt enig med deg I, og de aller fleste pusser opp badet fordi man må, og med en tanke om at man ikke skal gå lei, fordi man skal ha det i 15++ år. 

Men jeg spør igjen, hva er et barnevennlig bad? (Man pusser jo gjerne opp badet for at det skal vare i 15+ år, og da er jo ikke barnet lengre et barn om man tenker i disse baner mener jeg..)

• Liker 6
Skrevet
Blondinbolla skrev (45 minutter siden):

Det badet minner meg om underetasjen på magidepartementet i Harry Potter. 

• Liker 34
Skrevet

Fascinerende valg med en masse store kaktusplanter, på et sted der nakne småbarn ferdes.

• Liker 26
Skrevet
Aquarius04 skrev (8 minutter siden):

Frua er så glad for at Freska ved å vaske redder en så travel hverdag! 

Travel…Ærlig talt. Det er et hån mot mennesker som faktisk har en travel hverdag. Bortsett fra trening/løping/hopp og sprett, kaffedrikking, lunsj ute og selvdigging, hva er det egentlig hun bruker åtte timer+ på i løpet av en dag?

Altså, de 2 der, både herr og fru, mangler det meste av det som kalles perspektiv, men det er jo gammelt nytt

• Liker 31
Skrevet
Lopploella skrev (23 minutter siden):

Fascinerende valg med en masse store kaktusplanter, på et sted der nakne småbarn ferdes.

De runde kaktusene ligner mannlig kjønnsorgan underdel. ( Jeg prøver å ikke si det rett ut for å ikke være uskikkelig her ). Så vi bør vel være glad for at de ikke er valgt. 

• Liker 7
Skrevet
Aquarius04 skrev (15 minutter siden):

Travel…Ærlig talt. Det er et hån mot mennesker som faktisk har en travel hverdag. Bortsett fra trening/løping/hopp og sprett, kaffedrikking, lunsj ute og selvdigging, hva er det egentlig hun bruker åtte timer+ på i løpet av en dag?

Jeg tviler faktisk ikke på at de opplever dagene sine som travle. Når jeg har vært i permisjon eller langtidssykemeldt har jeg følt at jeg har hatt fullt opp å gjøre og om jeg fikk to avtaler på en uke følte jeg at det ble i overkant hektisk 😂

Det tar sikkert også ganske mye tid å være så fresh til enhver tid. Det skal barberes, kropp skal selvbrunes, tenner skal blekes, lugg skal danderes, mage skal vises og ikke minst må alt dokumenteres. Det gjør seg ikke selv, si. 

• Liker 45
Skrevet

Morsomt på story: «travel hverdag». 😂 Kanskje de har litt selvironi? 

😐

• Liker 37
Skrevet

Så utrolig synd at denne i utgangspunktet interessante tråden, har blitt tatt over av sneversynte og intolerante slarvekjerringer, som finner noe å kritisere med det aller meste.

Når skal diskusjonen komme tilbake på rett spor igjen?

• Liker 15
Skrevet
Lafamiglia skrev (14 minutter siden):

Så utrolig synd at denne i utgangspunktet interessante tråden, har blitt tatt over av sneversynte og intolerante slarvekjerringer, som finner noe å kritisere med det aller meste.

Når skal diskusjonen komme tilbake på rett spor igjen?

Når brukere som deg slutter med metakritikk av andre debattanter og diskusjon av tråd for øvrig. 

• Liker 42
Skrevet
Aquarius04 skrev (40 minutter siden):

Er det på story hun reklamerer for Freska? Søren, jeg som egnetlig er så fornøyd med de. Nå tror jeg at jeg må si opp avtalen når de bruker markedsføringspengene sine på denne virksomheten. 

• Liker 32
Skrevet (endret)
MacBeth skrev (1 time siden):

Det første er jeg helt enig med deg I, og de aller fleste pusser opp badet fordi man må, og med en tanke om at man ikke skal gå lei, fordi man skal ha det i 15++ år. 

Men jeg spør igjen, hva er et barnevennlig bad? (Man pusser jo gjerne opp badet for at det skal vare i 15+ år, og da er jo ikke barnet lengre et barn om man tenker i disse baner mener jeg..)

Det jeg personlig tenker på er hvis et barn låser seg inne på det badet. Ingen vinduer og kullsvart rom. Jeg får klaus bare av å se på bildet. Men det rettferdiggjør jo ikke å rive ned 4 vegger med 2 år gamle fliser, hvis det er det de har planer om. De er seriøst altfor mye hjemme som klarer å gå lei av nyoppussede rom i løpet av 2-3 år. Dumt at de ikke har en eneste nyskapende fiber i kroppene sine samlet engang, de som selv ikke med 2 fulle årsverk makter å skape annet SoMe-innhold enn svette treningsbh'er og fullstendig bortkastet oppussing av allerede nyoppussede rom. Føkk miljøet liksom. 

Endret av Solaire
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Katten89 skrev (1 time siden):

Når det gjelder baderom er det ikke sikkert inventaret er problemet. Det kan jo være at håntverkerne har lagt for dårlig membran eller liknende. Men mest sannsynlig er hun bare lei av looken og vil hive seg på trenden med marmorvegger og rundt speil. 

Jeg skrev ikke at disse nødvendigvis er problemet men at disse annonsørene nå blir assosiert med bad som må pusses opp. 

Kanskje det nettopp er derfor hun ikke kan si at hun er lei, da vil jo annonsøren i alle fall stå igjen med  svarteper. 

Endret av CecilieX
Skrevet
Solaire skrev (9 minutter siden):

Det jeg personlig tenker på er hvis et barn låser seg inne på det badet. Ingen vinduer og kullsvart rom. Jeg får klaus bare av å se på bildet. Men det rettferdiggjør jo ikke å rive ned 4 vegger med 2 år gamle fliser, hvis det er det de har planer om. De er seriøst altfor mye hjemme som klarer å gå lei av nyoppussede rom i løpet av 2-3 år. Dumt at de ikke har en eneste nyskapende fiber i kroppene sine samlet engang, de som selv ikke med 2 fulle årsverk makter å skape annet SoMe-innhold enn svette treningsbh'er og fullstendig bortkastet oppussing av allerede nyoppussede rom. Føkk miljøet liksom. 

Nettopp, badet lignet mer på et fangehull enn et bad. De har vel funnet ut at det var fullstendig skivebom. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...