Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Levina skrev (34 minutter siden):

Det var nok bare en spøk..ikke måte på hva folk lar seg krenke over. Det er over min fatteevne og la seg provosere over dette. Ikke minst er det rart å følge han i sosiale kanaler, når mange av dere ikke har sansen for han.  Kan virke vel opphengt i paret mange av dere. Og veldig hårsåre. Jobb med selvtilliten og ikke ta alt så alvorlig og forstå når folk fleiper litt. Skoda er helt sikkert en bra bil, men har man kjennskap til Volvo XC så er det en bedre bil. Mer romslig bl.a.  Var nok det han mente og ikke at han så ned på de som kjørte Skoda. Men, ikke så overrasket at folk her inne kan reagere, alt blir jo tolket i verste mening. Var ikke bra å legge ut det bildet etter ulykken, men ellers så synes jeg mannen er litt morsom til tider😅må jo faktisk le litt av det styret dere lager her inne og at dere blir så provosert. Ikke ta livet så alvorlig hele tiden da! 😂

Problemet med humor i skriftlig form er at det ikke kommer sammen med kroppsspråk og stemmeleie, eller latter for den del. 

Det er bare ordene uten kontekst. For å forstå om noe er humor må mottaker gjette. Da ser man på avsender og hva man vet om holdninger fra før av. Hva gjelder LKE så har han gjennom årene fremstått nettopp som en ser ned på folk, spesielt kvinner. Voila, da fremstår dette ikke som humor, fordi det sammenfaller med holdninger han har vist før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Aricia skrev (1 time siden):

Å diskreditere argumenter ved å stemple dem som fremmer dem som "krenket by proxy" er elendig hersketeknikk.

Helt enig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 23.8.2021 den 17.05):

"Nedgradering i 14 dager" ? 

Sikkert forsøk på humor det også. Kjempemorsomt! Hva med: "Tusen takk til XXX for leiebil så raskt". 

Og hva med:  "Jeg er kjempeglad for at det gikk så bra med meg, men det er helt forferdelig med hesten. Våre tanker går til eierne. Kjør pent alle sammen" 

Han oppfører seg som en frekk tenåringsgutt som skal være "kul". 

Det synes jeg nesten var stygt skrevet på vegne av alle tenåringsgutter 😂

Møter mange av dem i jobben min, og jeg er rimelig sikker på at ingen av dem hadde lagt ut hverken bildet han la ut eller hadde sleivet så vanvittig med kjeften sin som det LKE gjør. Han går tenåringsgutter en høy gang hva angår «kulhet». 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Beneviento skrev (6 timer siden):

Det er ved slike utsagn at de avslører at de ikke er vant til mye penger eller klasse. Folk som er født inn i det oppfører seg nemlig ikke sånn, i hvert fall ingen av mine nærmeste i nærmiljøet vårt.

De oppfører seg som nyrike russere.

De er ikke rike. I fjor tok de ut lønn tilsvarende lønnen til en nokså nyutdannet sykepleier hver seg. Men de betaler jo minimalt for alt de har av forbruk, fordi de lever av å utlevere seg og barna på internett. Hverdagsliv, ferier, husets innside og utside, alle livets feiringer brettes ut, osv. Influenceren Julianne er helt åpen om det. De har et stort forbruk fordi de ikke betaler for det. Men det er jo ikke det samme som å være rik. Bare at man betaler veldig mye mindre for forbruket sitt enn alle andre. Jentene til CBE har hatt noen hundre kjoler de siste årene for eksempel. Det er sikkert stas å konkurrere mot andre om hvem som eier flest kjoler til barna sine, men alt dette setter store CO2-avtrykk og ikke minst så får man veldig bortskjemte barn på sikt.

Jeg syns ikke det er rikdom å kjøre bil til 900 000 og å omtale andre som "lada familier". Jeg syns ikke det er rikdom å la ungene sine drukne i dukkehus og glitterkjoler eller å lære dem så tidlig som mulig at det er forskjell på folk. Eller uttaler at det ikke er feminint med lår som møtes, og "pizza i dag feit i morra". Jeg syns faktisk at det er skikkelig, skikkelig fattig. Ikke rart at barn mobber med foreldre som åpenlyst har slike nedlatende holdninger mot andre mennesker. 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Solaire said:

De er ikke rike. I fjor tok de ut lønn tilsvarende lønnen til en nokså nyutdannet sykepleier hver seg. Men de betaler jo minimalt for alt de har av forbruk, fordi de lever av å utlevere seg på internett. Influenceren Julianne er helt åpen om det. De har et stort forbruk fordi de ikke betaler for det. Men det er jo ikke det samme som å være rik. Bare at man betaler veldig mye mindre for forbruket sitt enn alle andre. Jentene til CBE har hatt noen hundre kjoler de siste årene for eksempel. Det er sikkert stas å konkurrere mot andre om hvem som eier flest kjoler til barna sine, men alt dette setter store CO2-avtrykk og ikke minst så får man veldig bortskjemte barn på sikt.

Jeg syns ikke det er rikdom å kjøre bil til 900 000 og å omtale andre som "lada familier". Jeg syns ikke det er rikdom å la ungene sine drukne i dukkehus og glitterkjoler eller å lære dem så tidlig som mulig at det er forskjell på folk. Jeg syns faktisk at det er skikkelig, skikkelig fattig. Ikke rart at barn mobber med foreldre som har slike holdninger. 

Co2-avtrykk, bortskjemthet -både for barn og voksne - de venner seg jo til et høyt forbruk - hvis/når inntekter/sponsing daler blir det nok litt kjipt å ikke kunne stille i det aller nyeste og kuleste hele tiden…

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Andrea59 skrev (19 minutter siden):

Co2-avtrykk, bortskjemthet -både for barn og voksne - de venner seg jo til et høyt forbruk - hvis/når inntekter/sponsing daler blir det nok litt kjipt å ikke kunne stille i det aller nyeste og kuleste hele tiden…

Nei da må han jo faktisk prøve å imponere med personligheten sin i stedet, innimellom fjortis-ranting og krangling på sosiale medier,og innimellom alle fremmedordene og linkene til forskningsartikler som han kommer med som "svar" på helt enkle og greie treningsspørsmål. 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man går i fella å gi inntrykk av en seriøs bedrift med valg av ord man selv benytter, måte man uttrykker seg på. Det gjøres tross alt alltid en oppveiing hva gjelder hvem som er parten som fortjener troverdighet og tillitt. Ordbruken som benyttes av enkelte her svekker tilliten til det som forsøkes formidlet. 

Det er positivt å være dedikert, engasjert, men aldri altfor mye når det går i feil retning, 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
gjestvest skrev (12 minutter siden):

Man går i fella å gi inntrykk av en seriøs bedrift med valg av ord man selv benytter, måte man uttrykker seg på. Det gjøres tross alt alltid en oppveiing hva gjelder hvem som er parten som fortjener troverdighet og tillitt. Ordbruken som benyttes av enkelte her svekker tilliten til det som forsøkes formidlet. 

Det er positivt å være dedikert, engasjert, men aldri altfor mye når det går i feil retning, 

Unnskyld meg, men tror du seriøst at de mest usaklige her inne forsto hva du skrev nå? For det var vel egentlig dem du prøvde å henvende deg til?

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
gjestvest skrev (6 minutter siden):

Jeg blir fristet til å plukke fra hverandre innlegget ditt, men det er ikke verd min tid.

Men du får gjerne klargjøre hva du mener med "feil retning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tarantulla skrev (4 minutter siden):

Jeg blir fristet til å plukke fra hverandre innlegget ditt, men det er ikke verd min tid.

Men du får gjerne klargjøre hva du mener med "feil retning".

Dersom du stiller ditt spørsmål på en mer høflig måte er det mulig jeg bruker min tid. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjestvest skrev (17 minutter siden):

Dersom du stiller ditt spørsmål på en mer høflig måte er det mulig jeg bruker min tid. 

Hahaha, dette er jo som å lese et "LKE-svar"! 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (17 minutter siden):

Hahaha, dette er jo som å lese et "LKE-svar"! 

Gratulerer, du ga nettopp bedriften mer legitimitet. Måten vi ter oss reflekterer på andre. 
Mitt poeng forøvrig er at flere kritiserer Lars Kristian Eriksen, mens de går glipp av at deres egen adferd representerer noe verre, som setter ham og bedriften i bedre lys. 

Endret av gjestvest
la til
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
gjestvest skrev (9 minutter siden):

Gratulerer, du ga nettopp bedriften mer legitimitet. Måten vi ter oss reflekterer på andre. 
Mitt poeng forøvrig er at flere kritiserer Lars Kristian Eriksen, mens de går glipp av at deres egen adferd representerer noe verre, som setter ham og bedriften i bedre lys. 

Det er ikke helt sånn det fungerer. At noen reagerer kraftig og kanskje følelsesladet på noe som blir sagt eller gjort fører ikke til at situasjonen eller utsagnet det reageres på bli mindre klanderverdig. Folk (over-) reagerer fordi det som ble sagt eller gjort brøt noen grenser. Grensene flyttes ikke avhengig av reaksjonene.

Om noen oppfører seg som en idiot, så blir de ikke mindre idiot av at andre blir sjokkerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...