Populært innlegg Snødronninga Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49761 Del Skrevet 30. august 2021 Lavande skrev (45 minutter siden): Ja, de har fjernet: - kommentar fra "Mia" om at de må merke innlegg med Twentyfour, og svar fra CBE om det - spørsmål om hvilken veileder de følger: - "svaret til cbe om at de ikke følger veilederen til Forbrukertilsynet - en kommentar om at LKE forstod lovverket, da han irettesatte Fitfocus. Og LKE sitt svar til det. (Dokumentasjonen her). Skjermbilder fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294181 Tro hvorfor? "All reklame er tydelig merket, slik som det alltid er i mine kanaler" Prøver hun å lure seg selv, eller andre? 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 30. august 2021 Forfatter Populært innlegg #49762 Del Skrevet 30. august 2021 Lavande skrev (7 minutter siden): Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294002 (slettet i ettertid) Ikke bare tar de feil siden det de påstår ikke står i veilederen i det hele tatt, men når de faktisk skriver navnet i kommentarfeltet, da skal de uansett merke innlegget med reklame for Twentyfour, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294002 det som virkelig er helt ustyrtelig morsomt med CBEs svar her, her en den siste setningen hennes: "Skal jeg følge din logikk, må jeg merke alt jeg skriver om". Ja, CBE, for en gangs skyld har du helt rett. Det er akkurat det du må! Du må faktisk merke hvert bidige innlegg som viser noe som var sponset og fortsatt har markedsføringsverdi. Jeg tror muligens dette har vært nevnt på KG før. Titusen ganger. 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 30. august 2021 #49763 Del Skrevet 30. august 2021 MissLucy skrev (Akkurat nå): det som virkelig er helt ustyrtelig morsomt med CBEs svar her, her en den siste setningen hennes: "Skal jeg følge din logikk, må jeg merke alt jeg skriver om". Ja, CBE, for en gangs skyld har du helt rett. Det er akkurat det du må! Du må faktisk merke hvert bidige innlegg som viser noe som var sponset og fortsatt har markedsføringsverdi. Jeg tror muligens dette har vært nevnt på KG før. Titusen ganger. Ja, det svaret er (for cbe sin del ufrivillig) morsomt. Jeg mener også å huske at dette har vært diskutert tidligere. Var det ikke en influencer som fikk svar fra Forbrukertilsynet om det? Noen som husker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fizzypo Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49764 Del Skrevet 30. august 2021 Etter at jeg registrerte meg her KG og begynte å følge denne tråden har jeg i større grad enn noen gang før blitt fristet til å klikke meg inn på IG profilene til CBE og LKE. Jeg vet at mange har skrevet at trafikken fra KG til deres kanaler er dokumentert som «forsvinnende liten» , men jeg klarer ikke å tro at det ikke er flere som har gått i samme fella som meg og som av ren nysgjerrighet har klikket seg inn på IG stories eller kommentarfeltet i bloggen for å se opphavet til temaene som diskuteres her med egne øyne (det er tross alt flere lesere her som aldri deltar i debatten). Dette er tall som de må klare å bruke til sin favør, om ikke annet for å vise at de fortsatt er noenlunde relevante til at de kan lande et kortvarig samarbeid med en annonsør. Er det en positiv ting som har kommet ut av dette så er det at jeg har blitt mer bevisst på det og derfor tatt valget om å blokkere dem begge fra IG slik at jeg aldri mer faller for fristelsen. De er rett og slett ikke verdt det. Jeg håper flere vil gjøre det samme og at man heller kan diskutere viktige temaer både ved denne bedriften og andre i et større plan uten å gi de et klikk som de kan bruke til sin fordel. De lekker følgere, evner ikke å lande store samarbeidsavtaler og regelrett driter seg ut på områder man må kunne forvente at de har stålkontroll på etter 10+ år i bransjen. Er det en ting jeg kan gi de uønsket ros for så er det å lage reklamer som fremstår som en parodi og bidrar til null troverdighet. Samlet sett tiltrekker de dermed færre kjøpere og bidrar til et lavere forbruk. Jeg så at noen kritiserte Helene Drage nylig for å pakke inn reklamen sin så godt at det fremstod som troverdig. Det gjør ihvertfall ikke Treasures AS med sine oppstilte bilder i kunstige og virkelighetsfjerne settinger, jamf. den nyeste EA reklamen. Tenker ofte på en kommentar noen skrev her om at de fremstår som svært isolerte. Jeg er enig og det inntrykket har ingenting med covid å gjøre. De virker å leve tomme og innholdsløse liv som jeg blir oppriktig trist av å se på. Finner det ikke som overraskede at de har behov for å pusse opp for på dette tidspunktet må de være fra seg av kjedsomhet og på jakt etter noe som kan gi de en gnist i hverdagen. En hverdag som etter alt å bedømme domineres av endeløse og nevrotiske treningsøkter i kjelleren i dunkel belysning. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 30. august 2021 #49765 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Men i all sina dagar, vad är det dom håller på med? Kommenterar hejvillt för sen att radera allt. Börjar det för allvar att spåra ur i villan? Eller gör dom detta med flit? Är detta en ny business-strategi…? Miss på miss efter så många år i SOME-gamet. Delar av döda djur på insta och erkännande över att inte följa lov och regler man slaktar andra för att inte följa på bloggen. Är det på tiden med en liten paus? Har det här eskalerat upp till punkten där bristande impulskontroll och den brutala verkligheten krockar rejält? Dom har ju alla möjligheter till det, så kanske en ny, äkta sommarlov hade varit en idé. Endret 30. august 2021 av Hei2016 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 30. august 2021 Forfatter Populært innlegg #49766 Del Skrevet 30. august 2021 nå har de slettet alle kommentarene, bortsett fra den opprinnelige der hun gir et svar som er helt feil. Andre folk ville kanskje gjort det omvendt, slik at man slettet de kommentarene som sa noe feil og beholdt de som sa noe som stemmer. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49767 Del Skrevet 30. august 2021 Den slettingen, blokkeringen, redigeringen og kverruleringen den influencerkanalen holder på med er rett og slett uprofesjonellt. Foran kameraet viser de oss harmoni, glede og en hyggelig familie. Bak kameraene er de svært lite kundevennlige, de er også upassende, sure, furtne og bedrevitende. Skulle tatt seg ut i andre bransjer om man slettet alt man ikke liker av tilbakemeldinger, spørsmål, kritikk (konstruktiv og ikke-konstruktiv) - for å stivpynte en fasade for å selge seg inn som noe helt annet enn det man egentlig er. 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 30. august 2021 #49768 Del Skrevet 30. august 2021 Men har ikke klærne fra Twentyfour noe form for verdi for CBE? Det er jo snakk om (gratis?) klær og hun har de på seg...?! 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 30. august 2021 #49769 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Sophia_08 skrev (28 minutter siden): Men har ikke klærne fra Twentyfour noe form for verdi for CBE? Det er jo snakk om (gratis?) klær og hun har de på seg...?! Eneste verdien dem tenker på er penger i kassa... Endret 30. august 2021 av MacBeth 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49770 Del Skrevet 30. august 2021 Sophia_08 skrev (28 minutter siden): Men har ikke klærne fra Twentyfour noe form for verdi for CBE? Det er jo snakk om (gratis?) klær og hun har de på seg...?! Klart de har det. Hun har en omfattende garderobe av anorakker (jeg tror hun har vist frem minst syv ulike over noen år), turbukser, luer, sko og gensere I tillegg har ungene en haug Gullkorn-klær, ofte fotografert med synlig logo - (noen ganger har luene vært bak frem for å få med logo - jfr det tidligere headingbildet med eplehøsting) - disse klærne har ikke vært merket med reklame på flere år. Gullkorn er fra samme konsernet som Twentyfour. Hun skal uansett merke det som reklame, fordi hun opplyser om hvor de er fra i kommentarfeltet, hun viser logoer tydelig på bilder, og dette må antas å ha verdi for annonsøren. Og da SKAL det merkes, uansett om CBE mener hun ikke skal merke fordi hun allerede har fått betalt. Dette lovverket er til for at forbrukerne skal vite at det er et kommersielt samarbeid mellom influenser og produsent - som produsenten (en eller annen gang) har betalt for med det for ære å selge mere anorakker/bukser/gensere/sko/barenklær//hvahardu//. 80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 30. august 2021 #49771 Del Skrevet 30. august 2021 Antall følgere synker, NetFit er ingen braksuksess. Også velger man altså å bruke tid på å ikke merke reklame riktig og kverulere på det i tillegg. Ikke imponert over business strategien deres. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sangfugl Skrevet 30. august 2021 #49772 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) I nyeste innlegg snakker hun om camperen de brukte i sommer flere ganger. Men det er ikke merket. Bør ikke dette merkes? edit: la med skjermdump Endret 30. august 2021 av lille sangfugl 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 30. august 2021 #49773 Del Skrevet 30. august 2021 Aricia skrev (2 timer siden): Mens store deler av befolkningen, feks undertegnede, har jobbet i stua (eller på kjøkkenet, eller i redskapsboden) siden 12. mars i fjor. Vi får tenne et lys for henne. ja, det er direkte frekt. De har et stort hus med flere stuer og svær romslige rom - med tanke på hvordan mange har måttet sitte på ørsmå hjemmekontor eller bare på spisebordet el l i halvannet år, er det direkte urimelig å klage på ordningen de nå må ha noen få uker. Ikke har de barna svinsende rundt heller slik mange av oss hadde i starten. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49774 Del Skrevet 30. august 2021 MissLucy skrev (1 time siden): nå har de slettet alle kommentarene, bortsett fra den opprinnelige der hun gir et svar som er helt feil. Andre folk ville kanskje gjort det omvendt, slik at man slettet de kommentarene som sa noe feil og beholdt de som sa noe som stemmer. 🤩 Velkommen til influencer-arbeidsdagen. Etisk plattform? Kundebehandling? Troverdighet? 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 30. august 2021 #49775 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Kollontaj skrev (22 minutter siden): 🤩 Velkommen til influencer-arbeidsdagen. Etisk plattform? Kundebehandling? Troverdighet? Familie/reklamebedriften Treasures sine kunder er annonsørene. Mens følgerne er produktet de selger. Endret 30. august 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 30. august 2021 #49776 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) lille sangfugl skrev (38 minutter siden): I nyeste innlegg snakker hun om camperen de brukte i sommer flere ganger. Men det er ikke merket. Bør ikke dette merkes? edit: la med skjermdump Artig det der, hvordan det er helt greit for reklamebedriften at CBE "glemmer" å merke et helt nylig reklamesamarbeid, mens LKE prøver å latterliggjøre Fitfocus for ikke å merke et samarbeid som ble avsluttet for 2 år siden 🙃 Og nei, jeg sier ikke at det er greit å ikke merke tidligere samarbeid, men at et rykende ferskt reklamesamarbeid burde være veldig, veldig lett å huske. Hvert fall når man husker andres reklamesamarbeid 2 år tilbake i tid og prøver å arrestere dem for det. Tydeligvis noen som lever etter Sophie Elise sitt utsagn "dobbeltmoral er bedre enn ingen moral". Og hatten av og applaus til dere som rakk å skjermdumpe CBEs arrogante og bedrevitende kommentarer. Hun beviser jo en gang for alle at hun overhodet ikke har snøring på regelverket de plikter å følge, og at de tolker dem fullstendig etter eget forgodtbefinnende. Endret 30. august 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FromRussiaWithLove Skrevet 30. august 2021 #49777 Del Skrevet 30. august 2021 Får se om får svar.... 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sangfugl Skrevet 30. august 2021 #49778 Del Skrevet 30. august 2021 24 minutter siden, Solaire said: Artig det der, hvordan det er helt greit for reklamebedriften at CBE "glemmer" å merke et helt nylig reklamesamarbeid, mens LKE prøver å latterliggjøre Fitfocus for ikke å merke et samarbeid som ble avsluttet for 2 år siden 🙃 Og nei, jeg sier ikke at det er greit å ikke merke tidligere samarbeid, men at et rykende ferskt reklamesamarbeid burde være veldig, veldig lett å huske. Hvert fall når man husker andres reklamesamarbeid 2 år tilbake i tid og prøver å arrestere dem for det. Tydeligvis noen som lever etter Sophie Elise sitt utsagn "dobbeltmoral er bedre enn ingen moral". Og hatten av og applaus til dere som rakk å skjermdumpe CBEs arrogante og bedrevitende kommentarer. Hun beviser jo en gang for alle at hun overhodet ikke har snøring på regelverket de plikter å følge, og at de tolker dem fullstendig etter eget forgodtbefinnende. Kommentarer ang merking godkjennes heller ikke... Noen som husker om benken hun viser frem også var sponset? Alt dette ble jo vist på story, så vanskelig å grave frem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 30. august 2021 #49779 Del Skrevet 30. august 2021 Lavande skrev (7 timer siden): Kommer det tydelig frem hvem Treasures AS reklamerer for her - https://www.instagram.com/p/CTKQ9OZjALn/?utm_medium=copy_link? Nei, man må gå inn på story for å se det. Og rabattkoden er da til Blivakker, men reklameinnlegget på instagram er ikke merket i det hele tatt med navn på denne annonsøren. Hva sier Forbrukertilsynet om det? Treasures AS klarer altså ikke å merke korrekt. Travel hverdag? Hun har vel ikke travel hverdag? Og tid til seg selv har hun vel nok av? 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swan1998 Skrevet 30. august 2021 #49780 Del Skrevet 30. august 2021 virkelig skrev (6 timer siden): Hun var på EA arrangement som ble vist på IG storie forrige uke, torsdag eller fredag, før hun skulle på Mamma Mia premiere Det var ikke EA som arrangerte eventet, men det pr byrå eller noe. Sjekk ut Vibeke Klementsens post om det samme. EA betaler ikke disse influenserne en krone annet enn at influenserne får produkter gratis av de som arrangerer. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå