Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2021 #49621 Del Skrevet 29. august 2021 Begrepet cubusbarn har muligens eksistert lenge, men ble aktualisert da debatten om merkeklær kom. Påstanden var at barn mobber andre barn fordi de ikke har de riktige merkene. Å gå i klær fra Cubus var noe man ble sett ned på for. Finner det nevnt i flere omganger, blant annet rundt 2015 https://www.kk.no/mamma/bare-fattige-mennesker-handler-pa-cubus/63946154 Har ikke sett det brukt av noen fra Treasures (som påpekt av andre tidligere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sure sitronen Skrevet 29. august 2021 #49622 Del Skrevet 29. august 2021 Kollontaj skrev (2 timer siden): Godt noen finner noe å bli sjokkert av. Helt sjokkert til og med. Personlig er jeg mer sjokkert over siste utvikling i Afghanistan. 🙁 Kan man ikke bli sjokkert over flere ting eller må man velge en ting å bli sjokkert over? Her sitter dere voksne menneskerog spyr ut eder og galle pga en tallerken. Du kan gjerne få se min taco tallerken. Overhodet ikke instavennlig for å si det sånn. Det går faktisk an å roe seg ned til hysterisk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. august 2021 #49623 Del Skrevet 29. august 2021 Luka_S skrev (1 time siden): Og jeg hørte det på åttitallet. Jeg hørte det på 50 tallet jeg! 🤡 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 29. august 2021 #49624 Del Skrevet 29. august 2021 CecilieX skrev (30 minutter siden): Har ikke sett det brukt av noen fra Treasures (som påpekt av andre tidligere). Nei, det har ikke jeg heller. Hvis jeg ikke husker feil, så tror jeg det ble nevnt i tråden her da LKE snakket om « lada eiere» og «husøkonomer»; at det var i samme gate som «cubusbarn». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 29. august 2021 #49625 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) CecilieX skrev (38 minutter siden): Begrepet cubusbarn har muligens eksistert lenge, men ble aktualisert da debatten om merkeklær kom. Påstanden var at barn mobber andre barn fordi de ikke har de riktige merkene. Å gå i klær fra Cubus var noe man ble sett ned på for. Finner det nevnt i flere omganger, blant annet rundt 2015 https://www.kk.no/mamma/bare-fattige-mennesker-handler-pa-cubus/63946154 Har ikke sett det brukt av noen fra Treasures (som påpekt av andre tidligere). Uttrykket "Cubusbarn" ble brukt bl a av meg i forbindelse med LKEs uttrykk "lada familier" da han klagde over nedgradering når han måtte kjøre Norges mest kjøpte bilmerke (Skoda) etter at han hadde kjørt ihjel en hest som var på sommerbeite. Begge uttrykk (cubusbarn/ladafamilier) er med på å skape mobbeoffere, og da særlig barn i mellom. Det jeg ønsket å få frem var hvordan "små gryter også har ører", og hvordan foreldres usmakelige og sneversynte holdninger gjenspeiles hos barna og skaper mobbing. Endret 29. august 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. august 2021 #49626 Del Skrevet 29. august 2021 Sure sitronen skrev (1 time siden): Kan man ikke bli sjokkert over flere ting eller må man velge en ting å bli sjokkert over? Her sitter dere voksne menneskerog spyr ut eder og galle pga en tallerken. Du kan gjerne få se min taco tallerken. Overhodet ikke instavennlig for å si det sånn. Det går faktisk an å roe seg ned til hysterisk. Eder og galle? Hvilket innlegg sikter du til? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 29. august 2021 #49627 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg likte egentlig reklamen for Elizabeth Arden hun har på Instagram ganske godt. Selvsagt er det fokus på kropp og naken mage, men man ser hva hun reklamerer for, hun skriver litt om produktene og det ser faktisk ganske delikat ut. Tror til og med hun har merket rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sure sitronen Skrevet 29. august 2021 #49628 Del Skrevet 29. august 2021 pøbelsara skrev (20 minutter siden): Eder og galle? Hvilket innlegg sikter du til? Eder og galle..kritisere unødvendige ting som ett taco matfat. Kritiser heller det som skal som ikke reklamere riktig osv. Eller andre ting som er undøvendig å nevne.Mye viktig i denne tråden men så kommer det så sløkkete ting som ett matfat dere ser ett bilde av. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. august 2021 #49629 Del Skrevet 29. august 2021 Sure sitronen skrev (1 minutt siden): Eder og galle..kritisere unødvendige ting som ett taco matfat. Kritiser heller det som skal som ikke reklamere riktig osv. Eller andre ting som er undøvendig å nevne.Mye viktig i denne tråden men så kommer det så sløkkete ting som ett matfat dere ser ett bilde av. Oki, så det var ikke eder og galle? Fint med litt redelighet. Greit at du ikke liker noe av kritikken som kommer - det mye jeg også synes er unødvendig, men vær redelig, da vel! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 29. august 2021 #49630 Del Skrevet 29. august 2021 Hvor er dette tacofatet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odipodis Skrevet 29. august 2021 #49631 Del Skrevet 29. august 2021 gjestvest skrev (2 minutter siden): Hvor er dette tacofatet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 29. august 2021 #49632 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Takk. Jeg er dirty. Det er poenget med taco. Å være bart disgusting. Jeg pleier å la min kjøttdeig stå i stekepanne og varmer opp ved jevne mellomrom. Jeg liker den varm. Jeg varmer også chips, tortilla osv. Det mangler en del her. Tomat, agurk, paprika, mais, salat...Det aller viktigste: Rømme. Felles for postene hos bedriften er picture perfect som tar fra det som er viktig og heller riktig budskap. Det er ok om det ikke er perfekt. Endret 29. august 2021 av gjestvest la til 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 29. august 2021 #49633 Del Skrevet 29. august 2021 Andrea59 skrev (6 timer siden): Ja, skulle ikke tro det trengtes oppussing/fornying der? Heller ikke trengs det å inspirere andre til det - Norge er vel på topp i unødig oppussing. Tipper det (med alle ringvirkninger) forurenser ganske mye mer enn man tror… ja, ikke veldig i tiden å øke forbruk og kast om dagen. Helt feil fokus kjenner jeg 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odipodis Skrevet 29. august 2021 #49634 Del Skrevet 29. august 2021 Bettys skrev (16 minutter siden): Jeg likte egentlig reklamen for Elizabeth Arden hun har på Instagram ganske godt. Selvsagt er det fokus på kropp og naken mage, men man ser hva hun reklamerer for, hun skriver litt om produktene og det ser faktisk ganske delikat ut. Tror til og med hun har merket rett. Litt uenig. Merkingen og det formelle er kanskje bedre enn mange andre ganger, men valg av bilder og positurer er nok en gang slik at reklameeffekten blir rimelig dårlig, synes jeg. Bilde 1: Fokus på fruens bare mage og gjennomsiktig undertøy. En liten parfymeflaske av ukjent merkevare kan skimtes i bildet. Bilde 2: En litt større parfymeflaske kan skimtes, her kan man til og med se navnet på produktserien, og såvidt merkevarenavnet, i alle fall om man zoomer inn. Dessverre er flasken plassert så langt ned i bildet av fokuset havner på fruen i den blurry bakgrunnen i stedet. Bilde 3: Greit nok, selv om det hos meg er fingre og negler som tar oppmerksomheten ved første øyekast. Bare såvidt man kan se merkevarenavnet her også. Bilde 4: Ingenting ved dette bildet tilsier at det er en reklame for EA. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 29. august 2021 #49635 Del Skrevet 29. august 2021 Jegmener skrev (7 timer siden): Ja ikke store tallerknen. Dekket på til 5 og faktisk. Men nå synes jeg generellt at alle måltidene/oppskriftene er litt små mengder. Men vi spiser jo alle så forskjellig når det gjelder mengde mat. Har selv ei dater som trener 4 dager i uka men hun spiser ikke mye ved ett måltid. Kanskje 1.5 tortillalefse med litt fyll om vi har det. Men hun spiser regelmessig gjennom dagen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2021 #49636 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) NewStart87 skrev (7 timer siden): Er det flere som reagerer på taco middagen? Det ser ut som så lite mat til to voksne og to barn, spesielt med tanke på hvor mye herren og fruen i tillegg trener! Jegmener skrev (7 timer siden): Ja ikke store tallerknen. Dekket på til 5 og faktisk. Men nå synes jeg generellt at alle måltidene/oppskriftene er litt små mengder. Her er innleggene som først kommenterte måltidsstørrelsen @Sure sitronen. Kritikken mot CBE handler om at hun som påvirker kan påvirke negativt. Hun viser bilder av kropp og måltider som kan virke triggende. Selv om dette kanskje ikke er det verste eksempelet, så har hun lang historikk på å vise frem små mengder mat, noe som er frarådet i Sunn fornuft plakaten. I sum kan slikt fokus føre til thinspo, spesielt siden hun også fokuserer på kropp som vil være et ideal for mange. Legger du trening der det fokuseres på tall, mengde, antall repetisjoner så blir helheten svært problematisk Endret 29. august 2021 av CecilieX Tagget feil person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sure sitronen Skrevet 29. august 2021 #49637 Del Skrevet 29. august 2021 pøbelsara skrev (41 minutter siden): Oki, så det var ikke eder og galle? Fint med litt redelighet. Greit at du ikke liker noe av kritikken som kommer - det mye jeg også synes er unødvendig, men vær redelig, da vel! Jo eg syns det er eder og galle og langt over min grense for å diskutere. Det diskuteres hvor tomateneog agurker er.. latterlig og patetisk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 29. august 2021 #49638 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) CecilieX skrev (10 minutter siden): Her er innleggene som først kommenterte måltidsstørrelsen @Solaire. Kritikken mot CBE handler om at hun som påvirker kan påvirke negativt. Hun viser bilder av kropp og måltider som kan virke triggende. Selv om dette kanskje ikke er det verste eksempelet, så har hun lang historikk på å vise frem små mengder mat, noe som er frarådet i Sunn fornuft plakaten. I sum kan slikt fokus føre til thinspo, spesielt siden hun også fokuserer på kropp som vil være et ideal for mange. Legger du trening der det fokuseres på tall, mengde, antall repetisjoner så blir helheten svært problematisk Du har tagget feil person. Jeg syns tacomiddagene deres ser skikkelig stusselige ut og jeg håper at mye av godsakene (som sprø, friske grønnsaker, rømme osv) bare ikke får bli med på bildet fordi de ikke ligger på instagramvennlige tallerkener. Jeg skjønner ikke hvorfor de poster et mørkelagt bilde av kjøttdeig og guacamole på instagramkontoen sin hver. bidige. fredag og kaller det tacokveld. Som sagt, det ser litt trist ut. Men det passer jo til imaget deres om at de er asketiske i matveien 🤷♀️ Hvor lav fettprosent var det LKE skrøt av at han hadde på kroppen sin igjen? 3,5 % og at han skulle gå ned enda mer? Herlige forbilder for både liten og stor 👌 Endret 29. august 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2021 #49639 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Solaire skrev (1 minutt siden): Du har tagget feil person. Jeg syns tacomiddagene deres ser skikkelig stusselige ut og jeg håper at mye av godsakene (som sprø, friske grønnsaker, rømme osv) bare ikke får bli med på bildet fordi de ikke ligger på instagramvennlige tallerkener. Jeg skjønner ikke hvorfor de poster et mørkelagt bilde av kjøttdeig og guacamole på instagramkontoen sin hver. bidige. fredag og kaller det tacokveld. Som sagt, det ser litt trist ut. Men det passer jo til imaget deres om at de er asketiske i matveien 🤷♀️ Hvor mye fett var det LKE skrøt av at han hadde på kroppen sin? 3 %? Herlige forbilder for både liten og stor 👌 Jeg endret taggingen, men da hadde du sikkert allerede begynt på et svar. Endret 29. august 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 29. august 2021 #49640 Del Skrevet 29. august 2021 Reagerer heller ikke så mye på tacofatet. Lite grønnsaker ja, men med de enorme mengdene ost og guacamole (mye fett i avokado) i tillegg til kjøttdeig så blir de nok mette og vel så det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå