Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

allie skrev (2 minutter siden):

Det beste med storyen med reklame for chiquelle var jo at  den eksklusive koden var halvparten av rabatten du kunne få med kode som oppgis på nettsiden. Hun fikk ordnet det, men hvorfor bruke hennes kode når du får samme rabatt fra en kode på nettsiden?

Tenkte akkurat det samme 😂😂😂

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

allie skrev (9 minutter siden):

Det beste med storyen med reklame for chiquelle var jo at  den eksklusive koden var halvparten av rabatten du kunne få med kode som oppgis på nettsiden. Hun fikk ordnet det, men hvorfor bruke hennes kode når du får samme rabatt fra en kode på nettsiden?

Så flaut! Eneste grunnen å bruke CBEs kode, er at hun får inntekt av kjøpet ditt. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Gjør man det blir det slettet og man blir blokkert. 

Jeg ble blokkert for flere år siden. Trykket liker på en kommentar under bilde rett etter fødsel på nr. 2. Da blokkerte de folk over en lav sko. Også de som bare likte kritiske kommentarer under bildet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (3 timer siden):

Men hvorfor? Det er jo kun det bloggen handler om, kropp, kropp, kropp og atter kropp. Hvordan trene og jogge så mye at du kan fortjene en hveteboller.. det er jo helt ekstremt. Det er jo ingen voksne folk som hele tiden går i magetopp eller stiller seg opp med blogger bein på den måten cbe gjør. 

Jeg er helt enig.  Istedet for at man skal feie det under teppet er det lov å si at dette ikke er ok. Hun har et ansvar som influencer. Hva er formålet med å legge ut sånne typer bilder dag ut og dag inn. Det er manisk trening og et sykt kroppsfokus som påvirker mange negativt og i verste fall til spiseforstyrrelser. Og som voksen kvinne med barn kan man være like utsatt som en tenåring. Har man nettopp født eller er i småbarnsfasen er man sårbar. Sånn jeg ser det har denne bloggeren med mann ingenting positivt å bidra med. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (42 minutter siden):

det ble jo faktisk komisk rett og slett

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fnugg1 skrev (4 minutter siden):

Lurer på hvor sunt det er for barna å vokse opp med dette regisserte og «perfekte» livet.  

det er neppe sunt. Dessverre. Og tankene rundt det er det verste ved hele bloggen 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (5 timer siden):

Til opplysning for de som mener at utleveringen av mindreårige I CBEs kanaler ikke er så ille: https://www.nrk.no/sorlandet/styrker-innsatsen-mot-nettrelaterte-overgrep-mot-barn__-sakene-blir-flere-og-barna-blir-yngre-1.15609984

Helt uvirkelig at noen foreldre velger å gjøre barna sine til "kjendiser" på internett - for likes. Det er så mange mørke hjørner i det world wide web at man burde grøsse bare ved tanken. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Isild said:

Helt uvirkelig at noen foreldre velger å gjøre barna sine til "kjendiser" på internett - for likes. Det er så mange mørke hjørner i det world wide web at man burde grøsse bare ved tanken. 

Jepp. Og det virkelig forstemmende og skremmende er at i dagens informasjonssamfunn blir «unnskyldningen» om at man ikke visste bedre et regelrett hån ovenfor de rammede, omså mer nedrig når det er åpenbart at barn (mis)brukes for profitt. 

«In the age of information, ignorance is a choice». CBE kan på ingen måte påberope seg å ikke ha visst hhv. vite hva hun i kraft av såvel firma som privatperson utsatte/utsetter sine mindreårige for. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clara80 skrev (21 minutter siden):

Elegant, søt og delikat...??

Nja? Var hun? Hun traff et marked veldig "in time", men tror vel ikke de fleste identifiserte seg med henne akkurat? Husker henne godt fra den tiden, og det var jo masse kroppsfokus, åretrange minikjoler og tonnevis med sminke + redigering av bilder vi egentlig ikke aner omfanget av. Hun har vel aldri vært et sunt forbilde, men frontet et litt sånn dukkehus-livsstil som sikkert målgruppen drømte seg litt bort i. Jeg synes aldri hun har fulgt de vanlige mote-trendene. Bestandig hatt en veldig damete pynte-stil, nesten på grensa til tantete innimellom. Hun hadde vært så ufattelig mye søtere med jeans, t-shirts, rufsete hår i en hestehale-stil. Spør du MEG. Det blir altfor mye "diva" over henne, og hun har bestandig sett eldre ut enn det hun er pga stilen.

Veldig enig i dette! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clara80 skrev (20 minutter siden):

Elegant, søt og delikat...??

Nja? Var hun? Hun traff et marked veldig "in time", men tror vel ikke de fleste identifiserte seg med henne akkurat? Husker henne godt fra den tiden, og det var jo masse kroppsfokus, åretrange minikjoler og tonnevis med sminke + redigering av bilder vi egentlig ikke aner omfanget av. Hun har vel aldri vært et sunt forbilde, men frontet et litt sånn dukkehus-livsstil som sikkert målgruppen drømte seg litt bort i. Jeg synes aldri hun har fulgt de vanlige mote-trendene. Bestandig hatt en veldig damete pynte-stil, nesten på grensa til tantete innimellom. Hun hadde vært så ufattelig mye søtere med jeans, t-shirts, rufsete hår i en hestehale-stil. Spør du MEG. Det blir altfor mye "diva" over henne, og hun har bestandig sett eldre ut enn det hun er pga stilen.

I forhold til hva bloggen har blitt etter at LKE ble delaktig, så syns jeg fotballfrue-bloggen var mer (forsøk på iallefall) elegant, søt og delikat. Det var ikke interessant da heller - for min del. Men bloggen skilte seg ut som mer ordentlig enn mye annet som herjet blogglistene. Hun var jo da i 20-årene og barnløs. Det var dagens outfit og "girly" i fokus. Jenteblogg -  for jenter. Det var vel nettopp det du nevner som slo an - andre unge kvinner drømte seg litt bort i den rosa idyllen, og moteblad-preget. Og ikke minst tekst. Jeg tror det å holde på følgere krever at man "gidder" å skrive litt til dem. Ikke bare dele en haug med bilder av seg selv. 

Det hun holdt på med den gangen fikk hun til. Det var vel egentlig poenget mitt. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

I forhold til hva bloggen har blitt etter at LKE ble delaktig, så syns jeg fotballfrue-bloggen var mer (forsøk på iallefall) elegant, søt og delikat. Det var ikke interessant da heller - for min del. Men bloggen skilte seg ut som mer ordentlig enn mye annet som herjet blogglistene. Hun var jo da i 20-årene og barnløs. Det var dagens outfit og "girly" i fokus. Jenteblogg -  for jenter. Det var vel nettopp det du nevner som slo an - andre unge kvinner drømte seg litt bort i den rosa idyllen, og moteblad-preget. Og ikke minst tekst. Jeg tror det å holde på følgere krever at man "gidder" å skrive litt til dem. Ikke bare dele en haug med bilder av seg selv. 

Det hun holdt på med den gangen fikk hun til. Det var vel egentlig poenget mitt. 

Husker når jeg oppdaget henne, for 5 år siden. Det var delikate bilder, inspirerende innlegg om mat og klær. Hun selv så veldig naturlig og søt ut. Langt unna den Hollywood frue stilen hun kjører nå.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lafamiglia skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner ikke all denne sexy-poseringen og "deigingen" foran kamera mens man trener.

Er det ment å skulle være inspirerende? Er det altså sånn at mye av poenget med trening, er at man skal se deilig ut mens man gjør det? Jeg skjønner som sagt ikke greia.

Nei, hvem gjør det? Og man lurer jo også på hvorfor hun har tatt helt av på det nå i sin alder??? Og som mamma til to jenter som stadig blir eldre… hun holdt jo ikke på sånn når hun var ung og lovende… 

hun har, slik jeg har forstått det, et ønske å fremstå som et forbilde for folk som vil trene… 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (21 minutter siden):

Husker når jeg oppdaget henne, for 5 år siden. Det var delikate bilder, inspirerende innlegg om mat og klær. Hun selv så veldig naturlig og søt ut. Langt unna den Hollywood frue stilen hun kjører nå.

2016 https://www.carolinebergeriksen.no/2016/12/31/aret-2016/

Beklager for mange bilder av barn, men naturlig er vel ikke det første jeg tenker på. 

For å sette det i kontekst; redigering, filter og posering har vel tatt enda mer av etter at Insta ble CBEs foretrukne plattform. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (20 minutter siden):

Jeg synes ikke hun så naturlig ut for 5 år siden, her er det tydelig bruk  av fillers og/eller andre ting. Legger ved link til to innlegg fra bloggen i 2016. Kanskje du mente lengre tilbake i tid? 

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/16/lashes-and-brows/

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/06/22/that-one-shirt/

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

2016 https://www.carolinebergeriksen.no/2016/12/31/aret-2016/

Beklager for mange bilder av barn, men naturlig er vel ikke det første jeg tenker på. 

For å sette det i kontekst; redigering, filter og posering har vel tatt enda mer av etter at Insta ble CBEs foretrukne plattform. 

Hun skriver at hun vant en Vixen for årets livsstilsblogg i 2016, men det var faktisk pappahjerte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...