Pusern3 Skrevet 1. september 2021 #49861 Del Skrevet 1. september 2021 Boletta skrev (6 timer siden): Jeg tipper Fabel vil bruke bloggere som CBE for å utvide kundekretsen sin. Og det er jo lurt. Det er ikke noe galt i det. Alle må ikke være drevne lesere av dyp litteratur. Det de kanskje ikke har tenkt på er moteffekten, siden akkurat denne bloggeren faktisk har ganske frynsete troverdighet. Jeg vil i allefall velge Storytel i stedet nå. Me too 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. september 2021 #49862 Del Skrevet 1. september 2021 Boletta skrev (4 timer siden): Å nei! Da blir det podcast og bibliotek fremdeles. Takk! må nok bli det her også - det er det allerede da . Bibliotek såspennende å besøke for store og små 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. september 2021 #49863 Del Skrevet 1. september 2021 CecilieX skrev (4 timer siden): Narrativ, narrativ, narrativ. Er det ikke litt ironisk at forstavelsen i narrativ er narr? Som i å holde noen for narr? Å skjule antall likerklikk er jo bare mer av samme strategi som de alltid har hatt. Alt handler om å fremstille seg best mulig. Man har jo kunnet vise til elendig engasjementsrate som dokumentasjon på hvordan ståa er, men nå fjernes denne muligheten. Dette fordi det vil true narrativet om at ting er som før og at hun er en populær blogger. Da de gikk over til UI viste tallene der helt andre tall enn Blogglisten, for å selge dem inn som populære og attraktive som annonsekanal. Der er altså ikke første gang de ikke spiller med åpne kort rundt dette. Men det hjelper ikke å iscenesette seg selv som populær for å opprettholde glansbildet og kunne sole seg i glansen i lengden. Annonsørene vil oppdage at de betaler for en følgermasse og en standing som ikke er reell. I influencerverden finnes det et utall virkemidler for å redigere virkeligheten. Du kan bunn og grunn skape deg en helt ny virkelighet. Det har Treasures drevet med i mange år. Men hva gjør de den dagen alle rundt dem blir oppmerksomme på at «Keiseren ikke har noen klær på»? tror at hun er så vant til å vri og vrenge på virkligheten at hun tror på det selv 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. september 2021 #49864 Del Skrevet 1. september 2021 Fizzypo skrev (3 timer siden): Dette skjønte jeg ikke. Hvordan har du klart å se antall likerklikk frem til nå? Jeg har ikke klart å se det hos noen brukere etter at Instagram innførte endringen tidligere i år nettopp for å oppfordre folk til å fokusere på bilder og ikke antall likes. Jeg trodde det gjaldt alle, eller har jeg gått glipp av noe? jeg ser på mobilen. Og kan fortsatt se på de fleste bildene men siste dagene er det et par bilder som man ikke kan gjøre det på (og de husker jeg hadde påfallende få likes før tallene forsvant). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. september 2021 #49865 Del Skrevet 1. september 2021 Snødronninga skrev (2 timer siden): Nå er det bare å sende inn spm, hun svarer på 10 stk. Nå skal jeg være rå og vedde på at ikke et eneste kritisk spm blir tatt med. Men negler, klær, hår og Ozo derimot. Muligens også denne: Har ikke noe spm, vil bare si at jeg digger deg.😅 spot on - for et liv og for en verden hun er i 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 1. september 2021 #49866 Del Skrevet 1. september 2021 Ellevira skrev (4 timer siden): Legger merke til at hun aldri blir brukt (feks på "Godmorgen Norge") når det er innslag om trening - hverken i radio eller på tv. Hvorfor skulle hun bli brukt der? Hun har ingen utdannelse innenfor trening 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gullhår1 Skrevet 1. september 2021 #49867 Del Skrevet 1. september 2021 Finner ingenting om denne hesteulykken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 1. september 2021 #49868 Del Skrevet 1. september 2021 Er glad jeg ikke har en jobb som er avhengig av hvor mange likes man får for hvor vellykket man fremstår. Jammen ikke rart at de blir så kroppsfikserte og selvopptatte, flyr rundt og tar selfier i et kjør. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Blondinbolla Skrevet 1. september 2021 Populært innlegg #49869 Del Skrevet 1. september 2021 Ref. Story: Da er nye fliser på kjøkkenet og i gangen også på tapeten da, rart det tok 3 år før de oppdaget det upraktiske ved psykedeliske fliser over en arbeidsbenk. Kanskje de bør overlate alt til fagfolk (interiørarkitekter) denne gangen slik at det ikke blir skivebom igjen. Miljøversting😑 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 1. september 2021 #49870 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Blondinbolla skrev (22 minutter siden): Ref. Story: Da er nye fliser på kjøkkenet og i gangen også på tapeten da, rart det tok 3 år før de oppdaget det upraktiske ved psykedeliske fliser over en arbeidsbenk. Kanskje de bør overlate alt til fagfolk (interiørarkitekter) denne gangen slik at det ikke blir skivebom igjen. Miljøversting😑 Synes ikke det var noe gærnt mef de flisene dem hadde før. De var jo helt vanlige og fine, og så nye ut, det var de jo og forsåvidt. Så utrolig provoserende at de har gjort det til business å å pusse opp rommene hele tiden, totalt unødvendig og skikkelig dårlig for miljøet ☹ Også viser hu det fram som om det er helt normalt å gjøre det, spesielt med all pratet klimaproblematikken i medier og sånt for tiden. Herregud de fremstiller seg som utrolig virkelighetsfjerne. Endret 1. september 2021 av Heisann1234 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 1. september 2021 #49871 Del Skrevet 1. september 2021 CecilieX skrev (4 timer siden): Narrativ, narrativ, narrativ. Er det ikke litt ironisk at forstavelsen i narrativ er narr? Som i å holde noen for narr? Å skjule antall likerklikk er jo bare mer av samme strategi som de alltid har hatt. Alt handler om å fremstille seg best mulig. Man har jo kunnet vise til elendig engasjementsrate som dokumentasjon på hvordan ståa er, men nå fjernes denne muligheten. Dette fordi det vil true narrativet om at ting er som før og at hun er en populær blogger. Da de gikk over til UI viste tallene der helt andre tall enn Blogglisten, for å selge dem inn som populære og attraktive som annonsekanal. Der er altså ikke første gang de ikke spiller med åpne kort rundt dette. Men det hjelper ikke å iscenesette seg selv som populær for å opprettholde glansbildet og kunne sole seg i glansen i lengden. Annonsørene vil oppdage at de betaler for en følgermasse og en standing som ikke er reell. I influencerverden finnes det et utall virkemidler for å redigere virkeligheten. Du kan bunn og grunn skape deg en helt ny virkelighet. Det har Treasures drevet med i mange år. Men hva gjør de den dagen alle rundt dem blir oppmerksomme på at «Keiseren ikke har noen klær på»? Godt skrevet. Det er ikke uten grunn at de står her i dag med drastisk fallerende inntekter og en stadig synkende følgerskare. Uansett hvor hardt de prøver å kamuflere virkeligheten, så kan de ikke rømme fra den i det uendelige. Jeg tror det er rimelig å anta at annonsørene ikke opplever økt salg ved inngå samarbeid med CBE.no og at det er grunnen til at de ikke lenger klarer å lande mer lukrative samarbeidsavtaler. CBE har sakte, men sikkert falmet i bakgrunnen av mer interessante, engasjerende og kreative influencere. Det er en prosess som har pågått i årevis. Den første gangen jeg tenkte over det var da hun for noen år siden lot seg avbilde med rumpa bar på forsiden av et magasin og ingen brydde seg. Hadde hun gjort dette i sine glansdager så ville det vært på alles lepper, det er jeg overbevist om, på samme måte som de infamøse bikinibildene. De virker å ha spilt ut sine kort. Den eneste åpenbare nisjen de har er trening/fitness, men selv det klarer de ikke å bruke til sin fordel. Netfit er etter alt å bedømme et dødt prosjekt. Jeg vet ikke engang om PT-utdanning eller annen relevant faglig tyngde hadde hjulpet dem på dette tidspunktet, de har for mange riper i lakken. Mest av alt har det ikke skjedd en utvikling i måten de markedsfører seg på. Å se på de bildene som legges ut gir meg følelsen av å være fanget i en tidskapsel der ingenting endrer seg. Av og til er det best å gi seg mens man er på topp. Det toget har gått for deres del. Derimot er det aldri for sent å snu, kanskje ta en utdanning som kan gi de en sikker jobb de kan leve av i fremtiden. De virker å ha all verdens med tid så det burde ikke være et problem. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondinbolla Skrevet 1. september 2021 #49872 Del Skrevet 1. september 2021 Fizzypo skrev (4 minutter siden): Å se på de bildene som legges ut gir meg følelsen av å være fanget i en tidskapsel der ingenting endrer seg. Groundhog day - blogger’s edition 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 1. september 2021 #49873 Del Skrevet 1. september 2021 Blondinbolla skrev (1 time siden): Ref. Story: Da er nye fliser på kjøkkenet og i gangen også på tapeten da, rart det tok 3 år før de oppdaget det upraktiske ved psykedeliske fliser over en arbeidsbenk. Kanskje de bør overlate alt til fagfolk (interiørarkitekter) denne gangen slik at det ikke blir skivebom igjen. Miljøversting😑 Hvilke fliser er det snakk om i gangen ? Gulvet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondinbolla Skrevet 1. september 2021 #49874 Del Skrevet 1. september 2021 Surikatt skrev (49 minutter siden): Hvilke fliser er det snakk om i gangen ? Gulvet ? Det står «ser på fliser til den lille gangen her» der det er like fliser som på kjøkkenet, så det er vel vindfanget/kjøkkeninngangen det er snakk om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 1. september 2021 #49875 Del Skrevet 1. september 2021 Gullhår1 skrev (2 timer siden): Finner ingenting om denne hesteulykken? Det var på lars kristian sin instagram story. Bla deg tilbake i tråden her så finner du screenshots. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gullhår1 Skrevet 1. september 2021 #49876 Del Skrevet 1. september 2021 Katten89 skrev (5 minutter siden): Det var på lars kristian sin instagram story. Bla deg tilbake i tråden her så finner du screenshots. Er det flere år siden? hva går fortest å bla i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 1. september 2021 #49877 Del Skrevet 1. september 2021 10.54 skrev (På 30.8.2021 den 14.27): Ingen verdi for henne? Misforstår hun regelverket med vilje? Jeg tror kanskje hun tror at det er hun, les; Treasures, som er annonsøren. Kanskje hun ikke forstår at det er firmaet som betaler henne for å annonsere som er den faktiske annonsøren, og derfor svarer hun på den måten? Selv er jeg glad for at twentyfour har avsluttet samarbeidet med henne. Jeg skrev til både dem og Floyd og uttrykket min skuffelse over samarbeidet, så kanskje en del annonsører etter hvert tar innover seg at denne bedriften ikke er noen god reklameplakat for dem. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 1. september 2021 #49878 Del Skrevet 1. september 2021 Gullhår1 skrev (30 minutter siden): Er det flere år siden? hva går fortest å bla i? Sjekk fra side 245 (mulig det er noe før der også) og utover 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 1. september 2021 #49879 Del Skrevet 1. september 2021 Era Vulgaris skrev (11 minutter siden): Jeg tror kanskje hun tror at det er hun, les; Treasures, som er annonsøren. Kanskje hun ikke forstår at det er firmaet som betaler henne for å annonsere som er den faktiske annonsøren, og derfor svarer hun på den måten? Selv er jeg glad for at twentyfour har avsluttet samarbeidet med henne. Jeg skrev til både dem og Floyd og uttrykket min skuffelse over samarbeidet, så kanskje en del annonsører etter hvert tar innover seg at denne bedriften ikke er noen god reklameplakat for dem. Ikke sikkert samarbeidet med TwentyFour er helt over. Vet hun har fått kommentarer på bloggen tidligere, der hun har fått samme spm - altså hvorfor hun ikke har merket innlegg med "reklame". Da svarte hun at det var fordi hun ikke hadde noe samarbeid akkurat nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 1. september 2021 #49880 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg vil tippe det kommer et nytt samarbeid med TF i høstferien da vinterens nye kolleksjon skal vises fram. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå