Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

gjestvest skrev (44 minutter siden):

Takk. Jeg er dirty. Det er poenget med taco. Å være bart disgusting. 
Jeg pleier å la min kjøttdeig stå i stekepanne og varmer opp ved jevne mellomrom. Jeg liker den varm. Jeg varmer også chips, tortilla osv. 
Det mangler en del her. Tomat, agurk, paprika, mais, salat...Det aller viktigste: Rømme. 
Felles for postene hos bedriften er picture perfect som tar fra det som er viktig og heller riktig budskap. 

Du får prøve noe nytt da enn det tradisjonell. Ser de har guacamole til. Tomater, paprika, rødløk, lime og koriander til tacoen. Når hun må bli kritisert for hva hun har til tacoen, så ser vi seriøsiteten på tråden. Dette er bare et eksempel. Hun hadde visst ikke riktig sort kjole her om dagen. Stoffet var visst for tynt. Ja, ja sånn går nå dagene her inne. Hørte jeg Konstruktiv kritikk av en en bedrift😂

Endret av Lin10
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bettys skrev (1 time siden):

Jeg likte egentlig reklamen for Elizabeth Arden hun har på Instagram ganske godt. Selvsagt er det fokus på kropp og naken mage, men man ser hva hun reklamerer for, hun skriver litt om produktene og det ser faktisk ganske delikat ut. Tror til og med hun har merket rett.  

Det er bedre enn den forrige reklamen, ja, men ER det ikke også veldig parodisk?

Jeg skjønner at hun vil lage delikate reklamer, men denne forestillingen om at kvinner har «egentid» iført sexy undertøy gir et (iallfall i min verden) falskt bilde av hvordan kvinnelig egentid faktisk er, og det gir meg assosiasjoner til Hollywood- filmer skrevet av menn. 
Og «sette seg ned med en kopp te og en god bok» er en vanvittig klisjé. Tenk om dette hadde blitt sendt på tv? Reklamebyrået hadde blitt utledd, det er så lite kreativt og nytenkende.

At hennes assosiasjoner til «en god bok» er Jo Nesbø understreker bare det komiske i hele smørja. Beklager om noen finner dette surmaget.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure sitronen skrev (2 timer siden):

Kan man ikke bli sjokkert over flere ting eller må man velge en ting å bli sjokkert over? Her sitter dere voksne menneskerog spyr ut eder og galle pga en tallerken. Du kan gjerne få se min taco tallerken. Overhodet ikke instavennlig for å si det sånn. Det går faktisk an å roe seg ned til hysterisk. 

Jeg er ikke interessert i din tacotallerken, men kanskje, siden du føler du må bidra, kan henvende deg til rette bruker som skrev om taco? Jeg så forresten ikke verken eder eller galle derfra. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondinbolla skrev (9 minutter siden):

Det er bedre enn den forrige reklamen, ja, men ER det ikke også veldig parodisk?

Jeg skjønner at hun vil lage delikate reklamer, men denne forestillingen om at kvinner har «egentid» iført sexy undertøy gir et (iallfall i min verden) falskt bilde av hvordan kvinnelig egentid faktisk er, og det gir meg assosiasjoner til Hollywood- filmer skrevet av menn. 
Og «sette seg ned med en kopp te og en god bok» er en vanvittig klisjé. Tenk om dette hadde blitt sendt på tv? Reklamebyrået hadde blitt utledd, det er så lite kreativt og nytenkende.

At hennes assosiasjoner til «en god bok» er Jo Nesbø understreker bare det komiske i hele smørja. Beklager om noen finner dette surmaget.

Jeg sammenliknet nok med den forrige reklamen og da var denne bedre. Den var merket bedre og man kunne se hva hun reklamerte for bedre. Men det samme fokuset på kropp, absolutt, samt på ingen måte nyskapende, enig i det. Dette med kvinnen sett gjennom en manns øyne er jo et gjennomgående tema i alle hennes kanaler. Dessverre.

Endret av Bettys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (1 time siden):

Jeg likte egentlig reklamen for Elizabeth Arden hun har på Instagram ganske godt. Selvsagt er det fokus på kropp og naken mage, men man ser hva hun reklamerer for, hun skriver litt om produktene og det ser faktisk ganske delikat ut. Tror til og med hun har merket rett.  

Ja, denne reklamen var faktisk en ok reklame. Til å være reklame. Kunne hun reklamert sånn for ting hadde det ikke vært like mye å påpeke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
MissLucy skrev (7 timer siden):

det tror jeg og. Spørsmålet om porsjonsstørrelse har vært opp hundre ganger før, og hver gang genererer det en kommentarstorm, ispedd nedlatende kommentarer med ernæringsbelæring fra firmaet, og gnål om porsjonspoliti fra folk med navn som begynner på L.

De trenger vel trafikken. Ikke fall for det!!!

Hihihi. Du har synske evner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solaire

Lin10 skrev (17 minutter siden):

Du får prøve noe nytt da enn det tradisjonell. Ser de har guacamole til. Tomater, paprika, rødløk, lime og koriander til tacoen. Når hun må bli kritisert for hva hun har til tacoen, så ser vi seriøsiteten på tråden. Dette er bare et eksempel. Hun hadde visst ikke riktig sort kjole her om dagen. Stoffet var visst for tynt. Ja, ja sånn går nå dagene her inne. Hørte jeg Konstruktiv kritikk av en en bedrift😂

De andre på premieren, (altså de som ble avbildet og omtalt i media etterpå), hadde fargerike, spennende, dekkende klær i tråd med dagens motebilde mens CBE kom i en kort, ermeløs, sort nattkjole med utringing og høyhælte sandaler.

Blondinbolla skrev (17 minutter siden):

Hæh? Går ikke du rundt i stringtruse og push up-bh i stua når du skal ha litt etterlengtet alenetid altså? 😆

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om parfyme som skal hjelpe deg å slappe av, liksom? Hva har parfyme med avslapning å gjøre? 😅 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (1 time siden):

Det gjorde du. Du klipte den bort:
" Det er ok om det ikke er perfekt ". 
Jeg stiller spørsmål ved årsak til at noen ser behov for å klippe bort konstruktiv kritikk av en bedrift med mindre en er enig i at kritikken er fullverdig. 

CBE har mange unge følgere som følger henne tett. Dette være hva hun spiser, hva hun går med, måte hun ter seg, trener mm. Unge følgere er lett påvirkelig. Er en lett påvirkelig har en også lett for bli skuffet, og utvikle div plager. Det er derfor viktig at når og dersom CBE trår feil blir det rask avdekket og tatt tak i.
Vi husker alle de redigerte bildene der hun hadde redigert seg slankere til tross for at hun var slank. Vi husker falske kommentarer i kommentarfelt som var hennes egen mann om hvor flott hun var. 

Det er viktig at både tenåringer, voksne personer i alle aldre vet:
At det er ok om det ikke er perfekt

Det er desto viktigere at viktige budskap i tråden ikke blir sensorert.

Endret av gjestvest
rettet
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (2 minutter siden):

Dette er for meg langt unna hva man mener når man skriver «sette seg ned med en tekopp og god bok»… 

Om jeg skulle vært så oppstilt og stiv når jeg skulle slappe av, da hadde det ikke vært så mye av avslapping for meg. 

0070F5A1-A38A-4E8F-8252-64EC69E58122.png

Er dette reklame  for MyMuse?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lill :) said:

Er dette reklame  for MyMuse?

Ikke godt å si, kanskje hun ikke vet selv hva hun reklamerer for engang 😅 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (1 minutt siden):

Bedriften synes å kopiere andre. Dette ligner en kopi av Basic attraction.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du man skal unnlate å kommentere? Fordi det er privat? Fordi vi ikke har noe med det? Kan du da fortelle hvorfor hun velger å publisere? Hun VET jo at folk ser på det hun legger ut. Hvorfor mener du man skal la være å kommentere?

Fordi det er trivielt og bare bekrefter at alt skal kritiseres - til og med hva de har (eller ikke har) på tacoen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (9 minutter siden):

Fordi det er trivielt og bare bekrefter at alt skal kritiseres - til og med hva de har (eller ikke har) på tacoen.

Oki. Jeg mener jo det er helt sjukt å faktisk velge å legge ut slik til allmenn beskuelse. Hvorfor i all verden? Hva er budskapet? Formålet? 

Du legger stadig til grunn at det er den enkelte lesers folkeskikk og finfølelse som skal komme til anvendelse - uansett hva som legges ut. Synes du ikke folk burde være bittelitt kritiske til hva de deler, dersom det er viktig å få ha måltider, hagearbeid eller dobesøk i fred?

Hvor dumme skal mediene våre bli før vi kan si fra, synes du? For du vet at dette er noe hun gjør fordi hun tjener penger på det? Ikke fordi hun vil at du og jeg skal se hva hun spiser til middag - eller har på seg når hun tar selfie fra do i en helt privat barnebursdag. Det er slik hun tjener til livets opphold. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (13 minutter siden):

Det ser ikke ut til at det har gått så bra med salget av undertøy. Burde ikke det ha gitt resultater på inntektene i fjor? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (10 minutter siden):

Er vel ikke engang sikkert at de spiser taco hver fredag, slike bilder kan resirkuleres i det uendelige (ser helt likt ut fra gang til gang). Kanskje de egentlig spiste ande- confit eller sushi. Det er et narrativ vi ser. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...